Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

6-lovinen laatikko nahkea

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    paremmat välitykset ja 1:4 torsen
    Mitäs tuo 1:4 torsen tarkoitaa? Maksimissaa 25%/75% jakosuhdetta vai mitä?

    Comment


      #32
      Löytyykö audeihin mitää aftermarket tms tyyppistä laatikkoa joka olisi jotenki parempin kuin Audin omat?

      Comment


        #33
        1:4 on maksimissaa 88% pitävämmälle päälle. Stasis jenkeissä tekee vahvistettuja lootia paremmilla välityksillä + mekaanisia lukkoja taakse. kuljetus on taloudellinen ongelma jollei kerho/joku tilaa kerralla konttia!

        Luulis noita jonkun saksalaisen pajankin tekevän?

        Comment


          #34
          meneekö vaihteet heti päälle tosta vain vetämällä vai tuleeko pieni vastus hetkeksi kun kierrokset 6500-7000?
          Mielestäni nahkeus riippuu enemmän vaihteesta, tai ehkä välityserosta (paljonko kierrokset tippuu vaihdossa). Eli 1-2 on hidas, 2-3 ei mikään supernopea, mutta 3-4, 4-5, 5-6 menevät juuri niin nopeaan kuin käsi liikkuu.

          Laatikko on 35 tkm ajettu. Uutena oli tahmeampi, vetristyi siinä 3-5 tkm kohdalla.

          Comment


          • #35
            Kuinka paljon vetää laatikkoöljyä tämä B6 6v-manuaali? Mikä on 'parasta' tai hyvää litkua mitä laittaa tuonne?

            Mites perän öljy, paljon menee ja millaista? Ei ole koskaan ennen tarvinnut perien (autojen) kanssa olla tekemisissä.

            Comment


              #36
              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=43108

              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=39642

              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=57505

              Ohjekirja kertonee myös ja öljyn myyjät.

              Noilla nyt alkuun pääsee.

              Comment


              • #37
                Ok, ajattelin vain kysellä noiden eri öljyjen eroista lootassa, koska entisessä kulkineessani (tdi toledo 1M) vaikutti jonkin verran tuohon vaihteiston jouhevuuteen mitä merkkiä laittoi, eritoten pakkasilla. Jotain Castrolin kallista sinne meni, en muista enää mallimerkintää tarkemmin. Ero oli huomattava alkuperäisten öljyjen jälkeen, sen muistan hyvin. =)

                Comment


                  #38
                  Itseäkin kiinnostaa nimenomaan kylmänä toimivat 6v laatikkoon, haku ei suoraan
                  kerro. Onko ongelma se, että alkuperäiset rasvat imevät itseensä kosteutta
                  vanhetessaan ja siitä kylmänä jäykistyvät?

                  Comment


                  • #39
                    Mitä öljyä kannattaisi laittaa tuohon C5:n 6-v manuaaliin?Siinä tuntui olevan joku sähköinen luistonrajoitin? Laatikkokoodi taisi olla DSQ.

                    Comment


                    • #40
                      Haulla löytyy useampi thread joka sivuaa aihetta. Itsellä pyörii C5:n kuusipykäläisessä manuaalissa Castrol Syntrans Transaxle 75W-90, jota myös tehdas suosittelee. Käytös ei muuttunut miksikään, kun liemet vaihdettiin ensimmäisen kerran 335tkm kohdalla. Onko se sitten hyvä vai huono juttu - sitä en tiedä :)

                      Comment


                      • #41
                        Öljyt hommattu ja vaihtopuuhiin pitäisi alkaa, mutta mistä tuo manuaali täytetään?Äkkivilkasulla en löytänyt täyttöproppua.

                        Comment


                        • #42
                          Kai se tuossakin löytyy kun etit vasemmanpuoleisen vetarin sisäpään ja siinä se proppu on heti vetarista katsoen keulan puolella.

                          Comment


                          • #43
                            Ok, täytyy tutkailla sieltä. Liekköhän se joku niitä 12-kantaisella kannalla olevia vai passaakohan 6-kolo avain?

                            Comment


                            • #44
                              17mm kuusiokolo.

                              Comment


                                #45
                                01E taitaa kuitenkin olla 10mm. kuusiokololla.

                                Comment


                                • #46
                                  Ok, 01A:ssa sitten tuo 17mm, joka mullakin on :)

                                  Hämääviä nuo ELSAn ohjeet, katselin ihan huvikseen. Siinä saa esim. 01A laatikosta sen käsityksen, että täyttöproppukin on tuolla XZN avaimella.
                                  Siinä on ihan selkeä kuva missä erikoistyökalu "Multi-point bit -3357-" tungetaan vetarin viereen täyttöproppuun.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ainakin vanhemmissa 5v B6:sissa, eli 01A laatikollisissa täyttöproppu onkin XZN-kantainen.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ei tohon lie sitten mitään sääntöä, koska 01A:ta on vanhemmisakin vehkeissä.

                                      Comment


                                        #49
                                        On siihen sellainen sääntö että kuusiokolotulppa on korvautunut tamper proof xzn:llä jossain vaiheessa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Molemmat proput oli 10mm kuusiokolo avaimella avattavia. Castrolin öljyt eivät vaikuttaneet tuohon nahkeuteen mitenkään, eikä myöskään se vaihdevivuston kupin vaihtaminen. Joten, oisko jollain nakata ohjeita kepin säätöön, jos sen vielä kokeilisi. Ja autohan oli 98 c5 etuveto, laatikko DQS.

                                          Comment


                                          • #51
                                            -04 1.8tq (BEX, tiheät välitykset) 6-vaihteisessa oli kuusiokoloproput 2kpl poisto ja 1kpl täyttö. Midlandin 75W90 tuli tilalle, n. 2 litraa sai menemään ensimmäisellä täytöllä sisään. Kun nosturilla ajoi autoa hetken 40km/h ja sammutti niin sai vielä n. 4 desiä lisää juotettua lootalle. 2,5 virallinen kapasiteetti ja ehkäpä se viimeinen desi ei edes sieltä ulos tullut.

                                            Loota toimi kyllä jo hyvin aiemminkin (122k ajettu) mutta etenkin kylmänä tuli vieläkin sutjakkaammaksi käyttää Midlandeilla. Pitää kyllä vaihtaa samat litkut biturbo allroadin 6-vaihteiseen, selvästi nahkeampi kuin tuo A4:n loota.

                                            Comment


                                              #52
                                              Ja Midlandiahan saa tilattua täältä:
                                              http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=3951

                                              Comment


                                              • #53
                                                Moro

                                                A4 b7 6v manuaali ja 1 ja 2 vaihde menee vähä huonosti välillä "silmään" ja kilometrejä on se 300k.
                                                Ni minkälainen homma se synkronointi on?
                                                Öljyjä en ole vielä vaihtanut. Mut sen teen kyl vielä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Kyllä ne näissä on vähän kankeahkot, ja varsinkin jos auto on ollut aiemmin jollain japsiromuun tottuneella niin voi olla ykköstä ja kakkosta sorvattu enemmän.
                                                  ​​​​​​
                                                  Laadukkaat laatikkoöljyt sisään ja ehkä siihen vielä RVS, jos haluaa, niin eiköhän se siitä.

                                                  https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...atikon-korjaus
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 30.11.2020, 16:19. Perustelu: Aiheet yhdistetty, kiitos vinkistä!

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Voin kokemuksesta sanoa että Shell Spirax S4 G:llä ja alkuperäisellä öljyllä ei juurikaan ole eroa. Shellit siis vaihdoin alkuperäisiin ja lisäsin myöhemmin vielä RVS:n. Ihan hyvä tuo on nyt mutta ei välttämättä silti pärjää noille japsiromuille. Öljymäärä on todella tarkka näissä, se mainitaan erikseen vielä Elsassa. Tässä piti olla muistaakseni 4-7mm alle täyttöreiän, 01E HER.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Lainataampa tuolta toisesta ketjusta, kun samaa aihetta käsittelee:
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Breach Näytä viesti
                                                      Tuli vaihdettua nuo Tepon suosittelemat Synqron öljyt A4:seen ja ei näitä voi ku kehua, edelliset castolin öljyt oli täyttä kuraa kun näihin vertaa, laatikosta tuli todella kevyt käyttöinen, vaihteet menee nyt päälle ihan parilla sormen liikkeellä, toisin kuin castrolin jotka ei näköjään toiminut hyvin nyt kesälläkään, talvesta puhumattakaan, mikä oli täys katastrofi, ero on niin suuri, että olen alannut epäilemään jo et oliko castrolin purkeissa oikeesti edes castrolin öljyä?

                                                      Itse en tuu jatkossa koskemaan enää mihinkään muuhun merkkiin, niin hienosti ja kevyesti vaihteet pelaa nyt.

                                                      Higly recommended!
                                                      Hivenen arvokkaampaahan toi on vrt. noihin Castrol yms. kuraöljyihin, mutta ilmeisesti hintansa arvoista. Menee itselläkin tilaukseen teppospiidiltä.

                                                      Miten Anssi oot mitannu sen öljypinnan tason siitä täyttöreiästä?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Siirryin Castrollista Midlandiin. Laatikosta tuli sujuvampi. Suosittelen! Tosiaan ei saa täyttää ainakaan EEY laatikossa täyttörei’än tasalle. Edellinen omistaja oli niin tehnyt. Kävin ajelemassa mailia sillä seurauksella, että ampui ylimääräiset huohottimesta pakoputken päälle.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          En saanut omaa 01E RS4 laatikkoani ikinä toimimaan kunnolla. Oli vahvistetut synkät (muutenkin ehjä laatikko) ja kaikki mahdolliset öljyvaihtoehdot OIKEALLA täyttökorkeudella. Laatikon liika heiluminen oli myös eliminoitu. Täyskaasuvedoissa piti vaihtaa hitaan puoleisesti että pykälät meni sisään. Toimi vielä kohtuulisesti 500 hv versiona. Ja nopeampi shifteri oli sitten aivan mahdoton aatamin aikuiselle synkkakoneistolle. En jää kaipaamaan tuota laatikkoa. 740 hv versiona paras vartti 12,0 sekuntia helvetin hitaalla laatikolla.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Autona -07 A4 2.0Tfsi Quattro manuaali. Vaihteiston ainoa, ja kaiketi vähän poikkeuksellinen vika on että lähinnä talvella paikalta lähtiessä ei ykkönen mene helposti sisään.
                                                            Mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu, vaan ykkösvaihde ei vain mene päälle koska keppi ei työnny ykköselle. Sitä pitää siis koittaa sisään pari kolme kertaa, ja käyttää normaalia kovempaa voimaa.
                                                            Eli haluaisiko joku tietäjä kertoa mikä on kulahtanut? Ykkösen vivuston pusla? Ykkösen vivusto? Ykkösen siirtäjä vaihteiston sisällä? Kannattaisiko korjaaminen aloittaa laittamalla RVS:t sisään? Vaihteisto-öljyt on hyvät. Kiitos.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Vaihteisto-öljyt on hyvät.
                                                              Perustelut tälle. Minkä valmistajan öljyt ja kuinka paljon ajettu, kuinka paljon öljyä laatikossa?
                                                              https://www.audiclub.fi/audifinns/fo.../page6?t=51213
                                                              Pistät midlandia niin alkaa pelittää paremmin, vaikkei tämäkään öljy näiden hitaiden 01e laatikoiden perus ominaisuuksia poista.
                                                              https://speed-autoteile.fi/index.php...roduct_id=3951
                                                              Viimeksi muokannut Killeri; 12.7.2021, 07:16. Perustelu: Aiheet yhdistetty, kiitos vinkistä!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X