Mitähän lie?
Joulun jälkeen olen ihmetellyt kierrosalueella n. 2000 +/-, erityisesti puolikaasulla kiihdyttäessä huomaa sellaista kevyttä värinää, jonka lähdettä on vaikea paikallistaa. Ilmestyy vasta kun masiina on lämmennyt.
Kyseessä ei ole rengas tai jarrulevypohjainen värinä, koska se ilmenee aina samalla kierrosalueella nopeudesta ja ilmeisesti vaihteesta riippumatta.
Tuleeko mieleen mitään mitä vois ite esim. rasvamontussa tsekata, tai osaako joku heittää heti jonkun täsmäkohteen "nää yleensä menee"?
- Oliko koneen kannakkeissa jotain mitä pitää tarkistaa? Jotain moottorin tasapainojuttuja?
- Voisko olla vaihteistopohjaista? Turbiinin tai lukon luistoa? Powermatic tehnyt öljynvaihdon n. 55tkm/3v sitten.
- Kardaani - epätasapainoa, kieroutta, onko jotain välikannakkeita tai niiden kumityynyjä?
Kyseessä 2007 A4 B7 3.0TDIq (ASB) tipillä, 190 kiloa kohta mittarissa.
Joulun jälkeen olen ihmetellyt kierrosalueella n. 2000 +/-, erityisesti puolikaasulla kiihdyttäessä huomaa sellaista kevyttä värinää, jonka lähdettä on vaikea paikallistaa. Ilmestyy vasta kun masiina on lämmennyt.
Kyseessä ei ole rengas tai jarrulevypohjainen värinä, koska se ilmenee aina samalla kierrosalueella nopeudesta ja ilmeisesti vaihteesta riippumatta.
Tuleeko mieleen mitään mitä vois ite esim. rasvamontussa tsekata, tai osaako joku heittää heti jonkun täsmäkohteen "nää yleensä menee"?
- Oliko koneen kannakkeissa jotain mitä pitää tarkistaa? Jotain moottorin tasapainojuttuja?
- Voisko olla vaihteistopohjaista? Turbiinin tai lukon luistoa? Powermatic tehnyt öljynvaihdon n. 55tkm/3v sitten.
- Kardaani - epätasapainoa, kieroutta, onko jotain välikannakkeita tai niiden kumityynyjä?
Kyseessä 2007 A4 B7 3.0TDIq (ASB) tipillä, 190 kiloa kohta mittarissa.
Comment