Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic vikaa? Audi A6 sedan 1.9tdi automatic-4B/275 -2004

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Multitronic vikaa? Audi A6 sedan 1.9tdi automatic-4B/275 -2004

    Satunnaisesti, etenkin sateen jälkeen, vaihteiston PRNDS-symbolit vilkkuvat kun autoon kytkee virran. Tätä tapahtuu muutamia kertoja viikossa. Vilkunta loppuu vaihdekepin edestakaisella liikuttamisella ja/tai virtojen katkaisemisella. Ajossa kummemmin eroa en huomaa, ainoastaan S-tila ei kytkeydy päälle. Kaikki muu toimii.

    Mitä tässä foorumia itse tutkinut, niin hätätilaanhan toi Multitronic kytkeytyy ja veikkaanpa kovasti ohjainlaitevikaa täällä syyksi ehdotettavan. Hieman vain kummastuttaa, ettei vika ilmaannu koskaan ajon aikana. Vain satunnaisesti kun virrat kytkee autoon päälle ja joko sattumaa, mutta tätä tapahtuu useimmiten kosteuden jälkeen(voiko kyseessä olla joku kosketushäiriö).

    Vikakoodit kävin hakemassa:
    Part number: 4B0-910-155-C

    Code001:
    17090 P070706
    Transmission range sensor circuit=>F125: range performance Value of resistace too great

    Code002:
    18201 P1793
    Output speed sensor 2-G196: no signal

    Kovin mielellään ennen varmuutta en tuota ohjainboxia ala korjauttamaan(sercap?) saatika uutta ostamaan.

  • #2
    Molemmat vikakoodit viittaavat suoraan ohjainyksiköön, nuo anturit nimittäin ovat ohjainyksikössä kiinni. Ohjainyksikön pistoke on laatikon perässä kiinni, sitä voi tietysti koittaa puhdistaa.

    Comment


    • #3
      A6 1,9 TDI 2004 Multitronic. Jarrujen keltainen merkkivalo syttyi palamaan ja ajoin korjaamolle jossa vikakoodi P1793, käyttöakselin pyörintänopeusanturi 2, ei signaalia. Olivat sitä mieltä että tämä aiheuttaa merkkivalon koska se syttyy kun vaihde on D tai R asennossa (ekan kerran syttyi ajon aikana mutta oli välilllä poissakin). Vaihteisto toimii normaalisti, samoin jarrut eikä letkuissa tai putkissa vikaa. Voisiko ko. anturi herjata jarrun merkkivalon kautta ja olla oireeton? Mitä tehdä?

      Comment


      • #4
        Eiköhän se on laatikon ECU-ongelma. Kannattaa kysyä pajalta joka perehtynyt audeihin: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...n-audi-huollot

        Ja kysyisin toki nimim. amalinilta, joka korjaa niitä ecuja. eleworks@outlook.com

        Comment


        • #5
          Joo vaikuttas multitronic ecun ongelmalta. Noita on tullut korjattua.

          Comment


          • #6
            Kiitos avusta. Sitä ihmettelen että jarrun merkkivalo syttyy, ei PRNDS? Voisko olla laatikon ulkoinen kontaktihäikkä kun ei oireita?

            Comment


            • #7
              Varmasti olisi kuitenkin tärkeä katsoa vikakoodit VCDS:llä ja full-scanilla. Sulla oli tänä vuonna latausongelmia ja vaihdoit laturin. Poistettiinko se P1793 koodi, ja oliko satunnainen vai pysyvä? Palaako se valo vieläkin?
              Puhut keltaisesta valosta, onko se ABS-valo sitten?

              Comment


              • #8
                Tosiaan laturi vaihdettiin jo tammikuussa. Tänään siis tuo koodi todettiin ja valo tulee edelleen kojelautaan, keltainen eli palojen kuluneisuuden valo? Tuskin sitä vikakoodia nollattiin. Muitakin koodeja näyttää tulleen vaikka oireita en ole havainnut, niistä kuva ohessa. Sain koodit kun pyysin valon takia tarkistamaan jarrujen kunnon.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Oliko se sitten tämä merkki?!?
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Juuri tuo.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Lauri0000 Näytä viesti
                      Olivat sitä mieltä että tämä aiheuttaa merkkivalon koska se syttyy kun vaihde on D tai R asennossa (ekan kerran syttyi ajon aikana mutta oli välilllä poissakin).
                      Tuo P1793 koodi ei liity mitenkään jarruihin ja ei sytyttä tuota merkkivaloa. Tuo on etujarrupalan kulumisvaroitin, ja se on sisäpalassa. Joko pala on kulunut miniimiin tai on johtosarjavikaa. Vaikka kuinka poistettaisiin kaikki vikakoodit tuo valo on ja pysyy.

                      Comment


                      • #12
                        Näin voisi terveellä järjellä ajatella. Kovin oudolta tuo korjaamon selitys tuntuikin. Ihmekös eivät veloittaneet mitään. Nuo kaikki koodit on todella outoja kun mitään niitä vastaavia vikoja ei ole ollut. Näillä näkymin turha kai multitronicin ecua on lähteä korjamaan kun vaihteisto toimii ongelmitta. Pitää tutkia jarrupalat. Oletin että olisivat korjaamolla nekin tsekanneet.

                        Comment


                        • #13
                          Muiden vikakoodien osalta menee aivan offariksi kun ovat ilmastoinnista (HVAC) ja keskuslukituksesta (Central Locks). Laita mulle priva jos haluat että tutkitaan VCDS:llä. Jos kaikki toimii niin kuin pitää ovat varmasti satunnaisia ja ovat jääneet muistiin.

                          Comment


                          • #14
                            Kiitos avusta! Tarkistin omalla halpis VAG E-Skannerilla vikakoodit joita ei löytynyt lainkaan. Kun virran laittaa päälle ja auto käynnistää, varoitusvaloja ei tule. Vasta kun vaihteen laittaa D tai R asentoon syttyy tuo jarrun keltainen valo. Paloja en vielä ehtinyt tsekata.

                            Comment

                            Working...
                            X