Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 S4 akku purkautuu ja abs rele?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 S4 akku purkautuu ja abs rele?

    Elikkäs tämmöinen -92 s4 avant malli kyseessä, akku tyhjenee nopeasti, akulta mitattu ~0.3A(!) virtahävikki valot ja virrat poissa. Kävin kaikki kojelaudan vasemmassa laidassa olevat sulakkeet läpi, ainoa sulake jossa näytti olevan pientä virtaa oli nr.8 (0.001A) elikkäs tavaratilan lamppu, jalkatilojen lamput yms ilmeisesti. Nyt iski sitten avuttomuus kehiin, mistä jatkaa etsintää. Alkaa pännimään tuo apukaapeleiden käyttö nimittäin. Eli osaisiko joku auttaa, löysin haulla jotain v94sesta, mutta minulla ei ole keltaista johtoa tuossa keskuslukituksen pumpussa. Ilmeisesti myös jälkijäähdytin/rele on rikki, mutta otin jäähdyttimen mittauksen ajaksi pois.

    Ja toinen asia, ABS valo palaa koko ajan, eikä ABS:sät toimi. Onko niille jossain joku rele joka voisi olla kärventynyt tms? Keskikonsolin kytkin toimii(mitattu), muttei ABS:t reagoi mitenkään nappiin.

  • #2
    mistä jatkaa etsintää
    Seuraavaksi itse lähtisin mittailemaan jälkiasennettujen lisälaitteiden virrankulutusta, eli mankka, mahdolliset lisävahvistimet, jännitenäytöllinen konkka, varashälytin, kaukosäädettävä keskuslukitus, ...

    Comment


    • #3
      Unohtui mainita että testasin juuri jälkiasennetun kauko-lukituksen tuossa kun hääräsin akun kanssa. Mikään amisauto ei ole kyseessä, ainoa jälki-asennettu vehe kauko-lukituksen lisäksi on perus cd-soitin. pitänee mitata tuo, vaikka taisin viimeksi kesällä katsoa sen johdot/virrat läpi.

      Autossa ei ole hälytintäkään.

      Comment


      • #4
        Sitten voi tietysti kokeilla laittaa virtamittarin akunnapaan, ja alkaa repimään releitä yksitellen irti sähkötauluista, ja irrottelemaan liittimiä. Ja kun virrankulutus mittarissa tippuu, on virrankuluttuja paikallistettu (jollain tarkkuudella). Sähkökaavioita löytyy esim. täältä:
        http://autolib.diakom.ru/CAR/Audi/19...NG%20DIAGRAMS/

        Comment


        • #5
          Okei, vuoto paikantunut keskuslukitukseen. Aina kun akun kytkee, niin pumpusta kuuluu releen naksautus. Voisiko olla tuo ikkunoitten sulkemis automatiikka? Itselläni vain ei ole keltaista johtoa pumpulle menossa, osaisiko joku sanoa minkävärisiä muita mahdollisuuksia olisi? Tai mikä voisi viedä virtaa pumpussa?

          Myös radio kuluttaa hieman, paljonko yleensä sen pitäisi kuluttaa?
          Viimeksi muokannut Arskawa; 2.3.2009, 14:21. Perustelu: Korjaus

          Comment


          • #6
            Noniin, oma huolimattomuusvika oli tuo keskuslukituksen pumpun virransyönti mukamas. Eli suutuksissa mittaillessa kuvittelin ettei sisävalot vie virtaa jos ne ei ole päällä, mutta tietenkin ne kaksi relettä pumpussa vei sen noin 250mA. Eli kun ovet laittoi kiinni, niin kulutus oli noin 80mA. Seuraavaksi koitin tuon radion virransyönnin vaikutuksen, radion sulakkeen kun otti pois niin virtaa meni enää n. 45mA. Tuon radion virran kulutuksen saa pois myös ottamalla radion paneelin irti, liekkö tämä normaalia?

            Olisiko jollain tietoa tuosta ABS:n releestä jos sellainen on olemassa (siis kun tuo keskikonsolin kytkin oli muistaakseni mallia herätteen antava ainakin minulla, eli ei jää pohjaan, pitäisikö sen jäädä?)?

            Comment


            • #7
              Voisko olla takaluukun johtonippu (haitarikumin alta), jossa joku eristimen luovuttanut johto vuotaa maihin?

              Comment


              • #8
                Olisiko jollain ohjetta miten testata abs-combi -rele? olisi nimittäin helppo nyt testata se kun taivuttelen tuota sk pinniä ikkunoitten nostimen releestä. Edelleen auto syö akun tyhjäksi, mutta saattaa olla että itse akku purkaa itsensä, yön yli testauksessa...

                Ei ole johtonipussa vikaa, kuparia ei näy vaikka se sukka siitä ympäriltä olikin halkeillut.

                Comment


                • #9
                  ABS:n releitä: ainakin kaksi löytyy ABS-boksista konehuoneesta, ovat suojakannen alla. J 106:ssa on myös sulake.

                  Comment


                  • #10
                    Tuo combi rele (j156) on myös noitten kahden releen lisäksi, kuskin jalkatilan seinässä. Eli tätä nyt haluaisin testata, olisiko jollain jotain helppoa ohjetta tuohon testaukseen?
                    Viimeksi muokannut Arskawa; 22.3.2009, 20:50. Perustelu: hypistelin toista relettä samalla kun kirjoitin viestiin kyseisen releen numeron....

                    Comment


                    • #11
                      No sen verran tuosta combi releestä J 156 . Kytkettävä jännite tulee nastaan 2/30 ja lähtee nastasta 6/87, kyseinen jännite menee releelle J 105( siis ABS-boksiin), joka taas kytkee return flow-moottorin V 39:n. Tuo combi rele sisältää sulakkeen 10A. Ko. releen elektroniikkaosaan tulevien johtojen alkukohtaa en nyt heti löytänyt.

                      Comment


                      • #12
                        Ilmeisesti tuohon releeseen tulee abs-kytkin keskikonsolista jotenkin, jos nyt olen oikein ymmärtänyt. Itsellä ei ole mitään kaavioita tai perhealbumia niin vaikeuttaa aina vähän. Mitenkä tuo rele olisi helpointa testata, että toimiiko se, se sulake ainakin sen päällä oli ehjä.

                        Comment


                        • #13
                          Tuossa ilmeisesti aika samanlainen ABS-kytkentä:
                          http://www.s2central.net/S2_Schematics/D/D26.PDF

                          Comment


                          • #14
                            Juu tuollainen kytkentä siellä taitanee olla. Kävin sörkkimässä yleismittarilla ja ainut asia joka mietitytti minua oli kun tuon kuva 5/15 pinni (joka menee virtalukolle) on melkein "maassa", jännite nousee kun laittaa virrat päälle, mutta maata vasten tuo näyttää 0.002ohmia. Pitääkö näin tapahtua?

                            Tuli tuossa mieleen että menisikö nuo abs:t päälle jos koittaisin ilman tuota relettä, vai vaatiiko se tuon tiedon virtalukosta yms? Itse en ole niin hyvä noitten sähköjen kanssa...

                            Otin nuo kaksi yleismallin relettäkin irti ja nyt vaan pitäis saada 12V jännite että voisi testata toimiiko ne.

                            Edit: Nyt on sitten nuo kaksi konehuoneen puolelta olevaa relettä testattu. Toimivat. Eli nyt on tuo combi-rele vielä testaamatta.

                            Edit 2: Nyt koittelin tuota combi-relettä. Eli laitoin yleismittarin tuohon pinneihin 2/30 ja 6/87 eli siihen väliin mikä menee nuille konehuoneen puoleisille releille(?), ainoa mistä rele mitään sanoi oli kun laittoi 12v pinneihin 4/31 ja 5/15 eli maan ja virtalukon väliin. Silloin tuo 2/30 ja 6/87 meni yhteen. Tuosta abs-katkaisijan pinnistä rele ei sanonut mitään. Pitäisikö sen?

                            Voisiko tuon releen ohittaa pistämällä pinnit 6/87 ja 2/30 yhteen vaikka johdonpätkällä? näin koittaisi että onko vika releessä vai itse ohjaimessa? Vai onko tuossa releessä mm tuo pinni 1/s1 joka olisi tarvittava johonkin hommaan?
                            Viimeksi muokannut Arskawa; 23.3.2009, 11:20.

                            Comment


                            • #15
                              Tiedoksi muille jälkijäähyttimen viallinen anturi oli virransyöjä.

                              Mutta edelleen tuo abs vaivaa. Nyt kun releet on "noin" testattu, niin alkanee olla selvää että joko yksikkö tai anturit on sökönä. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin itse abs:n ohjain on takapenkin alla, oikealla puolella, metallinen boksi. Itseltäni löytyi boschin numero 0 265 103 029, ei löytynyt tuolla nro:lla varaosahausta mitään, kävisikö tuohon joku korvaava malli. Kyseessä on tomaatti.

                              Comment


                              • #16
                                On noita bokseja vielä myynnissä, ainakin tuolla bba-remanilla:
                                http://www.bba-reman.com/catalogue/D...ledProduct=571. VV-autossa kyllä pitäisi löytyä hyvät laitteet ABS:sän testaukseen, voisi tulla halvemmaksi kuin osien vaihtaminen arviolta.

                                Comment


                                • #17
                                  Saksanmaallakin taitanee löytyä:
                                  http://www.tav-autoverwertung.de/aut...17&language=en

                                  Laakkosen työhinnat tiedetään kyllä vaan..

                                  Niin onko kellään tietoa että onko nuo abs-boksit sopivia keskenään?
                                  Viimeksi muokannut Arskawa; 24.3.2009, 18:30.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X