Pienoinen ongelma taas.. Kyseessä siis B6 1.8Tq 2004. Moottori on BFB.
Eli viimeisen kuukauden aikana on pari kertaa syttynyt moottorin merkkivalo. Kaikki on tuntunut kuitenkin pelaavan, valokin sammui molemmilla kerroilla kun käytti akun irti, eikä syttynyt uudestaan vähään aikaan. En siis ollut juurikaan huolissani. Valo syttyi myös viime talvena kerran, silloin nollautin sen merkkiliikkeessä ja kyseessä oli kuulemma jokin satunnainen kylmyydestä johtuva vika.
Tänään vilkaisin moottorin vikakoodit vag-comin shareware-versiolla:
---------
4 Faults Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 002 - Please Register/Activate
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage Too Low
P1602 - 002 - Please Register/Activate - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
----------
Voisiko näistä joku asiaan perehtynyt tehdä jotain johtopäätöksiä? Kaivelin Googlella pariin koodiin nuo selitykset. Yksi liittynee tuohon akun irrotukseen? Valon palaessa vikakoodeja ei siis ole luettu,
Viimeisimmän virtabootin jälkeen auto tuntui vähän ponnettomalta, syynä ilmeisesti se kaasuläpän sopeutus, autolla oli ajettu lähinnä työmatkaa kaupunkinopeuksilla. Tein tänään vähän testiajoa eri kierrosalueilla ym., ja rupesi jo tehotkin tuntumaan ihan normaalilta.
Toinen havainto on että autossa huutaa flekti välillä jopa kylmäkäynnistyksen yhteydessä, ilman mitään logiikkaa. Lämpömittari käyttäytyy myös oudosti, välillä se näyttää paljon vähemmän kuin pitäisi, ja saattaa sitten pompata 70->90 muutamassa sekunnissa. Eli tuo lämpöihin viittaava vikakoodi voisi ehkä liittyä vialliseen lämpöanturiin tms.?
Nyt puoli tuntia sitten se pirun valo syttyi taas... Otan oluen.
Eli viimeisen kuukauden aikana on pari kertaa syttynyt moottorin merkkivalo. Kaikki on tuntunut kuitenkin pelaavan, valokin sammui molemmilla kerroilla kun käytti akun irti, eikä syttynyt uudestaan vähään aikaan. En siis ollut juurikaan huolissani. Valo syttyi myös viime talvena kerran, silloin nollautin sen merkkiliikkeessä ja kyseessä oli kuulemma jokin satunnainen kylmyydestä johtuva vika.
Tänään vilkaisin moottorin vikakoodit vag-comin shareware-versiolla:
---------
4 Faults Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 002 - Please Register/Activate
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage Too Low
P1602 - 002 - Please Register/Activate - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
----------
Voisiko näistä joku asiaan perehtynyt tehdä jotain johtopäätöksiä? Kaivelin Googlella pariin koodiin nuo selitykset. Yksi liittynee tuohon akun irrotukseen? Valon palaessa vikakoodeja ei siis ole luettu,
Viimeisimmän virtabootin jälkeen auto tuntui vähän ponnettomalta, syynä ilmeisesti se kaasuläpän sopeutus, autolla oli ajettu lähinnä työmatkaa kaupunkinopeuksilla. Tein tänään vähän testiajoa eri kierrosalueilla ym., ja rupesi jo tehotkin tuntumaan ihan normaalilta.
Toinen havainto on että autossa huutaa flekti välillä jopa kylmäkäynnistyksen yhteydessä, ilman mitään logiikkaa. Lämpömittari käyttäytyy myös oudosti, välillä se näyttää paljon vähemmän kuin pitäisi, ja saattaa sitten pompata 70->90 muutamassa sekunnissa. Eli tuo lämpöihin viittaava vikakoodi voisi ehkä liittyä vialliseen lämpöanturiin tms.?
Nyt puoli tuntia sitten se pirun valo syttyi taas... Otan oluen.
Comment