Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 BEX -04 sammui ajosta, hörähtää ei käy (b-pumppu rikki)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Ajelin tänää vakkarilla n. 2600 kierroksella alkoi nykimään, motarin rampilta alas ja tyhjäkäynnille mennessä kone sammui. Yritin muutaman kerran käynnistää hörähti ja sammui, kokeilin antaa kevyesti kaasua käynnistettäessä ja lähti käymään normaalisti. Ajelin kiertoteitä kotiin hiljaksiin ja parkkipaikalla käynnistyy taas normaalisti useampaan kertaan. Bensapumppu menossa?
    Auto Bex 2003 aj. 150 000, edellisen omistajan mukaan mtm:n ohjelma ja suuttimet yms.
    Viimeksi muokannut laaksone; 12.11.2018, 22:12.

    Comment


    • #92
      No jos ei anna vikakoodeja, niin kilometrien puolesta olis pumpun rikkoontuminen hyvinkin mahdollinen syy.

      Comment


      • #93
        Tämän ketjun yksi oppeja on juuri tuo, että tämän ikäisessä autossa viallinen bensapumppu ei anna minkäänlaista vikakoodia.

        Comment


        • #94
          Ja sekään ei auta bensapumpun kestävyyttä, jos suodinta ei ole koskaan tai vuosilleen vaihdettu. Kun pumpun vaihtaa, niin samalla suodin ja pumpun kiinnitysrenkaan alle tuleva iso o-rengas vaihtoon.

          Comment


          • #95
            Mulla on 199800km mittarissa mistään kohtaa huoltokirjaa ei löydy tietoa että bensapumppua olisi vaihdettu.Auton vuosimalli 2003 1.8t koneella.
            Nyt ilkivallan jälkeen kun vettä tietysti meni pumpun läpi niin pumppu kajahti.
            Korjaamo oli unohtanut vielä varmistaa liitokset kunnolla niin liitos korkkasi suodattimen päästä irti kesken ajon..

            Comment


            • #96
              Minulla bex:issä on 317cc suuttimet (ilmeisesti jotenkin muokatut lastutuksen yhteydessä) , mtm:n ohjelma, modifioitu k-04 ja avarampi putkisto.
              Voisiko walbron 255 olla oikea valinta tuon oireilevan tilalle?
              Viimeksi muokannut laaksone; 25.11.2018, 15:02.

              Comment


              • #97
                1.8T, A4, bfb, bensapumpun rikkoutuminen.

                ​Onko kokemuksia millä kilometreillä on pumppu mennyt rikki?
                Viimeksi muokannut Killeri; 5.11.2025, 23:58. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                Comment


                • #98
                  Epäiletkö että sinulla pumppu rikki, vai mitä ajaat takaa? Vakioautossa ne kestää 300-350tkm.

                  Comment


                  • #99
                    Kiitos tiedosta.

                    Ei pidä ääntä vielä. Mittarissa on jo 375 tkm. Ehkä pumppu on vaihdettu ennen 250 tkm? Ei ole tietoa, mitä osia on vaihdettu - 250 tkm? Bensansuodatin on vaihdettu ajallaan.

                    Comment


                    • Onko kokemuksia Pierburgin bensapumpuista? Takuuta saa vain 1 vuotta. Pumppu varaosamaailmasta.

                      Comment


                      • Vanhemmissa audeissa on ollut ihan tehtaalta Pierburgin pumppu, omaan Compeen meni Pierburg kun vastaava ollut tankissa. Älä osta Kiinankopiota tai halpis Magneti-Marellia.

                        Comment


                        • Onko näin asian laita? Jos jättää bensansuodattimen vaihdon melkein aina viime tinkaan. Niin, bensapumpun ikä laskee? Koska pumppu joutuisi suuremmalle käyttöasteelle.

                          Comment


                          • Tuskin. Useimmissa vähänkään vanhemmissa autoissa pumppu pyörii kuitenkin koko ajan täydellä teholla. Tukossa olevan suodattimen painehäviö kyllä nostaa painetta pumpulla, mikä sitten teoriassa voi hiukan lyhentää pumpun elinikää. Vahvasti kuitenkin epäilen, että tuolla olisi käytännössä havaittavaa merkitystä. Pumput on yleensä varsin pitkäikäisiä, hihasta ravistaen sanoisin että keskimäärin autoon vaihdetaan bensapumppu 0-1 kertaa auton elinkaaren aikana. Tuosta on sitten aika paha sanoa, että onko suodattimen kunnolla ollut vaikutusta tulokseen vai onko kyse enemmän jostain muusta tekijästä tai ihan vaan tuurista. Samaten suodatin saa olla aika pahasti tukossa, ennen kuin se alkaa aiheuttamaan mitään merkittävää painehäviötä.

                            Aihetta kevyesti liipaten, mulla olleissa 2000-luvun bensa-autoissa ei ole tainnut yhdessäkään olla bensansuodattimen vaihtoa huolto-ohjelmassa. Niihin missä on ollut ulkoinen suodatin, olen sen varmuuden vuoksi vaihtanut 150-250tkm kilometreillä. Toisissa on ollut suodatin tankin sisällä pumpun kanssa samassa paketissa ja nuo on saaneet mennä ilman huomiota niin pitkään kun auto on mulla ollut, yleensä noin 300tkm lukemille.

                            Comment


                            • Itsellä meni autosta bensansuodatin niin tukkoon, että halkesi pakkasella. Suodatin jäi tihkuttamaan bensaa, pakkovaihto tuli. Ei ollut Audi silloin. Ford mondeo -01 oli. Bensapumppu oli vielä ehjä.

                              Yksi mies sanoi, että jos tankissa on rutkasti bensaa, niin hiilet ei silloin pumpusta kulu. Ehkä niin paljon?

                              Comment

                              Working...
                              X