Elikkä otsikon mukainen kapistus tuli ostettua '24 kesällä. Auto itsessään tosiaan VW Passat Syncro 1984 (B2, pre-facelift). Tehtaalta rullannut diisselikoneella. Edellisten omistajien toimesta paljon jo tehty. Muunmuassa: kone vaihdettu KG koodilla olevaan Audin i5 10v 2.1l koneeseen joka on avattu ja läpikäyty, pohja puhallettu ja massattu, alustan osat kunnostettu tai vaihdettu uusiin, muutoskatsastusta varten muutettu vertailuajoneuvoa vastaavaksi (isommat jarrut lähinnä?) ja paljon muuta.
Itsellä suunnitelmissa EFI, audi 80 eturipustuksen osat ja sitä myöten joka nurkkaan KW tolppaa, sähköjen siistimen, imupuolen uudelleenteko EFI:n yhteydessä (kierrättävä dumppi), yleistä siistimistä yms. Mahdollisesti aikanaan jotain leveämpää korilinjaa, turvakaaria ja levempää nakkia alle + 20v tekniikka jos budjetti joskus antaa myöten.
Ajattelin dokumentoida projektia vähän, ja samalla kysellä apuja. Kone tosiaan KG ja mekaaniset nostimet pitää melua tällähetkellä. En vaan kuollaksenikaan löydä ton (tai JY:n, sama ymmärtääkseni) koneen speksejä/dokumentaatiota/huolto-opasta. Löysin vanhempien koneiden (WC, WG, WJ, WE) arvot nostimien toleransseihin, uskallanko mennä noilla (kuva alla) vai onkohan jotain ihan muuta omassa?
Muuten työn alla nyt kabiinin ja aikanaan konehuoneen olemassaolevat sähköt, voi hetki vierähtää ennen kuin EFI sarjan saan budjetoitua. Kovin oon kattellu tota kjetkillersien settiä, toisaalta joku suomessa käytetympi ECU saattaisi olla dynoukkojen mieleen enempi (Maxxecu?). Olen lukenut ihan kohtuu arvosteluja noista valmiista standalone sarjoista, eikä kokemusta ole vielä tyhjästä alkaa rakentaa. Triggerikin täyttnee käydä jossain hitsauttamassa kiinni, itsellä ei ole moiseen toistaiseksi tiloja. Muutenkin harrastaminen hyvinkin alussa, tähän asti tullut vaan räpellettyä ylläpito ja huoltomielessä autoja. Tämä ensimmäinen "modattu" kapistus.
Alla kuvia tähänastisista räpellyksistä, ja autosta noin muuten.
-Martti
Itsellä suunnitelmissa EFI, audi 80 eturipustuksen osat ja sitä myöten joka nurkkaan KW tolppaa, sähköjen siistimen, imupuolen uudelleenteko EFI:n yhteydessä (kierrättävä dumppi), yleistä siistimistä yms. Mahdollisesti aikanaan jotain leveämpää korilinjaa, turvakaaria ja levempää nakkia alle + 20v tekniikka jos budjetti joskus antaa myöten.
Ajattelin dokumentoida projektia vähän, ja samalla kysellä apuja. Kone tosiaan KG ja mekaaniset nostimet pitää melua tällähetkellä. En vaan kuollaksenikaan löydä ton (tai JY:n, sama ymmärtääkseni) koneen speksejä/dokumentaatiota/huolto-opasta. Löysin vanhempien koneiden (WC, WG, WJ, WE) arvot nostimien toleransseihin, uskallanko mennä noilla (kuva alla) vai onkohan jotain ihan muuta omassa?
Muuten työn alla nyt kabiinin ja aikanaan konehuoneen olemassaolevat sähköt, voi hetki vierähtää ennen kuin EFI sarjan saan budjetoitua. Kovin oon kattellu tota kjetkillersien settiä, toisaalta joku suomessa käytetympi ECU saattaisi olla dynoukkojen mieleen enempi (Maxxecu?). Olen lukenut ihan kohtuu arvosteluja noista valmiista standalone sarjoista, eikä kokemusta ole vielä tyhjästä alkaa rakentaa. Triggerikin täyttnee käydä jossain hitsauttamassa kiinni, itsellä ei ole moiseen toistaiseksi tiloja. Muutenkin harrastaminen hyvinkin alussa, tähän asti tullut vaan räpellettyä ylläpito ja huoltomielessä autoja. Tämä ensimmäinen "modattu" kapistus.
Alla kuvia tähänastisista räpellyksistä, ja autosta noin muuten.
-Martti
Comment