Elikäs arvon raati
Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun tuntuisi että väännöstä on terävin potku hukassa ja
uusimpana meno alkoi tökkiväksi. Eli auto ei mitenkään pätki, mutta esimerkiksi cruise päällä kaasu on täysin on/off tyyppinen. Kun cruise on saanut kerättyä nopeuden niin kiihdytys loppuu töksähtäen, sama jos cruisella lähtee kiihdyttämään niin kiihdyttäminen on kulmikasta.
Mikä voisi olla syynä kun mutu tuntumalla kone käy jotenkin erikoisen kuumana, sekä veden että öljyn lämmöt on ok, mutta konetila on erikoisen kuuma ja samoin pakokaasut, voisiko seokset olla jostain syystä niin laihat?
Tähän mennessä tarkistettua/tehtyä:
-tulpat 1 ja 3 karstaisia ja kosteita muut harmaita/valkoisia. Onko normaalia että tulppien eriste osalle(valkoinen missä boschin numerot)on alareunaan ilmestynyt ruosteenvärinen epätasainen panta?
-Ilmamäärä mittari (se missä menee niitä ohuita lankoja) putsattu jarrukliinerillä
-Vikakoodeja ei ollut
-Tyhjäkäynnin vakaaja putsattu ja testattu output testillä
-Lambda pari kk vanha
-engine groupille ajettu output testi kaikki paitsi egr toimi
-Tein aslen motronic "reading measured value block" ohjeen mukaisen testauksen.
module 01-engine
group 001,coolant temperature 189-210 tulos 197
group 002,engine load 32-46 tulos 83
group 003,engine speed 69-75 tulos 15
group 004,idling-speed stabilisation operating range 123-140 tulos 128
group 005,idling-speed stabilisation characteristic curve zero 80-128 tulos 0
group 006,idling-speed stabilisation load adaption 120-138 tulos 253
group 007,idling-speed stabilisation characteristic curve control 42-53 tulos 15-166
group 008,lambda control 121-135 tulos 20
group 009,lambda adaption 78-178 tulos 195
group 010,ignition timing 42-47 tulos 87
Nuo viittaisivat tyhjäkäynnin vakaajaan,bensan vähyyteen, likaiseen/vialliseen lambdaan,vialliseen ilmamäärä mittariin,bensan paineisiin,pakoputkiston vuotoon??
Täsmääkö nuo VAS 5051:n display zone ja vag-comin group 1=1?
Onko normaalia että lämpimällä koneella öljynpaineet on tyhjäkäynnillä n.2bar ja kierroksilla karvan alle 5bar?
Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun tuntuisi että väännöstä on terävin potku hukassa ja
uusimpana meno alkoi tökkiväksi. Eli auto ei mitenkään pätki, mutta esimerkiksi cruise päällä kaasu on täysin on/off tyyppinen. Kun cruise on saanut kerättyä nopeuden niin kiihdytys loppuu töksähtäen, sama jos cruisella lähtee kiihdyttämään niin kiihdyttäminen on kulmikasta.
Mikä voisi olla syynä kun mutu tuntumalla kone käy jotenkin erikoisen kuumana, sekä veden että öljyn lämmöt on ok, mutta konetila on erikoisen kuuma ja samoin pakokaasut, voisiko seokset olla jostain syystä niin laihat?
Tähän mennessä tarkistettua/tehtyä:
-tulpat 1 ja 3 karstaisia ja kosteita muut harmaita/valkoisia. Onko normaalia että tulppien eriste osalle(valkoinen missä boschin numerot)on alareunaan ilmestynyt ruosteenvärinen epätasainen panta?
-Ilmamäärä mittari (se missä menee niitä ohuita lankoja) putsattu jarrukliinerillä
-Vikakoodeja ei ollut
-Tyhjäkäynnin vakaaja putsattu ja testattu output testillä
-Lambda pari kk vanha
-engine groupille ajettu output testi kaikki paitsi egr toimi
-Tein aslen motronic "reading measured value block" ohjeen mukaisen testauksen.
module 01-engine
group 001,coolant temperature 189-210 tulos 197
group 002,engine load 32-46 tulos 83
group 003,engine speed 69-75 tulos 15
group 004,idling-speed stabilisation operating range 123-140 tulos 128
group 005,idling-speed stabilisation characteristic curve zero 80-128 tulos 0
group 006,idling-speed stabilisation load adaption 120-138 tulos 253
group 007,idling-speed stabilisation characteristic curve control 42-53 tulos 15-166
group 008,lambda control 121-135 tulos 20
group 009,lambda adaption 78-178 tulos 195
group 010,ignition timing 42-47 tulos 87
Nuo viittaisivat tyhjäkäynnin vakaajaan,bensan vähyyteen, likaiseen/vialliseen lambdaan,vialliseen ilmamäärä mittariin,bensan paineisiin,pakoputkiston vuotoon??
Täsmääkö nuo VAS 5051:n display zone ja vag-comin group 1=1?
Onko normaalia että lämpimällä koneella öljynpaineet on tyhjäkäynnillä n.2bar ja kierroksilla karvan alle 5bar?
Comment