Käyttiksen päivitys tuli ajankontaiseksi ja mieli teki kokeilla välillä jotain korkeampaa. Kohteeksi valikoitui tällainen 2013 mallinen Cayenne konsernin 3.0 Tdi luottomotilla. Tätäkin joutui hetken etsimään ettei tarvinnut tyytyä hopeiseen tai mustaan.
18-säätöiset sporttipenkit olivat myös kriteerinä, ne vakio jakkarat on melko kirkonpenkit. Punaiset turvavyöt ovat kiva yksityiskohta. Tähän oli jo jossain vaiheessa vaihdettu Techartin catback rööri.

Bosethan oli yhtä kammottavat kuin kaikissa muissakin autoissa. Eli ratiopäivitys piti suorittaa pikimmiten. Etuovien vakiopaikkoja muokkasin 6,5" Rainbow mideille.

Peilikolmioihin 3d-tulostettiin pohjat ja suuntaimet diskanteille. Muoto haettiin pakkelilla ja päällystettiin kumimaalilla oem-lookin saamiseksi. Autoa vaimennettiin ovista ja takakontista lisää, vaikka hyvin hiljainen oli lähtökohtakin.

Takapaksin kylkeen tein lasikuidusta ja mdf:stä kotelon 10" Helixin subille. Signaali otettiin alkuperäiseltä Bosen vahvarilta suoraan optisena Helixin most-palikalla. Josta se jatkaa optisena Helixin DSP P-Six vahvarille jossa on läppärillä täysin säädettevä DSP. Subille lisättiin vielä P-Two vahvistin. Vahvistimet löysivät piilopaikkansa kontin välipohjan alta. Kaiken kaikkiaan kaikki laitteet saatiin hyvin piiloon eivätkä vie yhtään enempää tilaa kuin vakiotkaan. Soivat vaan pirun paljon paremmin.

Autossa oli lakkavikaa huonosti maalatussa etupuskurissa, yksi ovien listoista oli ihan erivärinen ja joka ovessa oli jonkunlaista parkkipaikka lommoa. Päätettiin vetää auto yli kattoa lukuunottamatta. Tämähän hoitui jälleen varsin ripeästi ja viikossa oli auto takaisin ajossa. Keulan kiiltävänmustat ritilät maalattiin myös uudestaan. Puskurin rakoon mahtui kivasti myös lisävalo. Sivuvilkut päivitin tummiin dynaamisiin. Jarrusatulat olikin tullut entrattua jo aiemmin uuteen väriin.


Tätähän piti sitten vähän alkaa jalostamaan seikkailukäyttöön Kivoja vanteita etsin hetken ja asia tuli puheeksi Rimfixin Jukan kanssa. Yhdessä suunniteltiin autoon uniikit Fuchsia ja offroad vanteita yhdistelevät vanteet koossa 9x20". Päälle pyöräytettiin Toyon All Terrainit 265/50 koossa. On muuten sitten sairaan hyvät kumit! Hiljaiset kuin mitkä.

Auto oli ilman tehtaan kattokaiteita joten ostin Thulen taakkatelineet, maalasin ne mustiksi ja ruuvasin kattokorin kera katolle.
Koriin tuli ledbar ja kauko-ohjattavat työvalot taakse. Teetätin myös autoon sopivan patjan, takapenkit kun kaataa niin autossa voi yöpyä ja retkeillä.

Takatolpat hieman vuoti ja kompurakin alkoi oikuttelemaan pakkaskeleillä. Satuin löytämään vähän ajetusta kolaripelistä sopuhintaan koko alustan.
Tuli sitten uusittua kaikki tolpat, kompura ja venttiilipaketti.

Vakio ilma-alusta on riittänyt ihan hyvin, korkeimmalla setupilla on päässyt niin tuntureille kuin Sibeliustalon portaillekkin.

Olen kyllä ollut tähän autoon todella tyytyväinen. Tällaisenaan vie löpöäkin vähemmän kuin edellinen 4F. Kärryä kun vetää niin pitää peilistä välillä tarkistaa onko se vielä perässä, sitäkin saa vetää täydet 3500kg.
Pikku veljellä on vastaava Touareg, vaikka autot jakavat paljon on tämä silti saatu tuntumaan paljon arvokkaammalta, hiljaisemmalta ja paremmin tehdyltä.
18-säätöiset sporttipenkit olivat myös kriteerinä, ne vakio jakkarat on melko kirkonpenkit. Punaiset turvavyöt ovat kiva yksityiskohta. Tähän oli jo jossain vaiheessa vaihdettu Techartin catback rööri.
Bosethan oli yhtä kammottavat kuin kaikissa muissakin autoissa. Eli ratiopäivitys piti suorittaa pikimmiten. Etuovien vakiopaikkoja muokkasin 6,5" Rainbow mideille.
Peilikolmioihin 3d-tulostettiin pohjat ja suuntaimet diskanteille. Muoto haettiin pakkelilla ja päällystettiin kumimaalilla oem-lookin saamiseksi. Autoa vaimennettiin ovista ja takakontista lisää, vaikka hyvin hiljainen oli lähtökohtakin.
Takapaksin kylkeen tein lasikuidusta ja mdf:stä kotelon 10" Helixin subille. Signaali otettiin alkuperäiseltä Bosen vahvarilta suoraan optisena Helixin most-palikalla. Josta se jatkaa optisena Helixin DSP P-Six vahvarille jossa on läppärillä täysin säädettevä DSP. Subille lisättiin vielä P-Two vahvistin. Vahvistimet löysivät piilopaikkansa kontin välipohjan alta. Kaiken kaikkiaan kaikki laitteet saatiin hyvin piiloon eivätkä vie yhtään enempää tilaa kuin vakiotkaan. Soivat vaan pirun paljon paremmin.
Autossa oli lakkavikaa huonosti maalatussa etupuskurissa, yksi ovien listoista oli ihan erivärinen ja joka ovessa oli jonkunlaista parkkipaikka lommoa. Päätettiin vetää auto yli kattoa lukuunottamatta. Tämähän hoitui jälleen varsin ripeästi ja viikossa oli auto takaisin ajossa. Keulan kiiltävänmustat ritilät maalattiin myös uudestaan. Puskurin rakoon mahtui kivasti myös lisävalo. Sivuvilkut päivitin tummiin dynaamisiin. Jarrusatulat olikin tullut entrattua jo aiemmin uuteen väriin.
Tätähän piti sitten vähän alkaa jalostamaan seikkailukäyttöön Kivoja vanteita etsin hetken ja asia tuli puheeksi Rimfixin Jukan kanssa. Yhdessä suunniteltiin autoon uniikit Fuchsia ja offroad vanteita yhdistelevät vanteet koossa 9x20". Päälle pyöräytettiin Toyon All Terrainit 265/50 koossa. On muuten sitten sairaan hyvät kumit! Hiljaiset kuin mitkä.
Auto oli ilman tehtaan kattokaiteita joten ostin Thulen taakkatelineet, maalasin ne mustiksi ja ruuvasin kattokorin kera katolle.
Koriin tuli ledbar ja kauko-ohjattavat työvalot taakse. Teetätin myös autoon sopivan patjan, takapenkit kun kaataa niin autossa voi yöpyä ja retkeillä.
Takatolpat hieman vuoti ja kompurakin alkoi oikuttelemaan pakkaskeleillä. Satuin löytämään vähän ajetusta kolaripelistä sopuhintaan koko alustan.
Tuli sitten uusittua kaikki tolpat, kompura ja venttiilipaketti.
Vakio ilma-alusta on riittänyt ihan hyvin, korkeimmalla setupilla on päässyt niin tuntureille kuin Sibeliustalon portaillekkin.
Olen kyllä ollut tähän autoon todella tyytyväinen. Tällaisenaan vie löpöäkin vähemmän kuin edellinen 4F. Kärryä kun vetää niin pitää peilistä välillä tarkistaa onko se vielä perässä, sitäkin saa vetää täydet 3500kg.
Pikku veljellä on vastaava Touareg, vaikka autot jakavat paljon on tämä silti saatu tuntumaan paljon arvokkaammalta, hiljaisemmalta ja paremmin tehdyltä.