Sen takia kone meinaa sammua korkin tai tikun irrotuksella koska kone saa sen kautta sillon ilmamäärämittarin ohi ilmaa. Ja tämä nimenomaan k-jetis.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
90 Q tuli taloon, muutama kysymys.
Collapse
X
-
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matrikkel Näytä viesti
Paraneeko käynti jos tulppaat kampikammion huohotuksen imusarjan puoleisesta päästä?
Nyt menee yli teknisen ymmärryksen..
Comment
-
Lisää mielenkiintoisia ilmiöitä.. Auto tuntuu täristävän aika ajoin, enimmäkseen kylmänä. Mitä lujempaa mennään, sitä enemmän täristää. Äsken tein kolmen vartin ajolenkin ja viimeisellä suoralla nopeus 90km/h. Ei täristänyt ollenkaan. Voiko olla renkaista, vai liittyykö jarruihin tai voimansiirtoon..?
Comment
-
Tuohon omaan 90q pitäisi vaihdella alustaan puslaa, mielellään power/superflexiltä. Mistä olette tilailleet tavaraa? Kokonaista settiä ei ainakaan powerflexin sivuilta löytynyt, superflexillä oli apurunkoihin, perään ja laatikkoon tukevampaa. Alkaa olla kumit vähän pehmeät kun ajettu vajaa 400tkm.
Toinen kysymys tuosta alustasta, löytyykö tuohon nelikkoon mitään järkevää alustaa ettei olisi liian matala eikä kova. Jäykkyyttä saa olla kunhan ei ole pintakova, löytyykö kunnollista iskunvaimenninta, kenties säädettävää? Sen mitä itse olen etsinyt niin on vähänlaisesti tarjontaa alustan osiin
Comment
-
Niihin ei olekaan kokonaista settiä. Tukivarsiin oma settinsä, sisältää yhden akselin tarpeet ja apurunkoihin oma settinsä mikä sisältää yhden apurungon tarpeet. Superflexiltä olen ainakin tilannut suoraan noita, powerflexiä saa mm. US-partsilta. Huomioi, että taotut tukivarret vaativat erilaiset puslat kuin peltiset. Takana noissa on aina peltiset, etuset vaihtelee.
Comment
-
Apurungoissa on samat puslat edessä ja takana. Jos meteliä vierastaa, alumiiniset kannattaa jättää hyllyyn. Uretaanisilla ääni lisääntyy vähän, mutta ei häiritsevästi.
Comment
-
Perän takapuslan vaihdoin uretaaniseen. Laatikon ja perän tukikumeja en ole vielä vaihtanut, mutta kyllä ne vaihdan jossain vaiheessa jämäkämpiin.
Comment
-
Eipä tuossa kanttikopassa ainakaan huomannut mitään epämiellyttävää kun vaihtoi apurunkoon alumiinipuslat. Eihän sen siitä välistä tarvi joustaa mihinkään. Alustahommaa on tullut kanssa mietittyä, laittaakko joku kw variant 1 tai joku muu vastaava sinne. Saisi olla kuitenkin matkustusmukavuutta jonkin verran.
Comment
-
Joskus hankin etualatukivarsien uretaanipuslat ja laskin että kaikkein edullisimmin saan puslat ihan JP autotuningista siilinjärveltä hakemalla. Eikä minulla ole minkäänlaisia suhteita kys. firmaan mut yllätyin kun puslien hinta oli kerralla kohillaan. Kattelin myös ulkomaiden kaupat läpi.
Hyvät ne uretaanipuslat kyllä on eikä mielestäni lisää melua ainakaan vanhassa autossa käytännössä yhtään.
Comment
-
Juu kanttikopassa on niin kova meteli jo valmiiksi, että kovat puslat sitä tuskin paljoa lisäävät. :) T89 huomaa jo eron. Se että minkä kukakin kokee häiritseväksi, vaihtelee tietenkin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viestiJuu kanttikopassa on niin kova meteli jo valmiiksi, että kovat puslat sitä tuskin paljoa lisäävät. :) T89 huomaa jo eron. Se että minkä kukakin kokee häiritseväksi, vaihtelee tietenkin.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58245
Comment
-
Pirssi ollut nyt viikon päivät pajalla "perusparannuksessa". Vaikka auto oli edellisen omistajan mukaan teknisesti ja koriltaan huippukunnossa ja ainakin kuittien mukaan tehty täydellinen koneremppa, kytkinremppa, jakopää ym. silti korjattavaa löytyi.. Mitä tuohon koriin tulee, auto on naarmuisin, jonka olen omistanut. Tähän asti vaihdettu: Kaikki iskarit ja jouset (vanhat iskarit täysin paskana), öljykello, öljypohjantiiviste (joku onneton oli yrittänyt korjailla sikaflexillä tms.), jäähdytinnestevuoto murtuneesta letkusta, vetarin suojakumi, jarrut herkistelty (puolet tehoista kateissa). Päästöt ovat yli sallitun (vielä tutkinnassa), mutta ainakin lambdan johto oli maannut vetarin päällä ja rispaantunut huonoon kuntoon. Näyttäisi myös alustavasti siltä, että kannentiiviste vuotaa kolmospytyn kohdalta.. Että se siitä puolivuotta sitten tehdystä koneremontista.
Comment
-
Noilla koneremonteilla on sen verta monensorttista tekijää, että melkein parempi olis kun kone olisi tehtaan jäljiltä. :)
Comment
-
Mikäs mahtaa olla, kun 2. vaihteella täyskaasulla kiihdyttäessä loppuu puhti 4000rpm jälkeen? Tulee sellainen "yskäisy/puutuminen" 1. ja 3. vaihteilla ottaa ihan nätisti enemmänkin. Koneeseen tehty ainakin kuittien mukaan täydellinen remppa syksyllä.
Toinen juttu on tuo käyntiin lähteminen ja sammuminen lämpimällä koneella. Jos esim. käy kaupassa ja lähtee pihasta, niin lähes aina saa hetken sahata ja meinaa sammua kaupan pihaan jos ei paina reilusti kaasua. Sitten loppuu alle kymmenessä sekunnissa ja toimii taas normaalisti. Ilmeisesti tuon K-Jetin ominaisuus, mutta onko sille jotain tehtävissä??
Comment
Comment