Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    No perkule, nyt kävi mullekkin tämä käynnistysongelma. Tarvii aivohiirtä.

    1. Bensanpainetta koneessa 4bar mittarissa ja pysyy.
    2. Pumpun kuulee hyvin mutta ehkä vähän äänekäs, 044 jonka vaihoin sinne käytettynä noin kuukausi takaperin kun edellinen vanha 044 antautu. Viinapeli.
    3. Tulpat märkiä ja puhdistus ja kaasupolttokuivaus ei auttanu. Motonetin bkr7e, pari kuukautta vanhat 1mm rako. Koitin 0.8mm puhdistuksen jälkeen ei auttanu
    4. Suora virta pumppuun ei auttanu.
    5. Käynnistyy kaasupohjassa semmoseen tuskaseen ehkä kahden pytyn 250-400 rpm hikoiluun? Sammuu jos nostaa kaasun.
    6. Rele sulkee mutta primeä ei enää kuulu? Ei auttanu käsin painelu releen vipuja.
    7. Katoin että ainakin 6 tulppa antaa kipinää, ois ehkä voinu olla vahvempikin.
    8. Maa paisarin alla ok, samoin releriman vieressä.
    9. Vcds lite näyttää rpm ja coolant 18c. Ei DTC:tä
    10. Tää tapahtu kun aamulla laitoin kakesta eberin pöhiseen noi 5 min ennen starttia. Jaksaa kyllä pyörittää pitkäänkin mut kannetaan akkukin lataukseen. Lisäsin myös viinaa tankkiin mut ei jeesannu.

    Pitänee ettiä uus setti tulppia ja ehkä koittaa koneelle ottaa viina kanisterista että voi poissulkea paskan erän.

    Eiks uudehkojen tulppien pitäs toipuu kastelusta?

    Parina aamuna ollut kylmänä pientä käyntihäikkää joka oli tarkotus lokittaa muttei ehtiny.

    Vituttaa, mitä teen?

    Comment


      #92
      Motonetistä sai neljä uutta tulppaa ei apua.

      Nyt tuli mieleen että B1 alko naputtaan myös pari päivää sitten ja sitäkin piti tallissa tutkia, mut nyt toi on parkkiksella joten pikkasen paska paikka kun ei ole edes sähköä tai valoa. Mites viturallaan oleva jako vaikuttaa käynnistymiseen? Ihan kuin olisi nyt lopussa hieman poksautellu imupuolelle tosin yks imusarjan letku oli irti kun koitin siitä starttiapu ruutata ilman viinaa.

      No akku on nyt latautumassa, mut kyllä se loppuun saakka jakso pyörittää ja mittariston mittari näytti yli 10V koko ajan.

      Hex-comista ei ole apua kun ei ole siihen toimivaa läppäriä. Xp ei suostunu usb muunnosleikkeihin ja sarjaporttia ei löydy mistään koneesta enää.

      Puolakonversio tehty ja koitettu toista ecua.
      Viimeksi muokannut ola; 29.8.2017, 20:20.

      Comment


      • #93
        Oletko jakoa rassannut, kun epäilet sen olevan viturallaan?

        Comment


          #94
          Jos jako on paljon pielessä, niin eipä se tahdo käydä.

          Onko sulla puristuspainemittaria? Sillä näkisi että onko sylintereissä kaikki kotona/kohdillaan.

          Kokeiltko käynnistää ilman MAFfia?

          Comment


            #95
            Jakoon ei ole koskettu. Puristusmittari vois kertoo et kaikki ok mut jako pieles voi näyttää mitä sattuu? Melkein samalla vaivalla avaa jo se kopankin kun alko kuitenki naputtaan sen verran ikävästi ettei viitti ajella ylimääräsiä.
            Ei auttanu maf irti.

            Onko motonetissä nostajia? Aikoinaan jostain fixuksesta niitä sai

            Comment


              #96
              Ettei olis tehnyt sitä liimaventtiili vikaa, jos esim. ollut edellis iltana vain vähän aikaa käynnissä.

              Tai sitten on vaan kastellut huolella.

              Comment


                #97
                Eilen kävin töissä sillä ja käynnisty laakista. Uudet tulpat ois pitäny fiksaa kastelun. Välissä pidin pumpun irti ja rallatin kuivaksi ilman tulppia.

                Comment


                  #98
                  Nyt kun on vuosia siitä kun on viimeksi jakopää itse tehny niin pystykö sen tarkastamaan venakopat auki vai onko pakko ottaa huoltoasentoon ja purkaa suojat et näkee myös ne tankopaikat? Nokissahan on merkit joista vois jotain päätellä jos se kampuran limpun merkki näkyis ylhäältä?

                  Comment


                    #99
                    Eli vanhat tulpat oli sökönä ja kasteli pytyt vaan huolella. Ja siksi ei käynnistynyt uusillakaan tulpilla helpolla.

                    Comment


                      Killeri kävi ystävällisesti kunnon vcds:n kanssa ja oli siellä implausible hall anturi dtc joka muistaakseni viittaa myös väärään ajotukseen mut pitää ensitöikseen kattoo oisko löysällä se 13mm pultti. Kerran aikasemmin se on ollut löysällä. Starttiyrityksissä ei saatu lukemia 093:sta mutta 092 antoi 3-4kw. Oliks toi bank 2? Ois pitäny tajuta koittaa se 091:kin mut katotaan nyt toi halli eka huomenna.

                      Vaikka pytyt ois kunnolla märät niin kyllä noi pakkas käynnistykset mahtaa olla märempiä ja silti käynnistyy. Ja kun suhauttelee imuun päin niin sytkään tai jakoo vois viitata.

                      Edit: vanhat tulpat oli joku kuukauden ajetut joten ei ne varmaan vielä kuntonsa puolesta ollu sököt ellei nyt sitten kastelusta hajonneet.
                      Viimeksi muokannut ola; 29.8.2017, 23:06.

                      Comment


                        Jaon tarkistus, voi onnistua ilman huoltoasentoa jos saat kopat auki ja kampuran merkin näkyviin (tai lukitsimen lohkon kylkeen). Tulikos tähän uusi jakopää silloin kun moottori vaihdettiin?

                        Comment


                          Oli uusi siinä kilahtaneessa mistä osat otettiin rs4 mosaan. Tosin itse epäilen että se vanha kiristin on antautunut ja rallatus oli löysän ketjun hakkaamista tms. . Selvinnee viikonloppuna kun joutuu tutkimaan kun ei pääse tuomaan vikkelempiin käsiin. Hyvällä tuurilla löytyy ehjä b1 puolen kiristin jostain laatikosta. Tai takaiskut lopussa.

                          Ikävämpi ois jos nokka on kulunut ja joutuu isompaan remppaan, mut näitä sattuu.

                          Comment


                            Nokat menee vaihtoon. B1 imu oli hypänny, vaikka pakonokan hammastus oli ihan kuralla ja se oli kohillaan. Sain jaon kohilleen mmut en laita kasaan ku en tiedä teenkö ite vai joku muu. Uskaltaisin ajaa Korjaamolle mut mut jos teen ite niin työnnän talliin ja sit saa possu Levätä ulkona.

                            Mistäs sais rs4 nokat tai jotku muut käypäset kohtuu hintaan. Tai saako noihin prässättyä irtohammaskehiä? ...ttu nää. Android tabletit. On kuraa.

                            Comment


                              2.8 vaparin nokat oli vähän jyrkemmät ja 2.4 koneen nokat samat kuin rs4. Näin muistelin toisessa topikissa olleen.

                              En oo kyllä tullu kahtoneeks onko normaali teollisuusjaolla tuo ketju. Jos on niin sitten onnistunee kun nehän tais olla kiilaurilla ja lämpösovitteella hammaskehät nokissa. Pitääpä käydä tallissa kahtomassa.

                              Comment


                                Noita rattaita ei taida saada mistaan kun ei ole vag varaosa. Teollisuusosia en taida uskaltaa koeponnistaa jos niistä ei ole kokemuksia. Kattelin et käytettyjä kansia saa aika halvalla 2.4 ja 2.8. Pitää vaan koittaa löytää vähän ajettu setti.

                                Comment


                                  Siis pakonokan hammaspyörä on paskana?

                                  Vanhoista kuluneista pakonokista noita voisi löytyä. Kaverilla voisi olla sellaiset nokat jos ei jo ehtinyt heittämään roskiin niitä.

                                  Ne ei ole kiilalla.

                                  Otapas kuvia nokasta ja laita tänne.

                                  Comment


                                    Laitoin jo kopan takasin, mut jatkan kun saan uudet vermeet. Ketjut ja nokat ainakin. Kiristin oli kireenä.

                                    Juu, b1 pakonokan ratas oli ihan kulunu. Ihme ettei ollu liikkunu, mut sit imu jossa vielä pitkät piikit oli hyppiny? Johtunee pyörimissuunnasta ja kiristimen matkan loppumisesta.

                                    Comment


                                      Se ketju on varmasti hyppinyt pakonokalta. Silloinhan imunokka kääntyy persiilleen. Kuinka paljon se oli pielessä?

                                      Comment


                                        kolme piikkiä. Joo, noin kai siinä on käynyt, hämää vain kun pakonokka oli merkki kohillaan mut eihän se nokka siinä käänny vaan ketju joka siirtyy sitten imun puolella nokan siirtymäksi.

                                        Comment


                                          Joo, jos pakonokka olis ollut pielessä, niin silloin jakohihnan olisi pitänyt hypätä.

                                          Comment


                                          • Lainataan tätä ketjua
                                            Auto on seissyt useamman vuoden samoilla bensalla, mutta säännöllisesti käynnistellyt sitä.
                                            Nyt seissyt noin kk ilman että olen käynnistellyt, kun tein takajarru rempat ja perä ylhäällä, ny pyörillään.
                                            Käynnistys ongelma syntyi, kun vaihdoin nyt kaukosäätimeen patterin ( keskuslukitus toimii avaimesta) ja samalla latailin akun Ctec:llä ja akku keitti ja sanoi itsensä irti, nyt autoon vaihdettu uusi akku,
                                            mutta ei lähde käyntiin pyörittää vaan.
                                            bensapumppu ei surise ollenkaan, voiko tuo akun keittäminen olla aiheuttanut ohjainlaitteen oikosulun tai jonkun jännitepiikin ja Boxi paskana?

                                            Comment


                                              Jos kyse B5:sta, niin kaukosäätimellä ei ole mitään tekemistä ajoneston ja käynnistyksen kanssa.

                                              Lue vikakoodit.

                                              Bensapumppu ei normaalistikkaan aina surise virtoja päälle laitettaessa, jos ECU olettaa että linjassa on paine. Bensapumpun pyöritys vaatii signaalin kampuranasentoanturilta, kun starttaa.

                                              Comment


                                              • Vikakoodit luettu, eikä antanut vikakoodeja ollenkaan
                                                Voisiko olla että niitä ei ole tullut, kun virrat ei ole ollut päällä vaikka siellä olisi jokin jännitepiikin aiheuttama vaurio

                                                Comment


                                                  Kokeilepas output-testiä. Jossain vaiheessa myös pumpun pitäisi mennä päälle.

                                                  Comment


                                                  • Samaan aiheeseen viitaten. Oma bitti hörähtää nätisti käyntiin, mutta sammuu ellei kaasua pumppaa, jonka jälkeen bensatankista kuuluu pulputusta. Ja yleensä on limp modessa, jos lähtee ajamaan kaasun pumppaamisen jälkeen. Tulpat ja puolat olen vaihtanut ja ei anna vikakoodia. Bensapumpulla ajettu noin 5000km. Muistelisin, että siinä tohinassa ei suodatinta vaihdettu ollenkaan, joten teen sen seuraavaksi. Muilla ollut vastaavaa?

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X