Tuo 2.8 on sellanen kone että jostain tuntuu lähes jokainen vuotavan, ite oon vaihtanu kohta kaikki tiivisteet eikä vieläkään lopeta tiputtelua, seuraava tiiviste jota epäillään ois sen verta hankalassa paikassa että pitää tiputtaa käytännössä koko keula alas, voi jäähä kyllä tekemättä. Muutahan haittaa tuosta ei oo kun että sotkee pihoja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.8/2.4 V6 bensakone vuotaa öljyä.
Collapse
X
-
Omassa jäi tuo kuskinpuoli vuotamaan sieltä takanurkasta ihan laatutiivisteilläkin. Plastic paddingin gasket -tasotiiviste tiivarin ja kopan kannen väliin korjasi vuodon. Sinänsä käsittämätön juttu, että jäi vuotamaan siitä (uuden) kumitiivisteen ja tasaisen metallipinnan välistä...
Comment
-
Vaihdettu nyt Motonetin tiiviste kuskin puolelle.
Victor Reinz luki ainakin siinä tulppamonttujen tiivisteessä, vaikka itse paketissa luki Goetze.
Saa nähdä pitääkö.
Huomasin, että tehtaan jäljiltä tuolle kuskin puolelle oli ainakin laitettu tulipellin puolen nurkkiin tiivistemassaa.
Itsekin laitoin Loctiten sinistä silikonitiivistettä noihin kohtiin, alanurkkaan se tosin oli hieman hankala laittaa.
Comment
-
Ja niinhän siinä kävi, että keulan puoleinen alanurkka alkoi yhtäkkiä vuotaa melko runsaastikin.
Kun aloin irroittaa venakoppaa, niin huomasin kahden mutterin olevan niin lösysällä, että sormin olis voinu kiertää.
Ja kyllä ne ihan kiristettyä tuli vaihdon yhteydessä.
No, pintojen + tiivisteen pesu ja Wurthin liimalla kiinni uudestaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viestiKun aloin irroittaa venakoppaa, niin huomasin kahden mutterin olevan niin lösysällä, että sormin olis voinu kiertää.
Ja kyllä ne ihan kiristettyä tuli vaihdon yhteydessä.
Comment
-
Olen koittanut puhdistaa tuota omaa ejektoripumppua, mutta ei tunnu millään saavan tyhjäkäynnillä tuota imua siihen haaraan. Pystyisikö tuota pumppua jotenkin irrallaan ollessa testailemaan, ettei tarvi aina paikallaan käyttää?
Eikö tuosta haarasta vedenkin pitäisi läpi mennä? Nyt ei meinaan mene. Onko se siis vieläkin tukossa vai mikä ihme tossa mättää?
Onko muuten normaalia, että sen jarrutehostimelta tulevan letkun kun irroittaa, niin pihahtaa? Pitääkö siellä olla alipaine?
E: tulipa kylvetettyä tuota pari tuntia bensassa, niin nyt imee. Vaikkei sieltä mitään edes näyttänyt tulevan, niin ehkä sieltä joku kikkare liukeni pois?
Jos toi edes vähän auttaisi öljyvuotoon...Viimeksi muokannut T.Hell; 11.8.2013, 12:45.
Comment
-
Selvisipä omasta tuo öljyvuoto ja käryttely lopulta. Ongelmahan oli tiputtelu kuskinpuolen kannen takanurkasta. Venttiilikopan tiivisteet vaihdettiin pariin kertaan, kun luottokorjaamokin oli sitä mieltä, että siitä se vuotaa.
Lopullinen syy taisi kuitenkin olla tuo pakonokan takapään tiivistekuppi. Myös imunokan stefan vaihdoin, ja laitoin ELSAn suosituksen mukaan tasotiivistettä tuohon päädyn tuplapukkiin. Saattoi olla, että öljyä oli vuotanut tuonkin välistä, niin tasaisesti se oli tuolta päädystä kastunut. Olipa venttiilikopankin tiiviste jäänyt korjaamon jäljiltä takapään ylänurkasta vähän mutkalleen, mutta ei se siitä tainnut ainakaan isommin vuotaa.
Comment
-
Vaimon passatissa vuotaa sama repsikan puolelta ja omassa A4:ssa nuo voisi kanssa vaihtaa. Harmittaa huomata tuommoinen suht nopeasti koppien tiivisteiden vaihdon jälkeen, kun ei hotsittas kuitenkaan uutta tiivistettä ostaa. Vai voisiko vanha tiiviste vielä pitää, jos vaihdon jälkeen on ajettu esim. parisen tuhatta kilometriä?
Comment
-
Luottaisin, että vanha pitää. Ainakin itsellä vanha alle vuoden vanha tiiviste oli vielä pehmeä ja joustava, niin turha sitä olisi ollut alkaa vaihtamaan.
Repsikan puolelta tuo on erilainen, kun siinä päässä on ketjunkiristin. Ainakaan stefaa ei siellä ole, ja oliko tuota tiivistekuppiakaan? Ketjunkiristimen tiivisteet on tietysti yksi vuotokohde.
Comment
-
Kannethan ovat venttiilikopan puolen tiivistyspinnaltaan käytännössä identtiset eri puolilla, ne on vain eri päin asennettu. Tiivisteet varmaan käyvät vielä ihan mainiosti, uusi tiivistesarja näkyi tosin olevan ~23€ per puoli ettei nyt ihan tarvi maitaan myydä vaikka vaihtaisikin. Sitä tasotiivistetököttiä kannattaa kyllä käyttää siihen isompaan päätypukkiin.
Comment
-
Sopivasti ilmojen lauhduttua, sain tuon repsikan puolen kupin vaihdettua. Vanha kopan tiiviste vaikutti sen verran pehmeältä, että sai kelvata vielä. Öljynkärytys tuntu loppuvan siihen :)
Helppo tuo oli kyllä vaihtaa, joten kuskin puolelle vois ehkä jossain vaiheessa varmuuden vuoksi myös vaihtaa. Ja omaan autoonkin molemmat, kun noita kuppeja tuli sen verran ostettua...
Comment
-
Oliskos näistä apua?
[COLOR=#0066cc]http://www.blauparts.com/audi/audi_valve_cover_gasket/audi_valve_cover_gasket_kit.shtml[/COLOR]
[COLOR=#0066cc]http://www.audiforum.ca/a6-c5-typ-4b-1997%962004-80/2-8-30v-valve-cover-gasket-replacement-65206[/COLOR]
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=EYmYBvuX6Lc[/ame]
Comment
-
"ABC:n öljynsuodattimen vieressä" Puhutaanko nyt tuossa 12v.org in kuvassa ( http://www.12v.org/engine/index.php?section=cl&view=oil ) ilmastointikompuran alla olevasta anturista?
Omassa ABC:ssä näyttäisi tuo vuotavan.
Muistaakseni oli valkoinen tuo anturin keskiosan muovi. Onko tämä siis yläpaineanturi ja painearvo 1,80 bar?
Comment
-
Audini merkkaa reviirin
Hei!
Audini on ruvennut tiputtaa öljyä. Ensin epäilin että laatikko vuotaa koska vuoto tuli kuskin puolelle vetarin ja laatikon väliin. Epäilin huulloskumia mikä on tuolla vetarin ja laatikon liitoksen alla. (olisin kuvan laittanu mutta nyt olin tyhmä enkä sitä tähän saanut)
No auto kävi korjaamolla ja sieltä ilmoitettiin että laatikko ei vuoda koska sinne meni vain korkillinen öljyä. Huoltaja epäili että repsikan kansi vuotaa. Olin sinne vaihtanut jo tiivisteen (tarvike) mutta hommasin orkkiksen eikä auttanut. Moottorin päälle olen myös huohotinputken vaihtanut kun vanha rapistu käsiin kun tiivistettä vaihdoin. Nyt mietin että vaihdanko myös kuskin puolelle orkkis tiivisteen tarvikkeen tilalle mutta mielestäni ei ole kyllä sieltä kostea.
Onko nyt jotain viksua ohjetta antaa mistä voisi vikaa lähteä etsimään.
Olen kovasti koittanut kuikuilla mistä noro tohon vetarin päälle tulee mutta en vain ole löytänyt.
Onko muita putkia mitkä voisi mennä tukkoon tai onko korkki viallinen....
Koitin kyllä muita keskusteluita lukea ja hakea apua sieltä.
Comment
-
A6 C5 2.4L V6 APS Huohotinletku
Huomasin että kampikammiolta tuleva lyhyt S:n mallinen letkunpäkä (078103223B) on märkä öljystä, ja maahan tiputtelee ajan kanssa jostain aavistuksen verran öljyä. Sitä letkua ei liene koskaan uusittu, venttiilikopilta tuleva letkuhässäkkä pcv-venttiileineen on vaihdettu 9v sitten. Moottori muuten vaikuttaa kuivalta ulospäin, eivätkä huollossakaan tota huomanneet.
Jos/kun tosiaan siitä letkusta vuotaa, niin ainakin moottorin tiivisteet pysyvät paikallaan :) Olisi se varmaan hyvä silti korjata. Huohotinletkut olivat avoimet ja lähes puhtaat, mietin vaan että pystyykö ton pcv-venttiilin kuntoa mitenkään arvioimaan? Sitä ei saa erikseen vaan letkuhässäkän kanssa maksaa 135€.
Toiseksi mahtuuko tota letkua vaihtamaan jos ottaa pelkän imuilman ohjaimen irti kaasuläppäkotelosta? Kaasuläppää ei huvittaisi ottaa irti, kun ei ole softaa ja konetta jolla sitä sitten sopeuttaisi. Käsitin että sopeuttaminen olisi tarpeellista, jos sitä läppää käyttää irti ja esim. putsaa.
Toi letku 13 siis: http://www.realoem.me/Audi/RDW/A6Q/1...R/1/103/103071
http://www.realoem.me/Audi/RDW/A6Q/1...R/1/133/133080 ja tossa ohjain nro 8. Järkevä ihminen varmaan vaihtaisi koko huohotinletkuston venttiileineen, alipaineletkut, alipainepumpun (48) ja takaiskuventtiilin (24) mutta onko se miten tarpeellista... Muutenkin mennyt autoon viime aikoina turhan paljon rahaa :)
Comment
-
Ok, kiitos tästä. Hommaan alustavasti vaan sitten ton s-letkun. Siinäkin voisi varmaan käyttää jotain tarviketta ja tavallisia letkunkiristimiä, mutta on sitä kalliimpiakin osia tullut vaihdettua... Täytyy vaan varmistua sitten siitä, että nuo pumput ja venttiilit mitä näemmä tässäkin ketjussa on käsitelty, toimivat. Pian alkaa jostain tiivisteestä muuten vuotamaan öljyä, ja sitten vasta harmittaa.
Edit: tossa audiworldin jutussa täällä oli hyvää asiaa siltä: https://www.audiworld.com/tech/eng116.shtml
E2: tollasen "suction jet pumpin" laitoin kanssa. Sama se vaihtaa kun eniten maksaa oma vaiva.. ei jaksa ruveta liotteleen 20v vanhoja osia auki, jos parilla kympillä saa uuden.Viimeksi muokannut Ihmemies; 28.5.2018, 13:44.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja 90q Näytä viestiRepsikan kannen takapäässä nokkien välisen ketjun kiristin, olisko sen tiivisteen vuoto? Venttiilikopan tiivisteen vaihto ei tähän auta... Itsellä sama homma edessä muutaman viikon sisäl...
Ja onko tarkkaa paikkaa mistä tuon löydän?
Comment
Comment