Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

6-lovinen laatikko nahkea

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kiitti viestiketjusta ja vastauksesta! 228tkm ajettu ja uudehkot alkuperäisöljyt. Ilmeisesti pitäisi olla nuo Midlandit, ja jättää öljyt vajaaksi propusta.

    Comment


      #62
      Alkuperäinen kirjoittaja Audalfa Näytä viesti
      Autona -07 A4 2.0Tfsi Quattro manuaali. Vaihteiston ainoa, ja kaiketi vähän poikkeuksellinen vika on että lähinnä talvella paikalta lähtiessä ei ykkönen mene helposti sisään.
      Mulla oli täysin sama ongelma viime talvena, laatikkoon oli vielä vaihdettu alkuperäiset öljyt noin 60tkm sitten. Joinain aamuina ykkönen tai pakki ei vain suostunut menemään sisään kuin vasta muutaman minuutin odottelun jälkeen. Laatikko oli myös todella jähmeä -20 asteessa.

      Hyvien kokemusten perusteella vaihdoin sitten Midlandin 75W-80 Synqrogear öljyt, jotka tilasin Midland Pirkanmaalta. Kokemukset olivat edellä mainituista Midlandin öljystä, mutta tämänkin öljyn kohdalla voin yhtyä niihin. Laatikon kanssa ei ollut mitään ongelmaa aamuisin saada vaihteita päälle, sekä vaihdot sujuivat kylmällä laatikolla -20 pakkasellakin sujuvasti. Ero oli siis kuin yöllä ja päivällä.

      Jos ottaa tuota Synqronia niin kannattaa ottaa yksi purkki ylimääräistä niin saa peränkin öljyt vaihdettua samalla (3,5l + 1,5l) Itse hain sitten marmorilta ylihinnoitellut peräöljyt 2x50e.
      Viimeksi muokannut Latviss; 12.7.2021, 20:16.

      Comment


        #63
        B7:ssä ei sitten enää ole 01E-laatikko, joten sen oppeja ei kannata niihin sekoittaa. Hyvä tietää, että midland pelittää myös noissa uudemmissa 0A2-askeissa hyvin. Toivottavasti myös aikalaisessa topakammassa 0A3:ssa. Kenelläkään kokemuksia midland + B6/7 S4/RS4 tai 3.0tdi:ssä? Samaa lootaa ollut myös C6/4F-korimallissa.

        Comment


        • #64
          Sellainen juttu muuten vielä, että kun olette näpytelleet tänne että tuo alkuperäinen öljy on kuraa jne. Niin tarkoitatteko samaa nykyistä alkuperäislaatusta öljyä missä nimenomaan lukee että smooth shift? Olen nimittäin vähän skeptinen että tuo pelkästään ykkösvaihteessa oleva ongelma korjaantuu eri öljyllä. Mutta aion kyllä nuo öljyt vaihtaa ensin jollei parempaa näkemystä löydy.

          Comment


          • #65
            Noniin. Tuli vihdoin vaihdettua nämä lootaöljyt kun sain tutulta nosturin lainaan.
            Selvisi sellainen jäynä seikka, että laatikosta tuli öljyä ulos 2.5L (laatikko ei vuoda) ja sisään meni 3L eikä vielä vaikuttanut olevan täynnä.. Tilavuus on ilmeisesti 3.5L?
            Mikä on tarkka täyttömäärä mitä vaihtaessa menee kiitos? (Kyllä, tiedän että ainakin lähelle oikea määrä on silloin kun auton ollessa vaakatasossa öljymäärä on täyttöaukon alareunassa.) Mielenkiinnolla odotan mitä korjaamo jossa nuo öljyt viimeksi vaihdatin reagoi tähän uutiseen. Minulla on todisteita olemassa että 2.5L sinne on mennyt.
            Öljy mitä ulos tuli oli ainakin äkkiseltään kuin uuden näköistä, mikä on tietysti hyvä uutisenjyvä.

            Comment


            • #66
              Monessa 6-lovisessa on öljypinta täyttöaukon alapuolella. N. 10mm tms.

              Comment


              • #67
                Tuo matalammalle jätettävä öljypinta oli muistaakseni vanhemmissa malleissa. Nyt ajateltuna minun olisi kylläkin kannattanut sormella koittaa kokeilla että paljonko puuttuu täyttöaukon alareunasta. Mutta tuo 3l lienee ihan riittävä määrä.

                Comment


                • #68
                  Näin 20 km koeajon perusteella nahkeus on muisto vain. 3. Vielä vähän ilmoittelee jos 2. jälkeen yrittää huolimattomasti pesään mutta muuten muutos oli suurempi mitä osasin kuvitella.

                  Autolla ajettu 370tkm eikä ainakaan huoltokirjan mukaan ole koskaan vaihdettu. Ulos tuli todella tumman punaista tavaraa jossa hajukin ehkä hiukan ATF vivahteinen. Sisään meni Motul Gear 300.

                  Comment


                  • #69
                    Kysäisen vielä uudestaan että mikäs teillä on ollut tarkka täyttömäärä mitä vaihtaessa tällaiseen -07 6v laatikkoon menee kiitos? Ja ilmeisesti oikea täyttömäärä on täyttöaukon alareunaan?
                    Toisekseen kysymys tämän vaihteiston mekaniikan tositietäjille. Nimittäin jääkö ykkösvaihteen synkrorengas, tai joku siirtoakseli kaikkein ylimmälle/ vaikeimmin öljyn saavuttavalle tasolle tässä vaihteistossa? Ei luulisi, mutta se olisi loogista sikäli että ykkönen rupesi menemään huonommin sisään kylmänä sen jälkeen kun öljymäärä oli ollut noin vuoden verran vajaa.
                    Mistäs syystä muuten päädyit käyttämään tuota Motul Gear 300:aa?
                    Itse en ole vielä huomannut mitään eroa vaihdossa alkuperäiset uudehkot Castrolit Midlandeihin + Rvs.

                    Comment


                    • #70
                      Ohje taisi tähän laatikkoon olla 1-3 mm alle aukon kun auto suorassa. Itse katsoin vatupassilla laatikon pohjasta että ainakin se oli suorassa. En tiedä kuinka paljon heittoa tuosta syntyy mutta kun avasin täyttypropun niin alkoi hiljalleen tiputtelemaan. Täytin myös uudet samalla lailla siihen asti että hiljalleen tiputti. Tämä lienee vastoin ohjeita enkä suosittele kenellekkään.

                      Motulin öljyyn päädyin lähinnä koska täyssynteettistä sai kohtuulliseen hintaan samasta paikasta kun muitakin osia tilasin. Riemu tuosta kaiken nahkeuden poistosta oli ehkä turhan aikainen koska mielestä toiminta on palautunut sittemmin lähemmäs lähtötilannetta joskin edelleen hieman parempi.

                      Comment


                      • #71
                        Ei näyttänyt tosiaan Midland + Rvs tehneen mitään huomattavaa vaikutusta vaihteistoon. Sen sijaan tuli vasta nyt todettua että ykkönen menee kyllä paikallaan ollessa kylmänäkin sisään ihan ok kun antaa koneelle ensin vähän lisäkierroksia.

                        Comment

                        Working...
                        X