Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

heppoja hukassa yms

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • heppoja hukassa yms

    Elikäs arvon raati

    Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa kun tuntuisi että väännöstä on terävin potku hukassa ja
    uusimpana meno alkoi tökkiväksi. Eli auto ei mitenkään pätki, mutta esimerkiksi cruise päällä kaasu on täysin on/off tyyppinen. Kun cruise on saanut kerättyä nopeuden niin kiihdytys loppuu töksähtäen, sama jos cruisella lähtee kiihdyttämään niin kiihdyttäminen on kulmikasta.

    Mikä voisi olla syynä kun mutu tuntumalla kone käy jotenkin erikoisen kuumana, sekä veden että öljyn lämmöt on ok, mutta konetila on erikoisen kuuma ja samoin pakokaasut, voisiko seokset olla jostain syystä niin laihat?

    Tähän mennessä tarkistettua/tehtyä:
    -tulpat 1 ja 3 karstaisia ja kosteita muut harmaita/valkoisia. Onko normaalia että tulppien eriste osalle(valkoinen missä boschin numerot)on alareunaan ilmestynyt ruosteenvärinen epätasainen panta?
    -Ilmamäärä mittari (se missä menee niitä ohuita lankoja) putsattu jarrukliinerillä
    -Vikakoodeja ei ollut
    -Tyhjäkäynnin vakaaja putsattu ja testattu output testillä
    -Lambda pari kk vanha
    -engine groupille ajettu output testi kaikki paitsi egr toimi
    -Tein aslen motronic "reading measured value block" ohjeen mukaisen testauksen.
    module 01-engine
    group 001,coolant temperature 189-210 tulos 197
    group 002,engine load 32-46 tulos 83
    group 003,engine speed 69-75 tulos 15
    group 004,idling-speed stabilisation operating range 123-140 tulos 128
    group 005,idling-speed stabilisation characteristic curve zero 80-128 tulos 0
    group 006,idling-speed stabilisation load adaption 120-138 tulos 253
    group 007,idling-speed stabilisation characteristic curve control 42-53 tulos 15-166
    group 008,lambda control 121-135 tulos 20
    group 009,lambda adaption 78-178 tulos 195
    group 010,ignition timing 42-47 tulos 87

    Nuo viittaisivat tyhjäkäynnin vakaajaan,bensan vähyyteen, likaiseen/vialliseen lambdaan,vialliseen ilmamäärä mittariin,bensan paineisiin,pakoputkiston vuotoon??
    Täsmääkö nuo VAS 5051:n display zone ja vag-comin group 1=1?

    Onko normaalia että lämpimällä koneella öljynpaineet on tyhjäkäynnillä n.2bar ja kierroksilla karvan alle 5bar?

  • #2
    Arvauksia, arvauksia. Veikataan että 1 ja 3 pytyn suutin vuotaa ja aiheuttaa muiden laihalla käynnin ja muut sekoilut. Suutinpesu voisi olla ihan järkevä sijoitus joka tapauksessakin ainakin enemmän ajetussa. Siitä lähtisin itse liikkeelle tuntematta ko. moottorin sielunelämää sen paremmin.

    Comment


    • #3
      Niin nuo suuttimet kyllä saattaisivat selittää monta asiaa.
      Joten löytyykö jyväskylästä/ympäristöstä firmaa joka noita huoltaa? Alppilan autohuolto noita ainakin näkyi huoltavan 30?/kpl, mutta olisi tietenkin parempi jos löytyisi lähempää

      Edit:Itse itselleni vastaten hiomo kantasen mukaan koko keskisuomesta ei löydy suuttimien huolto vehkeitä, muuta kuin polttoaine lisä aineita, mutta taidan huollattaa kerralla kunnolla, lienee nuo lisäaineet kuitenkin jonkin tasoista "tekohengitystä"?

      Comment


      • #4
        Millanen lampda tuo uus on? Boschin vai joku muu?

        Mulla oli V8:ssa kylmänä joskus välillä sellanen ominaisuus, että kaasu oli aika on/off tyyppinen. Korjaantui jahka kilsan tms ajoi.
        Kyllä nämä kasit aika kuumia ovat.

        Comment


        • #5
          Lambda on motonetin kauppaama kolmikarvainen.

          Comment


          • #6
            Voisko olla samaa kuin tässä toisessa threadissä?
            http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=11665

            Comment


            • #7
              Lambdakin on listalla, mutta minulla ei kulutus ole noussut eikä kierrokset heittele.

              Edit:Tänä aamuna huomasin että auto nypyttää cruise päällä, eli oiskohan sittenkin halpislambda tullut elonsa päähän?

              Comment


              • #8
                Itse itselleni vastaten.
                VAG-COM kertomaa


                1 Fault Found:
                00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
                08-00 - Control Limit Surpassed
                Readiness: N/A
                ja sitten oli joku satunnainen oikkari eli lambda vaihtoon

                Comment


                • #9
                  Onko kenelläkään kokemusta jyväskylän viitaniemen amiksen suutin huollosta, heillä on kuulemma ainakin testipenkki, mutta onko muuta huolto toimintaa.

                  Comment

                  Working...
                  X