Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronic ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ihan samaa kolmosen luistamista esiintyy myös BMW:ssä. Emännän e91 320D luistattaa kolmosta tietyissä tilanteissa aivan mielettömästi. Väheni kyllä XHP:n softalla, tuntuu että kylmänä antaa edelleen luistaa hieman.

    Comment


    • Mulla ei kolmessa edellisessä bemarissa tapahtunu luistamista kolmosella muuta kun kylmänä jolloin laatikko lämmitti nesteitä luistattamalla ja oli kaikki ihan vakiosoftalla vielä.
      .
      Hommasin A5:seen tmc autoflashin ja laatikon toiminta parani huomattavasti, mutta luistelua tapahtuu tietyissä tilanteissa edelleen älyttömästi. Vahva epäilys että pitää seuraavaksi ottaa venttiilipöydät ja kytkimet levälleen.

      Edit: Vähän jatkoa.. Nyt kun toi laatikko on pikkuhiljaa sopeutunut tohon tmc:n softaan niin toiminta on parantunut entisestään ja luistoa tapahtuu huomattavasti harvemmin. Öljyjä vaihtaessa huomasin että laatikon öljypohja näytti siltä että se on hikoillut öljyä ulos tiivisteet raosta. Pitää ottaa auto nosturille ja tarkistaa ettei öljyä ole ole oikeasti vuotanut ulos koska öljynvajaus aiheuttaa kyllä hyvinkin paljon luistelua.
      Viimeksi muokannut alndqq; 23.11.2018, 20:03.

      Comment


      • D:lle vaihtaessa ryhtkähtää?

        S4 2010, ajettu 110 000km, öljyt vaihdettu 60tkm.
        Tippi toimii kuin unelma normi ajossa. Mutta jos kiihdyttää paikaltaan Kunnolla kuivalla asfaltilla (kitkarenkaat), niin sen jälkeen rytkäyttää ihan hel..tisti, kun keppiä tarjoaa D-asentoon.
        Muutama kymmenen kilometriä tasaista maantie ajoa, niin taas toimii nätisti ja pehmeästi joka tilanteessa.
        Mistä tämä on oire?

        Comment


          Tuon ikäinen B8 ässä on valitettavasti s(hi)-tronicilla.

          Tuossa keskustelua s-troniciin liittyen ja näyttäisi olevan vähän samankaltainen probleemi viimeisimpänä:
          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=98484&page=4.

          Comment


          • Kiitos linkistä. Siellähän sitä asiaa on (ikävä kyllä)

            Comment


            • A6 automaattilaatikossa ongelmaa

              Jostain syystä haku toiminto ei toimi minulla. Hakua kun klikkaa niin tulee kohtaa mihin kirjoittaa mutta kun aloittaa kirjottamisen niin se häviää. Aiheesta on on varmaan juttua mutta en löyvä selaamalla.
              Kyseessä A6 Guattro 2.5 tdi vm.2000. Ensinnäkin mistä saan selville laatikon mallin? Onko vaihtoehtoja kun on tiptronic, turpiinilla ja kiihyttäessä vaihtaa niin kierrokset tippuu,eli ei muistuta variaattori systeemiltä.
              Ongelma on kun laittaa N:ltä D: asentoon vaihdevivun niin laatikko nytkähtää voimakkaasti,mut ei suoranaisesti kolaha mistään. Vpimansiirron osat ei liikaha senttiäkään jarru päällä niin ei väljää ainakaan ulkoisesti. Vika tuli yks kaks. Ainut normaalista poikkeaavaa oli se kun kokeilin ajaa maffin johto irrallaan. Edellisenä päivänä Audi kävi kattavassa vikakoodin luvussa eikä mitään vikaa ilmoittanut laatikosta. Tosin sillon ei kyseistä vaivaa ollu. Olisko vaan vaihettava öljyt ja suodatin ja kokeiltava asettuisko?
              Viestin voi siirtää sinne mihin kuuluu jos väärässä paikassa ja hävittää ylimääräiset kirjotukset pois.

              Comment


              • Maffin liittimen irrotus kiukutti laatikkoa. Liitin kiinni ja Audi ennallaan(ei tottele normaalisti kaasua).

                Comment


                  Foorumilta aiheiden haussa auttaa Google. Esim. jos haluat hakea Audiclubin foorumilta tiptroniciin liittyviä viestejä, niin voit hakea Googlella: tiptronic site:audiclub.fi.
                  Vinkki liittyen automaattivaihteistojen tunnistamiseen on se, että quattrot ovat aina turbiinilla varustetulla automaatilla. Etuvetoisista löytyy CVT multitronicia muiden ohella.

                  Onko moottorin vikakoodit luettu? Väsynyt MAF aiheuttaa vaikka minkälaisia jännittäviä oireita vaihteiston toimintaan, mukaanlukien kulmikas käytös.

                  Comment


                  • Kyseessä vw passat jossa otsikon mukainen tekniikka. Ongelmana on että laatikko toimii 1-3 normaalisti mutta kun laatikon pitäisi vaihtaa 4 niin lyö vikatilan päälle. Tippi puoli ei myöskään toimi. Taas jos ajaa vain kolmosella niin vikatila menee joka tapauksessa jonkin ajan kuluttua päälle. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Vikakoodeja ei olla vielä päästy lukemaan.

                    Comment


                    • Mulla oli Passatissa vettä ohjainlaitteessa. Löytyy apukuskin jalkatilasta maton alta. Voi toki olla monesta muustakin asiasta kyse.
                      Jos on kyse aluetunnistimesta (vaihteiston ulkopuolella vasemmalla puolella), löytyis uusi osa hyllystä ylimääräisenä.

                      Comment


                      • Nyt luettu vikakoodit. Tällaista löytyi:

                        -00522 g62 anturi static - open/short circuit to positive
                        -p1850 powertrain data bus: missing message from ecu
                        -p0730 incorrect gear ratio
                        -p0734 gear 4 incorrect ratio
                        -p0735 gear 5 incorrect ratio


                        Viittaisko noi väärät nopeustiedot aluetunnistimeen? Ohjainlaite on kuiva eikä myöskään ollut hapettumaa.

                        Comment


                        • G62, eli moottorin lämpötilatunnistin vaikuttaa näissä moneen asiaan, siitä liikkeelle.

                          Comment




                          • Vaihdettiin g62 anturi mutta ei vaikutusta. Vikakoodien uudelleen luvun jälkeen on tullut enään p0730 koodi. Kokeillaan ensin vaihtaa vaihdelaatikon nopeusanturi. Katsotaan vaikuttaako se mihinkään ja se on kuitenkin suht edukas kokeilla.
                            Viimeksi muokannut Killeri; 31.8.2019, 17:02. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                            • Moi! Uutena foorumilla en uskaltanut uutta ketjua aloittaa joten laitetaan ensimmäisen "sopivan" alle kysymystä. Ongelmana 2010 A6 3.0TDI ja sen vaihdelaatikon "luistaminen"
                              Luistaminen esiintyy joka vaihteella, pikkuhiljaa alkaa tuntua että ajaa multitronic laatikolla vaikka ZF6HP19A taitaa tuo loota olla. Vikakoodeja ei VCDS löydä. Öljyt ilmeisesti vaihdettu edellisen omistaja toimseta n.70tkm sitten.
                              Olisko täälä tietoa miten/millä homma lähtis korjaamaan.


                              Videota potilaan käytöksestä:
                              https://www.youtube.com/watch?v=rHMJ...ature=youtu.be

                              Comment


                              • Ihan hirvittävän huolestuttavalta luisto ei näytä, mutta vähän epämääräistä kierrosten humpaaminen näyttää olevan siihen tavanomaiseen jaksoittaiseen humpaamiseen verrattuna. Turbiinin lukitukseen liittyy. Se ei ole juuri koskaan 100% lukossa vaan luistaa 30-120 rpm ihan tarkoituksella. Todennäköisesti tässä ei nyt mekatroniikka ole täysin iskussa. Voi olla myös turbiinin kitkalevyt kuluneet. Vikakoodeja ei tule, koska heittely ei näytä menevän juurikaan tuon 120 rpm yli.

                                Comment


                                • Tervehdys Gurut,

                                  Tosiaan autoni Allroad A6 2,7tdi Tiptronic vm 2006: kylmänä kun lähtee liikkeellä ei meinaa vaihtaa 1 vaihteelta isommalle ennen kuin muutama sata metriä ajettu. Näin siis ainakin kierroksilla noin 2000, en viitsinyt konetta kiusata kiekaisemalla korkeille kierokisille.. Sitten kun ajettu tosiaan muutama sata metriä ja vähän lämpenee, vahtaa ihan normaalisti. Ei luistoa eikä kovia vaihtoja.

                                  Sen puoleen jännä, että kylmänikin heti vaihtaa Tip:stä manuaalipuolella ihan oikein isommalle ilman mitään venkulointeja..

                                  Mikähän vois aiheuttaa ilmiön?

                                  Laatikolla ajettlu 338tkm ja ei väristä turbiinia tms. Öljyt vaihdettu 200tkm kohdalla
                                  Viimeksi muokannut AeroFinn; 16.12.2019, 13:23.

                                  Comment


                                    Kylmät öljyt.
                                    6hp lämmittelee öljyä ensimmäiset 10-15km, riippuen pakkasesta, pidättämällä vaihtoja pitemmällä ja turbiinia luistattamalla. Voi toki olla muutakin, mitä en tiedä.

                                    Comment


                                    • Näyttäisi nyt siltä, että on tosiaan tuo "kylmät öljyt" asia. Huomaan, että pikkuinen 1 min tyhjäkäynti ja maltillinen moottorijarrutus 150m kun lähen pihaltani alamäkeen näyttäisi riittää siihen, että vaihtaa ihan normisti.. tutkaillaan lisää.

                                      Muutoin kisien huoltoa: Soitin muuten erääseen vaihteistokorjaamoon, joka ei ollut ihan varma kannattaako huuhteluvaihdolla caihtaa uusiin öljyihin, kun laatikkoa ei ole säännöllisesti huollettu. Voipi lähteä p**t liikkeelle, kun edellisestä öljynvaihdosta noin 140tkm. Sanoi, että saattaisi olla hyvä kmpromissi vaihtaa ihan valuuttamalla parikertaa öljyt, näin pikkuhiljaa olisi öljyissä lisäaineet tallella mutta pienemmällä riskillä. Mene ja tiedä..
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 18.12.2019, 15:28. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                      Comment


                                      • A6 4.2 2001 ZF5HP24 Tiptronic loota aloitti oireilut pikavauhdilla. Ajossa laatikko vikatillaan ja auton pysäyttämisen jälkee vain pakki toimi. Loota otettu auki, vaihdettu öljyt ja input anturi vaihdettu hydrauliikkayksikön päältä (vanhassa ei kuitenkaan mittausten mukaan ollut vikaa) Kysymys kuuluu missä sijaitsee output anturi ko. laitteessa,vai onko moista? Vikailmoitus oli "syöttö/turbiinin nopeustunnistimen piirin alue/suorituskyky" " Jatkuva". Mitä kokeillaan seuraavaksi, kiitos etukäteen!

                                        Comment


                                          Vikatilassakin pitäisi nelosvaihde toimia eteenpäin. Mahtaa olla ihan rehellistä mekaanista vikaa.

                                          Comment


                                            Nyt on muutaman kerran A5 8T 3.2fsi kylmänä hallista lähtiessä alkanyt tökkimään. Eli D sisään niin auto heiluu kun hullu jo paikallaan. Kaasua jos antaa varovasti niin tuntuu kun puuttuis pari rengasta ja auto oikeestaan liikukkaan. Korjaantuu kun sammuttaa ja lyö uudelleen käyntiin. Voiko olla, ettei pykälä oo mennyt täysin paikalleen ja johtunee tästä?

                                            Toinen ongelma on sattunu muutaman kerran nyt sportilla. Kaasua painaessa suoralla, 2-3 vaihteella kadottaa tehot. Kierrokset laskee ja ei vaihta pykälää, auto hyytyy hetkeksi.

                                            Vikakoodeja ei anna vcdsllä ja taulussakaan ei valot pala.
                                            Auto on parhaillaan tipin ja torsenin öljynvaihdossa, joten saa nähdä tepsiikö se kun mittarissa jo 170tkm. Tuleeko kenelläkään mitään vastaavia caseja tai vinkkejä mieleen?

                                            Edit.
                                            Vika viittaakin tyhjäkäyntiin ja nokan ajotukseen. Selvis vikakoodien perusteella, kun vaihteistoon ei mitään koodia pukkaa. P0021 eli nokan ajotuksen säädin lienee vaihtokunnossa ja tää aiheuttanu epätasasen käynnin välillä ja "power lossin" kovaa kiihdyttäessä. Uudet sensorit tilattu ja toivotaan että sillä lähtee kuntoon.
                                            Viimeksi muokannut Effect; 15.4.2020, 17:56.

                                            Comment


                                            • ZF5HP24:ssä on kaksi tyyppivikaa yksi laatikon kummassakin päässä eli sekä eteenpäin että pakille on holkkimaiset osat, jotka tuppaavat hajoamaan.
                                              Minulla hajosivat molemmat, ensin eteenpäin ja korjaamisen jälkeen pakille.
                                              En tullut kysyneeksi osanumeroita, kun teetin korjaukset Päivisellä Parolassa.

                                              Comment


                                              • Autona A6 3.0 bi-TDi -13

                                                Jostain syystä 60-80km/h vauhdeissa jää selaamaan kolmosen ja nelosen väliä, kovemmassa vauhdissa n.110km/h ei vaihda kutoselta isommalle. Käsin vaihtaa kyllä nätisti kasille asti. Onko muilla ilmennyt vastaavia vikoja? Yritin kysellä Lahdesta Powerbyteltä jos tekisivät vian selvitystä, niin ohjasivat suoraan audin juttusille, koska eivät itse korjaa kyseistä laatikkoa, eivätkä löytäneet edes Suomesta ainuttakaan valtuutettua korjaamoa. Lähin jossain Baltian alueella.

                                                Comment


                                                  Lukaise tämän ketjun loppupäästä aiheesta:

                                                  https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...eseleiss%C3%A4

                                                  E. Ei ole siis vika vaan ominaisuus päästöpäivityksen jälkeen.

                                                  Comment


                                                  • Aika saman kuuloisia ongelmia, kiitos nopeasta vinkkauksesta!

                                                    Comment


                                                      S6:n 5hp24a laatikko ilmoittaa kesto muistin vikaan. Mistä lähtisi vikaa etsimään?
                                                      ​​​​Täytyykö järjestelmää jotenkin koodata jos vaihtaa ohjainboksin?
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 5.7.2020, 11:26. Perustelu: Auton tiedot lisätty.

                                                      Comment


                                                        Ilman vikaoodin tietoja ei voi sanoa mitään asiasta.

                                                        Comment


                                                        • Ross-Tech:n sivuilta muutama vaihtoehto:

                                                          16987/P0603/001539 - Internal Control Module: Non-Volatile Memory Error

                                                          Possible Symptoms
                                                          • Malfunction Indicator Light (MIL) active
                                                          Possible Causes
                                                          • Control Module faulty
                                                          • Soft Coding for Control Module not correct
                                                          Possible Solutions
                                                          • Replace Control Module
                                                          • Code Control Module
                                                          Special Note


                                                          TCM part number 3B0 927 156 AH will have this fault code when new. Perform soft coding of "0001104" and fault should clear.

                                                          Comment


                                                            Joo itekki löysin nuo mutta en itse ainakaan saanut mitää tietoa mitä tehdä (saattaa tuo kääntäminenkin olla syynä).

                                                            Comment


                                                              Vikakoodit ei kuvina, kiitos!

                                                              https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X