Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka akselin asentotunnistin rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nokka akselin asentotunnistin rikki?

    Vikakoodit luettu vag-com:lla:

    Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
    Part No: 8D0 907 551 C
    Component: 2.7l V6/5VT G 0002
    Coding: 05711
    Shop #: WSC 06315

    2 Faults Found:
    17746 - Camshaft Position Sensor (G40): Open or Short to Plus
    P1338 - 35-00 - -

    17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
    P1557 - 35-00 - -
    -Tähän syy on mahdollisesti se että paineet karkaa noin 1.6-1.7?

    Voisiko olla mahdollisesti että nokka akselin asentotunnistin olisi rikki?

    http://www.fcpgroton.com/product-exe...r%2C+%282.7%29


    21:31:35 Group 091: Continuous Camshaft Adjustment (Intake - Bank 1)
    760 /min Engine Speed (G28)
    35.3 % Engine Load
    Cam Ctrl. OFF Adjustment Status
    0.0°KW Adjustment Bank 1

    21:31:35 Group 092: Continuous Camshaft Adjustment (Intake - Bank 2)
    760 /min Engine Speed (G28)
    34.6 % Engine Load
    Cam Ctrl. OFF Adjustment Status
    -1.0°KW Adjustment Bank 2

    21:31:35 Group 093: Continuous Camshaft Adjustment (Phase Position - Bank 1 && 2)
    760 /min Engine Speed (G28)
    34.6 % Engine Load
    0.0°KW Phase Position Bank 1
    4.0°KW Phase Position Bank 2

  • #2
    Tietääkseni tuo asentotunnistimen vikakoodi voi tulla myös nokan virheellisestä ajoituksesta. Mutta nuo asteet näyttäisi olevan kohdillaan, joten tässä tapauksessa vika on ehkä anturissa.

    Ahtopainevika on luultavasti vuoto jossain. Niin hassua kuin se onkin että vika on "yliahto".

    Comment


    • #3
      Kaverin ei-audi anto tällästä vikaa. Eli seatti AFT-moottorilla. Mitä tuo vika käytännös meinaa, tietäskö joku? Vika tulee heti takasin ku auton käynnistää.

      VAG-COM Version: Release 311.2-N

      Control Module Part Number: 6K0 906 025 E
      Component and/or Version: SIMOS 4S2 3454
      Software Coding: 00000
      Work Shop Code: WSC 00000
      1 Fault Found:
      00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
      16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

      Comment


      • #4
        Jos ei anturin vaihto auta, niin jakopään hihna on hampaan väärällä jaolla.

        Comment


        • #5
          Pitääpä kattoa jako sit ensimmäisenä. Onko tuoski vain nokkapyöräs merkki joka tulee tiivisteen kans linjaan vai miten tuos on merkit? Ilmeisesti tuos on kumminki sytytys itte säädettävis? Käynnistymises ei oo mitää ongelmaa mutta pirun laiska on.

          Comment


          • #6
            A6 4.2 konella antoi vikakoodin 17746. Missähän päin konetta
            tällainen anturi (G40) mahtanee siaita??

            Comment


            • #7
              Eli kyseessä se hal-anturi vissiin. Bank1 on apukuskin puolen nokka-akselin päässä keulan puolella muovikotelon alla, bank2 on taas tuulilasin puoleisessa päässä kuskin puolella. Bank1 pitäisi olla helppo vaihtaa. Näin muistelen lukeneeni, itsellä tulee myös koodeja välillä tuolta suunnalta.

              http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6Q...62/57/3400708/
              Viimeksi muokannut TN69; 14.1.2013, 09:44.

              Comment


              • #8
                Eikö hall anturi ole jakajassa??

                Comment


                • #9
                  Mikäs se sellanen jakaja on, taitaa olla käytetty vaan antiikkikoneissa :)

                  Comment


                  • #10
                    Jep, jep!! Mihin tuo anturin vika johtaa, toimii mielestäni normaalisti eli
                    käy tasaisesti??

                    Comment


                    • #11
                      Itse en ainakaan huomaa mitään isompaa. On siis 17745 koodi itsellä, eli kuskin puoli. Persdynolla mitattuna vaikuttais tehotkin olevan tallella. Toki moottorin vikavalo syttyy vähän väliä.

                      Comment


                      • #12
                        Ei pala vikavalot.. bensa tosin haisee tyhjäkäynnillä...

                        Comment


                        • #13
                          Moottorin vikalo on vasta euro3 saastepäästöt tayttävässä autossa, eli 2001 eteenpäin. Moottori tietääkseni käy hyvin, varsinkin tyhjäkäyntiä ilman nokkien asentotietoa, mutta ei kaikissa tilanteissa.

                          Comment


                          • #14
                            Ok, elikkä nuo nokat pitäisi säätää kohdilleen?

                            Comment


                              #15
                              Tekstiselitykset voisi laittaa myös vikakoodista, näin ei tarvitse kaivella niitä netistä, kun yrittää vastata.
                              Vika viittaa anturin tai sen johtosarjan vikaan. Eli anturin johtosarjan tarkastus, onko ok. Jos on, niin anturi vaihtoon. Myös nokkien ajoituksessa voi olla vikaa, mutta uskoisin anturin olevan rikki, jos ei koskaan vaihdettu eikä vika ole ilmaantunut esim. jakopäärempan jälkeen.
                              Tässäpä Googlella löytyneitä selityksiä, aikaa meni 5s:
                              http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...6/P1338/004920

                              Comment


                              • #16
                                Niinkuin Pulla tuossa sanoi, niin sähköisestä viasta kyse, aina kun vikakoodin selityksessä on sanat: circuit tai Open or Short to Plus tms. sähköihin liittyvää, niin toimilaitteen, sen liittimen ja johdotuksen tarkistus. Viimeisenä sitten ohjaava pää eli yleensä ECU tai muu ohjainlaite.

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitos tiedoista, yritän näillä eteenpäin. Jakopää tehty 12/12,elikkä taitaa siis mennä nokkien ajoitukseen?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vaihdoin kyseisen anturin viime viikolla omaani (2,4 V6). Jokusen kk ajelin autolla vaikka asentoanturi oli pimeenä. V-koneissa on kaksi anturia ja jos toinen menee pimeäksi, niin matka jatkuu yhdellä, mutta kulutus pomppaa muutaman litran. ECU arvioi yhdestä anturista saamansa tiedon perusteella toisen puolen tapahtumat ja tällöin polttoainetta ja happea syötetään toiselle puolelle "riittävästi", mikä oli itsellä n 3l/100km lisää kulutusta. Bensaa on tällöin siis pakoputkessa ja ties missä ja se haisee. Moottorin suorituskyky ja kaikin puolin koko toiminta paranee huomattavasti kun tämän anturin uusii. Tuosta Speed Autoteilesta sain korvaavan osan nopeasti ja edullisesti. Piti olla Boschin osa, mutta valmistusmaa oli ainakin Kiina.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onkos kuinka yleistä että vikakoodilla:

                                      17745/P1337/004919 - Camshaft Position Sensor (G40): Short to Ground

                                      olisi se impulse rotor myös viallinen siellä anturin sisällä? Vai tuleeko siitä oma vikoodi? Se kun ei paljoa maksa kuitenkaan, niin mietin, että jos sen tilailee samalla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuo koodi viittaa vaan siihen itse "lukijapuoleen".
                                        Koska sinne impulse rotoriin ei mene johtoja, niin mistä se voisi olla "short to ground"

                                        Yleensä jos ongelmia signaalin kanssa, niin sitten vikakoodissa lukee tyyliin "out of limits" tms.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kiitoksia jälleen kerran infosta :)

                                          Pistelen siis pelkän anturin tilaukseen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Muistinpas väärin tuon koodin, eli oikea oli/on

                                            17755/P1347/004935 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correl.

                                            Possible Causes
                                            Timing Belt/Chain incorrectly installed
                                            Timing Chain probably lengthened
                                            Camshaft Position Sensor 2 (G163) faulty
                                            Engine Speed Sensor (G28) faulty
                                            Possible Solutions
                                            Check Timing Belt/Chain installation
                                            Use Measuring Value Blocks (MVB) to Check Timing Chain
                                            Check/Replace Camshaft Position Sensor 2 (G163)
                                            Check/Replace Engine Speed Sensor (G28)
                                            Special Notes
                                            When found in VR6 4 Valve (BDF, BJS, BAA,) engines in conjunction with 17748 please see Technical Bulletin 15-07-03. The previous Technical Bulletin number was 15-04-01.
                                            When found in a 30-valve V6 gasoline Audi engine (such as EPB or BEL), DTC 17748 may be stored as well. If both of these codes are displayed simultaneously, and the codes only appear after the motor is revved above 1800RPM, then the issue is likely that the cam chain tensioners were installed on the incorrect heads (drivers' tensioner on passenger head, etc).
                                            Anturin (G163) vaihdoin, ei auttanut.

                                            Mihinkäs tuon anturin johto menee siitä anturilta? Mietin lähinnä, että jos toisen pään löytäis, ni vois mittailla onko piuhat ehjät.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Se menee ECUn liittimelle sinne mustaan boksiin joka on tuulilasin nurkassa. Kytkistä pitäisi vähän vilkaista että mihin pinniin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Voisko tuo vikakoodi tulla tuosta Engine Speed Sensor (G28):sta? Mistäs moinen löytyy ja pystyykö jotenkin toteamaan, että toimiiko ilman että vaihtaa uuden?

                                                Muita vikakoodeja ei ole. Mitä nyt satunaisesti lisäilmapumpusta 17819/P1411/005137 - Secondary Air Injection System; Bank 2: Insufficient Flow

                                                Mutta käsittääkseni näillä ei ole mitään yhteyttä toisiinsa.

                                                Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                Se menee ECUn liittimelle sinne mustaan boksiin joka on tuulilasin nurkassa. Kytkistä pitäisi vähän vilkaista että mihin pinniin.
                                                Näin vähän pelkäsinkin... AZA-koneen ECUn kytkentäkaavio otetaan vastaan, jos löytyy joltain :)
                                                Viimeksi muokannut RistoEe; 15.2.2013, 00:07. Perustelu: Lisäilyt

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vikakoodi 17755/P1347/004935 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sen..

                                                  Kysellääs nyt lisää, kun itsellä menee sormi suuhun ja pää lyö tyhjää.

                                                  Vikakoodihan on tuo ylläoleva:
                                                  17755/P1347/004935 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correl.

                                                  Ja tämä tuli sen jälkeen koneeseen on vaihdettiin pakonokka kuskin puolelle sekä kummatkin nokkien ketjut. Sen jälkeen myös on vaihdettu tuo G163 anturi, mutta vika vaan pysyy. Ajoitukset pitäis olla kohillaan, kun on kaksilla silmäpareilla tarkistettu ja tekijälläkin sen verran kokemusta biturboista että pitäisi mennä oikein vaikka silmät kiinni :), mutta silti kanava 93 näyttää arvoiksi bank1 2 ja bank2 17. Lukemat oli samat ennen ketjujen ja kuskinpuolen pakonokan vaihtoa. Ketjut vaihdettiin siksi, että luulin niiden olevan venyneet ja aiheuttaneen osaksi tuon. Vikakoodia ei tosin ollut ennen tuota remonttia.

                                                  Mikäs tässä siis nyt voisi olla pielessä? Antaakos tuo ketjun kiristäjä jotain vikakoodia jos on rikki? Se kyllä liikkui kun konetta pyöriteltiin käsin, eli ei ainakaan täysin jumissa ole.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eiköhän se oo se ajotus pielessä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jos tuo ketjun kiristäjä kiukuttelee niin sieltä tulee virhettä Camshaft adjuster ja jotakin...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Onko Hihna laitettu lukitustyökalujen kanssa?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ei ole ajoitus pielessä, se on tarkistettu pariin kertaan ja kokenein silmin ;) Hihna on laitettu Oikein.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jaa, oisit heti sanonu, että itse guru on tarkastanut :)
                                                            Voikohan se triggeriregas päästä siirtymään. Olikos ne asentoanturit samanlaisia, että voi kokeilla puolelta toiselle?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X