Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 biturbo nykii välillä, menee vikatilaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 biturbo nykii välillä, menee vikatilaan

    Elikkä haluaisin tietoa viisaimmilta, ostin s4 b5 audin jossa oli rs4 turbot,suuttimet,pakosarjat,tulpat ja puolat. Karalan tekemällä ohjelmalla. penkitys lappuja ei ole mutta voimaa n.380hv seuraavaksi pitää tarkistaa/ostaa että autossa olis myö rs4 välijäähyt ja paremmat downpipet. itse ongelma on että auto menee vikatilaan kovalla poletuksella (oisko maf tapissa?) ja muutenkin vedätyksessä tuntuu "nykäsyjä" ahtopaineet vaihtelee aika paljon välillä ahtaa 1.0-1.5 joten nyt tarvitaan kaikki tiedot mitä kannattaa tehdä ynm. ?? välillä tuntuu että auto vetää paremmin ja taas joskus huonommin??

  • #2
    Ahtopaine ongelmista löytyy paljon tietoa foorumilta, painetesti, n75 vaihtoo näin mutu tuntumalta.

    Edit. Niin ja ne vikakoodit.

    Comment


    • #3
      kiitos nopeasta vastauksesta miten ois helpoin tehdä painetesti? vikakoodit luen varmaan huomenna.

      Comment


      • #4
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=Painetest%2A

        Tuossa on aika hyviä vinkkejä painetestiin.

        Comment


        • #5
          Sit kun on perusasiat katottu, niin Karalan softakaan ei oo aina S4:ssa tupannut olemaan välttämättä priimaa.

          Comment


          • #6
            sama ongelma

            jep mulla kanssa vastaava auto ja samoilla spekseillä ja itse huomasin yhden kerran kun nyki vedätettäessä, että luistonesto puuttui peliin ja kone alkoi "tökkimään" 5500 kierroksella, no sit ESP pois päältä eikä nykinyt enää...sattumaa vai onko espin toiminta herkkää?

            Comment


            • #7
              No itellä ei tuota ESP:tä ole. n75 venttiiliä odotellaan... :)

              Comment


              • #8
                N75 tuli ja sain vaihdettua. Mutta ahtovuoto löyty kaaduläpälle tulevasta y-haarasta. Mistä ihmiset olette saanut nopeasti ja halvalla uuden?

                Comment


                • #9
                  Merkkitiskiltä sen saa nopeasti, mutta en muista paljonko se maksaa.

                  Comment


                  • #10
                    Oisko kellään osa numeroa niin sais kerralla oikean?

                    Comment


                    • #11
                      http://www.audiworld.com/tech/eng19.shtml

                      Comment


                      • #12
                        Itsellä oli aina joku ihme nykäsy - pätkäsy noin 3500 kohdalla.
                        Hävisi kun vaihdoin tulpat.
                        Vaatis tietenkin koodien luvun, muuten on vaikeaa arvella.
                        Y-haara: otin varaosist t-haaran, mut ei ihan käynyt putkikoot, mut lisä letkun pätkä muistaakseen yhteen niin tuli tiukka.
                        Audeissa ahtopaineet vaihtelee, ihan "normaalia" mut miks en tiedä?
                        Mitä tarkoitat et menee vikatilaan?
                        Viimeksi muokannut jukrav; 5.9.2013, 18:56.

                        Comment


                        • #13
                          Siis moottorista häviää tehot voi kyllä ajaa mutta tehoton. Sitten kun käyttää virtoja pois niin on taas normaali.

                          Ja tulpat kyllä pitäis vaihtaa.. Rs2 olis vissiin hyvä vaihto ehto?
                          Viimeksi muokannut okkim; 6.9.2013, 08:25. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa.

                          Comment


                          • #14
                            Vakiokoneessa toimii vakiotulpat ihan hyvin, myös lastun kanssa.

                            Comment


                            • #15
                              No tuossa mun vehkeessä on rs4 ahtimet ja suuttimet.

                              Comment


                              • #16
                                No siihen voi niitä F5DP0R tulppia kokeilla, tosin en epäile ettei vakiotkaan toimisi, riippuu sofan kireydestä. RS6 turboilla F5DPR:t ei minulla kestäneet montaakaan kilsaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja redbull Näytä viesti
                                  Siis moottorista häviää tehot voi kyllä ajaa mutta tehoton. Sitten kun käyttää virtoja pois niin on taas normaali.
                                  Kuullostaa ihan EGT anturin vaihdolta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    no nyt on y-haara uus mutta ei edelleenkään vedä niinkuin pitäis.. rupesin lukemaan vikakoodeja mut eipä toiminut ohjelma.. no pitää ruveta uudestaan asentamaan huoh...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Se on sitä kuuluisaa motorsporttia!
                                      Mutta mitä hyötyä saadaan ns. RS2 tulpista? pelataanko nyt noilla tulppien lämpöarvoilla vai mikä taika tuossa on?

                                      Comment


                                      • #20
                                        no nuo rs4 tulpat mitkä on niin on kyllä ollut ihan hyvät. rs2 tulppia mietin kun kaikki niitä kehuu ja laittaa ässään, mutta taidan pysyä s4 tai rs4 tulpissa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          01206 signal for duration of ignition off time 27-10- implausible signal- intermittent

                                          tuommosen koodin antoi pelkästään, en tiedä sit toimiiko tuo ohjelma kunnolla. mitähän tuo tarkoittaa?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kannattaa googlettaa noita vikakoodeja, Ross-techin sivuilla on selitykset. Tuo vikakoodi tuskin tuli moottorinohjausyksiköstä?

                                            Tuo saattaa tarkoittaa viallista virtalukkoa.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X