Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1,6 8L - ottaa liian vähän kierroksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 1,6 8L - ottaa liian vähän kierroksia

    Morjens!

    Joko olen sokea tai en osaa käyttää hakua kyllin hyvin kun en löytänyt samankaltaista aihetta.

    Joten, 2000-vuosimallia oleva 1,6L a3 kyseessä, joka ei ilmeisesti ota tarpeeksi kierroksia ja tuntuu hieman nuhapumpulta kiihdyttäessä, kierrokset rajoittuu n. 5 tonniin, hieman päälle.
    Mutta joskus taas sitten on niin että ottaakin kierroksia yli 6 tonnin hujakoille ja jokaisella tehoalueella on huomattavasti enemmän potkua, elikkäs vastaa paremmin kaasuun eikä jää tuhnuttelemaan matkanvarrelle. Ja eron huomaa joskus jo autoa käynnistäessä, minne kierrokset rajoittuu.

    Joskus myös käynnistyksessä pyörittää vain ja kun polkaisee kaasua niin yleensä on auttanut käynnistymään.

    Jos en ihan väärin katsonut niin ohjekirja näytti, että tämän koneen pitäisi ottaa kierroksia 5600.

    Mistähän tälläistä hommaa pitäisi lähteä purkamaan?

  • #2
    Vikakoodit?

    Comment


    • #3
      Vikakoodeja en olekkaan koittanut lukea. Sieltähän se tosiaan olisi hyvä varmasti aloittaa! Mutta mitään varoitusvaloja ei toki ole syttynyt.

      Comment


      • #4
        Täällä oli sama vika, vikakoodeista paljastui nokka-akselin asentotunnistin oli pimeänä. Kierrokset ei noussut yli 5000 ja auto oli muutenkin laiska ja kulutti normaalia enemmän.

        Comment


        • #5
          Nokka-akselin asentotunnistin tai kampiakselin käyntinopeusanturi tai lambda vois olla mahdolliset vika kohteet. Lue ne vikakoodit, sieltä se selviää.

          Comment


          • #6
            Lambda ny tuskin vaikuttaa kierroksiin mitenkää.

            Comment


            • #7
              Niin mutta käynnistymiseen mahdollisesti..

              Comment


              • #8
                Ei edes mahdollisesti. Lambda-anturi ei tiedä maailman menosta mittään moottorin käynnistyshetkellä. Anturihan on aivan kylmä, eikä putkessakaan ole mitään mitattavaa ennen kuin on tuli koneessa.

                Comment


                • #9
                  Omassakin välillä joutuu antamaan kaasua että lähtee käyntiin, ainoa vikakoodi oli lambdasta moottori puolella notta mistähän se voisi sitten johtua :S nollasin koodin ja ei kylläkään ole tullut takaisin.

                  Comment


                  • #10
                    Hommasin suoraan obd-skannerin ja tuota nokka-akselin asentotunnistinta se valitteli ja myöskin lambdaa.

                    Comment


                    • #11
                      Eikös lambdan koodi tule aina jos kone ei käynnissä? Omassa ainakiin näin

                      Comment


                      • #12
                        Riippuu vähän mistä se lambda siellä valittelee. Lambda tarkkailee happen määrää pakokaasussa.
                        Lambda itsessää voi olla hyvinkin kunnossa, mutta päästöt syystä tai toisesta ei.

                        Comment


                        • #13
                          Ei tule lambdasta koodi jos kone ei käynnissä. Jos tulee, niin lambdassa vikaa.

                          Comment


                          • #14
                            Ei oo vikaa, käynnissä ollessa ei anna vikakoodia. Ja lambda arvotkin kohallaan! Se oli No activity, 1ja 2 lambdat.

                            Comment


                            • #15
                              Tämäkö?:

                              http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P0140/000320

                              Usko pois, jos kaikki ok, ei pitäisi mitään koodia olla.

                              Comment


                              • #16
                                Juurikin tuo! Ihme vehkeitä, luulis arvoissa näkyvän viallinen anturi? Tai vedossa? Taikka vikavalona mittaristossa!

                                Comment


                                • #17
                                  Te joilla tuo nokka-akselin asentotunnistin on ollut rikki niin ootteko ite vaihtanu? Mietin onko millainen homma, ei ainakaan näyttänyt kovin hankalalta paikalta vaihtaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nokkapyörän joutunee irroittamaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jakohihna pois ja nokkapyörä irti sitten vaihtuukin mukavasti. Samalla menee jakopää siinä sivussa jos tarvetta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noniin homma suoritettu ja auto pelittää nyt taas niinkuin pitääkin. Kesti osan tulemisessa Saksasta muutamat viikot ja vielä että sai itsellekin vapaan viikonlopun ruuvaamiselle.

                                        Ei muuten tarvitse irroittaa jakohihnaa eikä nokkapyörää anturin vaihtamiseksi, löysin hyvät ohjeet sattumalta ja suhteellisen helpolla tuo anturi vaihtui.

                                        Tässä vielä ohjeet jos sattumalta joku on vaihtamassa kyseistä osaa (jos ei englanti taitu niin pyytäkää suomennosta):

                                        1. Remove engine cover
                                        2. Take air filter off
                                        3. Unplug accelerator cable
                                        4. unplug hose going into right hand side of the intake manifold and the hose going into top of throttle body.
                                        5. Intake manifold comes apart, top half (with throttle-body attached) should sit over to the right where the air box is. still with some hoses attached to the throttle body. (Also unplugged other hoses and wires attached, take pics of where they are for when you re attach!
                                        (you will see 4 rings that seal the top and bottom half of the intake manifold, this is a good chance to check them and give them a clean. Personally I would change these over (Approx £4-5 pounds not expensive).
                                        6. Take the guard off that protects the camshaft sprocket at the top of engine to the left hand side.
                                        7. Take the plastic mounting off that the guard clips onto,
                                        8. The sensor sits between the cam sprocket and the top of the engine.
                                        9. Take camshaft cover off - approx 8 nuts (4 on each side) this will give you a better view of area.
                                        10. The sensor is held by 2 bolts, 1 is 13mm hex head and other is an allen key (cant remember which size sorry)
                                        11. 13mm hex bolt sits just under where the sensor plug is, You might think your timing belt will be covering access. But use a 13mm socket and move the belt to the side and you can gain access. ( its a bit fiddily but you will get there)
                                        12. With regards to the other bolt (I thought the timing belt would have to come off but after a lot of messing about .... it doesnt THANK GOD)
                                        13. You will think you cant get to the allen key bolt because of the camshaft sprocket, but you can !!
                                        14. A standard size allen key will do the job
                                        15. Allen key bolt is found to the bottom of the sprocket, push the short end of the allen key into the bolt head. riggle the allen key and get it as far into the bolt head as far as u can.
                                        The key will be at a slight angle because of the position of the camshaft sprocket but push it in as far as you can.
                                        16. You should be able to loosen the bolt, but it will only come out as far as the camshaft sprocket.
                                        17. I used a metal bar to jam the sprocket agaisnt the engine while using a socket to release the bolt from the centre of the sprocket.
                                        18. now you can tap the sprocket off its key but be careful for not to go to far, just enough so you can unscrew the allen key bolt.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X