Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Fromin opiskelubudjettimobiili

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    3BG:ssa Trendline on tullut sporttijakkaroilla mutta taas 3C:ssä Trendlinen penkit on ankeimmat kulipenkit ja Comfortlinen pykälää paremmat sohvamaiset istuimet plyyssipinnalla. Molemmissa luonnollisesti Highline kaikkein paras penkeiltään. 3BG-koriin on myös saanut ainakin W8 Recaron jakkaroita joissa Audimainen reisituen säätö.

    Comment


    • #32
      Trendline penkki on sama mitä Highline, eri tavalla vehoiltu vaan.

      Comment


        #33
        Onko toi 3bg Trendlinen sporttijakkara juttu joku Suomi spefisinen juttu, että täällä peruspaketti on sisältänyt aina sporttijakkarat, kun taas esim Saksassa vastaava paketti olisi tullut perusjakkaroilla?
        Olen ymmärtänyt, että maakohtaisia eroja voi olla varustepaketeissa.
        Mulle istuin on autossa melkosen iso juttu ostaessa, kun ajan suht paljon. Esim tuo uutena ostettu Passat oli B7 ja siihen kun otti sporttipaketin niin tuli omalle kropalle tähän mennessä parhaat jakkarat mitä missää autossa on ollut. Muuten se oli Comfortline tarpeellisilla lisäpaketeilla.
        B5 oli Comfort normi sohvilla. Sinänsä kiva tietää mitä eroja eri generaatioiden välillä tasoissa on ollut.
        Sharan on highline normi highline perusjakkaroilla. Sharanissa highlinessä tulee jo muutamia isoja eroja muihin varustepaketteihin, joista tietysti suurimman osan saa ruksittua erikseenkin.
        Kirjotin aluksi, että meidän Golf III oli varusteeton perusauto, mutta nyt kun tavasin wikipediaa niin muistin, että sehän oli Rolling-stones malli. Sinänsä tiedä mitä muuta siinä oli kun tuo teksti penkeissä ja 1Z kone jota ei vissiin Suomessa myyty. Että oikein rajattu erä, no ei se näkynyt enään 10v vanhan auton hinnoissa :)
        "Kolmannen sukupolven Golfista julkaistiin myös erikoismalleja, mm. Pink Floyd-, Rolling Stones- ja Bon Jovi-editionit. VW sponsoroi em. yhtyeiden Euroopan kiertueita, jonka johdosta kyseisiä erikoismalleja valmistettiin rajattu erä. Muita erikoismalleja on mm. Avenue, jossa oli vakiovarustuksena mm. sumuvalot. "
        Viimeksi muokannut Puuhapete; 20.6.2019, 09:00.

        Comment


          #34
          Noissa tuon ajan Volkkareissa (Golf 4, Passat 3B/3BG) oli Firstline halvin "kulimalli".
          Comfort- ja Trendline oli seuraavana erilaisilla painotuksilla. Comfort nimensä mukaisesti mukavuuspainotteinen ja Trend sitten "sporttisemmilla" varusteilla kuten nuo sporttipenkit.
          Highline sitten se paras samoilla sportpenkeillä kuin Trendlinessa mutta nahka-alcantara (Passatissa, Golfissa kankaalla) tai lisävarusteena nahkaverhoiltuna (sai myös Trendlineen nahan lisähintaan).
          Golfia (mk4) ei käsittääkseni Suomeen tuotu Highline varustelulla muita kuin 2.8 V6 versiota.

          Seuraavissa mk5 ja 3C malleissa Trendline oli sitten se perus "kulimalli", ainakin Suomessa. En tiedä miksi tuo mallimerkintä muuttui noin hämäävästi.

          Comment


          • #35
            Ehtoota kaikille. Kaksi päivää sitten pesin pyöränkotelon ja ovenvälit, sekä tietysti konehuoneen oikeen perusteellisesti. Auto kuivui siitä asti lattialämmitetyssä ilmastoinnillisessa hallissa n. 22'c asteen lämpötilassa, ja eilen aamulla laitoin ruosteista rapsuteltuihin kohtiin Annitrol fosforihappoliuoksen, ja ehtoolla kävin ruiskuttamassa kohdat Dinitrolin ML ruosteenpysäyttäjä/kotelonsuoja-aineella. Tänään sitten kaiken päälle kotelomassaa Dinitrol 4941. Eikä ruostu sitten enempää. Pohja pitää kanssa käydä läpi, mutta se on vasta samalla hetkellä kun otan taka-akslein irti.

            Vasemmalla takakulmalle kanssa etsein vähän komboa vesihionta/kiillotushommaan. Päädyin oikomaan pinnan ensin käsin tuen kanssa 2000:lla vesihionnalla, tämän jälkeen pyyhkäisy vielä 2000 clear coat filmilaikalla, jonka jälkeen 3000 Trizactilla. Pinnan kiillotaan rotarykoneella violetin leikkaavan padin ja Scholl S3 Goldin kanssa. Viimestely sitten Menzerna 400 ja mikroikuitulaikalla epäkeskon kanssa. Lopuksi pinnoite päälle.

            Esimakua pinnasta, ja ruostepuhteista. Maanantaina näillänäkymin jatkuu taas hommat, vesihionnalla..















            Comment


              #36
              Ilmeisesti tästä ollaan uutta autoa tekemässä, ihan vaan tekemisen ilosta? Hienoa jälkeä!

              Comment


              • #37
                On vähän liiankin hyvännäköistä jälkeä. Vituttaa tuo ruostuminen kyllä sen verran että seuraavan auton kori taitaa olla tehty joko muovista, hiilikuidusta tai alumiinista.

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viesti
                  Ilmeisesti tästä ollaan uutta autoa tekemässä, ihan vaan tekemisen ilosta? Hienoa jälkeä!
                  Auto tulee palvelemaan meidän perheessä ykkösautona koulun ajan 4-5 vuotta. Jää sen jälkeen kakkosautoksi, tosin swappaan 1.8T koneen sitten tilalle. Ykkösautoksi sitten Audi taas :)

                  Alkuperäinen kirjoittaja Jultsu_ Näytä viesti
                  On vähän liiankin hyvännäköistä jälkeä. Vituttaa tuo ruostuminen kyllä sen verran että seuraavan auton kori taitaa olla tehty joko muovista, hiilikuidusta tai alumiinista.
                  Hiilikuitukori olis komja. Omat murheet olis siinäkin kun joutuis korjaamaan, ei kävis kemppiliima kolaroitaessa :D

                  Comment


                    #39
                    Ei hemmetti, mitä tekemistä. Kunpa osaisi itsekin omalle raadolle vastaavaa suorittaa.

                    Comment


                    • #40
                      Kaiken oppii kun alkaa tekemään, nimimerkillä monet kerrat epäonnistunut :)

                      Comment


                        #41
                        Hienoa tekemistä ja hemmetti millä tahdilla. Erittäin asiallista :)

                        Comment


                          #42
                          Tollasella tekemisellä voi jättää opiskelut pois ja alkaa osteleen halpoja autoja ja fiksaileen niistä parempia myyntiä varten, kun on noin mallikkaat tilatkin.

                          Comment


                          • #43
                            Ei hyvästä kunnosta makseta mitään lisää. Huomannut A4 kanssa tuon asian. Auto on ihan viimisen päälle kunnossa eikä mitään vikaa. Silti ei kelpaa. Kolmatta viikkoa myynnissä ja hinta on kohdillaan. Ennemmin ostetaan 50t vähemmän ajettu huonossa kunnossa oleva paskaläjä kun saa pari tonnia halvemmalla. Vähän liioteltuna, mutta kuitenkin. Tuntipalkoille ei kyllä pääse, ja vaikka pääsis ni omien autojen lisäksi ei intoa löyde. Itselle vaan teen.

                            Tää Passat tulee myyntiin ellei A4 mene kolmen viikon sisään kaupaksi. Kahta autoa ei opiskellessa voi pitää ja nelosen pito tulee kalliiksi, mutta en luovu ilmaseksi hemmetin hyvästä autosta.
                            Viimeksi muokannut okkim; 2.7.2019, 15:38. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                              #44
                              Kai se on kohtaamisongelma. Olisin ostanut mieluummin esim. Heksin S8:n tasoisen ässän, mutta ei ollut tarjolla. Ostajia saattaa olla, mutta ei sopivaa myytävää juuri sillä hetkellä. Tai myyjiä on muttei sopivaa ostajaa. Ootko firmoilta kysynyt paljolla saa, kamux jne? Rahoitusta tarjolla köyhiä varten?

                              Comment


                              • #45
                                Rahoitus tarjolla. Vaihdokkeja otan vastaan kaverin kautta ketä Kamuxilla töissä. Kamux ei osta TFSI Audeja vanhempia ollenkaan x)

                                Comment


                                  #46
                                  Varmaankin siinä ahdistavat öljynkulutuspuolet, tulee liikkeelle kalliiksi. Vaikka miten olisi tehty, riski silti. Ja hankala myydä...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Juu taitaa olla nuo neljä kirjainta siinä nyt myyntiä estämässä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Luulen kanssa. Ja autossa on kaikki viimesen päälle kunnossa.

                                      Comment


                                        #49
                                        Itse arvostan juuri tuollaisia hyvin hoidettuja vaikka enemmänkin ajettuja paljon korkeammalle kuin LL-huollettuja puolet vähemmän ajettuja. Nelosessa olisi vieläpä aivan oikea värikin, harmi vaan että juuri tällä hetkellä ei ole tarvetta saati rahaa Oskarin punaiseen ryhtyä.

                                        Comment


                                          #50
                                          Saattaa nelosen myyntiin vaikuttaa myös jollain tavalla nuo vaihdetut keulan osat yhdistettynä horinaan itsejohdotetusta airbagistä. Tätä foorumia seuraamaton hyvin äkkiä mieltää kyseisen yksilön kolaripeliksi, vaikkei sitä olisikaan.

                                          Comment


                                            #51
                                            Itseäkin kuumottaisi tuo ratti/bägitilanne sen verran, etten uskaltaisi varmaankaan tuollaista hankkia. Turvavarusteiden kanssa räpläys on mitä on, eikä koskaan voi tietää onko joku toinen osannut räplätä vai ei.

                                            Comment


                                              #52
                                              Piti ihan käydä se ilmoitus ihmettelemässä mielenkiinnosta. Tottahan se on, että tfsi:n maine on semmoinen, että vaikkei nyt kuluta öljyä, aina käy mielessä, että alkaako se kuluttamaan(ehkä noilla metreillä ei enää tilanne muutu?). Lisäksi tuo ratti on vähän hassusti "myyty" tuossa. Napit ei toimi, etkä ota vastuuta johdotuksesta. Ehkä siinä kannattaisi joko vaihtaa vanha ratti takaisin, tai sitten vähän pehmentää tuota johdotuksen kohtaa ja kertoa tarkemmin miten se on tehty ja täsmentää, että se on toimintakuntoinen. Lisäksi kannattanee kertoa jo tuo yllämainittu, että auto on rakennettu itselle, eikä sitä ole kolaroitu, pistää vaikka projektikuvia/linkin threadiin, että näkyy miten on tehty.

                                              Olikos tuo ketju, vai hihnakone? Jos hihna, kannattanee viimeisin vaihto ilmoittaa, jos ketju, niin kiliseekö startissa yms. Jos on ketjukone, niin itse alkaisin ehkä pelkäämään jo venymää tuossa iässä. Lisäksi jos suoraan sanotaan, niin vähän kehnot varusteet. Ei navia, ei lämmitystä, käytännössä koukku ja sporttinahat löytyy. Toki tämä tulee sellaiselta henkilöltä, joka on kaikki autot kymmenen vuoden ajalta valinnut kriteereilla navi+webasto ja nahkasisusta pitää olla.

                                              Joka tapauksessa ~15k€ auto, niin sitä joutuu hetken myymään, ellei tiputa hintaa nettiauton halvimmaksi. Itse olen muutaman 20+k€ auton myynyt ja kaikki on mennyt, mutta omasta hinta-arviosta on joutunut joustamaan välillä hämmentävän paljon. Lisäksi tuossa on näköjään liikkeissä myynnissä suht samaan hintaan sen 50-150tkm vähemmän ajettuja, niin kyllä 80% ihmisistä helpommin ostaa sillä virhevastuulla olevan. Tämä ei ole siis vittuilua, vaan realismia. Nyt itseasiassa viimeisen oman auton jätin vaihdokkina liikkeeseen ja hämmästyin hyvistystä, olin siihen ihan tyytyväinen, ottaen huomioon että olisin esim. puolen vuoden myyntiajalla saanut ehkä tonnin enemmän, jos sitäkään. Yksityisen auton myynti on kärsivällisen hommaa, että se kysyntä ja tarjonta kohtaa.. Ulkoapäinhän tuo on kuin uusi, todella nätti.

                                              Comment


                                                #53
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Jultsu_ Näytä viesti
                                                On vähän liiankin hyvännäköistä jälkeä. Vituttaa tuo ruostuminen kyllä sen verran että seuraavan auton kori taitaa olla tehty joko muovista, hiilikuidusta tai alumiinista.
                                                Nuo ruostekorjaukset on kyllä syvältä noin ylipäätään kun kaikki ruoste täytyy keinolla millä hyvänsä saada pois. C5:n ovien alaosat on surullisen kuuluisat ruostumisherkkyydestä ja kun listan kohdalta alkaa ovi kukkimaan, niin sen tietä että oven sisäpuoleltakin ruostetta löytyy. Jossain toisessa topikissa olikin keskustelua kuinka kyinen pelto on kynnettävänä jos meinaa C5:n ovet saada korjattua niin, ettei heti vuoden päästä tule ruoste uudelleen. 3B Passat tuntui vastustavan ruostumista viimeisen saakka, mutta kyllä siitä muutenkin huokui aikakautensa vahva preemiumi.

                                                Ja Jultsun viimeisen lauseesen kanssa olen ihan samaa mieltä.Seuraavan autoni kori tulee olemaan hiilikuitua sekä alumiinia.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  3BG on kohtuu hyvä vastustamaan ruosteruttoa. Korista ja maalipinnasta ei ole pahoja muistoja.
                                                  Tottakai omat juttunsa tässkin korimallissa on, mikrokytkimistä tandem-pumppuun tai suuttimien johtosarjasta tukivarsijumppaan. Loppuviimein ne eivät ole älyttömiä.
                                                  Kun noita värkkäilee aikansa, niin eipä korjaus tunnu edes isolta kynnykseltä.

                                                  Click image for larger version

Name:	Auto.jpg
Views:	527
Size:	47,4 Kt
ID:	1854941

                                                  Tässä vielä kuva omasta 3bg:stä. 7-vuotta omistaneena, 250tkm itse ajettuna. 445tkm mittarisa kun lähti kiertoon.
                                                  Sielunelämä tuli varsin tutuksi.

                                                  Kyllä täytyy hattua nostaa, kuinka hienoa työtä teet, pakko seurata edistymistä.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Itse myin joku vuosi sitten 2012 Passatin liikkeelle. Ok vanhempaa "paljon" ajettua ne ei osta enää. Se oli sitten liikkeessä myynnissä 29900 hintaan. En tiedä millä möivät, mutta nopeasti meni. Syynä pienet kilsat ja melko runsaasti lisävarusteltu. Itse sain 23500. Samanlaisia oli paljon myynnissä liikkeissä ja yksityisillä. Privaatisti laskin, että hyvä kun 25-26ke olisi saanut. Nyt sain auton myytyä ilman riskiä, renkaanpotkijoita ja rahat tilille muutamassa päivässä pienellä tappiolla.

                                                    Se on aina hinnoittelusta kiinni. Ja kuten tossa aikasemmin mainittiin niin jos saa vähemmän ajettua liikkeestä halvemmalla niin vaikea se on myydä yksityisenä vaikka kuinka olisi paremmassa kunnossa.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Jos olen liikkeestä autoa katselemassa, niin mielelläni annan vanhan vaihdossa, vaikka sitten pienellä tappiollakin siihen nähden, mitä suoraan itse myymällä voisi saada. Minä kun en millään jaksa persaukisia renkaanpotkijoita, joille kaikki on liian kallista ja ilman pitäisi saada, tai mieluummin antaa vielä rahaa jokunen satanen mukaan. Enkä jaksa niitäkään soittelijoita, jotka kiinnostuneena kyselee ummet ja lammet, pyytelevät valokuvia yms. ja viikon soittelun ja viestittelyn jälkeen toteavat, ettei ole oikeastaan edes kiinnostunut kaupan kohteesta, eikä sellaista varsinaisesti ole hakemassakaan.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Päivittelin hiukan ilmoitusta.

                                                        Pidän itte auton pian ja tingin jostain muusta opiskelun ohella x) Ässä meni kaupaksi muutamassa päivässä. Kaikki muut autot mennyt aikalailla heti. Se on vaan nyt TFSI ja se, kun öljynkulutusremontista ei ole kuitteja. Epäilen, että se on tehty koska mittarissa jo 251tkm eikä vie öljyä. Saksan päästä ei Trafiin verrattava viranomainen suostunut antamaan tietoja. Audiltakaan ei löytynyt huoltohistoriasta tuota työtä, ehkä tehty jollain muulla kuin merkkipajalla?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Saksan "Trafi" antaa tiedot vain sikäläiselle senhetkiselle omistajalle.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Mistään en tosiaan löytänyt kanavaa josta tietoa olisi saanut. Laskin tonnilla äsken vielä hintaa. Kattoo jos tolla 13900€ hinnalla menis kaupaksi. Enempää en kyllä malta laskea, pidän tosiaan sitten itsellä. TaloudellIsesti ajatellen sais kyllä Passat jäädä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tässä loppuviikosta siunaantunut aikaa Passatille taas pari päivää niin saanut jotain aikaankin. Oikean takakulman, takapuskurin ja takakontin sain eilen hioskeltua ja kiilloteltua. Muoviosia pinnoittelin D.Luxilla ja pysyvät sitten pitkään mustina. Niin kauan ainakin toivottavasti, että löydän ne Votexin helmat joka nurkkaan.

                                                              Takaluukun sisään ruiskein reilusti Dinitrolin ML kotelosuojaa. Sama pitää tehdä oville. Tarvis kanssa äänieristää ovet, mutta en nyt oikein tiedä miten etenisi kotelosuojan ja bitumimaton kanssa. Tarvii varmaan laittaa kotelomassaa ML:n päälle ja antaa ”kovettua” muutaman viikon niin matto tarttuu. Ja ML:ää vaan ohkanen kerros. Ideoita?









                                                              Ajovalot oli melko kirkkaat jo ennestään, mutta täyty niitäkin hiukan sipasta :D Samalla laitoin Kiinasta tilatut todella tehokkaiksi a4 sumareissa todetut ledit. Enemmän valotehoa, mitä halogeeneilla. Kiinapolttimoiksi oli aika tyyriitkin. 24€/pari.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X