Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Porsche Cayenne 958 - Adventure edition

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Porsche Cayenne 958 - Adventure edition

    Käyttiksen päivitys tuli ajankontaiseksi ja mieli teki kokeilla välillä jotain korkeampaa. Kohteeksi valikoitui tällainen 2013 mallinen Cayenne konsernin 3.0 Tdi luottomotilla. Tätäkin joutui hetken etsimään ettei tarvinnut tyytyä hopeiseen tai mustaan.
    18-säätöiset sporttipenkit olivat myös kriteerinä, ne vakio jakkarat on melko kirkonpenkit. Punaiset turvavyöt ovat kiva yksityiskohta. Tähän oli jo jossain vaiheessa vaihdettu Techartin catback rööri.

    Click image for larger version

Name:	IMG_2880 kopio.jpg
Views:	870
Size:	292,6 Kt
ID:	1988802
    Bosethan oli yhtä kammottavat kuin kaikissa muissakin autoissa. Eli ratiopäivitys piti suorittaa pikimmiten. Etuovien vakiopaikkoja muokkasin 6,5" Rainbow mideille.

    Click image for larger version

Name:	IMG_9846 3 kopio.jpg
Views:	790
Size:	228,3 Kt
ID:	1988803
    Peilikolmioihin 3d-tulostettiin pohjat ja suuntaimet diskanteille. Muoto haettiin pakkelilla ja päällystettiin kumimaalilla oem-lookin saamiseksi. Autoa vaimennettiin ovista ja takakontista lisää, vaikka hyvin hiljainen oli lähtökohtakin.

    Click image for larger version

Name:	IMG_9916 2 kopio.jpg
Views:	778
Size:	173,4 Kt
ID:	1988805
    Takapaksin kylkeen tein lasikuidusta ja mdf:stä kotelon 10" Helixin subille. Signaali otettiin alkuperäiseltä Bosen vahvarilta suoraan optisena Helixin most-palikalla. Josta se jatkaa optisena Helixin DSP P-Six vahvarille jossa on läppärillä täysin säädettevä DSP. Subille lisättiin vielä P-Two vahvistin. Vahvistimet löysivät piilopaikkansa kontin välipohjan alta. Kaiken kaikkiaan kaikki laitteet saatiin hyvin piiloon eivätkä vie yhtään enempää tilaa kuin vakiotkaan. Soivat vaan pirun paljon paremmin.

    Click image for larger version

Name:	IMG_9795 3 kopio.jpg
Views:	812
Size:	349,5 Kt
ID:	1988804
    Autossa oli lakkavikaa huonosti maalatussa etupuskurissa, yksi ovien listoista oli ihan erivärinen ja joka ovessa oli jonkunlaista parkkipaikka lommoa. Päätettiin vetää auto yli kattoa lukuunottamatta. Tämähän hoitui jälleen varsin ripeästi ja viikossa oli auto takaisin ajossa. Keulan kiiltävänmustat ritilät maalattiin myös uudestaan. Puskurin rakoon mahtui kivasti myös lisävalo. Sivuvilkut päivitin tummiin dynaamisiin. Jarrusatulat olikin tullut entrattua jo aiemmin uuteen väriin.

    Click image for larger version

Name:	IMG_1006 2 kopio.jpg
Views:	807
Size:	356,9 Kt
ID:	1988806
    Click image for larger version

Name:	IMG_1057 2 kopio.jpg
Views:	798
Size:	282,7 Kt
ID:	1988807
    Tätähän piti sitten vähän alkaa jalostamaan seikkailukäyttöön Kivoja vanteita etsin hetken ja asia tuli puheeksi Rimfixin Jukan kanssa. Yhdessä suunniteltiin autoon uniikit Fuchsia ja offroad vanteita yhdistelevät vanteet koossa 9x20". Päälle pyöräytettiin Toyon All Terrainit 265/50 koossa. On muuten sitten sairaan hyvät kumit! Hiljaiset kuin mitkä.

    Click image for larger version

Name:	_MG_7898 2.jpg
Views:	819
Size:	364,9 Kt
ID:	1988808
    Auto oli ilman tehtaan kattokaiteita joten ostin Thulen taakkatelineet, maalasin ne mustiksi ja ruuvasin kattokorin kera katolle.
    Koriin tuli ledbar ja kauko-ohjattavat työvalot taakse. Teetätin myös autoon sopivan patjan, takapenkit kun kaataa niin autossa voi yöpyä ja retkeillä.

    Click image for larger version

Name:	_MG_8802 2.jpg
Views:	822
Size:	436,8 Kt
ID:	1988809
    Takatolpat hieman vuoti ja kompurakin alkoi oikuttelemaan pakkaskeleillä. Satuin löytämään vähän ajetusta kolaripelistä sopuhintaan koko alustan.
    Tuli sitten uusittua kaikki tolpat, kompura ja venttiilipaketti.

    Click image for larger version

Name:	_MG_8083 kopio 2.jpg
Views:	815
Size:	398,7 Kt
ID:	1988810
    Vakio ilma-alusta on riittänyt ihan hyvin, korkeimmalla setupilla on päässyt niin tuntureille kuin Sibeliustalon portaillekkin.

    Click image for larger version

Name:	_MG_8503 2.jpg
Views:	803
Size:	328,7 Kt
ID:	1988811
    Olen kyllä ollut tähän autoon todella tyytyväinen. Tällaisenaan vie löpöäkin vähemmän kuin edellinen 4F. Kärryä kun vetää niin pitää peilistä välillä tarkistaa onko se vielä perässä, sitäkin saa vetää täydet 3500kg.
    Pikku veljellä on vastaava Touareg, vaikka autot jakavat paljon on tämä silti saatu tuntumaan paljon arvokkaammalta, hiljaisemmalta ja paremmin tehdyltä.







  • #2
    Tuosta takapenkin nukkumisjärjestelystä vois haluta nähdä kuvaa.

    Oikein kaunis vaunu noin ulkokuorestaan

    Comment


    • #3
      Vaikea on olla tyytymätön 955:een vaikka siinä omat murheensa onkin. Pari pykälää uudempaa tuli katseltua, mutta niiden hinnat alkoivat karata oman sietokyvyn ulkopuolelle. Samoin minua kiinnostaa myös nähdä nukkumisjärjestelyt. Ulkomaan foorumeilla/Facebookissa on joitain tullut nähtyäkin.

      Comment


      • #4
        Click image for larger version  Name:	IMG_3551-2.jpg Views:	220 Size:	185.7 KB ID:	1988985
        Muotoon teetetty patja joka on yläpäästä ohuempi, kun takapenkit eivät kaadu aivan tasaiseksi. Olen 177cm pitkä ja mahdun ihan ok nukkumaan. Just tultiin emännän kans viikon Norjan reissulta.
        Tavarat nosteltiin yöksi aina etupenkeille ja kattotelineelle. Toisen takasivuikkunan väliin tein pleksistä ja valmiista ilmastointiritilästä palan (Näkyykin tossa oikeassa reunassa) niin ilma kiertää hyvin, eikä ole lasit huurussa. Tohon etupenkkien taakse tuli vielä pimennysverho mikä ylsi sivuilta peittämään myös takasivulasit. Ainakin tämmöisillä 10 asteen yölämpötiloilla tarkeni hyvin. Makuupussit oli mukana muttei niitä tarvinnut, untuvapeitto riitti ihan hyvin.
        Viimeksi muokannut Duke; 24.9.2025, 16:52.

        Comment


          #5
          On kyllä viimeisen päälle kaunis! Miten nuo renkaat vertautuu tavan katukumeihin metelin osalta? Itsellä kokemuksia A/T kumeista vain työ Amarokin alta, silloin oli BFG:t ja en keksi kyllä yhtään hyvää syytä miksi ajaa "pakurenkailla" kun tuollaisiakin on tarjolla.

          Comment


          • #6
            No paljon hiljaisemmat nämä on mitä auton mukana tulleet 21" Nokian kesärenkaat. Ei mulla ole mitään moitittavaa ainakaan näissä Toyoissa.

            Comment


            • #7
              Kerros lisää noista äänentoistopalikoista.

              Mulla on Helixin dsp vaffi nurkissa odottamassa mitivaatiota askarrella tuohon valkoiseen valaaseen joka tuossa pihalla on (Q7/4M). Siinä on tosin B&O, mutta eiköhän se noudata samaa kaavaa kuin sisarmallin Bose.

              Ennen tuota Qseiskaa mulla oli 958a vastaava Treg ja siihen askarreltiin yksilöllinen johtosarja jolla saatiin signaalit sisään/ulos Helixiin.

              Tämä oli kyllä tosi fiinissä kunnossa, kun läheltä pääsi näkemään!

              Comment


              • #8
                Mitä haluat tietää? Tolla Helixin SDMI25 most-palikalla se on todella helppoa. Orkkisvahvarilta otetaan most-liitin irti ja tökätään tohon Helixin purkkiin. Siitä sitten normi optisella kaapelilla signaali vahvarille. Herätteen osaa tehdä myös heti kun väylä herää. Ainut miinus on ettei tuota saa enää uutena. En ymmärrä miksi sen valmistus on lopetettu, kaikista paras ratkaisu näihin most-väyläisiin autoihin. Tämä palikka on kiertänyt mulla 4F:ssä ja D3:ssa. Vuonna miekka ja kivi mulla oli ekassa 4F:ssä joku Kiinasta tilattu purkki joka muutti most-signaalin rca:ksi, maksoi tyyliin 30€, en ole enää löytänyt mistään semmoista kun olis tarvinnut muihinkin autoihin.

                Comment


                • #9
                  Ajattelin jo että tuota most mokkulaa saisi jostakin taikka olisi löytynyt joku muu vaihtoehto. Välillä sitä koittanut etsiä (tuloksetta).

                  Comment

                  Working...
                  X