Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t puolat Audi AAN 20vt:oon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    juuri niin

    Comment


      Johtosarjan tekoon suojasukkaa

      Tuollaisen sivun netissä bongailin, jos jollekkin on tarvetta?
      http://www.audiocheck.fi/cubecart/in...ewCat&catId=37

      Tilasin itselle muutamat metrit tuota sukkaa. Pitää kommentoida millaista on kunhan tavara saapuu..

      Comment


      • Tuli tehtyä puolakonversio viime viikolla orkkispuolilla ja rötääminen jäi historiaan (ainakin toistaiseksi). Hyvinhän tuo homma sujui, kaikki liitokset tein juottamalla ja kutistussukalla. Vähän jää epäsiistiksi kannen päältä ja pitää kehitellä jotain sopivaa suojasukkaa päälle.

        Auton toimivuuden näkee siitä että pitää taas alkaa sitomaan tavaroita kiinni kun tahtovat aina löytyä perälaudan tuntumasta.

        Vähän kehittelin mielessäni tuota jäähdytystä ja suojausta puolille. Hyllyssä on sattuneesta syystä melkoinen läjä AMD:n AM2/AM3 kantaisten prossujen jäähdyttimiä ja palikka sopii lähes suoraan puolan päälle. Tuuletin on tuskin tarpeellinen mutta näyttää aika hiper jutulta. Tuulettimet jo kuitenkin valmiina paikallaan ja eipä haittaa vaikka niitä joutuisi vaihtamaan kun tavaraa löytyy suoraan omasta hyllystä. Kiinnitys näyttäisi onnistuvan asiallisesti kun tekee sopivan kiskon ja öljykorkin kohdalta pitää parista jäähdytysprofiilista vähän poistaa ainetta. Uusimmissa AM3 prossuissa on ollut tosi matalia jäähdytyselementtejä ja ainakin ne sopivat korkeuden puolesta.

        Tässä vähän hahmotelmaa jäähdytyspaketista, siis vasta ajatuksen asteella. Aika villiltä näyttää...
        Attached Files

        Comment


          Tässä vähän hahmotelmaa jäähdytyspaketista, siis vasta ajatuksen asteella. Aika villiltä näyttää.
          Suorastaan hienolta ;)

          Eka(t) taitaa olla liian korkealla?

          Comment


          • Niissä on vähän koroketta alla että saa kuvassa suoraan kun tulee öljykorkki eteen, yllättävän paljon tuossa on kuitenkin tilaa korkeussuunnassa.

            Comment


            • Tässä uudempi AM3 malli jossa matala jäähdytysprofiili, sopii muutenkin paremmin kannen muotoihin.
              Attached Files

              Comment


                Nyt tarvis apuja !!!

                Voisiko joku tarkistaa kuvista missä on virhe, kun ei lähde käyntiin.

                En oikein ymmärrä noista sähkö jutskista mitään.....

                onko kytkennässä jotain vialla?

                ja pitääkö mustaan liittiimeen tulla jotain?

                riittääkö vain yksi +12v sarjalle?

                suoralinkit kuviin:

                http://i172.photobucket.com/albums/w...9032010302.jpg
                http://i172.photobucket.com/albums/w...9032010304.jpg
                http://i172.photobucket.com/albums/w...9032010303.jpg
                http://i172.photobucket.com/albums/w...9032010306.jpg
                Viimeksi muokannut audi200tuning; 29.3.2010, 15:41.

                Comment


                  Onko sulla yleismittaria ja siinä piippi toiminto? Ekasta viestistä löytyvästä johdotus piirrustuksesta on johtosarja todella helppo tarkastaa onko se oikein.

                  Laitat toisen yleismittarin mittapään 1 pytyn puolan johtosarjan kohtaan 1 ja seuraat mihin sen pitäisi liittyä toisessa päässä ja sinne laitat myös sen yleismittarin toisen mittapään. Jos sulla on toi piippi toiminto siinä mittarissa mittari huutaa jatkuvaa piippiä niin kauan kun pidät mittapäitä kiinni.

                  Comment


                  • Tuntuuko yhtään sytyttävän, eli onko ihan mykkä vai potkiiko vastaan tai tussahtelee jolloin järjestys olisi väärä? Tuossa pdf dokumentissa ei ollut muistaakseni eculta tulevia värejä mainittu ja omalla kohdallani tässä viestiketjussa oleva Porkkiksen tarkennus impulssijohtojen osalta oli aika oleellinen tieto. Sillä meni ainakin ADU:ssa suoraan kohdilleen mutta saahan sen muutenkin kun on tarkkana.

                    Virtaa menee tuolla kuitenkin sen verran paljon että laittaisin molempiin virtaliittimiin kiinni, ihan jo toimintavarmuudenkin vuoksi.

                    Comment


                      Mulla ei ole kuin yksi töpseli kiinni. Ei ole ollut ongelmia sen suhteen.

                      Comment


                        auto on ihan mykkä.

                        johtosarja on tehty tepon toimittamasta aihiosta,alussa olevan pdf;ssä olevan kuvan mukaan ja on mitattu läpi.

                        Tuleeko siihen mustaan liittimeen mitään?

                        taidan laittaa toisen virran syötön, onko väli ottaako kummasta liittimestä?

                        voisko olla että puolat ei mene tarpeeksi syvälle?

                        ootteko ottaneet ne suojakumit pois?

                        Comment


                          Kumit pitää ottaa pois, muuten ei mee tarpeeks syväl

                          Comment


                          • Tuota yhtä kuvaa kun tarkemmin katsoo niin eivät taida olla tosiaan tarpeeksi syvällä poteroissaan.

                            Comment


                              Otan kumit pois ja koitan uudestaan!

                              Tuleeko siihen mustaan liittimeen mitään ?????
                              Vai jääkö ylimääräiseksi ?????

                              Comment


                                Kuvia kun katsoo niin miksi toisessa sytkävahvarissa on vielä toinen liitin kiinni? Saattaisi kuulua ennemmin siihen liitinrivistössä olevaan vapaaseen liittimeen.

                                Comment


                                  Eikös liitinrivistön liitin nyt ole kuitenkin kampuran asentotunnistimen? Että sellasta.

                                  Comment


                                    Mielenkiintoisia virityksiä ne keksii säästääkseen rahaa =) Sen kummempia paheksumatta/moittimatta niin maksaako tuo nyt niin vaivaa. Kauhea homma rakennella jäähdytyksiä yms. Alkuperäiset puolat kun ovat kuitenkin kestäneet sen 15-18v ja jos hiukan investoi kestää ne sen toiset päälle. Noista 1.8:n puolista ei taida olla juuri kuin tilapäiskäyttöön...

                                    Jeps, onhan nuo alkuperäiset hiukan hintavia, mutta kai ne on sitä ihan syystäkin.

                                    Comment


                                      Hyvä huomio Petrillä, tosiaan tuo musta liitin tulipellissä on kampuran asentotunnistimen liitin. Sille pitäisi löytyä vastakappale ennenkuin suojakumien poiston jälkeen tulee syttyä.

                                      Comment


                                        Alkuperäiset puolat kun ovat kuitenkin kestäneet sen 15-18v ja jos hiukan investoi kestää ne sen toiset päälle. Noista 1.8:n puolista ei taida olla juuri kuin tilapäiskäyttöön...
                                        Hyväthän nuo alkuperäiset ovat joskus olleet, siitä ei pääse mihinkään. Uudet kuitenkin maksaa sen 150-200e per kpl niin itse ainakaan ihan heti lähtis moista summaa investoimaan. Varsinkaan kun 1.8T-versiot eivät nekään huonoja ole. Kipinä riittää oikeilla tulpilla 500hv lukemiin ja kestävyyskään ei uusimmilla versioilla aivan luokattoman heikkoa ole.

                                        Jos parempaa kipinää haluaa niin 034 Motorsportin kamat kiinni. Moisia setti tulpanjohtoineen järjestyy 600e hintaan.

                                        Comment


                                          Nyt auto toimii !

                                          Kiitokset vinkeistä, syynä oli ilmeisesti ylimääräinen maajohdin....

                                          Comment


                                            Tai sitten toi kampuran asento tunnistimen piuha. :)

                                            Comment


                                              Kiitokset vinkeistä, syynä oli ilmeisesti ylimääräinen maajohdin....
                                              Mites tuohon päädyit?

                                              Comment


                                                mittailtiin skoopilla työmaalla viisaanpien toimesta ja jos kytki toisen maajohdon niin liipaisutieto hävis.

                                                johtosarja tehtiin ylempänä olevan kuvan malliseksi missä oli 2 maajohtoa,ilmeisesti se on se toinen puolille menevä maajohto.
                                                itse en ymmärrä mikä ero siinä on mihinkä se maadoitetaan...mutta nyt toiimii hienosti käy todella tasaisesti eikä röpää.

                                                tastä opin että pitää tukeutua ammatti ihmisiin noissa sähköasioissa kun itellä ei vaan älli riitä.

                                                Comment


                                                  Jaa, mulla on kylläkin juuri samalla tavalla kahdella maadoitus piuhalla kiinni. ;)

                                                  Comment


                                                    Omassa topicissa kysyin tepolta tuota tupla maadoituista ja kehui, että tarvitsee sen!
                                                    Heips muutes kenelläkään kuvaa ecun johtosarjan pinneistä?
                                                    Käykö nuo pinnit mitkä tuli tuossa 1.8t aihiossa?
                                                    En ole tosiian itse kerennyt katsoa=)
                                                    Sitten sarjassamme tyhmimmät kysymykset missä tuon 3B ecu mahtaa olla?
                                                    Pelkääjän puolella jossain tuulipellissä?

                                                    Comment


                                                      Meikäläinen on noita 1.8T puolia kärytelly nyt jo 6kpl... En tiedä oliko nuo orkkis 1.8Tvai tarvike, mitkä siellä alunperin oli. Kaikki ne kumminkin pikkuhiljaa sieltä poksahteli ja nyt mennään jo uutta kierrosta. Noh...tarvike puolat on ainakin edukkaita.
                                                      (Niin ja tehotkaan ei oo hullun huimat, kun tuollaisesta RS2 konversio UrS6 laitteesta vaan kyse)

                                                      Comment


                                                      • Itte oon nyt ajanu 14tkm eikä oo ollu mitään onkelmia.

                                                        Comment


                                                          TEPPO: FR5DP antaa paremman kipinän noiden kanssa kuin F5DP0R. Vitosen alkuperäisissä on noille puolille väärä resistanssi. Tämä on siis mitattua faktaa, ei mutuilua.
                                                          Teppo kehui noita FR5DP tulppia tuon 1.8T puolien kanssa. Oliko kyseessä tosiaan siis FR5DP vai käykö yhtälailla esim: FR5DPP222 ?

                                                          Tuota FR5DP kun ei esim. suoraan löydy ala Motonet, mutta FR5DPP222 löytyy.
                                                          ( 200SX: ssä esim käytetään noita. )

                                                          Oliko noista FR7KPP33+ mitään kokemuksia?

                                                          Mites tuon lämpöarvon kanssa, jos orkkis on tuon 5 ja vaihtaa 7 niin sulaako, vai mitenpäin noi nyt meni??

                                                          Comment


                                                            FR5DP on noi jotka mulla hyllyssä ja kirjeessä kulkee helposti.

                                                            Onhan jotkut seiskollakin ajanut vaan lie siinä joku ajatus taustalla miksi vitoseen ovat vitoset laittaneet.

                                                            Comment


                                                              FR5DP
                                                              Kustantaa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X