Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 ilmastointilaitteen vikakoodit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Päivitystä: tänään käytin audi centterissä ja kompuran hihnapyörä on kuulma sökö. Uusi osa 235e + työt... noo hiukan halvempi kuin uusi kompura mutta kallis kuitenkin.

    En tuota osaa sitten löytänyt varaosanumerolla mistään joten päätin ottaa marmorilta.

    Comment


      #62
      Lainataampa aihetta. Kulkine A4 2.0TDI BPW lakkas puhaltamasta kylmää sopivasti lomareissulla. Matkalla käytin pajalla luetuttamassa vikakoodit ja ilmeni että seuraava koodi löytyi:
      01232 - A/C Compressor Regulator Valve (N280) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
      Meinasi korjaaja että paineita oli mutta silti kompura sökö.

      Kompura näytti olevan HELLA 8FK351110-881. Kompurassa oli vielä joku tarra kiinan kielisillä käkkäröillä jossa CW06/2010 teksti. Mahtaako tuo tarkottaa että olis vaihdettu tuollon vai tarkastettu/korjattu ?

      Jostain lueskelin että vika saattaa olla johdoissakin. Omassa huomasin siinä kaksi napaisessa liittimessä joka tulee kompuraan kiinni olevan toinen johto lähes poikki liittimen juuresta. Saako noita liittimiä / kontati pinnejä ostettua irtona jos koittas korjata tuota johtoa ensin enneku tilailee uutta kompuraa.

      Niin ja ilmastointi huolto tehty reilu vuosi sitten jollon lisätty n.500g aineita. Lisäksi kylmää saattaa alkaa puhaltamaan aika ajoin joten ei se kompura nyt vissiin ihan sökö voi olla.

      Comment


        #63
        Itse itselleni vastaten. Kyllä sillä liittimellä vaan oli merkitystä. Ainakin kylmää alkoi puhaltamaan kun laitoin uuden liitimen ja johdot. Korjaus tuli sitten maksamaan onneksi vaivaiset 15€.

        Comment


          #64
          Noniin updatea tähän juttuun. Tänään käytiin pörhöllä näytillä ja oli tuon hihnapyörän tapin lukitus mennyt sököksi kun pyörä on pyörinyt tyhjää. Tästä seuraa se että pitäisi koko kompura purkaa pois ja sitten porailla että saa tapit irti. Tämä aiheuttaa sen verran töitä että tulee halvemmaksi tilata uusi kompura saksasta.

          Palataan asiaan kun se on tullut ;) Ainiin pörhölle kiitokset loistavasta palvelusta. (kiitokset meinaa aina jäädä antamatta :))
          Viimeksi muokannut miikkis; 26.7.2012, 21:12.

          Comment


            #65
            Noniin nyt menee jännäksi. Tänään kun sato vettä hullunlailla niin auto veti mukavaan huuruun sisältä. Värkkäsin siinä sitten nappuloita ja laitoin puhaltamaan ylös ja sitten painoin sitä huurun poisto nappulaa... tuli sellanen jännä haju ja sitten alkoi puskemaan kylmää. tämän jälkeen sammutin auton (kun päästiin perille kohteeseen :)) ja kun lähdettiin taas liikkeelle niin edelleen toimii.

            Uusi kompura on jo postissa tulossa kohti suomea :D ja nyt tuo alkaa toimimaan.

            Mietin vaan että kun Pörhöllä tuumattiin että hihnapyörä on rikki ja se ei pyöritä sitä tappia siellä vaikka pitäisi, niin nyt kun ne sitä on siellä koittaneet irroittaa eikä irronnut niin onko hihnapyörä mennyt hiukan eri asentoon ja kompura sattuu toimimaan nyt sitten hetken aikaa? kai tuo kannattaa kuitenkin vaihtaa :).

            Outo juttu, taas kerran.

            Comment


            • #66
              Ilmastointi puskee vain kylmää

              Osaisikos joku sanoa mistä A6 C5 ongelmaa pitäisi alkaa metsästämään. Ilmastoinnissa joku moottori jo kesällä pätki eli välillä helteillä puski lämmintä ilmastoinnin ollessa jäähdytyksellä Auto asennossa. Nyt sitten pakkasten tullen alkoi puskemaan vain ja ainoastaan kylmää oli ilmastoinnin säätö sitten HI tai LO asennossa. Ilmastointi huollettu ajallaan, uudet jäähdyttäjän nesteet sisällä ja moottorin käyntilämpötila on normaali. Lämmintä ei vaan kabiiniin saa millään.

              Comment


                #67
                Vikakoodit.

                Comment


                • #68
                  Ei saa yhteyttä ohjausyksikköön VCDS ja ilmastoinnin näytöiltä luettaessa ei varsinaisesti näy vikakoodeja, vaan 00 00 siinä ensimmäisellä kanavalla jossa virheiden pitäisi pyöriä.

                  Comment


                    #69
                    Onko orginaali VCDS? Halpiskaapeleilla joskus ongelmia saada ilmastointiin yhteyttä. Saako muihin ohjainyksikköihin yhteyttä?

                    Comment


                      #70
                      C5:ssä ei saanut halpiskaapelilla yhteyttä ilmastointiin. Piti ostaa kiinan KKL-kaapeli niin rupesi toimimaan.

                      Comment


                      • #71
                        Moi,

                        Kaapeli vanha mallia jaripetteri ja muihin yksiköihin saa yhteyden. Pitänee tilata tuo horchin mainitsema kaapeli ja kokeilla sillä.

                        Comment


                        • #72
                          Kaapeli tuli postissa ja vikakoodeissa ei löytynyt mitään mikä viittaisi ilmastointiin. VCDS Lite saa yhteyden ohjainlaitteeseen tällä uudella kaapelilla joten mystiseksi menee. Tein testit ohjainlaitteelta läpi ja sen perusteella kaikki ok. Joskus kesällä oli yksi kertaluontoinen virhe vasemmasta läppämoottorista. Sekään ei ole toistunut nollaamisen jälkeen.

                          Tarkistin myös konehuoneen puolelta kennolle paloseinän läpi menevän vesiletkun ja se on lämmin. Olisiko nyt kenno tukossa vai onko kerholaisilla jotain muuta vinkkiä mitä ja mistä tutkia?

                          Jäähdytin ei vuoda koska nestepinta paisuntasäiliössä on pysynyt samassa kohdassa eli kylmänä min. viivan kohdalla nestettä lisäämättä läpi talven.

                          Comment


                            #73
                            Toimiiko B7 samalla tavalla tuo tietojen haku ilmastoinnin näytöstä? Mulla ei puhalla keskisuuttimista ollenkaan. Siellä ilmeisesti kaksi säätömoottoria.

                            Comment


                              #74
                              Heivataan pinnalle. Nyt olisi metsästyksessä luettelo noista ilmastoinnin vikakoodeista koskien ja vain nimenomaan 4B C5 Faceliftiä. Raskaskaan googletus ei sellaista ole paljastanut. Listan tunnistaa siitä, että nopeus on kanavalla 24 ja kierrosluku kanavalla 25.

                              Siksi tarviin, kun lämpömittari jämähti nollille eli ei liiku mihinkään. Kokeillaan ensin vaihtaa ensi viikolla multivika-anturi 059 919 501 A sinne moottorin oikealle puolelle, apparinpuoleen nurkkaan.

                              Comment

                              Working...
                              X