Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Airbag valo palaa liian kauan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Airbag valo palaa liian kauan

    Audi 80 1.9tdi -96 airback valo palaa noin 2 minuuttia , sitten sammuu.
    Mikä vois olla vikana

  • #2
    Valo

    Onko autoosi tehty jotain sähkötöitä esim.vetokoukun asennus.

    Comment


      #3
      ei muuta kuin akku on vaihdettu

      Comment


        #4
        Mistä lie johtuu, mutta airbagin ohjain on jonkin vikakoodin keksinyt. Sen nollaamalla poistunee ongelma (mikäli oikeaa vikaa ei ole).

        Comment


          #5
          voiko itse tarkistaa mitään ja pitääkö aina vika nollata jotenkin?

          Comment


          • #6
            Kyllä sen joutuu lukemaan ensin. Itse sille ei oikein voi muuten tehdä ensin mitään. Ja luulisin, että vika voi olla esim. "Alhainen jännite" akun vaihdon seurauksena. Akun vaihtaminen tai edes kengän irroittamisen ei pitäisi asiaan vaikuttaa, mutta joskus näin vain näyttää käyvän.
            Lukemisen jälkeen vian voi nollata, jos vika ei vaadi korjausta.
            Vian voi lukea esim. Boch-huolloissa tai merkkiliikeissä. Luulisin, että VAG-COM pystyy se lukemaan, mutta en ole varma.

            Itselläni alkoi merkkivalo palaa radioasennusten yhteydessä. Menin Laakkoselle luetuttamaan ja nollauttamaan vian.
            Kuinka ollakkaan, Laakkosen asentajat eivät löytäneet koko turvatyynyn ohjainta autosta kytkettyään oman tietokoneensa auton töpseleihin.
            Alkoi muuten armoton mollaus kahden asentajan voimalla tuontiautoja kohtaan. Epäilivät, että saksalaiset asentajat olivat saattaneet kytkeä merkkivalon vaikkapa sisävalokatkaisijaan tai epäilivät, että auto on jäänyt tulvan alle Saksassa ja turvatyynyn tietokone on homeessa.
            Yritin selittää, että vika tuli esille vasta täällä Suomessa auton oltua Suomessa pitkään.
            Käskivät purkaa omat radioasennukset ja tulemaan sitten uudelleen.

            En kuitenkaan purkanut radioasennuksia, vaan purin keskikonsolin pois. Pöyhin vähäsen johtonippuja ja huomasin, että turvatyynyn ohjaimen liittimet on sinetöity. Katselin minne johdot voisi oikein mennä ja missä vika voisi olla. Huomasin, että ohjaimen takana oli irtonaiset liittimet lyhyessä johtimessa ja tarkemmin tutkittuani huomasin, että siellä on samanlaiset liittimet kuin moottorinohjaimen vianlukuliittimetkin.

            Elikkä asia selvisi. Laakkosen asentajat eivät tieneet, että turvatyynyn ohjainlaitteelle on omat liittimet, ja yrittivät lukea turvatyynyn vikoja moottorinohjaimesta. Sattuuko tekevälle?

            Menin uudeleen Laakkoselle ja näytin mistä oikeat liittimet löytyvät. Olihan ne asentajat vähän vaikeita ja ihmettelivät kovasti.

            Nyt viat kuitenkin löytyi. Yksi oli "satunnainen alhainen jännite" ja toinen oli muistaakseni "hetkellinen maadoittuminen". Viat ei vaatineet korjausta ja viat nollattiin. Laskua kertyi 25 euroa.

            Tietääkö kukaan pitääkö turvatyynyn ohjainlaite uusia jos turvatyyny poksahtaa?

            Comment


              #7
              Vastaava ilmastointilaitteen vikakoodien nollauksen epäonnistuminen tapahtui myös Porin Automarkussa (Simulan 200:lle). Yrittivät turhaan lukea moottorinohjauksesta...

              E: ech, miten ilmastointilaite tähän liittyy? Siis turvatyynyn ohjainlaite toki...

              Comment


                #8
                Järjestelmässä on ollut hetkellinen vika, toimii kuitenkin mutta vaatii nollauksen.

                Comment


                  #9
                  Jep. Muistia ei vieläkään kun ole saatu nollattua. Vaatiin jonkun VAG Tool X:n? Jota Automarkussa ei taida olla.. (no, ne eivät ole meinanneet uskoa edes että autossa voisi olla se airbag..)

                  Comment


                    #10
                    Koodi 0401 vikalampun ohjaus katkos/maavuoto
                    Koodi 0214 toimintajännite impulssi liian alhainen
                    Nollattiin maanantaina eikä ole tullut ainakaan vielä takas, varmaan johtui vanhasta akusta.
                    Kiitokset vastanneille.

                    Comment


                    • #11
                      Autona Audi 100 2.8E Quattro vuoden 1991 lopulta.

                      Meillä vastaava ongelma ratkesi etsimällä tuon keskikonsolin uumenissa olevan airbag-boksin omat 2x2-diagnostiikkaliittimet ja nollaamalla vikakoodit siitä.

                      Lisää tarinaa autosta: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-91-askartelua

                      Comment

                      Working...
                      X