Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytinneste vuotaa A4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jäähdytinneste vuotaa A4 B5

    Eli jäähdyttimen nesteet vuotaa moottorin takaa. En tiedä osan nimeä mutta siitä mistä lähtee niitä letkuja. Moottorin ja tiivisteen välistä (neliskanttinen lätyskä) ilmeisesti vuotaa. Onkohan tuo vaihdettavissa? Konehan on 1,6 adb

  • #2
    Löytyisiköhän vaikka letkulaippa nimellä marmorilta. Varmaankin siinä on tiiviste ja pari ruuvia jolla on kiinni. Tai kannen takalaippa/ jäähdytysnestelaippa jne...

    Comment


      #3
      Oma AEB vuotaa juurikin samasta paikasta. Sisäkierron letku lähtee tuosta kotelosta. Sinne vaihdoin uuden o-renkaan, huonoksi menneen tilalle. Vuoto jatkuu, joten luultavasti vuotaa "kotelon" välistä. Huomenna selviää lisää.

      Comment


      • #4
        kyllä kyllä, valuuko nesteet pois jos ton käyttää irti ja vaihtaa?

        Comment


          #5
          No tottakai ainakin osa nesteistä.

          Comment


          • #6
            Oiskohan tuo òsa päätylaippa nimeltään? Mistä ostit o-renkaan?

            Comment


            • #7
              Siinä muovilaipassa on melko varmasti hiushalkeema, joten osta uusi tiivisteineen.

              Pelkkä muoviosa tais olla n.25?

              Comment


                #8
                O-rengas oli ihan semmosesta lajitelmasta otettu.

                Comment


                • #9
                  Aika ahas paikka tuo kyllä on että saa nähä onnistuuko vaihtaa..

                  Comment


                    #10
                    Tänään kävin tilaamassa osan. 20e ja siihen tiiviste päälle. Alan sitten vasta availemaan kun on uusi osa käsissä.

                    Comment


                    • #11
                      Ilmotteleppa kun saat vaihettua että oliko heleppo homma.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllähän tuon alle varttiin vaihtaa, neljä pulttia siellä tais olla.

                        Comment


                        • #13
                          millä nimellä osan tilasit?

                          Comment


                            #14
                            Mielummin koitetaan välttää tälläisiä tsättäilyjä. Aihetta saattaa seurata sadat ihmiset niin turhaan he tulevat tänne katsomaan "joo kiva kerro sitten miten kävi" -tyylistä viestiä. Herneitäkään ei tarvitse tästä imeä.

                            Comment


                            • #15
                              Lainaan aihetta, kun samaa ongelmaa. Johonkin katoaa jäähdytinnestettä, n. kuukaudessa paisarin maksimista alle minimiin. Vuotoja ei näy missään letkuissa tai liitoksissa päältä katsottuna, eikä tiputa alle mistään. Ylipäätään ei minkäänlaisia merkkejä vuodosta, muuta kuin se, että nestettä johonkin katoaa.

                              Onko jotain A4 B5:ssä jotain "vakiopaikkaa" mistä alkaa tutkimaan?

                              Comment


                                #16
                                koneen takana on se "termari" kotelo, se jossa on moottorin lämpötila anturi, ne tykkäävät ruveta vuotamaan. Ja sitä vuotoa ei välttämättä huomaa muuten kuin sinne vilkuilemalla peilillä.

                                Comment


                                  #17
                                  Täällä sama vika nestettä katoaa pikkuhiljaa.Näyttäs tihkuvan moottorin takapäästä.Nyt ei sitte puhalla lämintäkään kuin kierroksilla,voiskohan syynä olla ilmaa järjestelmässä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onko kellään alkanut vuotaa paisarin sauma? Epäilin vuodon olevan siinä ja ostinkin "uuden" avk:lta mutta taas on paisarin alaosa märkänä ja roiskunut vähän muuallekin. En usko, että toinenkin säiliö olis viallinen, joku letku varmaan tms..

                                    Comment


                                      #19
                                      1.8t takapäässä on muovinen letkulähtö, joka mielellään vuotaa. Halkeamaa ei tahdo huomata vaikka osa olisi käsissäkin. Ei ole kallis, joten kannattaa vaihtaa sen enempiä taistelematta uuteen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        kerralla uuteen siihen tulee kaikki tivarit mukana kun hakee marmorilta...ja tuo on ylävesi letkun lähtö kannesta jossa itelläni ainakin 2xlämpöanturi ja lähtö sisätilan kierrolle ja tais olla jotain pakeliitti/ muovi seosta eli tarkottaa samalla sitä ettei sitä vedetä peräsuoli momenttiin tai on taasen halki.. oma koneeni on AEB mutta käsittääkseni varsin samanlaisia tais olla muissakin 4-mukisissa pitkittäis koneissa

                                        Comment


                                          #21
                                          Mulla kans vuotaa tähän tyyliin ja vuotokohteen paikantaminen on vähän vaikeanlaista.. Äskenkin kävin yrittää muka paikantamassa auton käydessä mutta ei ainakaan vuotanut mitään, eikä kostunu paikat. Näköjään aina kun ajelee kylillä jonkin aikaa ja ajaa parkkiin niin tihkuminen alkaa. Eli se ilmeisesti ajon aikana sylkee vettä tuohon laatikon päälle ja parkissa sitten pikkuhiljaa maahan. Ei tuosta nyt oikein ota selvää että vuotaako se tuo "termari" kotelo vai joku letku halki.. Eikä tuo kotelo tunnu oikeen kostealtakaan. Että onko siinä nyt joku hengetön hiushalkeama joka ajaessa, sitten kun painetta kertyy, niin vähän tihkuaa? Kuvassa lähtevä letku oli kyllä alapuolelta valmiiksi vähän märkä.. Vittumaisia tuommoset kun ei selvää vuotoa perkule näy :)
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut bonus; 30.8.2010, 19:43.

                                          Comment


                                            #22
                                            Vaihda se letkuharava vain suosiolla, ihmetellään sitten jos ei korjaannu. Ei muistaakseni ollut kovin kallis osa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Yksi vaihtoehto vuotokohdaksi on kuvassa näkyvän letkun muovikaulus joka on halki. Hätäapuna voi toimia pari lemmaria joilla kauluksen varovasti kiristää "kiinni".

                                              Comment


                                                #24
                                                Ei muistaakseni ollut kovin kallis osa.
                                                Karvan vajaa 20€ osa kyseessä, eli ei tosiaankaan kallis.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Omasta b5:stä juuri vaihdoin öljynsuodatinjalasta ylöspäin lähtevän vesiletkun, jonka väliin oli aikoinaan asennettu letkulämmitin. Ehkä lämmittimen läheisyys oli haurastuttanut tuota normaalia enemmän, ja nyt sitten repesi ihan kunnolla.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei oo hirveesti tullut autojen vedenkiertoon perehdyttyä, mutta onko tuo minun kuvassa näkyvä letku meno vai paluuletku lämppärinkennolle?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eikös se ole meno, kun kerran siinä on moottorin lämpötila-anturikin.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Toinen kysymys tuohon kuvassa näkyvään letkuun, siinä muovikauluksen sisällä todennäköisesti on o-rengas, sattuisko kukaan tietämään minkä kokoinen se on? Ei oikein missään albumeissakaan ole sitä kokoa laitettu..

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tuo muovikaulushan se näyttäs olevan halki kun pääsi kunnolla käsiksi ja kääntelemään.. Klemmarillahan tuo varmaan pitäis, niinku on tuossa ylempänä ehdotettu? Laitetaan nyt kumminkin uus laippa ja sun muut kun ne kerran on.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Laitetaan nyt kumminkin uus laippa ja sun muut kun ne kerran on.
                                                            Mielummin kerralla kannatta uusia, ei se niin mukava homma ole että harrastus mielessä vaihtaa myöhemmin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X