Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS kytkimen jälkiasennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABS kytkimen jälkiasennus

    Alkupään S4:sista ja 100:sta ainakin tuota nappia löytynyt. Katkaisinhan on liipaisu tyyppinen.

    Onko joku laittanut tuommoista autoon jossa sitä ei ole tehtaalta tullessaan ollut?
    Löytyykös joltain tuommoiselle kytkentäkaaviota?

    Vai laitanko suosiolla esim. sumuvalo katkaisimen.

    #2
    Mullakin tuo ABS- kytkin(S2-91) odottaa kytkentää jo kojelaudassa.
    mutta näistä käyntiin lähtösyistä en ole siihen perehtynyt, joten kaaviolle ois käyttöä minullakin myöhemmin.

    Mutta kuitenkin taidan sen tasauspyörästönlukolle pyhittää.Kytkeehän se samalla absit pois ja ei irtoa vasta kun haluaa.
    Pitää selvittää vielä sen kytkimen valaistuskytkennät.

    Comment


    • #3
      Virtakaaviosta luettuna (200/80/90/Coupe):

      Kytkin on +12V avaimelta (virtakisko 15, sulake F12) ja ABS:n releen kannan T välissä. Eli siis syöttää nappia painettassa +12V releen kannalle T. Releen liittimessä T-kantaa vissiin vastaa pinni 8.

      Alkuperäisen johdon väri releeltä kytkimelle on musta-kelta.

      80/90/Coupessa ottaa tuon +12V kytkimen valon piuhasta (musta-sini).

      Comment


        #4
        Kiitoksia. Pitää näprätä tuota mukaillen.

        Comment


        • #5
          Onkos Jassolla tuota kaaviota, kun pitäshän ne kytkimen navatkin jostain nähdä.

          Comment


          • #6
            Orkkis ABS-kytkimen navat (suluissa orkkisjohto):
            16 - syöttö katkaisimelle (musta-sini)
            T - katkaisimelta (musta-kelta)
            16a - syöttö valolle (musta-sini, samasta johdosta kuin pinnille 16)
            31 - maa valolle

            200:ssa näyttäisi kaavion mukaan tuolle katkaisimen syötölle tulevan oma musta piuhansa. Se tulee samasta 15-kiskosta, mutta suoraan ilman sulaketta.

            Eli siis kytkimelle yksi johto, johon tulee virrat avaimen kautta. Tuo johto sitten noihin pinneihin 16 ja 16a. 31 maihin ja T ABS:n releelle pinniin T.

            Autodatasta noita katselin. Siinä ne on sellaisella suurennuslasiperiaattella selattavissa ja vaatii turhaan vaivaa saada ne kuvaksi. Kyllähän noi pitäisi löytyä tallista kirjastakin, joten voin skannata jos vielä kaipaat.

            Comment


            • #7
              Eikös pikkukorisessa ABS-järjestelmä muuttunut jossain vaiheessa ja nappula jäi samalla pois? Onko siis ohjainyksikkökin muuttunut ja se ei enää tue poiskytkentää?

              Comment


              • #8
                Juu näin on käynyt 93 taitaa vaihtua tuo yksikkö. Eli vissiin menee tavallisella napilla tehtäväksi hommaksi.

                Comment


                • #9
                  ETKA jumppa antaa ainakin samaa ABS-relettä -96:siin asti, 8A0 927 826. Tiedä sitten onko kyseessä tuo mainittu rele.

                  Tai sitten tuo sähkökaavioiden rele on siellä itse pumpussa rele 701927841. Sitä löytyy vain -92 asti.

                  Comment


                  • #10
                    Eihän se johto sinne releelle mene, vaan ohjainyksikölle, joka on takapenkin alla.

                    Comment


                    • #11
                      Tässä kaaviossa se menee. Releeltä sitten menee ohjainyksikölle ja pumpulle ohjaus. Täytyy käydä vielä tallista katsomassa kirjasta.

                      Tutkiskelen siis facelift 200:sen kaavioita.

                      Comment


                      • #12
                        Omaan laitteeseeni olisi tarkoitus myös tyo ABSin nappi pistää, kun ovat tosiaan jättäneet sen pois tuosta (-93) pois.

                        Tuossa mietin tuota samaa asiaa ja ajattelin että jos ei muuta keksi niin pistää abs yksikön luulemaan että taka diffi on lukossa, eiköhän sekin jotenkin onnistu.

                        Comment


                          #13
                          Kyttä- Corolloissa ABS kytkentä on kytkimellä toteutettu.
                          Kaksi johtoa oli johtosarjasta vain haaroitettu kytkimelle.

                          Comment


                          • #14
                            Jasso: joo, näinhän se on. Menee releen kannalle T.

                            Comment


                            • #15
                              Threadin alussa mainittu kytkin?? Ehkä.

                              Ebayssä tuollainen http://tinyurl.com/yr7778 Mahtaako olla samanlainen.

                              Comment


                              • #16
                                ABS nappi jälkikäteen

                                Kun ei tuossa ässässä ole napista pois kytkettävää ABS:ssää, niin riittääkö pelkkkä kytkimen asennus ja johtojen veto johonkin? Olisi kiva saada nuo leikkiessä pois päältä.


                                Siirsin entisen tarinan jatkoksi.
                                Viimeksi muokannut Sleepy2; 27.11.2007, 13:18.

                                Comment


                                • #17
                                  Projekti on vielä suunnittelu asteella. Periatteessa sulakkeen johtoihin laitettava kytkin riittäisi, mutta parempikin ratkaisu on varmaan olemassa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo thänks. Empä hokassu tuota vanhaa topiccia.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mistähän mahtaa löytyä tuo lisäreletaulu? Takapenkin alla pitäisi olla, mutta ei kyllä satu silmään.

                                      Comment


                                        #20
                                        Eikös niitä ole vain 2 kappaletta : kojelaudan alla ja moottoritilan kaukalossa kuskin puolella?
                                        Mullakin viikonlopuksi kytkentähommeli.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eikös myös alkupään S2:ssa ollut abs nappula?

                                          http://www.s-cars.org/postnuke/modul...rder=0&thold=0

                                          If you are testing an early S2 you should test the ABS cancel switch in the centre panel and that the ABS lamp is illuminated until you press the ABS switch a second time.
                                          Myös mun -91 7a coupessa oli absin tappokytkin.
                                          Viimeksi muokannut quattro20v; 28.11.2007, 19:04. Perustelu: Äh, olihan siitä ollut jo puhetta aiemmin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tai sitten tätä 8A0 927 826 relettä ei ole olenkaan. Albumi tukee tätä, mutta kaaviosta tuo kumminkin löytyy.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vanha juttu mutta tulipa viimein tehtyä. Eli perän lukkonapin ruskean ja ruskea/musta johdon väliin vaan katkaisin joka yhdistää navat kun haluaa abs:n pois.

                                              Ainoa miinus on että lukkonapin lukko päällä ledi syttyy vaikka näin ei oikeasti olekkaan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mitenköhän tuo sama onnistuisi -96 A6 korissa? Tuosta jolloin kytkentäkaaviota / havaintoa. Alkaa tulemaan tiukkoja paikkoja kun abs vaan rutisee eikä vauhdille tapahdu mitään. Auto alkaa pysähtymään vasta kun vähentää jarrutusvoimaa, ei niin normaali toimintamalli jos tulee jokin yllättävä tilanne eteen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Siinä ei taida tuota perän lukkonappia olla ?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Valitettavasti sitä koko lukkoa ei enää tässä mallissa löydy :( Taisi poistua 100 -> A6 muutoksessa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Katkaisija tylysti abs-sulakkeen kanssa sarjaan...? En tosin muista, mitä muuta siinä sitten pimenee samalla, mutta esimerkiksi boksin virransyötön jos löytää, niin siihen sitten.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kertokaahan nyt tyhmällekin vielä, että kun omassa nelkussa on toi niin mitä iloa koko napilla on? Lumella luisutellessa jotain hyötyä?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jos nyt vaikka toinen takapyörä jää ilmaan riippumaan, saa tuolla lukolla auton liikkeelle. Ei vuoda voimat siitä ilmassa olevasta takapyörästä. Ja tuohan nyt vastaa sitä, kun takavetoon tehdään kemppiperä :-) Normaalisti lukko kytkeytyy irti yli 25km/h vauhdissa. Tuohonkin on lääke, jos haluaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mutta kun autossa on erikseen takaakselin lukitus nappi jonka ollessa päällä syttyy abs valo mittaristoon ja erikseen abs:lle kytkin josta saa absit on/off... Mikä sen järki on?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X