Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EGT sensorien loggaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eihän Ristolla ole käytössä mitään labelia, joten kaikki merkitykset on arvattuja. Kannattaa vaikka ostaa ihan viralliset vehkeet niin homma toimii. Hankinta kirpaisee kerran, mutta eipä tarvitse sitten asian kanssa enempää hämmästellä.

    Comment


    • #32
      Joo sehän tässä on hassua, että tässäkin aiheessa nämä sekaiset ohjelmat on monesti kaiken taiteen sääntöjen mukaisilla osilla saavutettu, kun itsellä on taas piuhat/softat sieltä jostain..

      Comment


      • #33
        Samoin olisi hyvä tietää myös Pasin ECUn numero.
        4B0 907 551D

        Comment


        • #34
          Eli tuo on kait sama kuin Vaynella, ensimmäinen numerosarja on tietty eri kun on eri mallinen auto. Laitoin tuosta kyselyn Ross-techille, saas nähdä mitä vastaavat.

          Comment


          • #35
            Kyllähän se kunnon kaapelin hankinta on mielessä, kun tuo toimii vähän niin ja näin muutenki. Ei vain ole saanut aikaseks, eikä ollut sen vertaa ns. ylimäärästä, kun auto pitää huolen että jos olisi niin tokihan sitten jotain hajoaa :)

            ETKAn mukaa tuossa omassa on 4B0 997 551 (BX, CX tai SX). Perän kirjaimista en ole ihan satavarma, mikä noista kolmesta on.

            Comment


            • #36
              Eipä ole kuulunut Ross-techilta mitään. Englannin pojat sanoo että ecun koodia pitää muuttaa:
              http://audisrs.com/about17159.html

              Comment


              • #37
                Voikos nuita EGT antureita testata millään tavalla ovatko rikki. Oma Ecu ei näytä Blockissa 112 juuri mitään järkevää.

                Comment


                • #38
                  Mitä se näyttää? Jotain loadia ja prosentteja? Mullakin tekee niin, ja ECUn koodi kaipaisi säätöä että se näyttäisi oikein.

                  Kaipa niitä voisi testata vaikka kuumailmapuhaltimella tms millä saa tarpeeksi kuumaa, ja sitten oskilloskoopilla.

                  Comment


                  • #39
                    Juurikin loadia ja prosentteja. Tosin veikkaisin kuskinpuolen Egt:een olevan rikki, lambda sen takana melko musta ja toisella puolen maitokahvin värinen.

                    Comment


                    • #40
                      Onkos tähän tullut mitään tietoa?
                      Mulla näyttää kanssa prosentteja...

                      Comment


                      • #41
                        Täällä olisi samaa ongelmaa eli rosentteja näkyy 112 kohdassa. Auto rupee rötäämään 1 barin ahtojen jälkeen. Kotin vaihtaa puolat mutta ei mitään vaikutusta. Apuja kaivattaisiin Saako egt ohjelmoitua pois päältä jotta näkisi onko vika siinä vai jossain muualla. Tietenkään ei kannata jättää pois päältä jos jotain oikeasti hajoo niin sulaa kaikki paikat.

                        Comment


                        • #42
                          Mulla täysin sama ongelma ton rötäämisen kanssa ja kuskinpuolen egt kaput. Tulpat vaihdettu ei poistunut. Katsotaan kun saa nuo puolalaiset piirilevyt paikoilleen ja toivottavasti toimimaan että korjaantuuko sillä. Voin toki ilmoitella tännekin.

                          Comment


                          • #43
                            ilmottele toki! Hankala tosiaan ku tuo vag com näyttää vaan noita prosentteja eikä löydy niitä lämpötiloja mistään. Tyhjäkäynnilläkin tuntuis olevan pienimutoista käyntihäiriötä. Muuten pelaa hyvin ja vetää hyvin kunhan pitää huolen ettei ahtopaineet nouse yli kiloon. normaalisti kun ahtaa 1.4-1.5. eikä minkään näköistä vikakoodia jää.

                            Comment


                            • #44
                              Voin tehdä EGT-kontrollin totaalipoiston noista vehkeistä, jos tahdotte.

                              Comment


                              • #45
                                Muttaku kaikki pelottelee että motti sulaa :'( Muuten kyllä olis hyvä. Pitää varmaan lähettää ecu? Mihin hintaan ja kannattaako tuo, rata ajoa eikä muuta sellaista tule varmaan ikinä. Koitan kuitenkin ensin josko korjaantuis piirilevyn vaihdolla.

                                Comment


                                • #46
                                  OT:
                                  En löytänyt EGT anturin vaihtoon liittyviä neuvoja mistään ja ajattelin että tässä topicissa on asiantuntemusta asiasta. Varmasti joku jossain topicissa tämän käynyt miljoona kertaa läpi, mutta kertokaa miten ihmeessä kuskinpuolen egt anturin saa irti? Meinaan kun en itse keksinyt mitään järkevää koloa saati sitten työkalua siihen. Toiselle puolelle vaihdoin ja se nyt on aivan liian helppo tähän toiseen verrattuna. Joten jos joku tietää neuvot ja niksit tähän niin voisi kertoa tai linkata kyseiset ''ohjeet.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Minä vaihdoin kuukausi takaperin molemmat. Kuskin puolen vaihdoin nostamalla auton ilmaan ja alakautta sinne pääsee ihan perus avaimella mutta itse leikkasin lenkistä palan jotta sai ujutettua ja varmuutta ettei muljauta kantaa. Ei siihen ihmeitä vaadittu kunnolla minäkin sain sen ja mulla on kolme peukaloa keskellä kämmentä :D

                                    E: sillä oletuksella että kutoseen on samallainen vaihtaa ko neloseen

                                    Comment


                                    • #48
                                      Mulla täysin sama ongelma ton rötäämisen kanssa ja kuskinpuolen egt kaput. Tulpat vaihdettu ei poistunut. Katsotaan kun saa nuo puolalaiset piirilevyt paikoilleen ja toivottavasti toimimaan että korjaantuuko sillä. Voin toki ilmoitella tännekin.
                                      Itellä juuurikin samanlainen tapaus oli omassa kulkineessa, puolan pojan piirilevyillä mulla ainakin vika korjaantui..

                                      Comment


                                      • #49
                                        Onko normaalia, että lastutetulla vakioraudalla ECU heittää EGT-rikastusta täyskaasuvedossa? Vetelin muutamat logit ja viimeiseksi hiukan EGT-lämpöjä ja lambda-arvoja. Toiseksi viimeisessä vedossa 5600rpm:ästä punarajalle ja viimeisellä 6000rpm:ästä punarajalle ECU heitti EGT-rikastusta. EGT-antureiden arvot vetojen alussa sekä lopussa 945 degC ja välissä max 1025 degC.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ei toi mun käsittääkseni ole normaalia. Egt mittaus on kuitenki varojärjestelmä ja jos se joutuu säätämään seosta niin silloin joku asia on pielessä. Millanen softa ja kenen tekemä?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Vetääkö muuten seos laihalle tuolla yläkiekoilla? Ootko sitä logittanu?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Entinen omistaa on tilannut chipin Saksasta DKR-tuningilta ja asennuttanut sen Karalalla. Kuitissa chipin hintana näyttäs olevan 159€ joten jos uskoo hinnan korreloivan laatuun, niin saattaa olla ettei softaa ihan viimisenpäälle ole hiottu. Jostain theadista luin, että ainakin eräs tunaaja on biturboihin suoltanut softaa ylärekisterin nollaennakoilla, josta johtuisi korkeat pakolämmöt kierroksilla. Oisko tässä sama homma?

                                              Loggasin samalla vedolla myös lambdojen jännitteitä ja 5000 rpm kohdilla alkaa molemmat olemaan 0,8-0,9V välissä. Voin laittaa logit tänne, mutta ne on nyt toisella koneella.

                                              Edit. Ja laajakaistalambdaa mulla ei toistaiseksi vielä ole.

                                              ahtokäyriä
                                              MAF&EGT&Lambda
                                              Viimeksi muokannut karvis; 8.9.2013, 11:10. Perustelu: logit lisätty

                                              Comment


                                              • #53
                                                Hommaa nyt se softapuoli kuntoon ennenkun joku paikkaa sulaa

                                                Comment


                                                • #54
                                                  No oikeastaan vaihtoehtoja on lyödä vakio lutikka takas tai olla polkematta. Noi logivedot oli pahinta runtua mitä vehje on koko kesänä saanu. Suoraan sanottuna ei houkuta maksaa softasta vakioromuille, kun ens kevääks olis tarkotus kuitenkin muuttaa setuppia. Voikos muuten M-Boxin filun flashata D-boxiin ilman modauksia?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Käsittäkseni voi. Ainakin se menee K-boksiin.

                                                    Oletko varma ettei rikastus johtunut viallisesta EGT:stä joka näytti väärin, ja ECU rikasti sen takia?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Ei johdu viallisesta EGT-anturista. Vedin eilen myös pitkän EGT-login normiajossa ja arvot pysyy kokoajan 945 degC, eli toimii niin kuin pitääkin. Tossa lueskelin illan nefmotoa ja tulin vähä siihen tulokseen, että nykysoftassa bensakartat on vissiin vedetty liian laihalle -> vähemmän ennakkoa ylärekisterissä -> pakolämmöt nousee. Paska lastu siis.

                                                      Onko mahdollista brickata ECU:a vain lukemalla softa 29f800bb:ltä OBD:n kautta nefmoto flasherillä? Eli siis onko mahdollista aiheuttaa muistin layout verifioinnilla "Programming not finished"-vikakoodi sekä kirjoittaessa että lukiessa?

                                                      Kyselen siksi, että on vain yksi ECU ja yksi käyttöauto, eikä viittis sillä alkaa testaileen. Pitäs benchflash rig myös ehtiä rakentelemaan, jotta olis helpompi tusailla ECU:n kanssa boot modessa. Gallettokin olis tuloillaan...

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Eihän se lukiessa sinne mitään kirjoita, eli ei pitäisi olla mahdollista sotkea mitään.

                                                        Ja vaikka kirjoittaessakin menee sekaisin, olen joka kerta saanut lopulta kirjoitettua sen aloittamalla uudelleen :)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Taitas vaan olla hermojen kannalta järkevämpää ladata toistaseks rahat osaavamman henkilön karvaseen kouraan tai sitten johonkin riuskaan, millä tyrinnän lomassa pääsis edes kaljakauppaan...

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Onko sulla C loppuinen ecu? Tuo kyllä kertoo että ei olisi: 29f800bb.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Eiku D-boxi on mulla

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X