Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 bit nokkien ajoitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.7 bit nokkien ajoitus

    Moi, koitin etsiä haulla mutta en ihan löytänyt vastausta.

    Tarkoitus siis säätää nokkien ajoitus kuntoon.

    Laitoin kampuran lukituspinnin paikoilleen ja otin seuraavat kuvat nokkien ajoituksesta:
    https://drive.google.com/file/d/0Bym...ew?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/0Bym...ew?usp=sharing

    Noista kuvista näkee että ihan ei ole kohdillaan, mutta ei kuitenkaan kokonaista hammasta pielessä.

    Kysymys on siis, että miten tuo laitetaan kohdilleen oikeaoppisesti?. Pitääkö ottaa venttiilikopat irti ja katsoa sieltä merkit kohdilleen vai otetaanko vain noista nokkapyörien päästä pultti irti ja käännetään pyörä oikeaan asentoon ja paketti kasaan?

  • #2
    Nokkapyörien päistä pultit irti ja hammashihnapyörän löysälle ja ajoitus kohdalleen.
    Pultien kiristys ja koneen pyöritys muutamaan kertaan ja ajoituksen tarkistus.

    Comment


    • #3
      Kyllä minä olen tuosta jonnkin kirjoitellut, ja varmaan muutkin.

      Löysää pakonokista pultteja pari kierrosta, ja vedä ulosvetimellä nokkapyörät löysälle, mutta vain hitusen, eli ne eivät saa hölskyä nokissa. Sitten lukitusrauta paikoilleen, ja kiristä pultit. Katso alahihnapyörästä tarkka kohta missä se merkki on suhteessa siihen muovin merkkiin. Ota kampuran lukituspultti pois, pyöritä konetta muutama kierros ja laita alahihnapyörä samaan kohtaan kun missä se oli lukituspultin ollessa paikoillaan. Sitten vaan testaat nokkien lukitusraudalla että onko jako edelleen oikein. Jos ei, niin nokkapyörät löysälle ja sama homma uudestaan.

      Sen jälkeen voit katsoa VCDS:llä kanavasta 93 mitä ECU sanoo nokkien asennoksi. Sitä ennen pitää nollata adaptaatiot resetoimalla vikakoodit, muuten arvot ei näy oikein.

      Comment


      • #4
        Eikö noi nyt ole niin kohdillaan, että ei tarttis mitään toimenpiteitä? Ei siis varmaan ole käytännön merkitystä säätääkö nyt tuon puoli astetta vai ei.

        Comment


        • #5
          Eihän tuo paljoa tosiaan heitä. Mitä kanava 093 sanoo?

          Comment


          • #6
            Säätelen eka nuo kuitenkin tarkasti ja katson sitten tuon kanava 93:n jos osaan. Piti laittaa tilaukseen uusi TBB-kumi niin kestää hetken aikaa.

            Sen takia aloin noita nokka säätämään kun alkoi ilmoittelemaan vikakoodia heti edellisen jakohihnan vaihdon jälkeen.

            Comment


            • #7
              Mitä vikakoodia se ilmoitteli?

              Comment


              • #8
                Eikös se maaginen raja 5 astetta olluna 093 kanavalta? Sen sisään niin varsin pelittää.

                Comment


                • #9
                  +-6 sanoo korjausmanuaali. Jos jakorempan jälkeen tulee vikakoodia, niin siellä voi olla nokka pielessä jos siihen on koskettu, tai sitten hall-anturi pielessä.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                    Mitä vikakoodia se ilmoitteli?
                    Tämä oli se vikakoodi:
                    17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Open Short to Plus

                    Jenkkifoorumilla meinasivat että pielessä oleva jako voi tuon myös aiheuttaa. Mutta jos tuo nyt ei suostu nollaantumaan niin pitää sitten vaihtaa tuo asentotunnistinkin nyt kun on jako varmasti kohdillaan.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä se voi tulla pielessä olevasta jaosta, mutta ei tuo niin paljoa ole pielessä. Onko nokkiin ja niiden ketjuun koskettu?'

                      Kyllä sen voi käynnistää vaikka ahtoputket on irti, kunhan jakohihna on kohdillaan. Ota MAFfin liitin irti, ja starttaa käyntiin.

                      Comment


                      • #12
                        Nokkiin ja ketjuun ei koskettu.

                        Koitan huomisiltana starttailla ja analysoida..

                        Comment


                        • #13
                          Open Short to Plus
                          Toi on tyypillisesti sähköoinen vika. Mutta on sulla ajotuskin pikkusen vinksallaan. Olis kyllä kiinnostava tietää se kanava 93 arvot ennen ja jälkeen.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja skydio Näytä viesti
                            Sen takia aloin noita nokka säätämään kun alkoi ilmoittelemaan vikakoodia heti edellisen jakohihnan vaihdon jälkeen.
                            Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itselläkin on 2.7 motissa jakopää auki eli kuinka tuo hihnanvaihto suoritettiin?

                            Comment


                            • #15
                              Tällä tavalla tein: http://www.audiworld.com/tech/eng63.shtml
                              Sillä erolla, että nokkien lukitustyökalu oli itse tehty, jonka takia tuo pieni heitto varmasti tulikin. No, tällä kertaa oli ihan oikea työkalu.

                              Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                              Toi on tyypillisesti sähköoinen vika. Mutta on sulla ajotuskin pikkusen vinksallaan. Olis kyllä kiinnostava tietää se kanava 93 arvot ennen ja jälkeen.
                              Näytti mielestäni koko ajan pelkkää nollaa ennen, jos osasin käyttää oikein. Katson illalla mitä näyttää jälkeen.
                              Viimeksi muokannut okkim; 10.11.2014, 08:03. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                Toi on tyypillisesti sähköoinen vika. Mutta on sulla ajotuskin pikkusen vinksallaan. Olis kyllä kiinnostava tietää se kanava 93 arvot ennen ja jälkeen.
                                Mulla oli vastaava koodi ja oli magneetti irronnut anturista.

                                Comment


                                • #17
                                  Noniin, laitoin tulille nyt säädön jälkeen, mutta ei tuo vikakoodi häipynyt mihinkään. Eli täytyypä testailla tuo anturi ja hankkia sitten uusi.

                                  En noita kanavia pystynyt lukemaan kun ei ole rekisteröityä versiota. Aiemmin katsoin wanhalla VAG-COMilla joka oli rekisteröity, mutta enää ei ole niin vanhaa konetta jossa se toimisi. Täytyy harkita lisenssin maksamista.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hmm... Tälläkin foorumilla minulle on opastettu että bank2 on kuskin puolella ja että tuo bank2 G163 anturi olisi siten myös kuskin puolella takana, mutta näiden kuvien mukaan se on apparin puolella edessä. Kuka on oikeassa eli kumpi AJK-koneessa on G163 oikeasti?
                                    http://www.audiforums.com/forum/atta...chmentid=15403
                                    http://forums.quattroworld.com/allro...ads/4913.phtml
                                    http://forums.quattroworld.com/a6/threads/3586.phtml

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei kai se nyt ois pahitteeks tarkistaa kumpaaki? Ei oo kuitenkaan iso homma.

                                      Comment


                                      • #20
                                        No se on kyllä totta.
                                        Jos tuossa on vikaa niin sen varmaan huomaa kyllä jo päällekin päin..

                                        Comment


                                        • #21
                                          G163 on bank 1 ja G40 bank 2 puolella, eli kuskinpuolella.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pientä päivitystä.
                                            Vaihdoin noiden antureiden paikkoja keskenään niin odotetusti vikakoodi vaihtui toiselle puolelle (G40). Eli uutta anturia vaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei kannata Ebayn halvimpia ostaa. Mulla ei toiminu kun puoli vuotta. Boschin anturi maksoi muistaakseni 90€

                                              Comment


                                              • #24
                                                Noniin, nyt on paketti kasassa taas. Uuden anturit ja ei vikakoodeja. TBB kumi uusittu. Perstuntumalta potkua huomattavasti lisää. Oujee!

                                                Comment

                                                Working...
                                                X