Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 ei käynnisty

    Jos auto seisoo pidempään, yön yli tai töissä aamupäivän, niin lähtee hyvin ja heti käyntiin. Äskettäin oli vika, ettei lähtenyt ollenkaan käyntiin, mutta syy oli tulpissa ja vaihto auttoi.

    Mutta nyt, jos ajaa pienen (muutaman minuutin matkan) ja sammuttaa, niin ei lähde käyntiin 5 - 15 min tauon kuluttua??
    Kaikki valot mittarissa sammuvat kuten pitääkin. EPC:n valoon olen kiinnittänyt huomiota siten, että, kun alkaa startata se sammuu, mutta nyt se ei sammu ja auto ei käynnisty. Pieni alamäki tönäsy ja ykkösellä lähtee heti käyntiin.

    Eilen teki yhden kerran ja tänään kaksi kertaa ja kaikki pienen ajomatkan jälkeen. Vika ja ongelma on ensiintynyt viim. puolen vuoden aikana aiemmin 4-5 kertaa. Molemmilla avaimilla kokeiltu. Miinus napa irroitettu. Liittimiä puhdistetty ja tarkisteltu. Vikakoodit luettu sunnuntaina ja ainut mikä tällä hetkellä jää viaksi, mutta nollaantuu, on vasuri lambda-anturi.
    Viimeksi muokannut okkim; 25.3.2011, 12:38. Perustelu: Korjattu rivityksiä

    #2
    Miten vanha akku ja miten herkästi startti pyörittää? Jos mäkistartilla käynnistyy, niin kaikki viittaa siihen, ettei jännite vaan riitä moottorinohjaukselle.

    Comment


    • #3
      Akku ollut miulla 2,5 vuotta ja ikää en tiedä, mutta pyörittää vaikka kuinka kauan ja pitkään ja erittäin vauhdilla. Teen kuitenkin lyhyitä startteja, koska kohta tulpat on märät. Siis akussa ei mielestäni ole ongelmaa.
      Viimeksi muokannut jukrav; 24.3.2011, 22:09.

      Comment


        #4
        Jos tuntuu että tulpat kastuu niin kaasu vaan pohjaan startatessa.

        Comment


          #5
          Tuo tulppien kastuminen viittaa siihen, että kipinäenergia ei oikein riitä. Mites puolien maadoitus?

          Comment


            #6
            Tai moottorin lämpöanturi rikki ja antaa liikaa soppaa lämpimälle koneelle.
            Yhen vastaavan korjasin pari viikkoa sitten. VAG-COMilla näki että anturi näyttää selkeästi llian kylmää.

            Vikakoodit luettu sunnuntaina ja ainut mikä tällä hetkellä jää viaksi, mutta nollaantuu, on vasuri lambda-anturi.
            No toi ei estä käynnistymistä, mutta jos antaaviakoodia, niin on rikki.

            Comment


              #7
              Vai painii Jukka vieläkin starttivaikeuksien kanssa. Kipinäpuolella noi sytkävahvarit ovat useilla mennyt jossain vaiheessa vaihtoon mutta ei tiedä miten niiden heikko kunto vaikuttaa käynnistymiseen. Ootko huomannut ongelmia kovemmissa kiihdytyksissä?

              Lämpöanturi? Onko starttiongelmia pidemmän ajon jälkeen?

              EPC valo sammuu vasta kun auto käynnistyy.

              Comment


              • #8
                Lisäys: siis tulpat kastuivat silloin kun oli ne huonot tulpat

                Mieleen tulee olisiko käynnistyksenesto jotenkin päällä?? eli bensaa saa, mut ei anna käynnistyä.

                Kun oli tuo tulppavika, niin ei auttanut kaasu eikä mikään, lupaili huonosti ja sit loppu eikä lupaustakaan, mut kun toiset tulpat käynnistyi ja toimi ihan ok.

                Mistähän puolien maadoitus löytyy ja tapahtuu? Puolilta lähtee johtoniput, mut en koskaan ole kattonut minne menevät?

                Nyt on ollut vaan lyhyitä ajoja. Kiihtyy hyvin ja kelaa nätisti punasel asti, vähän liiankin herkästi huitasee rajottajaan. Ei ongelmia eri kierrosalueilla.
                Totta tuo EPC. Sillo tulppaongelman aikaa kone yritti ja siks valo sammuikin.

                Mis sijaitsee sytkävahvarit?

                Comment


                  #9
                  ajonesto vilkuttaa ajoneston valoa, jos siitä on kyse.

                  Comment


                    #10
                    Ajonestosta jää myös vikakoodi. Vahvarit on kiinni ilmanpuhdistajan boksissa.

                    Comment


                      #11
                      Lämpöanturijuttu voi tietysti vaikuttaa, mutta sen luulisi vaikuttavan myös siihen, että miten se lähtee mäkistartilla käyntiin. Ajonestokaan ei ole niin tyhmä, että se uittaisi moottorin bensalla, mutta ei anna kipinää. Kyseessä on kuitenkin moottorinohjauksen toiminnallisuus ja se on ihan fiksusti toteutettu.

                      Tuo kipinän riittämättömyys on jäänyt vaan mieleen 80-luvun moottoripyörästäni, joka ei välillä käynnistynyt millään starttaamalla, mutta käynnistyspolkimesta lähti aina kertapolkaisulla. Jos akku oli riittävän täysi niin lähti aina startista.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitti kaikille.
                        Akku lataukseen tänään. Huomenna tutkintaan ja koodien luku.
                        Jos alkais jotain selvetä.

                        Comment


                          #13
                          Mittaa ne jännitteet siinä käynnistyksen yhteydessä/ennen myös, vaikka latingissa on ollut.

                          Comment


                          • #14
                            Tepolla oli vain 4 tulppaa, jotka tilasin ja myöhemmäks jäi 2 lisää. Noloa kertoa, mutta no viime vkl vaihdoin vasurille 3 uutta ja parhaimman näköset oikealle. Ehkä kaikki johtui jostain syystä tästä sillä pe tuli ne kaks ja vaihdoin eilen lisää 3 uutta. No auto käynnistynyt ihan normaalisti sen jälkeen ja tähän mennessä aina. Tänään lukasin koodit, jotka tietysti viime viikon roskaa.

                            Tällasia muun muassa:

                            16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
                            P0134 - 35-00 - -
                            17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
                            P1113 - 35-00 - -
                            18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
                            P1602 - 35-10 - - - Intermittent
                            16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
                            P0322 - 35-10 - - - Intermittent
                            18030 - Engine Coolant Temp Signal: Implausible Signal
                            P1622 - 35-10 - - - Intermittent

                            00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
                            30-00 - Open or Short to B+
                            01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
                            27-10 - Implausible Signal - Intermittent

                            01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
                            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

                            01538 - Motors for Headlight Range Adjustment (V48) / (V49)
                            29-00 - Short to Ground

                            Kaikki muut nollautuivat eivätkä palanneet, mut jäi ainoastaan Outside Air Temp Sensor (G17) ja Xenonin tunnari on ollut miun aikana vika koko ajan päällä.
                            Viimeksi muokannut jukrav; 29.3.2011, 20:31. Perustelu: rivit

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja jukrav Näytä viesti
                              Tepolla oli vain 4 tulppaa, jotka tilasin ja myöhemmäks jäi 2 lisää.
                              Noloa kertoa, mutta no viime vkl vaihdoin vasurille 3 uutta ja parhaimman näköset oikealle.
                              Ehkä kaikki johtui jostain syystä tästä sillä pe tuli ne kaks ja vaihdoin eilen lisää 3 uutta.
                              Kannattaa käynnistysvaikeuksissa ensin tarkistaa tai oikeastaan vaihtaa tulpat, jos jo paljon ja kovaa kyytiä saaneet..
                              Moni häikkä häviää, ainakin itselläni.
                              "lupaatko kertoa koko totuuden ja vain totuuden" vai miten se meni? :)
                              No hyvä jos auto pelittää.

                              Comment


                                #16
                                Kävisköhän se auto vähän rikkalla ja nokeaisi tulpat? Ei niitä ihan jatkuvasti kyllä joudu vaihtamaan. Toimii kyllä vuosia ihan helposti.

                                Comment


                                • #17
                                  Siis tarkennusta vielä.

                                  Vanhat tulpat noin 2,5 v vanhat ja ajettu ehkä 50 tkm. Viime vkl nyki tosi kovasti. Kun tulin kotiin otin tulpat irti, siis ne vanhat, ja kaikki vasurit oli kuivat, mut aivan mustat ja oikealla kaikki hyvin palaneita. Siksi päätin kokeilumielessä vaihtaa oikealle uudet 3 kpl ja ne vanhat hyvin palaneet ja puhtaat vasemmalle. Käynnistyi hyvin ja kaikki toimi aina keskiviikkoon asti jolloin eka ei käynnisty ja torstaina jatkui ei käynnisty -ongelmat. Nyt uudet tulpat ja käynnistyy joka kerralla tänään.

                                  Koodit luin vielä tänään useaan kertaan ja viaksi ilmoittaa seuraavaa:

                                  16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
                                  P0134 - 35-00 - -

                                  Nollautuu, mut tuntuu vaan tulevan takas tai sit taas ei tule. Hieman ailahtelevaa sen toiminta.

                                  Voisiko viime vkl tulppien nokeentuminen johtua juuri tuosta lambdan oikutteleusta?

                                  Mikselle: "Ja tämä on tosi"
                                  Viimeksi muokannut okkim; 27.3.2011, 16:57. Perustelu: Pientä rivityksen korjailua

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei se sitä ainakaan paranna. Voi tietty olla että se noki pilaa lambdankin, eikä se enään toimi sen jälkeen. Puskeeko se putkesta mitenkään mustempaa pakokaasua?

                                    Comment


                                    • #19
                                      No viime vkl oli lumessa aika paljon mustaa karstaa, ihan kuin mustia hippusia läjä. Siksi epäilinkin, että, jos noki olisikin peittänyt koko lambdankin, mutta en ottanut sitä auki. Täytynee varmaan avata sekin niin ei jää vaivaamaan. Nyt en tänään seurannut savuja, mutta ei kyl ole karstaa maassa.

                                      Täytyy käydä viel polkemassa tänään ja haistella savuja.
                                      Viimeksi muokannut okkim; 27.3.2011, 16:54. Perustelu: Anna softan hoitaa rivitys, enteriä tarvitaan vain kappaleenvaihdossa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Konetta kannattaisi tutkia varmaan vähän enemmänkin jos se nokeaa paikat. Se käy rikkaalla, eikä tee pidemmän päälle hyvää noille osille. Eikä varmasti tehoakaan ole niinkuin pitäisi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Okei siis osat ja kone ja savut tarkkailuun ja koodien lukua ahkerasti.
                                          Saanko vagilla katottua miten saa soppaa? En nyt muista kaikkia blokkeja.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kyllä sieltä jostain kanavasta näkee lambda-arvot, olikohan 032 tms.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jep, katson lambda-arvot seuraavaksi ja avaan lambdan.
                                              Voinko puhdistaa esim. elektroniikka-sprayllä?

                                              Comment


                                              • #24
                                                No nyt tullut uusia oireita. Edelleen ei käynnisty -ongelmmat jatkuneet ja lisäksi 2 kertaa sammunut vauhdista sekä useita kertoja tyhjältä käynniltä. Eilen meinasi sammua, mutta kun pitelin kierrokset yli 2000 niin ei sammunut, mut tuntui, että jos laskin 1000-2000 väliin, meinasi sammua. Samalla rele raksutteli noin ohjauspyörän kohdalla.
                                                Luin vanhoja juttuja ja tuli taas mieleen se bensapumppu ja jos se oli sen rele, joka raksutteli? Pumppu ei aina surahda virtoja laitettaessa, pitäisikö?
                                                Avasin takakontin luukun ja tarkistin ja puhdistin liittimen.
                                                Mikähän mättää??

                                                Koodeja lukenut ahkerasti.

                                                Tässä koodeja eilen:

                                                16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
                                                P0134 - 35-00 - -
                                                16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
                                                P0322 - 35-10 - - - Intermittent
                                                17968 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)
                                                P1560 - 35-10 - - - Intermittent
                                                17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
                                                P1113 - 35-00 - -
                                                18030 - Engine Coolant Temp Signal: Implausible Signal
                                                P1622 - 35-10 - - - Intermittent
                                                16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
                                                P0118 - 35-10 - - - Intermittent
                                                00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
                                                30-00 - Open or Short to B+
                                                01273 - Fresh Air Blower (V2)
                                                17-10 - Control Difference - Intermittent
                                                01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
                                                30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

                                                Ja tänään:

                                                16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
                                                P0134 - 35-00 - -
                                                17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
                                                P1113 - 35-00 - -
                                                16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
                                                P0321 - 35-10 - - - Intermittent
                                                16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
                                                P0322 - 35-10 - - - Intermittent
                                                00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
                                                30-00 - Open or Short to B+

                                                Nollaantuvat kaikki paitsi pahiten oireelee Lambda, jonka puhdistin ja Outside Air Temp Sensor (G17), joka voi nollautua tai ei.
                                                Missä tämä anturi sijaitsee? En löytänyt siitä 2,7 Biturbo SelfStudy -opuksestakaan enkä Engine Speed Sensoriakaan?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Veikkaisin aika vahvasti että käyntinopeusanturi pätkii:
                                                  16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal

                                                  Tuo löytyy laatikon kyljestä, kuskinpuoleisen turbon vierestä, oikein mukavasta kolosta.

                                                  G17 (jos nyt arvasin oikein tuon anturin) on syylärin edessä, alhaalla. Sillä ei ole merkitystä moottorin toimintaan.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Mikähän mahtaa olla B5 S4 laatikon kyljessä oleva engine speed sensorin liitin tuossa kuskin puolen tulipellissä konehuoneessa? Yksi on kuskin lambdalle, mutta mitä liittimiä ne kolme muuta ovat? Niitä oli musta, ruskea sekä vaalea liitin muistaakseni siinä lambdan lisäksi..

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Se on se musta liitin. Ruskea on nakuanturi ja vaalea öljynpaineen anturi.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ässä pelaa jälleen. Nyt vika poistunut :-)
                                                        Vika oli Engine Speed Sensor (G28)
                                                        Kiitos Mikolle :-)
                                                        Minulla sen liitin oli harmaa kuskin puolen rintapellissä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onko ollut jollakulla vastaavanlaista ongelmaa 2.7bit:ssä:
                                                          Auto lähtee kylmänä käymään, kun suurinpiirtein hipaisee avainta. Sitten kun antaa auton käydä lämpöiseksi ja sammuttaa, niin lähtee samantien käymään jos starttaa. Mutta, jos antaa auton seistä >15min niin joutuu sahaamaan, että suostuu lähtemään. Kaasua kun pumppaa polkimesta, niin lähtee paremmin. Moottorinlämpötila-anturi uusittu, ei apua. Tulpat alkuperäiset NGK:t ~15 000km ajetut. Mistähän lähtisi seuraavaksi vikaa etsimään. Vikamuisti tyhjä.


                                                          Edit. Vastaan itse itselleni.
                                                          Eli siis tuli paikkallistettua vika 6 pytyn vuotavaan suuttimeen. Pitopaine laskee liian paljon, jolloin joutuu sahaamaan ilmat linjoista pois.
                                                          Viimeksi muokannut Niconce; 23.2.2012, 19:30.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            s4 (b5) käynnistys ongelma

                                                            voisiko audissani olla kans tuo moottorin pyörintänopeus anturivika?
                                                            kun kylmänä hörähtää tulille ettei mitää pinen ajon jälkeen kun lämpiää ei enää lähde käyntiin..,
                                                            tarpeekssi kauankun ajaa niin saattaa sammua ajossta?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X