Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI kulkua hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Voihan se kellolle menevän letkun ottaa irti ja varovasti kokeilla nouseeko ahdot paremmin.

    Comment


    • #32
      Mitäs tällä testataan? Eikö auto mene vikatilaan kun tuolloin nousee ahdot liikaa?

      Comment


      • #33
        No silloin pitäisi ahtaa täyden mitä ahdin antaa, ei se heti mee vikatilaan ja sanoinki varovasti. Tällä testataa se onko ahtimessa/hukkaportissa itsessään vikaa.

        Comment


          #34
          Ei ole vielä keretty tutkimaan tarkemmin. Tarkoitus olisi tässä lähiaikoina paneutua tarkemmin. Päivittelen tietoja jos jotain selviää.

          Comment


          • #35
            Pakolämmöt nousee max 965c. N75 kokoajan 83-94%.

            Kiihdytys 3. vaihteella
            rpm n75% ahdot
            1080 0 0,01
            1120 94 0,02
            1200 94 0,05
            1280 94 0,09
            1320 94 0,12
            1400 94 0,14
            1480 94 0,18
            1600 94 0,22
            1680 94 0,30
            1760 94 0,37
            1880 94 0,45
            2000 94 0,53
            2120 94 0,63
            2200 94 0,75
            2360 94 0,89
            2480 94 1,07
            2680 84 1,22
            2760 83 1,28
            2960 86 1,29
            3120 87 1,30
            3280 85 1,31
            3440 87 1,30
            3600 88 1,27
            3720 90 1,25
            3880 90 1,18
            4000 92 1,15
            4160 94 1,13
            4320 94 1,11
            4480 94 1,09
            4600 94 1,04
            4720 94 1,01
            4880 94 0,99
            5000 94 0,97
            5120 94 0,95
            5240 94 0,92
            5320 94 0,92
            5440 94 0,90
            5520 94 0,89
            5640 94 0,86
            5760 94 0,84
            5840 94 0,81
            5960 94 0,77
            6040 94 0,75
            6120 94 0,73
            6240 94 0,71
            6320 94 0,69
            6400 94 0,66
            6480 94 0,66
            6520 94 0,66
            6640 94 0,64
            6680 94 0,65
            6740 94 0,61
            6920 94 0,62
            6960 94 0,62
            7040 94 0,67
            Viimeksi muokannut Sparco; 23.8.2016, 18:55.

            Comment


            • #36
              N75% pitäisi laskea enempi ja pysyä pitempään alle 95% kuin mitä se nyt käy ja sen takia tehovajetta. Mutta mistä tämä sit johtuu...?
              Viimeksi muokannut Sparco; 24.8.2016, 14:10.

              Comment


              • #37
                Hukkista kiristetty 2. kierrosta ja hieman parani. Täytyy vielä hieman kiriä lisää. Kiihdytys 3 vaihteella.

                rpm pyynti todellinen n75%
                1680 250 980 0
                1690 1810 930 94
                1800 2000 1030 94
                1880 2090 1150 94
                2000 2250 1270 94
                2120 2280 1410 94
                2240 2320 1580 94
                2400 2340 1800 94
                2600 2360 2060 79
                2760 2370 2240 85
                2920 2360 2320 85
                3080 2360 2360 85
                3280 2360 2360 85
                3440 2360 2360 83
                3640 2370 2350 83
                3840 2340 2330 83
                3960 2320 2250 85
                4160 2310 2200 86
                4360 2290 2160 89
                4480 2280 2120 90
                4680 2280 2090 94
                4840 2280 2040 94
                5000 2260 2030 94
                5120 2250 2000 94
                5280 2220 1980 94
                5400 2190 1950 94
                5560 2160 1920 94
                5680 2130 1880 94
                5800 2110 1850 94
                5920 2080 1820 94
                6040 2060 1790 94
                6120 2040 1760 94
                6200 2030 1750 94
                6320 2020 1710 94
                6400 2000 1700 94
                6480 1990 1700 94

                Näyttäisi pitävän hieman paremmin ahtoja nyt yläpäässä, mutta alapäässä hitaanlaisesti heräilee vieläkin.
                Viimeksi muokannut Sparco; 27.8.2016, 16:52.

                Comment


                  #38
                  Tässä kohtaa ehkä kannattaisi alkaa mittailemaan pakoputken vastusta.

                  Arvaan, että perstuntumalta ei mene yhtään paremmin vaikka ahtoa olisikin ripaus enemmän. Pakottamalla ei tule kulkemaan.

                  Comment


                  • #39
                    Ei ole mahdollisuutta mitata pakopaineita. Fin turbon mukaan katti ok lämpöjen puolesta. Hukkiksia kai näistä on enemmän mennyt/löystynyt kuin katteja. Ahtojen pitäisi olla samat n. 6000rpm asti sekä n75% alle 94%.
                    Viimeksi muokannut Sparco; 27.8.2016, 20:44.

                    Comment


                      #40
                      Tasaista laatua tuntuu nämä AXX:t olevan. Minulla käyttäytyy samalla tavalla, ilmamassat jää 190g/s lukemiin. Dp näissä on sama kuin 8P S3:ssa ja loppuputkiston ainut ero on S-mallin takavaimentimen läppäviritelmä. Eli näillä tehoilla ei putkisto ahdista ellei jompi kumpi katti ole sulanut umpeen.

                      Comment


                        #41
                        Mulla BUL tuntuu laamalta alakierroksilla ja 3000 rpm tulee hirveä potku. Ennen potkua kuuluu hurja huokaaminen ja kun veto alkaa, huokaaminen loppuu. Logitetut ilmamassat 192 g/s. Motorbitin softa. Muutenkin vedon raja tuntuu aina melko jyrkältä osakaasulla.

                        Hukkaportti? PCV? N75? Ahtovuoto?

                        Vikakoodeissa Control limit not reached aika ajoin.

                        Comment


                        • #42
                          Olisi hyvä nähdä pyydetty ja toteutunut ahtopaine sekä n75%.
                          Viimeksi muokannut okkim; 28.8.2016, 12:03. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                          Comment


                          • #43
                            Hukkista kiristetty nyt yhteensä 4. kierrosta ja tulokset seuraavat:

                            rpm pyynti toteutunut n75
                            1280 790 1000 0
                            1400 1440 1020 0
                            1480 1480 1070 94
                            1560 1560 1140 94
                            1680 1640 1220 94
                            1760 1800 1320 94
                            1880 2060 1420 94
                            2000 2200 1520 94
                            2120 2270 1640 94
                            2240 2310 1820 94
                            2400 2330 2060 81
                            2560 2350 2320 85
                            2760 2360 2450 83
                            2960 2370 2500 79
                            3160 2360 2510 75
                            3360 2360 2510 73
                            3520 2360 2510 70
                            3720 2360 2470 68
                            3920 2330 2420 66
                            4080 2310 2310 66
                            4240 2300 2240 66
                            4440 2280 2210 67
                            4600 2280 2180 69
                            4760 2270 2160 70
                            4920 2270 2120 72
                            5080 2250 2100 74
                            5200 2220 2060 76
                            5360 2200 2030 80
                            5520 2170 1990 81
                            5640 2140 1950 85
                            5760 2110 1920 89
                            5920 2070 1880 91
                            6000 2050 1840 94
                            6160 2030 1820 94
                            6360 2000 1770 94
                            6480 1990 1750 94
                            6560 1970 1740 94

                            Ilmamassan mukaan tehoja nyt 240hp eli 10hp tullut lisää ja tuntuu pirteämmältä kuin aiemmin. Vikakoodiakaan ei enää anna. Pakolämmöt ennallaan.

                            Comment


                              #44
                              Sattuneesta syystä piti asentaa K03 vakioturbo takaisin (täällä myös A3 AXX 2.0TFSI) ja tuli samalla varmistettua tässäkin yksilössä tuo hukkaportin kellon löysyys (joka tosin oli jo tiedossa) ja etenkin se, että kiristäminen auttoi. Kiristin lähemmäs 10 kierrosta jolloin jalkapumppu+mittari näytti suurinpiirtein järkeviä lukemia. Tokihan se meni hiukan turhankin kireälle joten softalla piti kompensoida N75 arvoja aika rajustikin alaspäin (mm. vakiosoftalla ampui noin 1.3bariin). Nyt on maltillinen ~250/400 softa ja N75 melko tasainen 60% heräämisalueelta rajoittimelle (piikkiahto 1.35bar ja @6000rpm 0.8bar). A3 DP ja S3 loppuputkisto.

                              loppuputkiston ainut ero on S-mallin takavaimentimen läppäviritelmä
                              S3 loppuputki on 64mm kun A3 on 60mm (joskin molemmissa on DP-catback liitospala 60mm). Samaten S3ssa on loppuvaimentimen lisäksi pieni pömpeli ennen taka-akselia (resonaattori?) ja oletettavasti paremmin virtaava loppuvaimennin. Joskus oli 3" DPn kanssa vuorotellen nuo loppuputkistot kiinni ja muistelen, että S3 putkella tuli jonkun verran enemmän potkua (ja mikä tärkeintä: paremmat äänet).

                              Comment


                                #45
                                Aika pienet erot kuitenkin ja se pahin kuristus on jo siinä dp alussa.

                                Paljonko teki 3" dp eroa vakiopilliin?

                                Comment


                                • #46
                                  Miten noi kalvomalliset bypassit kestää paineita ja onko niissä keskenään eroa kestoissa? Minulta löytyy 06F145710G mallinen.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Jaaha tuli vikakoodi takaisin tänään kun tuli 3 vaihteella kiihdytin ensin rajoittimelle ja hieman moottorijarrutti ja uudestaan kiihdytti jostain 5krpm rajoittimelle. Pitäiskö sitä hukkista vielä kiriä kierros? Katsoin huvikseen ilmamassankin niin antoi vain 191g/s kun viikonloppuna antoi vielä 196g/s, toki silloin oli hieman kylmempi keli.. onkohan siitä kiinni?

                                    Comment


                                      #48
                                      Näinköhän auttaa enää jousen tiukkailu. Mitä tuossa on noita ulkomaan foorumeita lueskellut, hukkaporttiviat ei ole tavattomia. Selviäisiköhän jousen vaihdolla, vai meneekö koko kello? Vai tarviiko oikeasti vaihtaa koko puhallin?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kävin vielä vähä ajelee ja nyt ei antanu vikakoodia ja parhaillaan ahtokin 1.53bar. Taisi tuo 5krpm->7krpm kiihdytys aiheuttaa sen vikakoodin.

                                        Comment


                                          #50
                                          Ahtaa jo sen verran yli pyydetyn 3000rpm jälkeen että tuskin kannattaa kiristää tuosta.
                                          5000-7000 alueellahan tuo softa näyttää pyytävän ahtoja joita vakioahdin ei tuota (ja kun ahto jää riittävän paljon vajaaksi riittävän pitkään niin tulee vikakoodi).

                                          Onko autossa putkistoa tai ilmanottoa muutettu? Jos vakio niin aikalailla kohdallaanhan nuo arvot näyttää olevan. Kylmempi ilma tietysti antaa hiukan lisää potkua.

                                          Onko MAF alkuperäinen? Ikääntynyt MAF voi myös hiukan lukea alakanttiin.

                                          Tuossa lukemia parin muun pajan softilla

                                          Paljonko teki 3" dp eroa vakiopilliin?
                                          Tarkkaa dataa ei näytä olevan tallessa K03 + 3" DP kombosta (tuo 3" DP oli kiinni lähinnä isomman turbon kanssa ja sen kanssa en vakioputkea käyttänytkään). Softaa muuttamatta tuskin oli kovin radikaalia muutosta - ehkä hieman paremmin heräsi ja luokkaa 5hp/10nm taisi olla erot. 3" DPn kanssa voi sitten toki kiristää softaa jolloin kai pitäisi lähemmäs 270hp saada irti (järkevillä pakolämmöillä).

                                          Ehkä jossain kohtaa jumppaan 3" röörin takaisin ja hieron softan kohdalleen ja ajan tuon K03n loppuun.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Autossa vakio putkisto ja ilmanotto. MAFilla ajettu kohta 227tkm, pesty 3tkm sitten, tosin hankala pestä kun koteloitu malli. Minkäänlaisia käyntihäiriöitä ei ole.

                                            Lambdan korjaus, josta voi kai päätellä MAFin kuntoa. Mitenpäin tuo menee, rikastaako vai laihentaako moottorinohjaus seosta kun lamda plussalla?

                                            rpm lambda%
                                            1000 -8
                                            1120 -7
                                            1280 -3
                                            1360 -1
                                            1440 1
                                            1520 3
                                            1600 4
                                            1720 3
                                            1800 3
                                            1920 1
                                            2040 1
                                            2160 1
                                            2280 1
                                            2480 1
                                            2600 1
                                            2800 1
                                            2920 3
                                            3120 5
                                            3320 4
                                            3480 1
                                            3680 0
                                            3840 -1
                                            4000 -1
                                            4200 -1
                                            4360 -1
                                            4520 -2
                                            4720 -2
                                            4880 -1
                                            5040 -2
                                            5160 -1
                                            5320 -1
                                            5440 -1
                                            5600 -2
                                            5720 -2
                                            5840 -2
                                            5960 -1
                                            6080 -1
                                            6200 -1
                                            6320 -1
                                            6440 -2
                                            6520 -2
                                            6640 -2
                                            6720 -1
                                            6800 -2
                                            6900 -2
                                            7000 -2

                                            Entä jos hukkista kiristää vielä lisää niin nouseeko ahdot kun eikös n75 pitäisi rajoittaa ahtojen nousua?
                                            Viimeksi muokannut Sparco; 2.9.2016, 14:54.

                                            Comment


                                              #52
                                              Ei tuosta voi suoraan maffin kuntoa päätellä. Kilometrit on kuitenkin sellaiset, ettei sen vaihto pahaa tekisi, pesu harvoin tehoaa yhtä hyvin kuin uuteen vaihto.
                                              N75 pystyy rajaamaan tiettyyn rajaan asti ahtoja, sen jälkeen tulee limp mode.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Mikä se raja on ennenkuin menee limb modeen? Melko kallis osa tuo maf kun 175e, ei huvikseen viitsisi lähteä vaihtamaan. Purkaamoilta toki saa käytettyjä halvemmalla mutta onko siinäkään mitään järkeä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Rikastaa plussalla. Samaisesta lokista voi arvata MAFin olevan ihan ok, kun noin pienet korjaukset.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Voiko mähmä imukanavissa aiheuttaa tehojen laskun ilman mitään muita oireita? Vakiona tehoja antoi kuitenkin 203hp/323nm. Koneella ajettu 134tkm.

                                                    Paljonko pitäisi tehoja olla, jos piikki ahdot 1.5bar?
                                                    Viimeksi muokannut Sparco; 5.9.2016, 15:58.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Polttoaine-annostuksen korjauskertoimista näkyy, että MAF on kunnossa. Niistä näkee myös, että ei ole imuvuotoja.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mikä tässä on nyt vielä ongelma?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Se vain ihmetyttää miksi ohjelmoituna antaa vaan max. 240hp (ilmamassan mukaan), kun eikös näistä pitäisi lähteä vähintään tuo 250hp?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ilmamassat on ihan ok, ilman lämpötila vaikuttaa. Kovaa ajoo siihen asti ku jotain hajoo:)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Vakio ilmanottohan ottaa ilmaa keulasta sekä konehuoneesta. Mikä idea tuolla konehuoneesta otetulla lämpimällä ilmalla on? Talvea vartenko ettei jäädy? Kannattaako lämpimän ilman tulo tukkia ja jättää vain kylmän ilman tulo auki? Miten ylipäätään tuo vakio ilmanotto ahistaa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X