Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jäähdytinneste vuotaa A4 B5
Collapse
X
-
Jees, kolmipäinen haravaosa vaihdettu. Oli tiivisteura haljennu ja tiiviste miten sattuu. Tuntu muutenkin pultit olevan löysällä. Kaippa nyt toimii!
-
Okei. En vielä, mut laitoin just tilaukseen. Katsotaan auttaako se vai onko vuoto muualla.
Leave a comment:
-
Tuossa sinun 1.6 moottorissa eri systeemi. Mulla oli sillon 1.8 T, ja se vuosi siitä kannen takana olevan haravan alaosaan, kennolta tulevasta letkusta. Sulla näköjään tulppa siinä.
Ootko siis vaihtanu sen kannen päädyssä olevan "haravan"?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viestiMulla kans vuotaa tähän tyyliin ja vuotokohteen paikantaminen on vähän vaikeanlaista.. Äskenkin kävin yrittää muka paikantamassa auton käydessä mutta ei ainakaan vuotanut mitään, eikä kostunu paikat. Näköjään aina kun ajelee kylillä jonkin aikaa ja ajaa parkkiin niin tihkuminen alkaa. Eli se ilmeisesti ajon aikana sylkee vettä tuohon laatikon päälle ja parkissa sitten pikkuhiljaa maahan. Ei tuosta nyt oikein ota selvää että vuotaako se tuo "termari" kotelo vai joku letku halki.. Eikä tuo kotelo tunnu oikeen kostealtakaan. Että onko siinä nyt joku hengetön hiushalkeama joka ajaessa, sitten kun painetta kertyy, niin vähän tihkuaa? Kuvassa lähtevä letku oli kyllä alapuolelta valmiiksi vähän märkä.. Vittumaisia tuommoset kun ei selvää vuotoa perkule näy :)
Nestettä siis vuotaa aika reilusti. Termari vaihdettu joku aika sitten, mutta sen ympäristö on aivan kuiva.
Laatikko ja apukuskin puolelta moottorin ympäriltä löytyy paljon nestettä.
En millään osaa paikantaa mikä letku vuotaa kun öljyä ja nestettä siellä täällä, eikä muutenkaan oo tietotaitoa jäähdytysjärjestelmästä. Yritin taskulampun kans etsiä auton käydessä, mutta ei vuotoa löydy.
PS: Onko kuvassa siis https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4...121-121042/#19 Numero 19?Viimeksi muokannut japee91; 11.11.2018, 21:24.
Leave a comment:
-
Kiitti Jari tiedosta! Luulin tuota letkua sisäkennolle meneväksi mutta onkin siis juuri tuo oikea.
Leave a comment:
-
Osaisko joku sanoa mitä on tuon kyseisen letkun varaosanumero 1.8t APU facelift A4:ään. En löytänyt noista webbikatalookeista. Nyt on viimein tuo muovikaulus lopullisesti antautunut...
Leave a comment:
-
ETKA:n suomennokset on välillä aivan hakuammuntaa. Myös vesioksana tunnetaan. Jos varaosamyyjä käyttää englantia ETKAn kielenä, niin silloin nimissä on vähän enemmän tolkkua.
Leave a comment:
-
Kyllä mullekin myytiin termostaattikotelona jyväskylän marmorilla tuo osa. Ihmettelin vielä vaihtaessa et ei näy termaria...
Leave a comment:
-
Eli taas on mennyt vellit ja puurot sekaisin kun oikea nimi on laippa ja varaosanumero 058121132.
Tarkistin just vanhasta laskusta kun omasta AEB:sta on vaihdettu jonkun aikaa sitten.
Paras tapa hakea on kertoa laipasta mihin tulee lämpötilän anturi kiinni. Muuten pyytämällä termarikotelo tulee aivan eri osa.
Leave a comment:
-
https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../1/121-121050/
Osa numero 22. Löytyi marmoritiskiltä nimellä: AEB termostaattikotelo.
Leave a comment:
-
Kiinnostaisi minuakin millä nimellä tai varaosanumerolla tuon muovisen kotelon marmoritiskiltä saa tilattua AEB moottoriin ... ?
Vastaan itselleni, löytyy nimellä: Termostaattikotelo.
Onpas sinällään tyhmä nimi kun ei liity mitenkään termostaattiin.
Leave a comment:
-
Onko toi letkun muovikaulus ihan oma osansa vai tuleeko "anturilaipan" mukana / samalla osanumerolla (058 121 132) ?
Leave a comment:
-
Laitetaan nyt kumminkin uus laippa ja sun muut kun ne kerran on.
Leave a comment:
-
-
Toinen kysymys tuohon kuvassa näkyvään letkuun, siinä muovikauluksen sisällä todennäköisesti on o-rengas, sattuisko kukaan tietämään minkä kokoinen se on? Ei oikein missään albumeissakaan ole sitä kokoa laitettu..
Leave a comment:
-
Ei oo hirveesti tullut autojen vedenkiertoon perehdyttyä, mutta onko tuo minun kuvassa näkyvä letku meno vai paluuletku lämppärinkennolle?
Leave a comment:
-
Omasta b5:stä juuri vaihdoin öljynsuodatinjalasta ylöspäin lähtevän vesiletkun, jonka väliin oli aikoinaan asennettu letkulämmitin. Ehkä lämmittimen läheisyys oli haurastuttanut tuota normaalia enemmän, ja nyt sitten repesi ihan kunnolla.
Leave a comment:
-
Ei muistaakseni ollut kovin kallis osa.
Leave a comment:
-
Yksi vaihtoehto vuotokohdaksi on kuvassa näkyvän letkun muovikaulus joka on halki. Hätäapuna voi toimia pari lemmaria joilla kauluksen varovasti kiristää "kiinni".
Leave a comment:
-
Vaihda se letkuharava vain suosiolla, ihmetellään sitten jos ei korjaannu. Ei muistaakseni ollut kovin kallis osa.
Leave a comment:
-
Mulla kans vuotaa tähän tyyliin ja vuotokohteen paikantaminen on vähän vaikeanlaista.. Äskenkin kävin yrittää muka paikantamassa auton käydessä mutta ei ainakaan vuotanut mitään, eikä kostunu paikat. Näköjään aina kun ajelee kylillä jonkin aikaa ja ajaa parkkiin niin tihkuminen alkaa. Eli se ilmeisesti ajon aikana sylkee vettä tuohon laatikon päälle ja parkissa sitten pikkuhiljaa maahan. Ei tuosta nyt oikein ota selvää että vuotaako se tuo "termari" kotelo vai joku letku halki.. Eikä tuo kotelo tunnu oikeen kostealtakaan. Että onko siinä nyt joku hengetön hiushalkeama joka ajaessa, sitten kun painetta kertyy, niin vähän tihkuaa? Kuvassa lähtevä letku oli kyllä alapuolelta valmiiksi vähän märkä.. Vittumaisia tuommoset kun ei selvää vuotoa perkule näy :)Viimeksi muokannut bonus; 30.8.2010, 19:43.
Leave a comment:
-
kerralla uuteen siihen tulee kaikki tivarit mukana kun hakee marmorilta...ja tuo on ylävesi letkun lähtö kannesta jossa itelläni ainakin 2xlämpöanturi ja lähtö sisätilan kierrolle ja tais olla jotain pakeliitti/ muovi seosta eli tarkottaa samalla sitä ettei sitä vedetä peräsuoli momenttiin tai on taasen halki.. oma koneeni on AEB mutta käsittääkseni varsin samanlaisia tais olla muissakin 4-mukisissa pitkittäis koneissa
Leave a comment:
-
1.8t takapäässä on muovinen letkulähtö, joka mielellään vuotaa. Halkeamaa ei tahdo huomata vaikka osa olisi käsissäkin. Ei ole kallis, joten kannattaa vaihtaa sen enempiä taistelematta uuteen.
Leave a comment:
Leave a comment: