Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8/2.4 V6 bensakone vuotaa öljyä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    voihan se olla nekin mutta sieltä ei ainakaan näkyis että olis tuoreeltaan vuotanu.

    Comment


    • #32
      Sieltä venakopantiivisteestä nämä V6:set kait yleisimmin vuotaa.

      Comment


      • #33
        Onko tuo venakopan tiiviste vaikea vaihtaa? Ei taida kukaan keksiä selitystä tolle toiselle vialle?

        Comment


        • #34
          Jos pakkaskäynnistyksen yhteydessä hälyttää ilman syytä, mutta muuten pelaa ok, en olisi huolissani. Jäähdytysnesteestä hälyttäminen tuntuu olevan yleisempää, mutta omakin pukkaa kaikennäköisiä haamuhälyjä juurikin ihan kylmästä avainta kääntäessä. Itse veikkaisin syyksi jännitteen pudotusta startissa.

          Jäähdytysnestehälyyn vaikuttaa toki nesteen kutistuminen kylmässä. Lisää tippa ja katso, loppuuko piippaaminen.

          Comment


          • #35
            ACK:hon vaihdoin männäkesänä kahteen kertaan venttiilikopan tiivisteet. Ensin Motonetin tarviketiivisteet ja sen jälkeen V.A.G. Original Teilet. Rupesi pysymään öljyt sisällä.

            Comment


            • #36
              Pitääpä itekki ostaa tuo orkkis tiiviste. Motonetin tuotteita en olis kyllä edes haaveillu laittavani tohon!

              Comment


              • #37
                Motonetistä olen ainakin ihan victor reinzin tiivisteitä saanut, mitkä ei kai ihan kakkoja ole. Samalla kun noi vaihtaa, kannattaa vilkasta niitä huohotusputkia. Nehän siellä usein on tukossa, jonka takia noi tiivisteet fuskaa.

                Comment


                • #38
                  Juu pitääpä niitäkin katella samalla. Jos ens viikolla sais aikaseksi vaihettua niin pääsis tekemään RVS käsittelyn.

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
                    Motonetistä olen ainakin ihan victor reinzin tiivisteitä saanut, mitkä ei kai ihan kakkoja ole. Samalla kun noi vaihtaa, kannattaa vilkasta niitä huohotusputkia. Nehän siellä usein on tukossa, jonka takia noi tiivisteet fuskaa.
                    Niin, Victor Reinzit nuokin olivat, mutta niinpä vain eivät olleet täysin istuvat. Sen huomasi heti kun tiiviste oli laskettu paikoilleen, ettei se istunut kunnolla. Ja vuotamaanhan sellainen tiiviste alkaa. Sitten marmorilta Original Teilet, ja ne istui paikoileen täydellisesti.

                    Comment


                    • #40
                      Sen olen itse huomannut, kun noi tiivisteet kun on semmosessa lättänässä tiiviissä paketissa, niin niiden paikalleen asettelussa kannattaa hivenen käyttää aikaa, että ne kunnolla asettuu. On meinaan vähän väkkärällä joka suuntaan, ja jos heti alkaa koppaa päälle laittamaan, melko varmasti ei ole kunnolla paikallaan.

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
                        Sen olen itse huomannut, kun noi tiivisteet kun on semmosessa lättänässä tiiviissä paketissa, niin niiden paikalleen asettelussa kannattaa hivenen käyttää aikaa, että ne kunnolla asettuu.
                        Tämä tosiaan kannattaa tehdä huolella, jää helposti jostain huomaamattomasta paikasta mutkalleen. Nimimerkillä "Alusta öljytty".

                        Comment


                        • #42
                          Juu no pitääpäs olla tarkkana kun laittelee uutta paikoilleen.

                          Comment


                          • #43
                            morjens putsailin tuossa oman 2,4 v6 moottorisen audin huohotin järjestelmää(joka vuotinen tapa).ja huomasin että tuo boosteri pumppu on tukossa(uusi tilattu)mutta jäin miettimään tuota kuvassa olevaa nro:56 letkuhärdelliä johon on liitetty tuo mutikka josta tuo pumppu imee huuruja imusarjaan että onko sen sisällä joku kumikalvo? kun sellaisia kumin kappaleen oloisia paloja löyty sisältä...nyt siinä on vain reijitetty muovinen välilaippa.

                            Comment


                            • #44
                              vastaava ongelma. autoni -98, 2.8 v6 koneella. kesällä vaihdettu venakopat, vkl vaihdoin venakoppien väliin huohotin putken. huohotin putki oli poikki monesta kohtaa ja tukossakin.

                              niin nyt on ajettu n.200km ja kun auton jättää parkkiin, niin koneen taka-osasta tulee öljysavua. pakosarjojen päältähän se varmasti tulee. mutta mistä vuoto sinne?

                              Comment


                              • #45
                                Vaihdettiinko venakoppien vaihdoin yhteydessä ns. puolikuutiivisteet myös?

                                Comment


                                • #46
                                  venakoppien tiivisteet vaan. justiinsa äskön kun tulin pihaan, kattelin lampulla, hantin puolelta käry nousee ja venakopastahan se öljy pihalle tulee. motonetin tiivisteet laitettiin, kylhä ny 10tkm kesti :D

                                  eilen googlella aihetta kovin mylläsin, niin eihän siellä taida olla oikeen mitään muuta mikä pääsisi pakoputken päälle vuotamaan?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Juurikin tuosta linkistä kohta #1, jota tarkoitin.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ja ne tiivisteet kaivannevat liimaa kulmiin, muuten saattavat alkaa aika äkkiäkin vaihdon jälkeen taas vuotaa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Liimasta ei haittaa ole, mutta välttämättä ei tarvii.
                                        Voisin veikata, että jos 10tkm:n jälkeen alkaa taas vuotamaan, ei vika ole suoranaisesti tiivisteessä. Joko huohotus ei toimi, tai asennuksessa on tiiviste jäänyt propellille tms. Motonetin reinzin tiivisteet on kuitenkin ihan kalpo kamaa...

                                        Comment


                                        • #50
                                          äskön juuri vähän tutkailin. siinä kannen taka-osassa kun on se anturi, niin se kohta oli vanhassa öljy möhnässä. ihan kun se vuotaisi jostain taaempaa? täytyy perehtyä tohon linkkiin tarkemmin.

                                          ei nyt kyllä näyttänyt että venakopasta tulisi. pesasin sen kopan takaosan, niin nyt voi sitten katella että mistä sitä öljyä tulee. tiivisteissä en käyttänyt liimaa, mutta ihan ajan kanssa laitettiin :)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Lainataan tätä ketjua kun 2,4-30 V6:n (ARJ)öljyvuoto uusiutui. Venakopan tiivisteet on uusittu eikä se näyttäis vuotavan siltä. Huomattavaa kosteutta on hanttarin puolella koneen takaosassa. Tuossa Nuijarin linkin #4 kohta näyttäisi samalta. Kampuran takapäänstefa? Onko hankala vaihtaa?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Vaatii vaihdelaatikon irrotuksen.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Niinpä tietysti. Toivottavasti se ei vuoda sieltä. Toinen vaihtoehto vuotokohdalle on kuulemma ketjukiristäjän alumiininen suojakotelo, joka sijaitsee apukuskin puolella koneen takaosassa. Onko täällä kukaan joutunut vaihtelemaan ko. osaa?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Onkohan nyt kyse hall-anturin (eli nokka-akselin asentotunnistimen) kotelosta, ei sillä kiristimellä mitään koteloa ole? Toisaalta hanttarin puolen anturi on koneen etupuolella, ja ketjunkiristin juuri siellä takaosassa.

                                                  Veikkaisin kiristimen tiivisteitä, eli Nuijarin linkissä kohta #1.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Jaa en tiedä ymmärsinkö huoltoneuvojan väärin, mutta joku alumiininen kotelo nimenomaan koneen takaosassa ja apukuskin puolella. Ketjukiristimestäkin oli puhetta ehkä siinä kohtaa multa meni jokin ohi. Ja vuoto kyllä näyttää lähinnä #4 kohdan tapaukselta. Huomenna pitäis ajaa 250km:n siivu, toivottavasti öljyt kestää koneessa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Puhdistin viikonloppuna Audin huohottimen, ja tämän artikkelin perusteella otin myös sen ejektoripumpun (Suction Jet Pump) irti ja tarkastettavaksi. Täysin tukossahan se sivuhaara oli vaikka pumppu näyttikin puhtaalta. Aikani lotrasin veden ja paineilman kanssa ilman tuloksia, mutta lopulta ksyleenikylvyn jälkeen alkoi taas ilmaa mennä läpi.

                                                      Tämä siis vinkiksi mm. V6 30v-koneisten omistajille, mikäli kone puskee öljyä (uusistakin) tiivisteistä läpi. Tukkeutuneella ejektoripumpulla kampikammioon kertyy painetta, koska huohotuskaasujen ainoa poistumisreitti on hyvin pieni reikä huohotusputkiston venttiilimäisessä osassa (se osa johon ejektoripumpun sivuhaara suoraan liittyy).

                                                      Muutenkin lienee fiksua puhdistaa se huohotinhässäkkä vuosittain, sinne nimittäin kertyy rähmää huomattavasti talven aikana. Näin ainakin meikäläisen ajossa, jossa öljyt ei välttämättä ehdi aina riittävästi lämpenemään kosteudenpoiston kannalta. Voi tietty olla, että rähmää kertyy jatkossa vähemmän, kun putkistossa on enemmän imua.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mites helposti tuohon huohotusjärjestelmään pääsee käsiksi?

                                                        Pitäisi varmaan suorittaa kans toimenpiteet.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kaikki osat on melko helposti käsillä. Huohotinputkisto koostuu kahdesta osasta, isompi häkkyrä liittyy venttiilikoppiin, kaasuläpän kylkeen ja siihen suction jetin kylkeen. Pienempi pätkä taas yhdistää isomman häkkyrän kampikammioon koneen takaa, kaasuläpän alapuolelle. Nämä kaikki irtoaa aikalailla helposti, ainoastaan viimeksi mainittu on vähän hankalammassa paikassa.

                                                          Siitä kaasuläpän yläpuolelta pitää irrottaa se kolmella pultilla kiinnitetty levy, jossa on alipaineletkuja ja imusarjan ohjausventtiili, jonka jälkeen ejektoripumppuun ja kampikammion huohottimeen pääsee helpommin käsiksi. Paisari kannattaa ensimmäiseksi siirtää myös sivuun.

                                                          Sellainen disclaimer vielä tähän väliin, että huohotusputki voi olla melko haperoa, jos ei ole koskaan uusittu. Oman särjin aikanaan tulpanjohtoja vaihtaessa...

                                                          Ejektoripumpun toiminnan voi kokeilla heti alkuun ottamalla sen sivuhaaran auki ja laittamalla koneen käyntiin. Sormella pitäisi tuntea selvä imu, ja pieni "plop", kun sormen ottaa pois.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Putsailin, tai pikemminkin lähinnä tarkastelin tota huohotusjärjestelmää.

                                                            Näyttäisikin tähän vuosimalliin uudistuneen tuo systeemi, myös tuon ejektoripumpun osalta.

                                                            Enpä minä tuosta saanut helposti irti kuin pelkääjän puolen kannesta ejektoripumpun läheisyyten menevän putken ja kuskin puolen kannesta lähtevän putken.

                                                            Jonkun verran siitä pääsi rassailemaan ja kyllähän siellä kuraa oli jonkun verran.

                                                            Pitänee ostaa joku sopiva rassi ja koittaa saako sillä miten hinkattua.

                                                            Sen verran hankalassa paikassa kaasuläppäkotelon alla näyttää olevan kampikammion huohotusputki, että en usko pääseväni siihen käsiksi purkamatta kaasuläppäkoteloa pois tieltä.
                                                            Tuohon uskoisin jonkun sopivan pulloharjan/rassin käyvän, koska ylhäältä on suora yhteys sinne.
                                                            Siellä sitä möhnää tuntui eniten olevan.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Onkos jollain ny pidempiaikaista kokemusta Motonetin tiivisteistä?

                                                              Tarttis kuskin puolelle vaihtaa ja Motonetin tiiviste olis suht edukas.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X