Eilen reippaammanpuoleisen kiihdytyksen (ei mitään liioiteltua repimistä kuitenkaan) jälkeen kytkin ei suostu irroittamaan. Mitään hälyääniä ei hajoamisen yhteydessä kuulunut ja poljin tuntuu täsmälleen samanlaiselta kuin aikaisemmin, eli vastusta on ja poljin nousee takaisin ylös.
Tänään olen tuota poljinta käynyt pumppamassa eikä kyllä irroita vieläkään. Nestettä ei ole hävinnyt säiliöstä ja pääsylinteri on ulkoapäin kuiva. Poljinta painettaessa on iskun loppupäässä kuultavissa pienoinen narina jota ei ole aikaisemmin kuulunut. Kytkin on tähänasti toiminut täysin moitteetta eikä varoittanut hajoamisestaan millään tavalla.
Ehdotuksia siitä mikä on hajonnut? Mikä näistä tyypillisesti menee?
Koska kytkinpoljin käyttäytyy täsmälleen kuten aikaisemmin, niin pää- tai työsylinterin vika vaikuttaa epätodennäköiseltä. Voiko asetelmassa jokin hajota, niin että levy ei irroita?
Voiko työsylinterin toimivuuden mitenkään varmistaa sen ollessa paikallaan? Näyttää olevan aika hankalassa kohdassa.
Tänään olen tuota poljinta käynyt pumppamassa eikä kyllä irroita vieläkään. Nestettä ei ole hävinnyt säiliöstä ja pääsylinteri on ulkoapäin kuiva. Poljinta painettaessa on iskun loppupäässä kuultavissa pienoinen narina jota ei ole aikaisemmin kuulunut. Kytkin on tähänasti toiminut täysin moitteetta eikä varoittanut hajoamisestaan millään tavalla.
Ehdotuksia siitä mikä on hajonnut? Mikä näistä tyypillisesti menee?
Koska kytkinpoljin käyttäytyy täsmälleen kuten aikaisemmin, niin pää- tai työsylinterin vika vaikuttaa epätodennäköiseltä. Voiko asetelmassa jokin hajota, niin että levy ei irroita?
Voiko työsylinterin toimivuuden mitenkään varmistaa sen ollessa paikallaan? Näyttää olevan aika hankalassa kohdassa.
Comment