Menee hermot pikkuhiljaa vanhoja topikkeja lukiessa, kun tiedot on ristiriitaisia ja perustuu lähinnä A-nelkkuun. Ongelma siis tämä profiilin autossa:
Aina pakkasella startatessa about 10 sekuntia startin jälkeen syttyy näyttöön punainen merkkivalo moottorin (jäähdytysnesteen?) lämmöistä kolmen piippauksen säestyksellä. Symboli katoaa, kun auto on käynyt noin 30 sekuntia.
Toinen ongelma liittyy moottorin lämpötilan näyttöön kojetaulussa. 90% ajasta näyttää minimiä eli 60 astetta eli ei hievahdakaan. Usein näin jopa tunnin ajelun jälkeen vaikka lämmintä ilmaa puhaltaa jo reilusti alle 10 min köröttelyn jälkeen. Ennen näytti useammin sitä 90 astetta, nykyään yhä vain harvemmin. Oikeastaan enää tuskin koskaan :(
Missä viat voisivat piillä? VAG-COM löytyisi, auttaako se?
Alkaa vituttaa jo sen verran, että voisi kai nuo kaikki anturit ja termarin vaihtaa/vaihdattaa, jos eivät maltaita maksa ja asia hoituu sillä varmasti. Onnistuuko perusnäppärältä, autoja tuntemattomalta noiden vaihto ja löytyykö jotain ohjetta noihin?
Auttakee! :)
Aina pakkasella startatessa about 10 sekuntia startin jälkeen syttyy näyttöön punainen merkkivalo moottorin (jäähdytysnesteen?) lämmöistä kolmen piippauksen säestyksellä. Symboli katoaa, kun auto on käynyt noin 30 sekuntia.
Toinen ongelma liittyy moottorin lämpötilan näyttöön kojetaulussa. 90% ajasta näyttää minimiä eli 60 astetta eli ei hievahdakaan. Usein näin jopa tunnin ajelun jälkeen vaikka lämmintä ilmaa puhaltaa jo reilusti alle 10 min köröttelyn jälkeen. Ennen näytti useammin sitä 90 astetta, nykyään yhä vain harvemmin. Oikeastaan enää tuskin koskaan :(
Missä viat voisivat piillä? VAG-COM löytyisi, auttaako se?
Alkaa vituttaa jo sen verran, että voisi kai nuo kaikki anturit ja termarin vaihtaa/vaihdattaa, jos eivät maltaita maksa ja asia hoituu sillä varmasti. Onnistuuko perusnäppärältä, autoja tuntemattomalta noiden vaihto ja löytyykö jotain ohjetta noihin?
Auttakee! :)
Comment