Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90 Q tuli taloon, muutama kysymys.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Sen takia kone meinaa sammua korkin tai tikun irrotuksella koska kone saa sen kautta sillon ilmamäärämittarin ohi ilmaa. Ja tämä nimenomaan k-jetis.

    Comment


    • #32
      Lainaus:
      Alkuperäinen kirjoittaja matrikkel Näytä viesti
      Paraneeko käynti jos tulppaat kampikammion huohotuksen imusarjan puoleisesta päästä?
      Nyt menee yli teknisen ymmärryksen..
      Sinne imupuolellehan huohotus on ohjattu. Jos tulppaat sen terminaalipisteessä, niin häviääkö huono käynti. Jos häviää niin vika on siinä poissuljetussa piirissä.

      Comment


      • #33
        Lisää mielenkiintoisia ilmiöitä.. Auto tuntuu täristävän aika ajoin, enimmäkseen kylmänä. Mitä lujempaa mennään, sitä enemmän täristää. Äsken tein kolmen vartin ajolenkin ja viimeisellä suoralla nopeus 90km/h. Ei täristänyt ollenkaan. Voiko olla renkaista, vai liittyykö jarruihin tai voimansiirtoon..?

        Comment


        • #34
          Tuohon omaan 90q pitäisi vaihdella alustaan puslaa, mielellään power/superflexiltä. Mistä olette tilailleet tavaraa? Kokonaista settiä ei ainakaan powerflexin sivuilta löytynyt, superflexillä oli apurunkoihin, perään ja laatikkoon tukevampaa. Alkaa olla kumit vähän pehmeät kun ajettu vajaa 400tkm.

          Toinen kysymys tuosta alustasta, löytyykö tuohon nelikkoon mitään järkevää alustaa ettei olisi liian matala eikä kova. Jäykkyyttä saa olla kunhan ei ole pintakova, löytyykö kunnollista iskunvaimenninta, kenties säädettävää? Sen mitä itse olen etsinyt niin on vähänlaisesti tarjontaa alustan osiin

          Comment


          • #35
            Niihin ei olekaan kokonaista settiä. Tukivarsiin oma settinsä, sisältää yhden akselin tarpeet ja apurunkoihin oma settinsä mikä sisältää yhden apurungon tarpeet. Superflexiltä olen ainakin tilannut suoraan noita, powerflexiä saa mm. US-partsilta. Huomioi, että taotut tukivarret vaativat erilaiset puslat kuin peltiset. Takana noissa on aina peltiset, etuset vaihtelee.

            Comment


            • #36
              hyvä tietää että niitä on erilaisia. Superflexiltä näyttikin saavan apurunkoihin ainakin. Tuossa auton mukana tuli alumiiniset ilmeisesti taakse. Tohtiiko niitä laittaa ettei rupea metelöimään tuo kori pahasti?

              Comment


              • #37
                Apurungoissa on samat puslat edessä ja takana. Jos meteliä vierastaa, alumiiniset kannattaa jättää hyllyyn. Uretaanisilla ääni lisääntyy vähän, mutta ei häiritsevästi.

                Comment


                • #38
                  En meteliä vierasta mutta ajattelin ettei mene meteli mitenkään turhan kovaksi. Jos niissä samat on niin ne voinkin sitten tehdä itse sorvilla. Vaihdoitko Terho laatikolle ja perällä myös Powerflexiä?

                  Comment


                  • #39
                    Perän takapuslan vaihdoin uretaaniseen. Laatikon ja perän tukikumeja en ole vielä vaihtanut, mutta kyllä ne vaihdan jossain vaiheessa jämäkämpiin.

                    Comment


                    • #40
                      Minullakin on alusta vaihtokunnossa.. Tällä kertaa haluan mukavan, mutten kuitenkaan liian löysän alustan.

                      Comment


                        #41
                        Eipä tuossa kanttikopassa ainakaan huomannut mitään epämiellyttävää kun vaihtoi apurunkoon alumiinipuslat. Eihän sen siitä välistä tarvi joustaa mihinkään. Alustahommaa on tullut kanssa mietittyä, laittaakko joku kw variant 1 tai joku muu vastaava sinne. Saisi olla kuitenkin matkustusmukavuutta jonkin verran.

                        Comment


                        • #42
                          Mulla on kanttiquattrossa nailoniset apurungon puslat ja powerflexin uretaani tukivarren puslat eikä vaikuttanut meluun mitenkään. Ajettavuuteen sitäkin enemmän. Suosittelen.

                          Comment


                          • #43
                            jos olet matti hommaamassa alustaa niin katellaan porukassa isompaa tilausta, jos saisi vaikka vähän halvemmalla

                            Comment


                            • #44
                              Joskus hankin etualatukivarsien uretaanipuslat ja laskin että kaikkein edullisimmin saan puslat ihan JP autotuningista siilinjärveltä hakemalla. Eikä minulla ole minkäänlaisia suhteita kys. firmaan mut yllätyin kun puslien hinta oli kerralla kohillaan. Kattelin myös ulkomaiden kaupat läpi.

                              Hyvät ne uretaanipuslat kyllä on eikä mielestäni lisää melua ainakaan vanhassa autossa käytännössä yhtään.

                              Comment


                              • #45
                                Juu kanttikopassa on niin kova meteli jo valmiiksi, että kovat puslat sitä tuskin paljoa lisäävät. :) T89 huomaa jo eron. Se että minkä kukakin kokee häiritseväksi, vaihtelee tietenkin.

                                Comment


                                  #46
                                  Se että minkä kukakin kokee häiritseväksi, vaihtelee tietenkin.
                                  Näinhän se menee ja alussa voi olla, että ei haittaa, mutta ajan saatossa voi alkaa asiat kiusaamaan (ja ikääntyessä).

                                  Comment


                                    #47
                                    Niinhän se on, mitä hiljasempi auto niin sitä pienemmät äänet häiritsee.

                                    Eero: alustan hommaaminen ei ole nyt ajankohtaista, mutta ehkä joskus kesällä on. Pitää tuumailla rauhassa...

                                    Comment


                                    • #48
                                      joo ei ole itselläkään alusta ihan nyt ensimmäinen asia tässä rojektissa

                                      Comment


                                      • #49
                                        mitähän mahtaa olla tässä 2l 20v nm koneessa bensanpaineet vakiona?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                          Juu kanttikopassa on niin kova meteli jo valmiiksi, että kovat puslat sitä tuskin paljoa lisäävät. :) T89 huomaa jo eron. Se että minkä kukakin kokee häiritseväksi, vaihtelee tietenkin.
                                          Kun nyt tyli t89q melutaso puheeksi, niin tässä eräs vanha tekemäni mittaus jonka tulokset ovat melko hilpeät :)
                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58245

                                          Comment


                                          • #51
                                            Pirssi ollut nyt viikon päivät pajalla "perusparannuksessa". Vaikka auto oli edellisen omistajan mukaan teknisesti ja koriltaan huippukunnossa ja ainakin kuittien mukaan tehty täydellinen koneremppa, kytkinremppa, jakopää ym. silti korjattavaa löytyi.. Mitä tuohon koriin tulee, auto on naarmuisin, jonka olen omistanut. Tähän asti vaihdettu: Kaikki iskarit ja jouset (vanhat iskarit täysin paskana), öljykello, öljypohjantiiviste (joku onneton oli yrittänyt korjailla sikaflexillä tms.), jäähdytinnestevuoto murtuneesta letkusta, vetarin suojakumi, jarrut herkistelty (puolet tehoista kateissa). Päästöt ovat yli sallitun (vielä tutkinnassa), mutta ainakin lambdan johto oli maannut vetarin päällä ja rispaantunut huonoon kuntoon. Näyttäisi myös alustavasti siltä, että kannentiiviste vuotaa kolmospytyn kohdalta.. Että se siitä puolivuotta sitten tehdystä koneremontista.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Noilla koneremonteilla on sen verta monensorttista tekijää, että melkein parempi olis kun kone olisi tehtaan jäljiltä. :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Totta. Täytynee kuitenkin tiedustella mahdollista takuuta.. 1000 € on maksanut lokakuun lopulla tuo remppa, ajettu alle 10tkm sen jälkeen.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Auto on seissyt nyt kaksi viikkoa korjaamolla. Lisää kivoja vikoja. Virranjakajan sisähilppeet paskana :)
                                                  Piuhat olivat jollain erkalla viritelty ym.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Taisitpa iskeä kätesi oikeaan aarteeseen, onneksi itsellä ei ole ollut ongelmia mitään. puslia sun muita pitää vaihdella kesällä niin jämäköityy kulku hieman. Katsastuksestakin meni läpi huomautuksitta todella hyvillä päästöillä, vaikka autolla rullattu n.400tkm

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Mikäs mahtaa olla, kun 2. vaihteella täyskaasulla kiihdyttäessä loppuu puhti 4000rpm jälkeen? Tulee sellainen "yskäisy/puutuminen" 1. ja 3. vaihteilla ottaa ihan nätisti enemmänkin. Koneeseen tehty ainakin kuittien mukaan täydellinen remppa syksyllä.

                                                      Toinen juttu on tuo käyntiin lähteminen ja sammuminen lämpimällä koneella. Jos esim. käy kaupassa ja lähtee pihasta, niin lähes aina saa hetken sahata ja meinaa sammua kaupan pihaan jos ei paina reilusti kaasua. Sitten loppuu alle kymmenessä sekunnissa ja toimii taas normaalisti. Ilmeisesti tuon K-Jetin ominaisuus, mutta onko sille jotain tehtävissä??

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X