Hello kaikille!
Olen Audiani korjatessa etsinyt netistä ohjeita ja aina päätynyt tänne, niin ajattelinpa sitten ihan rekisteröityä muiden Audi-fanien joukkoon ihan :)
Kiireisimmille lukijoille kysymykseni ovat tässä:
- Mistä löytyy A4 B5:n (1998) lämppärin ilmausruuvi, ja
- Miten tämä järjestelmä oikein kannattaisi ilmata?
Tässä hiukan pidempi sepostus ongelmasta...
Pari viikkoa sitten lämmöt pärähti yhtäkkiä lukuun 110. Täältä löytämilläni ohjeilla oivalsin, että kyseessä oli vesimpumppu. Vaihdoin sitten vesimpumpun, jakopään romut ja termostaatin.
Tämän jälkeen sisälle tuli vain kylmää.
Auto oli näin pari viikkoa, kunnes tänä viikonloppuna ruvettiin katsomaan asiaa tarkemmin.
Nyt, tätä kohtaa en ymmärrä...
Ajoimme auton sellaisten pukkien päälle ja annettiin kenkää oikein kunnolla, minkä jälkeen avattiin paisarin korkkia (joka kuulosti ihan kuin joltain kahvinkeittimeltä). Ilmaa tuli ulos niin paljon että pistettiin joku pari litraa lisää nestettä koneeseen.
Auto pysyikin lämpimänä siihen asti KUNNES menin motarille ja vedin kierrokset kuuteen tuhanteen. Sitten tuli taas vain kylmää.
No, saimme lämmityksen aina silloin tällöin pelaamaan, kun puristeli letkuja ja näin, mutta nyt se taas ei toimi...
Olen suoraan sanoen hiukan pihalla. Iskäukko aavisteli, että mahtaisiko kannen tiivisteessä olla jotain vikaa, mutta minun on hiukan vaikea tätä uskoa, koska:
- lämmöt pysyy ihan luotisuoraan 90:ssä
- kierrokset ei heittele
- ei yski
- pakoputkesta ei tule mitään muuta kuin mitä kuuluukin
- vedessä ei ole öljyä (vaikka paskaista onkin)
- öljykorkissa ei näy vaahtoa
- ei vie öljyä tai vettä
Epäilen, että tuolla on vielä ilmaa sitten kuitenkin, mutta miten ihmeessä sen oikein saisi pois? Kateellisena katsoin kun joissain Audeissa noi lämppärin letkut meni siitä akun vierestä, mutta minullapa ne tässä B5:ssä menee jostain ihan perseestä.
Eli kysymykseni tämän pitkän pätkän jälkeen olisi nämä:
- kuulostaako tämä ilmavaivalta?
- miten pystyn ilmaamaan tämän A4 B5:n (1998)? Missä on ilmausruuvi?
- miten tuo viallinen paisarin korkki oikein oireilee? Ainakin paineet pysyy sisällä, se on korkin avaamisen perusteella melko selvää
Ai niin, sen verran vielä että kun ajelin kotiinpäin vanhemmilta sen muutaman sataa kilometriä, niin pysähdyin muutaman kerran päästämään paisarista ilmat ulos. Annoin kenkää aina silloin tällöin ja pysähtelin sitten tyhjentämään sitä. Viimeisellä kerralla sieltä ei enää kuulunut muuta kuin sellainen suhahdus.
Tiedän, että tämä on melkoisen yleinen ongelma ja varmaan kyse on tuosta ilmasta, mutta en vaan löytänyt sitä ruuvia mistään (on varmaan melkoisen hankalassa paikassa), joten jos tämä kuulostaa tutulta ongelmalta, niin arvosta apuasi :)
Olen Audiani korjatessa etsinyt netistä ohjeita ja aina päätynyt tänne, niin ajattelinpa sitten ihan rekisteröityä muiden Audi-fanien joukkoon ihan :)
Kiireisimmille lukijoille kysymykseni ovat tässä:
- Mistä löytyy A4 B5:n (1998) lämppärin ilmausruuvi, ja
- Miten tämä järjestelmä oikein kannattaisi ilmata?
Tässä hiukan pidempi sepostus ongelmasta...
Pari viikkoa sitten lämmöt pärähti yhtäkkiä lukuun 110. Täältä löytämilläni ohjeilla oivalsin, että kyseessä oli vesimpumppu. Vaihdoin sitten vesimpumpun, jakopään romut ja termostaatin.
Tämän jälkeen sisälle tuli vain kylmää.
Auto oli näin pari viikkoa, kunnes tänä viikonloppuna ruvettiin katsomaan asiaa tarkemmin.
Nyt, tätä kohtaa en ymmärrä...
Ajoimme auton sellaisten pukkien päälle ja annettiin kenkää oikein kunnolla, minkä jälkeen avattiin paisarin korkkia (joka kuulosti ihan kuin joltain kahvinkeittimeltä). Ilmaa tuli ulos niin paljon että pistettiin joku pari litraa lisää nestettä koneeseen.
Auto pysyikin lämpimänä siihen asti KUNNES menin motarille ja vedin kierrokset kuuteen tuhanteen. Sitten tuli taas vain kylmää.
No, saimme lämmityksen aina silloin tällöin pelaamaan, kun puristeli letkuja ja näin, mutta nyt se taas ei toimi...
Olen suoraan sanoen hiukan pihalla. Iskäukko aavisteli, että mahtaisiko kannen tiivisteessä olla jotain vikaa, mutta minun on hiukan vaikea tätä uskoa, koska:
- lämmöt pysyy ihan luotisuoraan 90:ssä
- kierrokset ei heittele
- ei yski
- pakoputkesta ei tule mitään muuta kuin mitä kuuluukin
- vedessä ei ole öljyä (vaikka paskaista onkin)
- öljykorkissa ei näy vaahtoa
- ei vie öljyä tai vettä
Epäilen, että tuolla on vielä ilmaa sitten kuitenkin, mutta miten ihmeessä sen oikein saisi pois? Kateellisena katsoin kun joissain Audeissa noi lämppärin letkut meni siitä akun vierestä, mutta minullapa ne tässä B5:ssä menee jostain ihan perseestä.
Eli kysymykseni tämän pitkän pätkän jälkeen olisi nämä:
- kuulostaako tämä ilmavaivalta?
- miten pystyn ilmaamaan tämän A4 B5:n (1998)? Missä on ilmausruuvi?
- miten tuo viallinen paisarin korkki oikein oireilee? Ainakin paineet pysyy sisällä, se on korkin avaamisen perusteella melko selvää
Ai niin, sen verran vielä että kun ajelin kotiinpäin vanhemmilta sen muutaman sataa kilometriä, niin pysähdyin muutaman kerran päästämään paisarista ilmat ulos. Annoin kenkää aina silloin tällöin ja pysähtelin sitten tyhjentämään sitä. Viimeisellä kerralla sieltä ei enää kuulunut muuta kuin sellainen suhahdus.
Tiedän, että tämä on melkoisen yleinen ongelma ja varmaan kyse on tuosta ilmasta, mutta en vaan löytänyt sitä ruuvia mistään (on varmaan melkoisen hankalassa paikassa), joten jos tämä kuulostaa tutulta ongelmalta, niin arvosta apuasi :)
Comment