Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B5 nokkien ajoitukset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Merkkarin työvirhevastuu on 2v. joten olisivat korjanneet susityönsä veloituksetta. Nyt kun olet itse korjannut niin olisi hyvä olla dokumentit kunnossa esim. valokuvia, joilla voit todistaa susityön ja vaatia hyvitystä...

    Comment


      #32
      Hieman yli 2 vuotta ja n. 25 tkm oli operaatiosta kulunut, mutta nyt vasta tuli esille kun syttyvikaa tuossa talven aikana urakoitiin. Otin kyllä yhteyttä ennen omiin remontteihin ryhtymistä huollon suorittaneeseen liikkeeseen, mutta eivät ottaneet kantaa tai ylipäätänsä uskoneet, että heidän jäljiltään jako voisi olla pielessä. Vetosivat kyllä kaikenlaisiin muihin muuttujiin, kuten abt:n ohjelmointi, vcds:n luotettavuus, ym. järkevää.

      Pääasia, että on nyt kunnossa ja pääsee naatiskelemaan :)

      Comment


        #33
        Eikö marmorin ajotuksen/jakopään laittoon kuulu vcds:llä tarkistus että jako on tehtaan spekseissä?

        Comment


          #34
          No luulis kyllä että kuuluu. Mutta ainakaan tässä sitä ei ole tehty. Täytyy selvitellä asiaa, kun arki taas koittaa. Ja vaikka tai siis kun eivät ota tähän mun tapaukseen mitään kantaa enää työtakuun merkeissä, niin oppisivat ainakin tarkastelemaan omia työtapojaan näiden moottoreiden osalta.

          Comment


          • #35
            näkee nuo korjausarvot myös neloskoneista, esim ADR? Tarviiko olla VCDS, ei riitä VCDS-lite?

            Comment


            • #36
              Lainataanpas vanhaa ketjua. Eli ongelmana jakopään ajotus. Hihna vaihdettu ja ei saada nokka-akselin ennakoita nollaan. Eli kampiakseli lukittu työkalulla ja nokkien välissä rauta. Nokkapyörät löysätty ja myös hihnaa ja käännetään rauta paikallensa. Sen jälkeen hihnan kiristys ja nokkapyörät kiinni. Rauta pois nokkien valistä ja kampiakselista lukitus pois. Muutaman kerran koneen pyöräytys ja alhaalta merkki kohdalle (siis sama missä lukittuna) ja nokkiin työkalu kiinni. Eli kaikki siltä osin kunnossa. Auto käyntiin ja vcds näyttää 093 bank 1 -13 ja bank -12. koneena azr mutta kanteen vaihdettu 2.8 vaparin nokat. voiko näillä olla vaikutusta että 093 lukuja ei saadaa nollaan?
              Viimeksi muokannut kompura-; 31.10.2020, 12:05.

              Comment


              • #37
                Onko nokkaketjuissa tarpeeks lenkkejä nokkien välissä?

                Comment


                • #38
                  Oli lenkit oikein. Kun nokkapyörien lukitustyökalu kiinni niin nokkien merkki aivan hahlon oikeassa laidassa. Nyt kun venakopat irti nii lukitsen vielä kampiakselin ja eiköhän ajoitukset saada kohdille.

                  Comment


                    #39
                    Kyllä ajoituksen pitäisi mennä kohdilleen 2.8 nokilla aivan samalla tavalla kuin muillakin. Hihnan ajoitusmenetelmä on ihan oikein, mutta nollasitko vikakoodit ennen ajoituksen tarkistusta?

                    Comment


                    • #40
                      Click image for larger version  Name:	4C8A49A5-E10F-47E4-9043-FD3194A618FE.png Views:	0 Size:	108,5 Kt ID:	1902988 [
                      Eli näin on merkit?

                      QUOTE=kompura-;n1902982]Oli lenkit oikein. Kun nokkapyörien lukitustyökalu kiinni niin nokkien merkki aivan hahlon oikeassa laidassa. Nyt kun venakopat irti nii lukitsen vielä kampiakselin ja eiköhän ajoitukset saada kohdille. [/QUOTE]

                      Comment


                      • #41
                        Lenkit juurikin kuvan mukaisesti. Vikakoodit muistaakseni nollattiin ensin. Mutta nyt kun kopat auki niin nokkapukkien nuolet aivan laidassa sitä hahloa mikä hammasrattaan vieressä.

                        semmoinen vielä huomio tuli vastaan kun nokkapyörät löysää niin pitäisikö niiden liikkua hivenen vapaasti? Ne nimittäin ei liiku kuin kovalla voimalla vähän. Eli kun kampiakseli lukittuna ja nokkien lukitus työkalu kiinni niin kiristintä kiristämällä ei saa löysiä pois kampiakselin ja kuskin nokkapyörän välistä. Pitääkö se hihna mennä kireelle koko matkalta?

                        Comment


                          #42
                          Kyllä nokkapyörien pitää pyöriä vapaasti. Ei ne tietty pyöri jos hihna on paikoillaan mutta jos hihna on löysällä niin kyllä niiden pitää liikkua sormivoimin.

                          Ja hihnan pitää olla kireä koko matkalta.

                          Comment


                          • #43
                            Kiitos vastauksesta. Kun kiristin oli irti eli hihna käytännössä aivan löysä niin nokkapyörät juurikaan liiku mihinkään. Nytpä taisi ongelma ratketa. Voinko nokkapyörät vain irroittaa ulosvetäjällä ja putsata pinnat?

                            Comment


                              #44
                              Ulosvetäjällä vaan poksauttaa ne nokkapyörät irti. Jos oot pyörät akseleissa kiinni koittanu ni ei se ikipäivänä tuu menenkään kohdalleen.

                              Comment


                                #45
                                Miten ne nokkapyörät oli löysätty?

                                Comment


                                • #46
                                  Oli nokkapyörät löysätty. 16mm pultit auki että pieni rako tuli siihen prikan ja sovitteen väliin mikä pyörittää nokkia.

                                  juu eli ollaan luultu että nokkapyörät liikkui mukana kun ne ollaan löysätty. Itse asiassa hivenen ne liikkuikin muttei tarpeeksi joten hihna jäänyt osasta löysälle ja kun konetta käsin pyöritettiin lukituksien poiston jälkeen nii merkit ei koskaan täysin natsaa.

                                  noh jos tästä jotain positiivista etsii niin onpahan tullut tämä 2.7 taikka ylimalkaan v6 koneen hihnan toimintaperiaate tutuksi. Mutta seuraavaksi herkistelemään ne nokkapyörät.

                                  Comment


                                    #47
                                    Ne pyörät pitää vetää ensin akselista irti että niitä voi pyöritellä. Siinä on välissä kartiosovite ja istuu aika tiukassa, ja pelkkä pultin löysäys ei tarkoita että itse nokkapyörä olisi löysätty.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Päivitetäänpäs tännekkin. Eli remppa tosiaa saatu päätökseen ja arvot asettui 1 ja -3. Kerrotaan vielä tähän jos joku muukin ensikertalainen tätä tekee että nokkapyörille ei tosiaan riitä vain pulttien löysääminen vaan kaveriksi pitää vetää ulosvetäjällä niitä hieman irti. Motonetistä hain 2 leukasen ulosvetäjän joka oli hyvä tähän tarkoitukseen ja mahtui hyvin irroittamaan kun keula oli huolto asennossa. Kiitos kaikille tiedoista.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X