Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka akselin asentotunnistin rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Et saa muutettua ajoitusta nokat paikoillaan, taikka löysäämällä ketjua. Toinen nokka pitää nostaa ylös.

    Comment


    • #92
      18 ketjunlenkkiä väliin?
      16 pitää olla.

      Comment


      • #93
        Tässä on vielä astetta selkeämpi kuva koska merkit nokissa ei ole ihan samoissa kohdissa.
        Attached Files

        Comment


        • #94
          Kiitoksia vinkeistä! Pitää muuttaa kun on aikaa.

          Comment


          • #95
            Noniin eli näytti olevn viidennentoista hampaan kohdalla ketju. Nyt korjaan tämän, näyttää ettei ihan osu merkin kohdalle toinen nokka. Toinen nokka merkin kohalla laskin 16 hammasta ottaen huomioon kohdat mistä lähdetään laskemaan, imunokka nyt hampaan verran keulasta katsottuna kuskin puolelle, mutta 16 lenkkiä välissä. Onko ok?

            Comment


            • #96
              Unohda ne merkit ja laita kuvan mukaan. Säätimen/kiristimen asento vaikuttaa siihen miten merkit sopii.

              Comment


              • #97
                Eli nyt on laitettu jako kuntoon. Enää ei tule vikakoodia nokka akselinasentotunnistimelta incorrelation jne. Mutta nyt uusi ongelma. Rempan jälkeen ei häiriövaloa syty, mutta ei meinaa millään lähteä käyntiin, vikakoodia kävi maffilta signal too low, g40 implausible signal. Mietin voisiko tuo tehdä sen että ei lähde käyntiin, katoin anturia niin näytti olevan vähän öljyä joten vois olla loppu. Kone käy sievästi muuten mutta tyhjäkäynnillä seilaa vähän, lisäksi tehoton auto.... tuntuu että vaparilla ajelis. Alkaa jo vähän riittään tämän kanssa

                Comment


                • #98
                  A4 b5 antaa vikakoodin 17746.p1338
                  Camshaft pos.sensor, bank1 open circ./short To B+
                  Onko anturi hajallaan vai jako pielessä. Jakohihna vaihdettu ja merkeillä katottu et tulee samaan kohtaan ku aikaisemminkin.(kuuleman mukaan). Lukitustyökaluja ei ole käytetty.

                  1 ja 3 navan välillä 5v
                  Viimeksi muokannut harri81; 7.5.2017, 19:37. Perustelu: Voltit

                  Comment


                  • #99
                    Tuliko vikakoodi juuri jakopäärempan jälkeen? Yleensä jäljet johtaa sylttytehtaalle.

                    Comment


                    • Short to plus viittaa sähkövikaan, noistahan menee noita antureita, voi olla myös liitin hapettunut.

                      Comment


                      • Ilmeisesti anturin ostoon..ku virtaa kuiteki tulee tuonne.
                        Nyt testailtii ja vika ei enää tullu. Yks alipaine letku halki ja se uusittiin. Olisko seokset menny vituilleen tuon takia ja siks käynnistys/käynti häiriöt.
                        Viimeksi muokannut harri81; 7.5.2017, 21:00. Perustelu: Seokset

                        Comment


                        • A6 C6 2.4 V6 vikakoodi P0340

                          Eli nokka-akselin asentoanturi. Tulee koodi päälle AINA kolmannella käynnistyskerralla. Molemmat anturit olen vaihtanut, liittimet suihkuteltu sähköcrcllä, säätösolenoidit irrotettu, ihan karstattomat ja liittimet putsailtu. Koneessa tuoreet Castrol Magnatecit.

                          Kone käy kuin uutena, jakoketju on kunnossa. Mikä mättää? Miksi joka kolmannella tulee helikopteri mittaristoon? Akku ja laturi mitattu, kunnossa ovat.

                          Ongelmat alkoivat 3 viikkoa sitten kun vaimo oli unohtanut sisävalon päälle, akku melkein tyhjä mutta lähti käyntiin ja vikakoodit tulivat. Aluksi P0011 ja sitten tämä P0340.

                          Viikon päästä on aika merkkihuoltoon mutta jos löytyisi vielä kokemuksia tai vinkkejä millä helikopteri pysyisi loitolla.

                          Comment


                          • Minä kokeilisin irrottaa akku kokonaan vähäksi aikaa.

                            Comment


                            • Oma vika selvisi Länsiauton avulla. Johtosarjassa katkos. Eipä ole ennen moista sähkövikaa Audeissani ollut. Nykyaikaa...

                              Comment


                              • A4 b5 1.6 vm 2000, nokka-akselin asentotunnistin pitäisi vaihtaa. (Hall anturi G40) sanoopi vcds. Missäs päin tämä löytyy kyseisestä koneesta ja onnistuuko itse vaihtaa pajalla? Tuntuu että youtubesta löytyy videoita mut kaikissa se o eri paikoissa ja suurin osa 1.8 koneita, joissa varmaan vähän eri mestassa?

                                Comment


                                • Hihnan vierestä löytyy, vartissa vaihtaa. Multa korjaantui pelkästään liittimen putsauksella, siitä kun oli tiiviste mennyt huonosti.

                                  Comment





                                  • Tossa näkyy toi liitin mut se itse anturi taitaa olla ton rattaan alla?

                                    Comment


                                    • Juuri se, kokeilitko anturin toimivuutta?

                                      Comment


                                      • VW 2001 1.6 ALZ moottorista joutuu mielestäni irrottamaan nokka-akselin rattaan anturin vaihtoa varten. Siinä on liitteenä olevan kuvan kaltainen anturi.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja St. Petersburg Näytä viesti
                                          Juuri se, kokeilitko anturin toimivuutta?
                                          Kokeilin eikä vaikuttanut toimiva. Vaihdoin anturin eikä anna enää vikakoodeja ja autokin toimii nyt paljon paremmin!

                                          Comment


                                          • Audi A4 3.0 V6 ASN vikakoodi P0011

                                            Terve. 2003 vuosimallin audi 3.0v6 asn koneella antaa päivittäin vikakoodin p0011= a. nokka-akselin asennon ajoitus liian aikaisella tai järjestelmä toiminta piiri1. Olen vaihtanut nokka-akselin asentoantureita, kone ei kilkata ja toimii hyvin. olisiko jollakin vinkkejä antaa?

                                            Comment


                                            • Nokkapyörän sisällä kuraa. Hihna ei vedä nyt toiseen laitaan saakka (kun sitä öljykarstaa on välissä).


                                              Voi omalla vastuulla koittaa moottorin sisäpuhdistusta. Kerran olen VR6:n säätimet saanut ilman purkua elvytettyä.

                                              Comment


                                              • Koodi:
                                                17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163)
                                                            P1392 - 35-00 - Open Short to Plus
                                                Hoitaako apukuskin puolen anturi myös kuskin puolen anturin arvot, jos se on sökö? Paljonko suunnilleen kuskin puolen anturin vaihto vie aikaa?

                                                Comment

                                                Working...
                                                X