Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytinneste vuotaa A4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • japee91
    vastasi
    Jees, kolmipäinen haravaosa vaihdettu. Oli tiivisteura haljennu ja tiiviste miten sattuu. Tuntu muutenkin pultit olevan löysällä. Kaippa nyt toimii!

    Leave a comment:


  • japee91
    vastasi
    Okei. En vielä, mut laitoin just tilaukseen. Katsotaan auttaako se vai onko vuoto muualla.

    Leave a comment:


  • bonus
    vastasi
    Tuossa sinun 1.6 moottorissa eri systeemi. Mulla oli sillon 1.8 T, ja se vuosi siitä kannen takana olevan haravan alaosaan, kennolta tulevasta letkusta. Sulla näköjään tulppa siinä.

    Ootko siis vaihtanu sen kannen päädyssä olevan "haravan"?

    Leave a comment:


  • japee91
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viesti
    Mulla kans vuotaa tähän tyyliin ja vuotokohteen paikantaminen on vähän vaikeanlaista.. Äskenkin kävin yrittää muka paikantamassa auton käydessä mutta ei ainakaan vuotanut mitään, eikä kostunu paikat. Näköjään aina kun ajelee kylillä jonkin aikaa ja ajaa parkkiin niin tihkuminen alkaa. Eli se ilmeisesti ajon aikana sylkee vettä tuohon laatikon päälle ja parkissa sitten pikkuhiljaa maahan. Ei tuosta nyt oikein ota selvää että vuotaako se tuo "termari" kotelo vai joku letku halki.. Eikä tuo kotelo tunnu oikeen kostealtakaan. Että onko siinä nyt joku hengetön hiushalkeama joka ajaessa, sitten kun painetta kertyy, niin vähän tihkuaa? Kuvassa lähtevä letku oli kyllä alapuolelta valmiiksi vähän märkä.. Vittumaisia tuommoset kun ei selvää vuotoa perkule näy :)
    En oo varma mistä letkussa bonuksen kuvassa on kyse? Onko letku moottorin takaosassa?

    Nestettä siis vuotaa aika reilusti. Termari vaihdettu joku aika sitten, mutta sen ympäristö on aivan kuiva.
    Laatikko ja apukuskin puolelta moottorin ympäriltä löytyy paljon nestettä.
    En millään osaa paikantaa mikä letku vuotaa kun öljyä ja nestettä siellä täällä, eikä muutenkaan oo tietotaitoa jäähdytysjärjestelmästä. Yritin taskulampun kans etsiä auton käydessä, mutta ei vuotoa löydy.

    PS: Onko kuvassa siis https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4...121-121042/#19 Numero 19?
    Viimeksi muokannut japee91; 11.11.2018, 21:24.

    Leave a comment:


  • rehto
    vastasi
    Kiitti Jari tiedosta! Luulin tuota letkua sisäkennolle meneväksi mutta onkin siis juuri tuo oikea.

    Leave a comment:


  • jarskii-
    vastasi
    Osaisko joku sanoa mitä on tuon kyseisen letkun varaosanumero 1.8t APU facelift A4:ään. En löytänyt noista webbikatalookeista. Nyt on viimein tuo muovikaulus lopullisesti antautunut...
    jos tarvitsee vielä niin 8D0819371H. joku aika sitten vaihdoin tuon ja fixukselta sai huomattavasti edullisemmin kuin pörhöltä
    Viimeksi muokannut jarskii-; 5.3.2018, 20:40. Perustelu: väärä lainaus

    Leave a comment:


  • Niconce
    vastasi
    ETKA:n suomennokset on välillä aivan hakuammuntaa. Myös vesioksana tunnetaan. Jos varaosamyyjä käyttää englantia ETKAn kielenä, niin silloin nimissä on vähän enemmän tolkkua.

    Leave a comment:


  • Samijkl
    vastasi
    Kyllä mullekin myytiin termostaattikotelona jyväskylän marmorilla tuo osa. Ihmettelin vielä vaihtaessa et ei näy termaria...

    Leave a comment:


  • ilyx
    vastasi
    Tunnetaan myös nimellä vesiharava.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Eli taas on mennyt vellit ja puurot sekaisin kun oikea nimi on laippa ja varaosanumero 058121132.
    Tarkistin just vanhasta laskusta kun omasta AEB:sta on vaihdettu jonkun aikaa sitten.

    Paras tapa hakea on kertoa laipasta mihin tulee lämpötilän anturi kiinni. Muuten pyytämällä termarikotelo tulee aivan eri osa.

    Leave a comment:


  • 2fast4you
    vastasi
    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../1/121-121050/

    Osa numero 22. Löytyi marmoritiskiltä nimellä: AEB termostaattikotelo.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Siis mistä osasta puhut?, koska termarikotelo on tämä.

    Leave a comment:


  • 2fast4you
    vastasi
    Kiinnostaisi minuakin millä nimellä tai varaosanumerolla tuon muovisen kotelon marmoritiskiltä saa tilattua AEB moottoriin ... ?

    Vastaan itselleni, löytyy nimellä: Termostaattikotelo.
    Onpas sinällään tyhmä nimi kun ei liity mitenkään termostaattiin.
    Viimeksi muokannut okkim; 1.3.2018, 19:25. Perustelu: Viestit yhdistetty.

    Leave a comment:


  • rehto
    vastasi
    Osaisko joku sanoa mitä on tuon kyseisen letkun varaosanumero 1.8t APU facelift A4:ään. En löytänyt noista webbikatalookeista. Nyt on viimein tuo muovikaulus lopullisesti antautunut...
    Viimeksi muokannut rehto; 24.2.2018, 14:23.

    Leave a comment:


  • bonus
    vastasi
    Kiristin kahdella klemmarilla ton halkeaman ja tuli pitävä. :P
    Viimeksi muokannut okkim; 1.3.2018, 19:01. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • avantic
    vastasi
    Jep, tais bonuksellakin sitte mennä koko letku vaihtoon.

    Minkälainen homma oli vaihtaa ?
    Viimeksi muokannut okkim; 1.3.2018, 19:01. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • TDIq
    vastasi
    Tuo on osa letkua eli ei tule laipan mukana.

    Leave a comment:


  • avantic
    vastasi
    Onko toi letkun muovikaulus ihan oma osansa vai tuleeko "anturilaipan" mukana / samalla osanumerolla (058 121 132) ?

    Leave a comment:


  • Metsässä
    vastasi
    Laitetaan nyt kumminkin uus laippa ja sun muut kun ne kerran on.
    Mielummin kerralla kannatta uusia, ei se niin mukava homma ole että harrastus mielessä vaihtaa myöhemmin.

    Leave a comment:


  • bonus
    vastasi
    Tuo muovikaulushan se näyttäs olevan halki kun pääsi kunnolla käsiksi ja kääntelemään.. Klemmarillahan tuo varmaan pitäis, niinku on tuossa ylempänä ehdotettu? Laitetaan nyt kumminkin uus laippa ja sun muut kun ne kerran on.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • bonus
    vastasi
    Toinen kysymys tuohon kuvassa näkyvään letkuun, siinä muovikauluksen sisällä todennäköisesti on o-rengas, sattuisko kukaan tietämään minkä kokoinen se on? Ei oikein missään albumeissakaan ole sitä kokoa laitettu..

    Leave a comment:


  • MR
    vastasi
    Eikös se ole meno, kun kerran siinä on moottorin lämpötila-anturikin.

    Leave a comment:


  • bonus
    vastasi
    Ei oo hirveesti tullut autojen vedenkiertoon perehdyttyä, mutta onko tuo minun kuvassa näkyvä letku meno vai paluuletku lämppärinkennolle?

    Leave a comment:


  • an13
    vastasi
    Omasta b5:stä juuri vaihdoin öljynsuodatinjalasta ylöspäin lähtevän vesiletkun, jonka väliin oli aikoinaan asennettu letkulämmitin. Ehkä lämmittimen läheisyys oli haurastuttanut tuota normaalia enemmän, ja nyt sitten repesi ihan kunnolla.

    Leave a comment:


  • Metsässä
    vastasi
    Ei muistaakseni ollut kovin kallis osa.
    Karvan vajaa 20€ osa kyseessä, eli ei tosiaankaan kallis.

    Leave a comment:


  • rehto
    vastasi
    Yksi vaihtoehto vuotokohdaksi on kuvassa näkyvän letkun muovikaulus joka on halki. Hätäapuna voi toimia pari lemmaria joilla kauluksen varovasti kiristää "kiinni".

    Leave a comment:


  • MR
    vastasi
    Vaihda se letkuharava vain suosiolla, ihmetellään sitten jos ei korjaannu. Ei muistaakseni ollut kovin kallis osa.

    Leave a comment:


  • bonus
    vastasi
    Mulla kans vuotaa tähän tyyliin ja vuotokohteen paikantaminen on vähän vaikeanlaista.. Äskenkin kävin yrittää muka paikantamassa auton käydessä mutta ei ainakaan vuotanut mitään, eikä kostunu paikat. Näköjään aina kun ajelee kylillä jonkin aikaa ja ajaa parkkiin niin tihkuminen alkaa. Eli se ilmeisesti ajon aikana sylkee vettä tuohon laatikon päälle ja parkissa sitten pikkuhiljaa maahan. Ei tuosta nyt oikein ota selvää että vuotaako se tuo "termari" kotelo vai joku letku halki.. Eikä tuo kotelo tunnu oikeen kostealtakaan. Että onko siinä nyt joku hengetön hiushalkeama joka ajaessa, sitten kun painetta kertyy, niin vähän tihkuaa? Kuvassa lähtevä letku oli kyllä alapuolelta valmiiksi vähän märkä.. Vittumaisia tuommoset kun ei selvää vuotoa perkule näy :)
    Attached Files
    Viimeksi muokannut bonus; 30.8.2010, 19:43.

    Leave a comment:


  • Jannuv
    vastasi
    kerralla uuteen siihen tulee kaikki tivarit mukana kun hakee marmorilta...ja tuo on ylävesi letkun lähtö kannesta jossa itelläni ainakin 2xlämpöanturi ja lähtö sisätilan kierrolle ja tais olla jotain pakeliitti/ muovi seosta eli tarkottaa samalla sitä ettei sitä vedetä peräsuoli momenttiin tai on taasen halki.. oma koneeni on AEB mutta käsittääkseni varsin samanlaisia tais olla muissakin 4-mukisissa pitkittäis koneissa

    Leave a comment:


  • Jarkko Kalsi
    vastasi
    1.8t takapäässä on muovinen letkulähtö, joka mielellään vuotaa. Halkeamaa ei tahdo huomata vaikka osa olisi käsissäkin. Ei ole kallis, joten kannattaa vaihtaa sen enempiä taistelematta uuteen.

    Leave a comment:

Working...
X