Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 ilmastoinnin ilmaläppämoottoreiden huolto-ohje

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mulla varaosatiskillä sanottiin että ei ole raikkaria,auto a6 c4 -97 ilmastoinnilla onko vihjettä missä se on jos on??

    Comment


      Oikealla, tuulilasin etupuolella:
      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...64&postcount=7

      Comment


      • Ei ole käsittääkseni suodatinta ilmastoidussa kasissa. Voiko ilmastoinnin kenno mennä niin tukkoon ettei vedä kunnolla? Sehän tuossa imuputkessa on ensimmäisenä mutta on niin ahtaassa paikassa ettei sinne näe.

        EDIT: Mannin katalogi ei ainakaan tunne tuohon sopivaa suodatinta.

        Comment


        • Tuohon suodattimen olemassaoloon ei minun tietääkseni ole tullut selvyyttä. Se löytyy joistakin ja joistakin taas ei. Muistelisin jonkun kertoneen, että hänellä on ilmastoitu C4 A/S6 jossa ei ole raitisilman suodatinta. Joillakin taas on.

          Eli parhaiten tuon saa selville katsomalla omasta autosta, että onko siinä. Löytyy tosiaan apparin puolelta tuulilasikaukalosta.

          Comment


            Muistelisin jonkun kertoneen, että hänellä on ilmastoitu C4 A/S6 jossa ei ole raitisilman suodatinta.
            Laitahan kuva niin uskotaan. Tähän mennessä on kaikista löytynyt, jälkiasennetut ilmastoinnit asia erikseen.

            Comment


            • Mitäs osia pitäisi vaihtaa/lisätä että C4 100/S4 -malliin saisi sovitettua sellaisen C4 A6/S6 -mallin raitisilmasuodattimen?

              Comment


                Kaikki menee vaihtoon vanhemmissa johtuen siitä että jos on vielä vanhat r12 aineet sisällä niin putkistot menee uusiksi myös, kuin myös kompura. Niissä on eri kierteet kuin r134 laitteissa (eli missä noita suodattimia on). Lauhdutinta ei siis voi vain vaihtaa. Mulla on noita suodattimella varustettuja lauhduttimia varastossa eli jos on jo uudempi r134 putkisto/laitteisto ja jostain syystä puuttuu suodatin niin siinä tapauksessa homma hoituu vain lauhduttimen vaihdolla. Privalla saa yhteyttä jos kiinnostaa.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                  Laitahan kuva niin uskotaan. Tähän mennessä on kaikista löytynyt, jälkiasennetut ilmastoinnit asia erikseen.
                  Taidanpa joutua peruuttamaan puheeni.

                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=134111
                  Tästä ketjusta olen muodostanut harhakäsitykseni. Nyt kun tuon luki uudestaan ajatuksella läpi, niin ilmeisesti myös tuostakin autosta löytyi raitisilmansuodatin.

                  Comment


                    Pääsekös B4 korisessa mihinkään läppämoottorin käsiksi ilman kojelaudan irroittamista ?

                    Olisko jollain kuvia missä näkyisi nuo moottorit.

                    Comment


                      Muistaakseni ylös-alas-läppä voi olla nippanappa saavutettavissa kuskin jalkatilan kautta. Lämmönsäätöläppä ja toinen säätöläppä on sen ilmastointipömpelin ja kardaanitunnelin välissä ja raitisilman säätöläppä pömpelin ja a-pilarin välissä. Eli näihin kolmeen viimemainittuun ei auta kuin kaiken purkaminen edestä pois ja pömpelin irrotus.

                      Comment


                        Ilmastointi lakkasi puhaltamasta kylmää, aikaisemmmin puhaltanut ihan ok, mutta silloinkin mielestäni vähän vajaalla teholla. Käytin nesteiden täytössä, mutta ei vaikutusta.

                        Vikakoodeiksi antaa:
                        01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
                        41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
                        01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
                        41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

                        Voivatko nuo aiheuttaa sen, että ei puhalla kylmää? Missähän päin nuo sijaitsee/mistä pääsee käsiksi?

                        Comment


                        • V70 on kojetaulun sisällä ja V71 ilmastoinnin kennon ja puhaltimen välisessä putkessa. Vikaa varmaan kannattaisi ruveta etsimään tuosta V70-servosta, koska V71:n ei pitäisi lämpötilaan vaikuttaa, sillä säädellään vain kokonaisilmavirtaa. Ilmaboksin vasemmassa kyljessä on vielä V68 jonka nimi on ainakin "lämpötilaläppä". En nyt muista vaikuttaako tuo V70 myös lämmönsäätöön vai muutetaanko sillä vain puhalluksen suuntausta. Tuolta löytyy hyviä kuvia sekä huollettuja läppämoottoreita.

                          Comment


                          • läppämoottorikaukalo
                            mistähän tommosen sais täydellisenä
                            läpän vivustot ja ne moottorit
                            varaosa numero koko systeemille olis kova sana

                            Comment


                              tuolta saat varaosanumeroita :
                              http://www.partsbase.org/audi/eu/

                              Comment


                              • Mitä rasvaa noihin läppä moottoreihin kannattaa laittaa?
                                nyt jäi lämmön säätö läpän moottori ilman rasvaa
                                oma rasva aiheutti jumin siinä

                                Comment


                                • Suuret kiitokset kaikesta tiedosta tässä ketjussa. Oman C4:ni sain taas antamaan lämmintä ja kuvasin pienimuotoisen raportin:

                                  http://www.aaninen.fi/media/audot/se...13.10.2015.pdf

                                  Kyseessä siis moottoritilan puolelta löydettävän lämpöläpän servomoottorin putsaus.

                                  Ajattelin ensin kasata samaan raporttiin teknisiä juttuja yleisesti asiasta, mutta en sitten jaksanut kaikkia listata. Voi olla, että päivitän raportin myöhemmin.

                                  Comment


                                  • A6 C4 puhallin ongelma

                                    Moro! Kyseessä siis otsikon mukainen vm -96 Audi. Tässä kun on aamut alkaneet olla kylmiä ja kosteita, huomasin yhtenä päivänä töihin lähtiessä että ei jostain syystä höngi ollenkaan tuulilasille ilmaa. Myös kojelaudan reunoissa sijaitsevat puhaltimet pysyvät täysin mykkinä. Muuten kyllä toimii puhaltimet edessä sekä takana. Jos jollain olis jonkunnäköistä ehdotusta että mistä kannattais lähteä tutkimaan asiaa olisin kiitollinen! Auto ollut omistuksessa nyt pari kolme kuukautta.

                                    Comment


                                    • Lue vikakoodit alkuun. Tuo kyseinen läppämoottori on radion takana sellaisessa telineessä kiinni, joka on irroitettavissa, kun raivaa keskikonsolin pois tieltä. Tuo lasille puhallus -moottori on oikealla puolella siinä telineessä. Tuossa voi olla edellinen asentaja kasannut lämmityslaitteen kotelon väärin kennoa vaihtaessaan, tai läppämoottori on hiilipölyn oikosulkuun laittama. On tuossa toki monta muutakin mahdollista vikapaikkaa, kun on aika epävarma viritys se lämmityslaite.
                                      Viimeksi muokannut audiq; 9.9.2016, 18:36.

                                      Comment


                                      • Sama rojekti tuli tehtyä mitä nuo ohjeet tuossa ylempänä, aika aikaa vievä rojekti kaikenkaikkiaan, itsellä ei hiilipölyä juurikaan ollut purkaus ja kasaus kumminkin toimi ja nyt läpät toimivat, vikaa en kyllä löytänyt. Jos purat kotelon varo katkaisemaan mitään vaan varovaisesti touhuten, itse oli pakko katkaista sellanen pieni muovi akseli... Ensiksi vcds:llä luet/luetutat vikakoodit.

                                        Comment


                                        • Elikkä aloin tuumasta toimeen ja näky oli seuraavanlainen (kuvattu hanskalokeron kohdilta)

                                          http://aijaa.com/scMKDD

                                          Miten musta tuntuu että tuolla ois jotain vialla?
                                          Viimeksi muokannut Dang; 14.9.2016, 16:15.

                                          Comment


                                          • Tuo on tuulilasiläpän vipu. Tuo irrallinen on joku pöly- tai äänisuoja. Vanhemmassa ei sitä edes ole. Näyttäisi siltä, että on siellä asentaja käynyt. Läppämoottoreiden teline kun on väärin tai huonosti paikoillaan, niin se voi murtaa tuon vivun.

                                            Comment


                                            • Käänsin vivun manuaalisesti niin, että se puhaltaa nyt pelkästään tuulilasille koska sinne on nyt tärkeämpi että puhkuu... eli jatkan projektia ihan alkuperäisten ohjeiden mukaisesti? Se itse läppämoottoriko sijaitsee tuossa kotelossa jossa sininen vipu on kiinni

                                              Comment


                                              • Tuossa näkyy sininen vipu http://12v.org/urs/C4HeaterBoxRightS...torAndArms.jpg

                                                Läppämoottori on tuossa erillisessä kasetissa, jossa näkyy valkoinen vivusto. Valkoisen vivun keskellä oleva metallitappi on läppämoottorin akseli. Tuossa osassa on kaksi läppämoottoria ja nuo kuvassa näkyvät pistokkeet. Kuvassa sinisen vivun alla on yksi kiinnitysruuvi ja toisella puolella samassa kohtaa toinen. Se pitää varmistaa, että kasetti tulee oikealle puolelle koteloa kiinni. Jos se on väärällä puolella, niin vipu vääntyy poikki. Tuontiautoista puuttuu yleensä vähintään puolet kiinnitysruuveista, niin sekin voi aiheuttaa vivuston hajoamisen. Kuvasi perusteella kasetti on ihan väärässä asennossa.

                                                Kuva lainattu tuolta http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/299236.phtml


                                                Kasetti lähtee irti, kun purkaa keskikonsolin pois ja kaikkea muuta ja irroittaa kasetin kiinnitysruuvit sivuilta, punaisen ja sinisen vivun lämppärikotelon läpiltä ja kaksi pistoketta. Kyllä tuota purkaessa tulee ikävä kunnon mekaanisilla vivuilla olevaa lämmityslaitetta, mutta kyllä se siitä, kun vaan tekee. Ei se hommana kovin vaikea ole, lähinnä epämiellyttävä.

                                                Comment


                                                • Kiitoksia, kuva ja inffot avasi aika hyvin mitä ollaan lähdössä purkamaan. Onko tuo lämmönsäätömoottori tuossa takana? nimittäin vois katsastaa/vaihtaa senkin sitten samalla, työntää nimittäin pelkästään joko kuumaa tai kylmää, säätö ei tunnu pelaavan...

                                                  Comment


                                                  • Lämmönsäätömoottori on pyyhkijöiden alla lämmityslaitteen kennon vieressä. Suojamuovi ja pyyhinvivusto pois, niin alkaa löytymään. Kuskin puolella.

                                                    Comment


                                                    • Eli siis käytännössä purat koko auton :D

                                                      Comment


                                                      • Vähän väärä auto, mutta voisikohan tämän ohjeita hyödyntää? Samat läpät ilmeisesti passatissakin.

                                                        https://www.youtube.com/watch?v=J40bceY8mF0

                                                        Comment


                                                        • Audi A6 vm.1995 Lämmityslaite.

                                                          Hei. Kyseisessä autossa ongelmana että ei puhalla lainkaan keskisuuttimista. Tuulilasille ja jaloille kyllä. Autossa Automaatti-ilmastointi samalla olen huomannut että lämmityslaite ei puhalla lämmintä vaan haaleaa vaikka asteikon laittaisi maksimille ja samoin ilmastointi puhaltaa vain kylmää lo (max) asennolla. Mistä vikaa etsimään? Käyttöpaneeli/ohjausyksikkö uusittu siinä ei vikaa.

                                                          Comment


                                                            Vikakoodeista aluksi tutkia toimiiko ilmastoinnin läpät oikein. Jos ei oo VCDS:ä niin tässä videossa ja sen selityksissä+googlella löytää jotain apuja. esim. kanavasta 32 eteenpäin:

                                                            https://www.youtube.com/watch?v=R_-82GowNEM

                                                            Jos mistään ei tule kunnolla kuumaa, voi vikaa olla myös sisätilan lämmityskennossa, joka onkin nihkeä vaihtaa. Itse kenno pari kymppiä ja googlella apuja senkin vaihtoon.

                                                            Comment


                                                              Kenno voi olla vain likainen. Turha sitä on suoraan alkaa vaihtamaan jos se ei vuoda. Huuhtelemalla, ja jos vielä käyttää jotain tököttiä (esim. ruokasoodaa tai jotain kaupallista jäähdytysjärjestelmän puhdistusainetta) veden seassa, voi saada ihmeitä aikaan. Itellä nousi pelkällä kennon huuhtelulla sisään tulevan ilman lämpötila talvipakkasilla vaatimattomat 35 astetta. Mutta kyllä tuli törkyäkin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X