Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS kytkimen jälkiasennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Toisesta saa ABSit pois, toisesta kytketään lukko päälle - siinä se järki. Lukon kanssa absit otetaan pois automaattisesti, koska toisen pyörän jarruttaminen lukitsisi aina myös sen toisen ts. ABSit eivät toimisi. Vaikka samaa valoa sytyttelevätkin, niin toiminnoiltaan kaksi täysin eri kytkintä.

    Ja mitä tekee tuon ikäluokan autoissa hyödystä kytkeä ABSit helposti pois päältä? Kokeile pysäyttää auto liukkaalla ensimmäisen lumen tultua. Rutisee kyllä, mutta ei oikein pysähdy :)
    Viimeksi muokannut jasso; 13.11.2010, 23:47.

    Comment


    • #32
      Got it! :D Tosissan eka auto missä kyseinen nappi on. On kokemusta, kyllä vanhasta Jaggesta viimetalvella tuosta kyseisestä jarrutus efektistä kun ruksuttaa mut nada happens... No okei se on Jagge, joten en ihmettele kun eivät uudetkaan pysähdy heh

      Comment


      • #33
        Aloin miettimään, että miksi ne ABSit oikeasti muuten pitää kytkeä pois päältä lukon kanssa? Lötköissäkin taka-akseli on yksi ja sama piiri eli ABS ei pysty jarruttelemaan puolittain. Edessä jarruttelee kyllä puolittain.

        Vai jakaako torsen takalukon kanssa etukulman sen verran kiinteäksi, ettei se pääse yksittäin luistelemaan?

        Comment


        • #34
          On suunnitelmissa väsätä tuollainen tuohon uudempaan C4:seen. Kelejä jolloin haluaa ABSin pois on muutama kerta talvessa, mutta kelejä kun haluaa sen keleen EDS:n pois tuntuu olevan vähän väliä.
          Peräkärry perässä jäin pihaan jumiin, 2000 kierrosta koneessa ja kaasua reilusti ja EDS jarruttaa sen verran että kone sammuu. Kärry toiseen autoon kiinni, takaperä lukkoon ja matka jatkui.
          Ajattelin kokeilla katkaisemalla tarvittaessa virransyötön takapenkin alla olevaan ABS+EDS steuergeräte:een. Oliko tuo alkuperäinen ABS-nappula ihan katkaisija vai toimiiko liipaisulla? Tokihan siihen voi minkä vaan alkuperäisen kytkimen laittaa ja vaihtaa napin pinta ABS-kytkimestä...

          Itse olen arvellut että tuo ABS:n poiskytkeytyminen kun heittää perän lukkoon johtuu siitä että on ajateltu että silloin kun lukkoa tavitaan ollaan sellaisessa jamassa ettei esim haluta rinnettä valua alas ABSit rutisten vaan halutaan lukkojarrutus (irtohiekka, lumi tai muta jossa lukkojarrutus on tehokkain tapa hidastaa)

          Comment


          • #35
            Onko EDS ollut joku lisävaruste? ABS:t kuitenkin multakin löytyy, mutta ei EDS:ää tunnu olevan. Manuaali kyseessä.

            Eiköhän tuon saa kytkettyä siten pois, että vie ABS:n virta tai maa syötön releen kautta ja napilla kytkee sen päälle ja pois? Vai onko näissä uudemmissa napille valmis toiminto.

            Comment


            • #36
              Luulin että EDS on tullut tuon nappilukon tilalle- eli olisi vakiona. Luulisi että jos nostat takapenkkiä näet onko tuota vai ei- minulla lukee isolla tekstillä tuo ABS+EDS ohjauslaitten päällä. Testasin viikonloppuna: sulake 21 pois, absin merkkivalo syttyy, samaten alkaa autocheckissä vilkkuman jarrun virhevalo, absit eikä eds ei toimi, sulake kiinni ja kaikki tuntuisi palavaan ennalleen (=merkkivalot ei jää päälle ja absit toimii). Alkuperäinen ABS-kytkin tulossa germaaniasta ja jos en löydä liitäntäkohtaa (tuosta -96 autosta) niin laitan tuon ra'asti katkomaan virransyötön sulakkeelta 21 eteenpäin

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kytkin on mallia "liipaisu" joten voi olla hieman hankaluuksia saada toimimaan sitä on/off katkaisimena.

                Comment


                • #38
                  Muutenkinhan tuon joutuisi toteuttamaan releellä ( eli nappi pohjassa katkaisee, nappi ulkona antaa virtaa), kai tuon liipaisunkin saa toteutettua releellä?
                  Huomaisn muuten sähkökaaviosta että menee sulakkeelta 21 sama syöttö jarruvalokytkimelle ja siitä eteenpäin abs-boxille. Jarruvalokytkimelle tulee myös toinen syöttö- täytyy varmistaa miten nuo toimii- kiusallista jos menee jarruvalot pimeäksi samalla....

                  single button flip flop circuit kuukkeliin niin johan alkaa löytymään
                  Viimeksi muokannut Benkku; 25.1.2011, 15:39. Perustelu: Liipaisu "releen" hakutermin lisäys

                  Comment


                  • #39
                    D-kiikullahan sen saa ja olemassa on liipaistavia releitäkin.

                    Comment


                    • #40
                      Todennäköisesti EDS ollut lisävaruste koska noita on todella harvoissa C4 autoissa tullut vastaan. Ei ole minullakaan, onneksi!

                      Comment


                      • #41
                        Mulla lukee ABS boksissa ABS+EDS. Voiko tuo olla kytkettävä lisävaruste vai mistä tietää kuuluuko sen toimia?
                        Miten sen toiminnnan pitäs huomata?
                        Ja ABS:t toimii ilman murheita ja vikakoodeja.

                        Tiedän kyllä miten se A8:ssa toimi, ja sen kuulikin rutinasta.

                        Comment


                        • #42
                          Sen toiminnan huomaa liukkaassa paikassa kun pyrkii sutimaan niin alkaa jarruttamaan aika reilusti ja loppupeleissä jopa hyydyttää koneen. Eli meno käy raskaaksi aika nopeasti jos sutii. Mitään rutinoita yms ei kuulu. Tuohan on myös helppo kokeilla liukkaassa paikassa sulake 21 irroitettuna- ero on kyllä huomattavan suuri.

                          Comment


                          • #43
                            Löytyi muuten ihan ohjekin kuvineen, kyllä internjet on ihmeellinen.
                            http://s-cars.org/postnuke/downloads...cationv1.3.pdf

                            Nyt pitäis vaan selvitellä sopivia liittimiä (tuohon projektiin ja valojen releytykseen)
                            http://www.audi100-online.de/Technik...update_c4.html

                            Comment

                            Working...
                            X