Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka akselin asentotunnistin rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Bank2 kerto vikakoodi eli kuskin puoleinen. Molemmat anturit on vaihdettu vikakoodi ei resetoidu. Epäilen kyllä että jako olisi hypännyt yhdellä hampaalla.

    Auto siis pienillä kierroksilla kiihdyttäessä tärisee, aina 3krpm asti, tasakaasulla ei tärise eikä moottorijarrutuksessa
    Viimeksi muokannut okkim; 17.1.2016, 16:27. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

    Comment


    • #62
      Katso mitä nokkien asennot näyttää. Kanava 93 moottorista.

      Comment


      • #63
        siis antaako poistaa koodia ollenkaan vai tuleeko koodi takaisin vasta kun auton lyö käyntiin?

        Comment


        • #64
          Vikakoodi poistuu auton ollessa sammutettuna mutta tulee takaisin kun auton käynnistää. Nokkien asentoja en pääse lukemaan koska ei ole vcds.

          Comment


          • #65
            No ne on pakko kattoo testerillä ne nokkien asennot.

            Comment


            • #66
              Näkisiköhän auto-comilla nuo arvot? Työkaverilla olisi moinen vempele.

              Comment


              • #67
                Näkee sillä osan kanavista. Luultavasti löytyy tuokin.

                Comment


                • #68
                  Lohko 1 0 astetta lohko 2 -10 olivat arvot. Eli jako pielessä bank2 jolta myös vikakoodi tulee. Hampaan verran hypännyt?

                  Comment


                  • #69
                    Jakohihna vaihdettu ja jako oli hieman pielessä, alle hampaan. Se oikaistiin, tärinä vedossa väheni huomattavasti mutta vikakoodi on ja pysyy, arvot olivat samat mitä ennen jakohihnan vaihtoa. Piuhat paskana?

                    Comment


                    • #70
                      Jos jakopää tehty työkaluilla, niin voi olla ketju nokkien välinen ketju venynyt.

                      Comment


                      • #71
                        Mutta miksei arvot muuttuneet suntaan eikä toiseen? Itsetehdyllä työkalulla lukittiin ja tarkistettiin jako, bank2 oli hieman myöhäsellä joka nyt on jos ei justiinsa niin ainakin parempi.
                        Huomenna tutkailen johtoja. Napojen yksi ja kolme välillä tulisi olla vähintään 4.5V kun sytytysvirta on päällä, olin lukevinani ulkomaalaiselta foorumita.

                        Comment


                        • #72
                          5.1V oli napojen 1 ja 3 välillä. Piuhojen vastus ECU:lta oli 0.2Ohm joten ei vika niissäkään.

                          Comment


                          • #73
                            No eihän se siinä tunistimessa voi olla vika kun näyttää arvoja testerillä, joko "omat" työkalut kusee tai sit ketju venynyt/kiristin kulunut.

                            Comment


                            • #74
                              Ihmettelen vain miksei arvo muuttunut vaikka jakoa rukattiin. Auto ennen jakoremppaa tärisi voimakkaasti vedossa 2-3k alueella, se tärinä lakkasi lähes olemattomiin. Vaikka ketju olisikin venynyt niin eikö arvon pitäisi siitä huolimatta muuttua koska jako kohdistettiin?

                              Comment


                              • #75
                                A6 4B V8 ei käynnisty

                                Jatketaan vanhaan topicciin:
                                Antaa vikakoodiksi 17746 - Camshaft Position Sensor (G40) P1338-35-00 -open or short to plus.
                                Tähän mennessä tarkastettu:
                                -G40 anturi testattu (aiemmin uusittu)
                                -anturin liittimelle mitattu jännitteet +5v ja miinus sekä signaalijohdossa anturin maata vasten n.10v (nämä virta päällä, moottoria ei pyöritetty)
                                -samat testit tehty kuskinpuoleiselle anturille ja molempien tulokset yhteneväisiä.

                                Kysymys: onko ecu viallinen ?
                                Viimeksi muokannut evinrude; 16.9.2016, 22:06.

                                Comment


                                • #76
                                  Sama syöttöjännite menee varmaan vielä muuallekkin. Voi olla anturi muuallakin oikosessa. Pitäisi virtapiirikaaviota ihmetellä.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Siis jännitteet on kunnossa ja kuljettajan puoleinen anturi toimii koska siitä tulee vikakoodi jos johdon irroittaa ja kuittaantuu kun piuha on kiinni. Toinen on diagnostiikan mukaan vialla vaikka anturi ja johdotus on ok.
                                    Viimeksi muokannut evinrude; 15.9.2016, 15:22. Perustelu: Sanamuotoja korjattu

                                    Comment


                                    • #78
                                      Onko autossa sähköinen kaasupoljin? Jos on, koita ottaa liitin irti ja sitten kokeile käyntiin. Joissain se 5V syöttö, joka menee nokan tunnistimelle, menee myös kaasupolkimen asentotunnistimeen.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Kokeilin irroittaa liittimen kaasupolkimelta, ei vaikutusta, edes vikakoodiin.
                                        Syöttöjännite on edelleen kunnossa.
                                        Käsittääkseni vikakoodi viittaa signaalijännitteeseen, joka sekin on ok. Ilmeisesti ecu on oikosulussa tms.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Kannattaisi vissiin vaihtaa tunnistimien paikkaa päittäin ja katsoa siirtyykö vika.

                                          Tuolla muuten vähän ohjeen tynkää
                                          http://www.agthompsonfamily.com/vw/B...tionSensor.pdf

                                          Tuntuu se 10V vähän erikoiselta signaalijohtimessa. Eihän siellä pitäisi kaiketi olla yli 5V missään vaiheessa. Ihan kuin olisi jossain johtoja toisiinsa yhteydessä.
                                          Viimeksi muokannut HuHu; 17.9.2016, 08:54.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Anturit vaihdoin päikseen heti alkajaisiksi, käsitykseni mukaan tuo 10v signaalijohdossa on ok ja anturin tehtävä on liipaisuhetkellä pudottaa tuo jännite.
                                            Jostain ulkolaiselta foorumilta luin että signaalijohdossa tulisi olla vähintään 9v-jännite.
                                            Skoopilla mittasin liitin kiinni signaalijohdosta maata vasten ja hienoa kanttia pukkaa.
                                            Se tässä häiritsee että toisessa anturissa on johto irti mitattuna sama tilanne mutta se toimii ok.
                                            Viimeksi muokannut evinrude; 17.9.2016, 12:08. Perustelu: Lisätty informaatiota

                                            Comment


                                            • #82
                                              Jos anturit on vaihdettu ja molemmat antaa kanttiaaltoa, niin ne ovat kunnossa. Mittaa skoopilla, meneekö kanttiaallot perille ecuun. Jos menee, niin voi jo alkaa ecua epäillä.

                                              Comment


                                              • #83
                                                OK. Luulin, että oli liittimet irrallaan ollut se 10V siellä.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Ecuun tässä itsekin päätymässä kaikkien mittausten jälkeen, uskon että kantti menee ecuun asti koska ecusta tulee jännitteet anturille asti.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Lainaan tätä ketjua kun omassa kulkineessa herjaa g40/g28 for incor. correlation. Autoon tehty just kansiremppa. Auto toimii, vetoja on. Olen tarkistanut jaon ja mielestäni se on kunnossa. Heittää vaan tätä vikakoodia. Oireita on semmosta kuitenkin että tuntuu että käynnistäessä auto lähtee jotenkin juuri ja juuri käyntiin, vaikka heti lähteekin käyntiin. Auto on sammnut tyhjäkäynnillä pari kertaa.. nokkaketju rallattaa käynnistäessä.. antaa myös vikakoodia mass air flow sensor g70 signal too low. Kun koodit on nollannut ja ajanut pari kilsaa niin tulee moottorin häiriövalo. Myös olen huomannut että heittää esp valon päälle monesti ajaessa. Kun esp valo tulee niin moottorissa kierrokset käy alhaalla ja tuntuu että auto meinaa sammua.. minäköhän olisi vikana? Kiitos etukäteen jo.


                                                    EDIT: Auto A4 B6 1.8T AJV

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      MAF vaikuttaisi olevan huonona. Voi siis sytyttää ESP:n valon siitä syystä. Toiseen vikakoodiin osaa varmaan muuta sanoa tarkemmin.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Jos se G40/G28 correlaatiosta valittaa niin se taitaa kertoa, ettei se jako kuitenkaa ole ihan kohdallaan.
                                                        Eli nokka-akselin ja kampuran asennot ei ole sitä mitä ecu olettaa.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kiitos vastauksista. Kun laitoin nokkaketjun paikalleen, niin en saanut jakoketjun merkkiä täysin kohdalleen nuolen kanssa, se on ihan hiukan vieressä. Varmaan se vaikuttaa.. mietin myös että voisiko tuo ketjun rallatus muuttaa jakoa?

                                                          Uskaltaakohan tuolla ajaa nyt?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Menee helposti väärin noin. Pitää laskea ketjulenkit eikä katsoa merkkejä.
                                                            Imunokka on nyt väärällä hampaalla.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Eli venakoppa pois, nokka ketju löysälle ja laskee ketjunvälin? Täytyykö tämän toisen nokan olla nuolen kohdalla, ja sitten 18 ketjunlenkkiä väliin?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X