Pääsylinteri hajonnut tai sitten katkennut se tanko sylinterin ja polkimen väliltä. Itselläni kävi vastikään näin, juuri samat oireet. Tangon pystyy tarkistamaan, kun poistaa ratin alta tavaralokeron ja menee lampun kanssa selälleen ergonomiseen asentoon :-)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 kytkin prkl...
Collapse
X
-
löytykin vika kun purki muovit eestä, poljin antanu juuri siitä nivelen kohalta periks ja murtunu poikki. onkohan ootettavissa jotain muutakin piakkoin? tuntuma kytkimessä ollut sama koko ajan eikä ole mielestäni mennyt jäykemmäksi tai muutenkaan muuttunut mihinkään ennen katkeemista.
juurikin samalla tavalla kuin tuossa foorumilaisen päiväkirjassa:
http://koski.homelinux.com/huoltokir...aali_rikki.jpg
Comment
-
Minullahan kävi sama homma viime heinäkuussa. Polkimen vaihdon jälkeen noin 5000 km ajettu eikä itsellä ole toistaiseksi ongelmia ollut.
Tuossa tarinaa jos kiinnostaa:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=32087
Comment
-
Mulla jää tuo poljin vieläkin inan verran liian alas, vaikka pääsylinteri vaihdettiin. Ilmeisesti palautusjousi on kulunut. Muuten ei merkitystä, mutta pitää nostaa jalalla viimeinen sentti jotta saa cruisen pelaamaan. Onkohan kuin paskamainen vaihtaa?
Comment
-
Sitäkin on yritetty, mutta paikka mihin poljin nousee vaihtelee. Joskus tulee itsestään ylös asti, joskus jää parin sentin päähän. Näin talvella pakkasista riippuen saattaa jäädä selvästi alemmas, kunnes lämpötila matkustamossa nousee... Jos cruisen kytkimen säätää alemmas ja poljin sattuukin nousemaan yläasentoon, niin työntää samalla napin ylemmäs jolloin ei enää seuraavalla kerralla toimi. Pääsylinteri on kuitenkin uusi eli polkimen ilmeisesti on tarkoitus nousta palautusjousen avulla viimeiset sentit.
Comment
-
uusi poljin, jokunen sata kilometrejä takana mutta...kesken kiihdytyksen lopahti toiminta osittain ja nyt paikallaan/liikkeessä ei vaihdetta saa vaihdettua ilman että ottaa hieman vastaan. tyhjäkäyntiä jaksaa hieman vaivalloisesti käydä pykälä silmässä jarrua vasten, piti autoa saada siirrettyä. nestettä ei ole hävinnyt yhtään, nesteet vaihdettu, pääsylinteri putsattu sekä ilmattu pari viikkoa takaperin, poljin on aika reilusti löysempi mitä ennen tuota vikaa.
mistäs kannattas lähtee tutkimaan? tilat on huonot ja autoa saa ilmaan vain sen minkä tunkilla nousee.
Comment
-
kasista on helppo ilmata yksin (ja nopein) kun käyt hakemassa bilhelvetestä sen jarrujen ilmauslaitteen, eli purkki, letkuja ja takaiskuventtiili.
kun putsasin ton pääsylkyn niin perinteisillä konsteilla meni ilmatessa : järki, hermo, 3 iltaa, kaljaa ja tupakkia.
sit sijoitin ton öö (5e?) bilhelveten hiluun ja aikaa menikin ilmaukseen kaikki 2min. stana.
Comment
-
sieltä sen saa syntymään kun ottaa sen polkimien yläpuolella olevan suojusmuovin pois ja letkuliitokset sylkystä.
jotenkin se poljin oli hankalahko irroittaa sylkystä, mutta sain mä sen tos nykerreltyä irti ihan ok.
löytyihän siitä jotai dokumentaatiotakin.
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi-kytkinsylkky/
tuolla pari kuvaa ja niistä voi päätellä syytä miksi kytkin hangoitteli aikoinaan.Viimeksi muokannut repsa; 7.3.2011, 18:29.
Comment
-
ei taida kytkimessä nyt kaikki olla ihan kunnossa. työsylinteri napattu irti, näyttäisi toimivan ihan ok poislukien mitä kuvassa näkyy. testiksi tehty alkuperäisen mittainen metallitappi tuohon korvikkeeksi mutta poljin edelleen tuntuu turhan kevyeltä eikä kytkin irrota kokonaan. natiseva ääni kuuluu polkiessa edelleen eikä tuota ääntä ole minusta kuulunut ennen kuin tämä ongelma tuli esiin.
onko miten iso homma purkaa kytkin auki ja mitä kaikkea joutuu purkamaan tieltä pois?
Comment
-
kytkinpakettihan on helppo purkaa, ei se kovinmonella ruuvilla kiinni ole, kunhan sen siihen eteensä saa nähtäville.
tämä nähtäville saattaminen on sitten hivenen hankalampi, moottori pitää irroittaa vaihdelaatikosta (tietenkin). jotkut nostavat moottorin pois, toiset irroittavat vaihdelaatikon taas korista, molemmat toimii mutta moottorin voi nostaa pois ilman autonosturia, ilman nosturia tuo salkun irroitus on melko perseestä.
Comment
-
7 saatiin suhattua pajalla yhden osaavan kaverin kanssa, kyllä tuon ainakin viiteen saa jos ei vastusta. Kaksin kivempi jos laatikon tiputtaa pois. Ei se niin paha rasti ole etteikö itse tekis jos vain on paikka ja aikaa. Tarkoitan näitä levyjä, en tiä sitten mitä kaikkea kohtaa kun polkimesta eteenpäin lähtee kaivamaan.
Comment
-
8-koneisen askin pudotukseen saa varata pikkasen enemmän aikaa kun 5-koneisen, kun on vielä ahtaampaa irrotella esim. kehäpultteja koneen ja askin välistä ja muutenkin on vähän enemmän irrotettavaa kampetta. Ilman 2-pilarinosturia ja laatikkonostinta en ainakaan itse ryhtyisi moiseen operaatioon ellei sitten nykäise konetta pois.Viimeksi muokannut hoff4; 22.3.2011, 14:56.
Comment
-
Kyllä ton laatikon saa yksin ihan helposti pois. Mulla tuo Urssi olo vain noin 40cm irti maasta ja ei tuo kovin kummoinen homma ollut....mutta takaisin laitto, siinä olikin tekemistä kun sai maata lattialla ja pidellä toisella kädellä laatikkoa paikoillaan (avittaa hiukan tunkilla) ja toisella kädellä yrittää pyörittää niitä pultteja paikoilleen. Meinasi usko jo loppua =)
Comment
-
jarilla on tommone tyttöjen kone, siinä on vähä enemmä tilaa työskennellä.
tosin, tunkillahan noita on joskus iteki resuttu, mutta sanoisin että tuo hoffan aikaisempi maininta nosturista ja askinostimesta on must, tuo pelkkä salkku painaa jo v***sti ja siinä on ehkä sit vähä turhan suuri riski että sieltä menee jotain paskaksi kun mesoaa / saa sen askin päälensä.
Comment
Comment