Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkin ei irroita (S2 ABY)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkin ei irroita (S2 ABY)

    Eilen reippaammanpuoleisen kiihdytyksen (ei mitään liioiteltua repimistä kuitenkaan) jälkeen kytkin ei suostu irroittamaan. Mitään hälyääniä ei hajoamisen yhteydessä kuulunut ja poljin tuntuu täsmälleen samanlaiselta kuin aikaisemmin, eli vastusta on ja poljin nousee takaisin ylös.

    Tänään olen tuota poljinta käynyt pumppamassa eikä kyllä irroita vieläkään. Nestettä ei ole hävinnyt säiliöstä ja pääsylinteri on ulkoapäin kuiva. Poljinta painettaessa on iskun loppupäässä kuultavissa pienoinen narina jota ei ole aikaisemmin kuulunut. Kytkin on tähänasti toiminut täysin moitteetta eikä varoittanut hajoamisestaan millään tavalla.

    Ehdotuksia siitä mikä on hajonnut? Mikä näistä tyypillisesti menee?

    Koska kytkinpoljin käyttäytyy täsmälleen kuten aikaisemmin, niin pää- tai työsylinterin vika vaikuttaa epätodennäköiseltä. Voiko asetelmassa jokin hajota, niin että levy ei irroita?

    Voiko työsylinterin toimivuuden mitenkään varmistaa sen ollessa paikallaan? Näyttää olevan aika hankalassa kohdassa.

  • #2
    Voisikos levy olla kytkinakselissa jumissa jotenkin, skeidaa välissä liikaa tms. Oletko kokeillut vaihde päällä tms vastusta vasten eli onko se ihan "yhtä puuta" myös poljin pohjassa vai luistaako.

    Comment


    • #3
      Asetelma saattaa olla osittain särki, jos tuntuma polkimella on normaali. Jotain niittauksia saattaa olla asetelmasta irti poikki, joten epäilempä kytkin remontin olevan edessä.

      Comment


      • #4
        Mulla kävi noin pari viikkoa sitten, tuolla lopussa on kuvia.
        http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6095
        Kytkin ei irroittanut mutta oli hiukan veltompi polkea kuin normaalisti.

        Comment


        • #5
          Kävinpä heittämässä tänään pienen lenkin, vaikka se huonolla akulla on hieman hankalaa tuolla liikenteen seassa.

          Lenkillä huomattua:

          Kytkin pohjassa jarrua vasten ajettaessa (vaikeata kun on vaan kaks jalkaa), niin kytkin luistaa. Samaa huomattavissa myös liukkaalla kiihdyttäessä, kytkin pohjassa kytkin luistaa, kytkin ylhällä pyörät lyövät tyhjää. Eli kytkin kyllä irroittaa aavistuksen, ei vaan tarpeeksi. Vaihteet eivät edellenkään mene päälle kone käynnissä.

          Yritin Porkkiksen ehdotuksen mukaan ajaa vasten jarrua ja välillä myös moottorijarrutella, mutta eipä lähtenyt toimimaan.

          Comment


          • #6
            Varmaankin yhtä huono tuuri sitten kuin Tommilla. Tai sitten pääsylinteri on sen verran kuollut että vuotaa männän ohi eikä painetta synny tarpeeksi työsylkylle.

            Comment


            • #7
              Pystyykö työsylinterin liikeradan mitenkään tarkistamaan sylinterin ollessa paikallaan, vai onko se niin syvällä vaihdekopan sisällä että männän liikettä ei näe?

              Comment


              • #8
                Ei näe ei :(

                Comment


                • #9
                  Syy kytkimen toimimattomuuten oli työsylinterissä, tai tarkemmin sen männän päässä olevassa muoviholkissa joka oli haljennut. Kuvaa omasta rikkinäisestä sylinteristä ei ole, mutta vika oli täsmälleen sama kuin tässä:



                  Valitettavasti kuva näkyy vain s2forumin käyttäjille.

                  Comment


                  • #10
                    Sanoisinko että hyvä flaksi, että korjaus oli tehtävissä ns ulkoisesti!

                    Comment


                    • #11
                      Niinpä. Nyt kuitenkin valitettavasti kävi niin että korjaamo ehti irroittaa vaihteiston ja remppa paisui aivan eri mittoihin. No, onhan mulla nyt uusi kytkin ja vaihteiston stefojakin tuli vaihdettua samalla, mutta kalliiksi tuli suhteessa vikaan.

                      Comment

                      Working...
                      X