Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupen tyhjäkäynti korkealla ja vaeltelee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Näin vähän arvelinkin. Kyllähän se vaivalloisesti kylmällä koneella käy hetken, mutta parempi sekin kun se jatkuva huopaaminen. Pääseepähän ajelemaan normaalisti siihen saakka kunnes saa ajan tutulle korjaajalle että pääsee sen kanssa metsästämään vikaa.

    Comment


    • #32
      Ja nyt tuossa vasta kokeilin käydä ajamassa ISV:n piuha irroitettuna, ja kaikki toimii juuri niin kuin pitääkin. Mitä haittapuolia tuosta on jossei tuota pidä nyt paikallaan? En ole kylmällä koneella kokeillut miten lähtee käyntiin ilman ISV:tä.
      Missäs tuo piuha sijaitsee oikeen? Voisin kokeilla tuota kanssa kun itsellä tyhjäkäynti melkein aina 1200rpm. Joskus kun on paikallaan alkaa kierrosten huopaaminen nopeasti.

      Comment


      • #33
        Hmm... Olisikohan ISV:n perässä kiinni?

        Comment


        • #34
          Hmm... Missähän se ISV sijaitsee? Ja mitä se koko härpäke edes tekee?

          Comment


          • #35
            Tuossa tuo kaasuvaijerin suuntaisesti oleva musta pistoke tuon "putkilon" perässä.

            Comment


            • #36
              Tuossa tuo kaasuvaijerin suuntaisesti oleva musta pistoke tuon "putkilon" perässä.
              Kiitos. Täytyykin koittaa, et mitä tapahtuu jos ottaa irti.

              Comment


              • #37
                ISV = Idle Stabilization Valve = tyhjäkäynnin tasausventtiili. Se on siis sähköinen ylimääräinen kaasuläppä, joka pitää tyhjäkäynnin sopivana, jos siis toimii oikein.

                Comment


                • #38
                  Nyt tässä viikon pari ilman ISV:tä ajelleena tuli tänään kokeiltua taas ko. venttiiliä paikalleen ja autohan toimii ihan normaalisti taas. Tiedä sitten kuinka kauan.
                  Ihmetytti vain ku löi pistokkeen takaisin paikoilleen ja virrat päälle, alkoi ISV:stä kuulumaan tiheä naputus koko ajan kun auto ei vielä ollut käynnissä.
                  Tuota ei vielä tähän mennessä ole ennen kuulunut. Pitää nyt koittaa taas ajella pistoke paikallaan niin tietää miten on.

                  Ja samaan syssyyn ajattelin kysyä tuosta ylemmästä lämpöanturista, voiko siinä olla niin isoa eroa vanhaan että normilämmöt on nyt mittarin mukaan n. 100c?
                  Oon koittanut ilmatakkin jäähdytysjärjestelmää, eikä ole auttanut. Jos nyt sen tein oikein.

                  Comment


                    #39
                    vesiletkujen lämpötila-anturit on tärkeimmät kohteet näissä koneissa. ylävesiletkun isompi kallis anturi on monen häiriön taustalla usein.

                    Comment


                    • #40
                      Ja taas jälleen kerran, n. 2kk myöhemmin se alkoi. Tuossa kun kyliltä ajelin äsken kotia takaisin nykäisi nelosella n. 60km/h vauhdista pari kertaa tasakaasulla ja kun pysähdyin risteykseen niin jäi taas huopaileen ylös alas. Mikähän h*lvetti tuota oikeasti vaivaa?

                      EDIT: Tänään autoon vaihdettiin uusi lataussäädin kun tahtoi valot välkkyä, nyt vasta ekaa kertaa tuon jälkeen autolla ajoin. Voisiko vanha laturi jotenkin kauttarantain aiheuttaa mitään tuollaista?
                      Ruisku kun on varmasti melko nirso jännitteistään yms.
                      Viimeksi muokannut Hookoo; 21.8.2009, 22:50. Perustelu: Korjaus

                      Comment


                      • #41
                        onkos tässä sun laitoksessas tuo sytty samalla lailla kuin omassanikin, eli on puola (näytti sun kuvissas erilaaselta kun omassa) ja sitten on jakaja? Olisi myös yksi pyyntö, eli jos mitenkään viitsisit kertoa mihin asentoon sulla pyörijä menee, kun laitat vauhtipyörän merkin nollaan. Onko niin kuin kuvassa näyttää.
                        Onko tulpanjohdot niinkuin kuvassa? 1 ja 2 tulpanjohdot on niis korkeammis tapeis. Pitääs saada tuo omakin lähtemään käyntiin kunnolla, kun nyt pitää pyöritellä jakajaa että saa käyntiin, ja sittenkin käynti on huono ja heittelee.

                        kiitos vaivannäöstä etukäteen.

                        ps. itellä on kans sellanen 3 napanen "turha" piuha siinä akun vieres, mikä on kiinni niparilla siin. Käsittääkseni se olisi kaasuläpan asennon tunnistimelle, jota ei minulla ole ainakaan. Etkasta katottuna.
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut Mehtala; 22.8.2009, 21:14.

                        Comment


                        • #42
                          Lisäilen tähän samaan topikkiin kysymyksen.
                          Eli itselläni tuo sama ongelma tyhjäkäynnin kanssa. Yleensä 1100rpm tyhjäkäynti joskus 800rpm.
                          Tänään ilmeni seuraavanlainen vika: Kun tulee esim liikennevaloihin johon joutuu pysähtymään. Niin kun polkasee kytkimen pohjaan. Kierrokset tipahtavat n. 0,5s kuluttua ja auto sammuu. Aina ei tee samaa, mutta kun kaupungissa ajelee ja lämmöt nousee niin ongelma ilmenee.
                          Auto on 2.3l NG mottorilla.

                          Comment


                          • #43
                            Mistäs muuten Coupessa löytyy diagnostiikkapistoke? Oltais tutun korjaajan kans katottu, mut se ei löytänyt kuin virtaliittimen, se toinen kaksnapanen liitin on hukassa. Keltainen ja vihree muistaakseni johtojen värit ja pitäisi sijaita kuskin jalkatilassa?

                            Comment


                            • #44
                              Omastani löyty kuskin jaloista, kun ruuvas sen polvikaukalon irti ja penko spagettia hetken.

                              Comment


                              • #45
                                penko spagettia hetken.
                                Aika osuvasti sanottu! :DD Juurikin sellainen se on :D

                                Comment


                                • #46
                                  Ei taida tähän ongelmaan olla ratkaisua? Meillä sama juttu, ISV;n ollessa niin kierrokset korkeella ja pientäsoutamista. Nyt ei ole kyllä ollut koko kesänä kiinni eikä tunnu mitään haittaa olevan. Kaasua pitää vaan polkasta startatessa ja kylmällä koneella itse pitää tyhjä käyntiä ylhäällä ettei jyristä siellä 400-500 rpm tietämissä.Lämpimänä kierrokset kuitenkin 700-900.

                                  Semmosen jännän havainnon tein tuossa pari viikkoa sitten kun kokeilin ratkaista pulmaa, että jos ISV on kiinni niin kylmänä kierrokset pysyy siellä 900rpm mutta kun kone lämpenee nostaa kierrokset sinne 1200 rpm,eli toimii juuri väärin päin x) ... Mistähän lie tämä sitten johtuu?

                                  Tuossa meillä on kyllä vielä semmonenkin kiva lisä säväys että kierrosten ollessa normaalissa eli 700-900 rpm tärisee (ja "humpsuttaa korviin") koko auto sillein tavarat lokeroissa hyppii. Kierrokset alle 700 tärinä ei niinkään kovaa ja heti jos nostaa kierroksia yli 1000 häviää ylimääräinen tärinä. Tähänkään ei kukaan ole osannut mitään sanoa, tiedä sitten mistä johtuu, periaatteessa humpsutuksen kanssa yhteneväisiä ovat öljynpaineet mittarin mukaan (tyhjäkäynti lämpimänä 2-3, heti kun antaa kierroksia hyppää yleensä tappiinsa, kylmänä jatkuvasti melkein tapissaan) ja jännite mittarin mukaan (tyhjäkäynnillä laskee 12 pintaan heti kun kierroksia nousee huomattavasti,eli melkein 14).

                                  Jos ei muuta ratkaisua löydy niin räppäsen laittaa napin hyttiin josta saa kylmällä kelillä ISV;n käyttöön ja sitten manuaalisesti voi räpätä pois kun kone lämmennyt.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Itselläni on melkein kaikki samat oireet. Pienillä kierroksilla auto tärisee ja humpsuttaa, mutta vain kylmänä. Aivan kun ei kävisi kaikilla pytyillä. Painaa kaasua pikkuhiljaa niin tuntuu että auto vastustaa kierrosten nousua, mutta kun kerran kierrokset käyttää yli 2000 niin ongelma häviää.

                                    Sellaisen huomasin kanssa omastani, että kun kierrokset on siellä 1200 niin ottaa öljyn mittatikun pois, niin kierrokset tippuvat täysin normaaliin. Ei mitään ongelmaa sillon enään. Noh, sitten kun yrittää aukasta öljyn täyttökorkkia ja jos raottaa liikaa sitä, niin auto sammuu.
                                    Olisiko mitään apua näistä?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Jetronicin ominaisuus, että sammuu avattaessa öljykorkin. Ei siis vika.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kokeilimpa taas sarjan juttuja tuon ISV;n kanssa.

                                        -Jos ISV;n liittimen liittää vasta käynnistyksen jälkeen ei nosta kierroksia (tai toimi muutenkaan).
                                        -Jos liittää ennen käynnistystä, tyhjäkäynti aluksi 900-1000 mutta nousee sitten noin 1200 joskus.
                                        -Jos liittimen liittää ennen käynnistystä ja irroittaa kun kone käy laskevat kierrokset heti 800-900 pintaa,kuitenkin notkahtaen ensin alemmas.
                                        -ISV;n liittimeltä ei saa yleisvirtamittarilla jännite lukemia, tai no muutamalla mittauksella sain jotain parinvoltin lukemia muistaakseni, mittattu käynnistyksen jälkeen ja myös pistämällä johdot ennen käynnistystä, kuin myös ISV;n rinnalta.
                                        -Ylävesiletkussa oleva anturi ei ainenkaan vaikuta ISV;n toimintaa, en tiedä kyllä pitäisikö edes?
                                        -ISV;n persiistä saa 4,8 ohmin resistanssi lukeman.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Jos ISV:n liittimen nappaa pois virtojen ollessa päällä / kone käynnissä, putoaa koko ISV:n ohjaus pois, kunnes käytät virrat pois.

                                          ISV:tä ohjataan vissiin pulssisuhteella, joten yleismittarilla et sieltä mitään järkevää jännitelukemaa saakaan. Virtaa mittaamalla siellä pitäisi yleismittarin (perushalpis, ettei ole liian hyvät ominaisuudet) mukaan näkyä menevän moottori sammukssisa ehkä noin 550mA ja tyhjäkäynnillä noin 430mA tuntumassa. Ehkä johtuu siitä, että nuo ei välttämättä päde sinun moottoriin. Pätee kuitenkin hyvin moneen, joten noilla lähtisin eteenpäin.

                                          Vastusarvo on ok.

                                          Tämä on nyt tälläistä huutelua, mutta ehkä näistä saa parsittua jotain hyödyllistä kasaan.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Missäs sijaitsee NG moottorissa tuo kylmäkäynnistys ventiilli. Ajattelin sitä hieman tutkailla kun aamulla nyt kun tullut kylmät ilmat, niin kone on alkanut huopaamaan. Ja kun painaa kaasua niin kone vastustaa kierrosten nousua. Ihan kun ei kävisi kaikilla pytyillä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Imusarjassa heti kaasuläpän tuntumassa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Tulipas eilen taas sellainen vika noiden kierrosten kanssa että ne jää jumiin. Eli normaalisti ajaa vaikka maantiellä. Kierrokset n. 2000 polkasee kytkimen pohjaan vaihteen vaihdon vuoksi. Niin kierrokset on ja pysyy 2000 kunnes on vaihtanu vaihteen ja nostaa kytkintä niin
                                                kierrokset palautuvat.
                                                Sama homma on kaupungissa. Kiihdyttää > vaihtaa vaihteen > kierrokset jumissa ylhäällä > kytkin ylös > kierrokset tippuu normaaliin.

                                                Alkaa pikku hiljaa huumori loppuun tuon kanssa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Talvea varten tuli omaan Coupeen tehtyä sellainen patentti että löin ISV:n pistokkeen paikoilleen ja vedin ohjaamon puolelle piuhat ja katkaisijan toisen ISV:n pistokkeen piuhan väliin kun ei tuota huopaamista kukaan ole osannut korjata. Nyt saa talvella rikastuksenki kylmänä ja sit ku lämpiää niin voipi kytkee napista pois.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tänään alkoi sellainen vika että nykii melko pahasti kun moottorijarrulla rullaa hieman pidemmän matkan. Vaikka loivaa alamäkeä risteykseen. Nykimen on sen verran voimakasta että se häiritsee. Heti kun painaa kaasua niin nykimen loppuu.

                                                    Sitten tyhjäkäynnin kimppuun:
                                                    Tänään kokeilin ottaa ISV anturin piuhan irti kun kierrokset oli sen 1200. Ei mitään vaikutusta kunnes törkkäsin piuhan kiinni. Kone meinaa sammua mutta sen jälkeen kierrokset tippuvat aivan normaaliin. Missä vika? Kokeilin myös sammuttaa virrat nopeasti ja pistää virrat takasin heti niin kierrokset tippuu normaaliin silleinkin.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tuli nettiä K-jetin suhteen selaillessa jenkkifoorumilta vastaan sellainen vinkki ainakin johonkin vikaan, että kannattaa tarkastaa imusarjan maapiuha. Siis se yksi piha, joka on pultattu imusarjaan kiinni. Tarkastaa siis, että kontakti imusarjaan on hyvä eli maadoittu hyvin.

                                                      Tuskin mitään uutta, mutta jos nyt et ole vielä vaikka katsonut. Loppuu ideat nimittäin pikkuhiljaa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tuli tuossa ykskaks taas mieleen et kumpi noista lämpöantureista nyt antaa mittaristolle tiedon? Ylempi 2-napainen vai alempi 1-napainen? Häirittee itseäni kun tuo lämpömittari huitelee jossain 100c lämmöissä normilämmöillä.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Onko siis kukaan ratkaissut ongelmaa että mistä kiikastaa? Juttelin tutun laakkosen asentaja kanssa ja se heti epäilee ISV anturia.

                                                          Joten kysymys kuuluukin että: Kuuluuko ISV:n olla hiukan raollaan kun sitä kattelee käsissään. Mulla on noin. 3-4mm rako kun kattoo isv:n sisälle?
                                                          Sama on kun tyhjäkäynti vaeltaa korkealla niin käyttää virrat tosi nopeeta pois päältä ja kääntää takasin. Niin kierrokset tippuvat normaaliin.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Millejä en nyt varmasti sano, mutta omassa on pieni rako.
                                                            Oon joskus kyselly tällä foorumilla isv asiaa ja siinä tais olla rakosen noin "paksuus", mutta kyllä se hiuman auki on. Hakua peliin.
                                                            Perusjuttu lienee että ISV on kunnolla putsattu, (vuorokauden liotus ja kunnon ravistelut ja kuivaukset), niin toimia pitäis, ainakin sen isv:n
                                                            Viimeksi muokannut kapaz; 9.10.2009, 17:55. Perustelu: pikku lisäys

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              "(lainaus) Tänään alkoi sellainen vika että nykii melko pahasti kun moottorijarrulla rullaa hieman pidemmän matkan. Vaikka loivaa alamäkeä risteykseen. Nykimen on sen verran voimakasta että se häiritsee. Heti kun painaa kaasua niin nykimen loppuu."

                                                              Tätä samaa teki mullakin heti kun kelit meni kylmemmäksi, oon nyt antanu moottorin lämmetä sen verran, enen ajoonlähtöö aamulla, että kiekat putoaa n.1000/min ja nykiminen on jäänyt pois.

                                                              Sitäpaitsi se pieni n.tupakin verran odottelu pakkasilla tekee tehostajalle varmaan ihan hyvää, meinaan kun yleensä parkista lähdettäessä on heti käännettävä renkaat tappiin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X