Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hurjat päästöt Audi 80 -92 2,0E ABK (VIKA KORJATTU)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    G42, G62 ja G19 on anturien positioita. En muista enää ulkoa, mikä oli ilmamassamittarin positio. Anturi voi olla viallinen. Näissä taisi olla mekaaninen mittari, jossa vipu liikkuu vastuksen päällä. Vastus kuluu ajan saatossa ja monesti pieni siirto palauttaa toimintakunnon. Kannattaahan sekin kokeilla.

    Suosittelisin myös sen sytytyksen perusastuksen uudelleen tarkistusta. Tuo heittely kuulostaisi sille, että kone ei ole ollut säätötilassa, jolloin ennakko varmasti elää hieman.

    Comment


    • #32
      Ei hajuakaan toimiiko tässä, mutta parissa muussa konsernin aikakauden autossa sytkä laitetaan säätötilaan ottamalla vedenlämpöanturilta johto irti.

      Comment


      • #33
        Hei, audi 80 1992 abk 2.0e. 204tkm ajettu. Päästöt edelleen korkealla. Vaihdettu lämpötilaanturi, sytytys säädetty (auto käyntiin lämpötilaanturi irti ja säätö). Lambda mitattu ehjä, ilmamäämittari siirretty urilta pois ehjälle pinnalle (hiukan laski päästöt) sytystysjohdot, pyöriä ja kansi vaihdettu 2015, nyt puhdistettu, öljyt+suodatin, ilmanputsari vaihdettu. Kone käy hyvin ja kiihtyy normaalisti. Yhden asian huomasin öljykorkin ottaa irti alkaa käydä epätasaisesti, se eo taida olla normaalia, mihin voisi viitata. Voisiko olla venttiilivarren kumit, männän öljyrengas rikki....
        kiitos jos saisi lisä apuja ratkaisuun.

        Comment


          #34
          Toimiikohan huohotuksen takaiskut oikein? Letkut on varmaan jotakuin ehjiä, kun korkin irrotus vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Siinä koneen takaosassa (muistaakseni) on sellainen pannukakku, näyttää vähän Star Trekin Enterprice-alukselta. Se on yksi potentiaalinen vikapaikka.

          En oikein jaksa uskoa männänrenkaisiin, tai venttiilivarrenkumeihin noilla oireilla.

          Comment


            #35
            Pistä ne päästöt tänne näkyviin. Miten on lambda mitattu ? Onko Boschin anturi ?

            Comment


              #36
              Jatketaas tähän kun omassa 2.0 Abk koneessakin oli päästöjen kans ongelmaa. Nimenomaan tuo Co% oli kohollaan. Näytti 0.95 kun sallittu 0.3. Eka keino oli tankata E85 ja koittaa päästä helpolla.Ei auttanut täysin, Co% putosi 0.75.

              Sen jälkeen kaikkien huohotus-, ja alipaineletkujen tarkastus irroittamalla ne ja taivuttelemalla käsissä.Kaikki ehjiä.Sytytyksen tarkistus VCDS:llä ; sinisen lämpötila-anturin johto irti ja kierrokset 2000rpm.Measuring blockeista näät että ajoitus on 6astetta kuten pitääkin.Lämpötila-anturin johto takaisin ja toimivuuden tarkistus Measuring blockeista.Toimii.Tulpat Bosch ja johdot Beru oli vaihdettu alle 5000km takaperin niin uskoin niiden olevan kunnossa.Mitä tuohon jää vaihdettavaa ? Lambda ja ilmamäärämittari. Lambdan vaihdoin Bosch merkkiseen ja takaisin katsastukseen. Oli silmiä avaava näky kun nyt päästöt meni heittämällä läpi.
              Eli jos nuo Co% päästöt on kohollaan ja muut kunnossa niin ekaksi lambda vaihtoon. Vanhallakin oli lambda-arvo kunnossa mutta eipä toiminut silti oikein.Ja ei sitä halvinta joka kestää yhden katsastuksen ja seuraavana vuonna saa taas miettiä mitähän nyt vaihtaisi.

              Comment

              Working...
              X