Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 vinkkejä koneen pätkimiseen kaivataan ? VIKA LÖYDETTY (puolia, egt)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B5 vinkkejä koneen pätkimiseen kaivataan ? VIKA LÖYDETTY (puolia, egt)

    Eli ahdot kun nousee 1 bar tuntumaan niin alkaa ropeltamaan ja pätkimään, ikään kuin sylinteri tai pari jää pois eli sytkäpuolelta haiskahtaa.

    - Tulpat kun vaihtoi, niin pätkiminen siirtyi vaan korkeimmille ahdoille (kokeiltu F5DP0R ja FR5DP uudet tulpat)
    - Maffi todettu toimivan, kun toisella tuli samat viat.
    - Ei tule vikakoodia, eikä missfireä näy Vag-Com:lla
    - Suuttimet ja ilmamassa nousee oletetusti, kunnes rupeaa pätkimään, jolloin ilmamassa tippuu tietenkin vajaaksi, kuten myös suuttimet.

    Mites nuo sytytyksenvahvistusyksiköt (vai mitkä onkaan ilmansuodatinkotelon kyljessä ?), tekeekö ne moista tai sitten itse puolat ?

    Vai mitä kannattaisi logitella/kokeilla ?

    Edit: Homma alkanut satunnaisilla nykäisyillä viikkoja sitten ja välillä toiminut normaalisti. Pari päivää sitten rupesi nykimään joka kerta 0.5-0,8 bar kohdilla kaasu pohjassa. Tulppien vaihdon jälkeen nykiin vähän yli 1 bar ja jokaisella vedolla.

    Vag-com:sta ei huomaa mistään mitään erikoista.
    Viimeksi muokannut vayne; 17.8.2012, 11:47.

    #2
    jos sulla näkyy misfire kanavat niin lokita 014 015 ja 016 jos oikein muistan. Noilla ainakin näkee mitkä pytyt pätkii. JOs on samalla puolella niin vahvistin vahva kandidaatti. Puolan kumiputkiakin noista on halkeillu.

    Comment


      #3
      Ei näy missään noissa tapahtumia eli voipi olla myös jotain muuta kuin sytkä ?

      Sellaisen ihme homman huomasin, että kun moottorijarrutuksella kaasu ylhäällä tiputtelee vauhtia melkein 1000 asti, niin vähän väliä joku releen/mikrokytkimen tapainen naksahdus tulee sulakerasian suunnalta ja samalla hetkellä muuten tasainen alipaine imusarjassa hypähtää sekä auto nykii muutaman kerran. Jos vaikka 4000 alkaa moottorijarruttaa niin näitä naksahduksia tulee useita silloin tällöin ja aina tasainen moottorijarrutus häiriintyy hetkeksi ??

      Ikään kuin kaasuläppä aukeaa nopeasti hyvin vähän. Saman naksahduksen saa aikaan, jos ajaa tasaista vauhtia aivan melkein kaasu ylhäällä ja imusarjassa suuri alipaine. Saatta tuossa tasaisessa ajossa naksua vähän väliä. Tuota moottorijarrutus nykimistä ei ole ollut ennen tätä koko nykimisongelmaa.

      Paikallaan tietenkään ei tyhjäkäynnillä naksu, kun pääsisi kopeloimaan sulakerasian suntaan käsin :( Lähin rele, minkä äänen perusteella voisi olettaa olevan on valkoinen , missä suurella lukee 53.

      Vag-Com ei tietenkään näe mitään erikoista kaasuläpän toiminnassa..
      Viimeksi muokannut vayne; 15.8.2008, 21:34. Perustelu: typoja

      Comment


        #4
        Koitas ohittaa n249 mekaanisesti ja jätä se sähköihin

        Comment


          #5
          Ok täytyy kokeilla, siinä bensanpaineensäätimen vieressähän tuo on.

          Sen toiminta on mulle uusi asia, joten kerroppa vielä sen toimintaperiaate eli miten toimii ja miksi ?

          Selvisi tuon toiminta eli liitetäänkö siinä vaan ByPass:ltä tuleva letku suoraan siihen imusarjalta tulevaan (tai suoraan sen tilalle imusarjaan) ja muilla letkuilla ei ole väliä ?

          Eikös ne muut hoida sitä alipainepankin toimintaa vaan ?

          Ei auttanut tuo homma mutta tuntuu muuten paremmalta, joten jätän ohitetuksi.

          Yhtä-äkkiä sain vetoja melkein ilman pätkimistä, ainakin loppuun asti vedettyä, ihan muutama tosi pieni nypäytys. Alkaa epäilyttää suuttimissa pyörivä roska ?

          Suuttimet laulaa siinä 18 paikkeilla ja heti kun nypyttää niin tippuu 13-14 paikkeille ja nypytyksen jälkeen saman tien 18-19.

          Edit: Välillä toimi vähän ja taas ei. Ainoa minkä Vag-Com:sta näkee on, että 002:ssa nypyttämisen aikaan tippuu engine load/Injector time/Ilmamassa loogisessa suhteessa toisiinsa. Heti kun pätkiminen loppuu niin nousevat normaaliin tasoon.
          Viimeksi muokannut vayne; 16.8.2008, 14:51. Perustelu: Yhdistetty.

          Comment


            #6
            Osaisiko joku sanoa, mistä Vag-com kohdasta voisi päätellä mikä sylinteri pätkii ? Vikakoodilla kun sitä ei suoda tapahtuvan.

            Eilen illalla kun ajoin pidempää ajoa, niin nyt taas joka kerta ahtojen ylittäessä 1.1 bar hävisi ainakin 1 sylinteri kokonaan pois ja pysyi pois kunnes kaasun nosti pois eli sama efekti kun ottaisi tulpan johdon yhdeltä sytlinteriltä pois ja lähtisi ajamaan. Osakaasulla ja alle 1,1 bar toimi edelleen normaalisti, pois lukien tämä moottorijarrutuksella nykiminen 2000 alkaen alaspäin mennessä tai jos ajaa vastaavilla kierroksilla aivan kaasupolkimen yläasennossa.

            Comment


              #7
              jos se ei ole sytkäpätkimistä niin oikeastaan vain laajakaistalla tai monikaasu mittarilla taitaa saada selkoa edes kummalta puolelta pätkii. tai sitten jos aikaa on niin vaihtele suuttimien paikkaa. Painetesti olis tietenkin tehtävä ihan eka.

              n249 ohjaa bypassejä ohjelmallisesti ja itse olen sen ohittanut jolloin ohjaan suoraan kaasulla (imusarjan paineella)

              Comment


                #8
                Vika löytyi, kun Mcpete ystävällisesti riisui omasta autostaan sytytysosia ja kokeiltiin niitä vaihdella ;)

                Toisen puolen puolat kun vaihdettiin, niin alkoi kone toimia taas. Joku niistä kolmesta siis rikki ja toim ivähän miten vaan ja milloin vaan. Ikävä etsiä vikaa, ilman koodeja tai logeja, missä näkyisi jotain vikaan liittyvää.

                Comment


                  #9
                  tutki tarkaan näkyykö niissä putkissa vikaa

                  Comment


                    #10
                    Joo en nähnyt niissä mitään vikaa niissä ja kun paketti toimii noin 1.1 bar asti normaalisti, niin ei iso vika voi olla.

                    Ostan uudet putket varmuuden vuoksi myös.

                    Comment


                      #11
                      Rupes pätkimään, saattaa nykäistä kerran tai pari per vaihde täyskaasukiihdytyksessä. Ahtojen tai seoksen muuttaminen ei vaikuta juurikaan mitään. Kulku muutoin tuntuis olevan jotakuinkin kohdallaan.

                      Elikkäs noita venttiilikopissa olevia puolia/tulpanhattuja vaihtamaanko?

                      Comment


                        #12
                        Joo niistä on hyvä aloittaa tulppien kanssa.

                        Tuli muuten puola ja putki yhdessä, joten ei tarvinut erikseen ostaa. Motonet:n tarvikepuolat siis toimineet tähän asti, kop kop :)

                        Siis 1.8 T koneen puolat on samoja määrätyillä ikävuosilla (ihan alkuperäisenäkin), 2.7 koneeseen ei ainakaan monesta tarvikelistasta löydy järkevän hintaisia. Motonet:n luettelossa juuri nuo 1.8 mallit käy.

                        Comment


                        • #13
                          Miekin hommasin nuo 1.8T puolat motonetistä, hinnassa aika huima ero mitä muistan kyselleeni, oonkohan paljon väärässä jos se 2.7 hinta oli joku yli 100e?/kpl merkkiliikkeessä ja nuo 1.8T alle neljäkymppiä motonetissä.

                          Comment


                            #14
                            SYTYTYSPUOLA AUDI A4 95--00

                            1,8-Turbo Tulpanhatussa jos painettava /SUORAKliitin. . . . 10-1152 37.50 ???

                            tuo ilmeisesti kyeessä motonetin valikoimasta?

                            Comment


                              #15
                              Tuo taisi olla mutta saathan sen tarkistettua siinä tiskillä, että onko samannäköinen.

                              Comment


                                #16
                                tiskillä
                                Ei nyt just ole Turkuun asiaa (vain siellä varasto näyttää riittävää määrää), et täytyy vain luottaa, että matkahuolto tuo oikeata tavaraa.

                                Comment


                                  #17
                                  Puolien vaihto poisti nykimisen :)

                                  Noissa puolissa ei tullut tiivistekumeja ja vanhojen kumit ei sopine kun motonetin puolissa isompi ura. Ei liene ongelma laittaa ilman tiivistekumeja, kunhan muistaa paineilmalla putsata tulpan ympäristön aina kun tulppia vaihtaa?

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllä noissa mun motonetversioissa oli kumit eli puola tiivistyy konetta vasten.

                                    Huono kuva tosin...
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut vayne; 17.9.2008, 08:05. Perustelu: kuva

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei ollut kumeja ei. Noh täytynee sitten lähteä puola kourassa metsästämään o-renkaita jos vaikka kosteuden takia ongelmia ilmenee.

                                      Comment


                                        #20
                                        No niin kun tuossa ongelman alussa vaihdoin 3 tarvikepuolaa, niin nytten on viimeinenkin niistä hajonnut ja vaihdettu alkuperäiseen :) Loput 3 puolaa on edelleen vanhoja alkuperäisiä.

                                        Tarvikepuolat kestää vähän aikaa tai sitten ei (yksi lopetti toiminnan jo melko uutena) eli Berun alkuperäistä kannattaa suosia, jos ajaa reilusti yli 1 bar.

                                        Tarvikepuolet kesti aluksi täysiä ahtoja mutta kun kerran rupeavat pätkimään niin kestää reilu 1 bar enää sen jälkeen eli kipinä muuttuu heikoksi, varsinkin vesiruiskulla.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tyhjäkäynnillä alkoi ontumaan. Plokissa 32 ilmeisesti kuskin puolen tyhjäkäyntiarvo on enempi plussalla kuin toinen puoli (eli vasemman puoleinen arvo -0.8 ja kolmas vasemmalta 0.4). Tuosta pääteltynä kuskinpuolelta tulee happea läpi eli kuskin puoli pätkii. Osakaasuarvot on samat molemmin puolin ja pintakaasulla/täyskaasulla ei tuntuis olevan mitään ongelmaa.

                                          Mikäs tuollaisen vois tyypillisesti aiheuttaa?

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei tuo 032 kerro juurikaan, aina ne vähän erilailla on ja muuttuvat. En ole löytänyt yhtään plokia, josta puolan tai tulpan pätkimisen löytäisi. Viimeksi pätki sekä puola, että tulppa, mikä oli tuskallista selvitää, kun ei viitsinyt kaikki vaihtaa kerralla :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              tyhmääkin tyhmempi kysymys, mutta miksei näihin ole kukaan muuttanut niitä aktiivisen päätteen omaavia puolia ?
                                              siis näitä 30e puolia - tiivistys koppaan on varmaankin huono, mutta vaihtuisipa ilma kynttilän ympärillä eikä kaikki sulaisi paskaksi.

                                              Comment


                                                #24
                                                On kyllä mielessä ollut puolien vaihto toisenlaisiin mutta asia unohtunut aina koneen toimiessa. Jospa sitten ensikerralla...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tulpat katsottu ja koetettu saada pätkivää pyttyä kiinni irroittelemalla puolan johtoja lennosta. Ei oikein saalista tullut. Tulpat oli löysällä ja luulin jo syyn löytyneen. Plokki 32 muuttuu omituisemmaksi: -0.8 3.2 0.8 1.6. Tuossa on kyllä nuo eri puolet olleet tosi lähellä toisiaan. Kerran ihan niinkuin olisi bensan paine mennyt nopeasti nollaan koneen sammuttamisen jälkeen -> suutin jäänyt vuotamaan? Mut muutoin paine jäi ok. Joskus kuumana käynnistettäessä kuin yksi pytty hetken pelistä pois, kunnes alkaa toimia ja pätkii vain ehkä joka kolmas kerta.

                                                  Parissa tulpassa eriste(posliini) ihmeellisesti säröillä, mut ei kai ahdot päällä vois toimia jos tuossa vika.

                                                  Seuraavaksi ilmeisesti suuttimet ylös ja katsoo tiputtaako joku suutin?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kyllä noi bensanpaineet välillä sammutuksessa pääsee tippumaan itselläkin. Tuo kylmänä yksi pytty pois oli mullakin oireena puolan ollessa rikki.

                                                    Noi puolat ja tulpat voi olla rikki, vaikka kestää yli 1.3 bar ahtoa, viimeksi mulla 1.4 bar kohdilla alkoi paukkumaan ja se oli tulppa. Noi viat kun ei ole aina päällä, niin vaikea paikallistaa. Ehdottaisin, että vaihdat kaikki tulpat sivukipinä malliin ja sen jälkeen jos pätkii niin kolmella uudella puolalla molemmat puolet läpi.

                                                    Viimeksi en löytänyt syyllistä, tulpat näytti ok mutta niiden vaihto hävitti ongelmat. Sama homma puolien kanssa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ehdottaisin, että vaihdat kaikki tulpat sivukipinä malliin
                                                      Eli onko nuo boschin F5DPOR (RS2) tulpat on todettu toimivammiksi kuin boschin platinumit, jotka ovat orkkistyyliset?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Lainaus:
                                                        Ehdottaisin, että vaihdat kaikki tulpat sivukipinä malliin

                                                        Eli onko nuo boschin F5DPOR (RS2) tulpat on todettu toimivammiksi kuin boschin platinumit, jotka ovat orkkistyyliset?
                                                        Noita tuolla maailmalla ässissä on käytetty, kun on ollut muilla malleilla pätkintää. Itsellä korkeilla ahdoilla pätkineet platinumit päivitin juuri toimiviin F5DPOR mallisiin. Noi sivukipinät toimii profiilin toisessakin autossa hyvin korkeilla ahdoilla (niistä ne varastinkin, kun piti Audi saada liikkeelle).

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Viekös tuollainen injector cleaner -aine bensan nakutuskestävyyttä?

                                                          testattu:
                                                          STP fuel system cleaner ei muuttanut sytyn myöhäistyksiä miksikään.
                                                          Viimeksi muokannut pv; 12.7.2009, 19:32.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Noin 11bar puristuspaine on ilmeisesti ok näissä laitteissa?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X