Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 käynnistyy ja sammuu heti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    No niin... nyt on uusi virtalukon pohja mutta ei auttanut, ei käynnisty ja yhä sama vikakoodi.

    Ja löytyihän se vika lopultakin... sama vika oli ollut jo aikaisemminkin eli kosteutta ECU boxissa, viimeksi tosin ongelmat katosivat pikaisella kuivattelulla, nyt vaati jo vähän pidempään.
    Viimeksi muokannut Timo K.; 15.5.2008, 15:28.

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja teemuval Näytä viesti
      Nyt on käytetty Audi merkkikorjaamolla. Kyseessä mukamas tyyppivika.

      Vika oli lukupuolan johtoliittimen huonossa kontaktissa. Puhdistivat sen ja saatto myös laittaa nippusiteen kiristämään liitintä, ainakin huoltomies haki nippusiteen autoon. Ottivat ratin irti ja löystyttivät suojamuovia ympäriltä, että pääsi käsiksi. Aikaa ei mennyt kuin 30 minuuttia ja homma tuli maksamaan 50?.

      Ei ole ainakaan vielä leikkinyt, joten toivotaan että vika oli siinä.
      Ei auttanut liittimen puhdistaminen. Seuraavaksi vaihdettiin ajoneston lukupuola (150€), ei auttanut sekään. Sitten viimeisellä vaihdettiin kokonaan uusi mittaristo (360€). Mittariston vaidon jälkeen jälkeen pelittänyt ongelmitta (ainakin nämä kolme viikkoa). Ja välillä vielä kokeiltiin avaimien koodausta.

      Koko kesä menikin mukavasti juostessa merkkiliikkessä ja tuo juoksukaan ei maksanut, kuin vajaa 600€.

      Comment


        #33
        Nyt antoi täälläkin ajonesto lopulta periksi. On temppuillut jo kauan mutta yleensä on lähtenyt viimeistään kolmannella yrittämällä. Nyt ei kuitenkaan enää hyväksy avaimia ollenkaan.

        Tuolta löytyi hyvä ohje lukupuolan ja ajonestopurkin välisen johdon vaihtoon:
        http://www.audipages.com/Tech_Articl...rereplace.html

        Mutta tuo ratin irroitus ei ole ihan helppo. Airbagin ruuvit ovat todella tiukassa ja tuntuu siltä että jotain muuta hajoaa ennenkuin ruuvit aukeavat. No kyllähän ne sitten aukesivat kun uskalsi vääntää. T30 torx oli oikea koko.

        Itse ratin irroitukseen tarvitsee vielä XZN hylsyn kokoa M12.

        Lisäys: johto vaihdettu, ei apua. Seuraavaksi hinausauton lavalla audicentteriin tutkittavaksi.
        Viimeksi muokannut mpelanti; 18.5.2010, 11:11.

        Comment


          #34
          Nyt on auto taas ajossa. Avaimet koodattu merkkiliikkeessä uusiksi. Syy siihen miksi ajonesto on ne hukannut ei ole tiedossa. Toivottavasti vika ei uusiudu.

          Ilmeisesti pystyn kyllä VAG-Comilla itsekin tekemään tuon avaimien koodauksen koska autoni avaimien mukana tuli ajoneston PIN-koodi. Onnistun loggautumaan ajonestoon ja pääsen aina niin pitkälle että löydän tiedon koodattujen avaimien määrästä. Sitä pidemmälle en nyt uskaltanut kokeilla kun kaikki kuitenkin taas toimii.

          Comment


          • #35
            itselläni sama vika alkoi vuosi sitten. starttasin 10 kertaa ja aina käynnistyi ja sekunnin päästä sammui. lopulta avasin takaluukun, käänsin lattiamattoa ja avasin pyöreän suojan kolmella ristipääruuvilla. sitten pyysin kaveria starttaamaan ja samaan aikaan koputtelin vasaralla bensatankin yläosaa ja auto käynnistyi. ilmavuotoa epäilen ja pari kertaa A8:n on/off temppuiluun on riittänyt kämmeniskut suojaluukun kohdalle.

            Comment


            • #36
              Oliko pumppu rikki.

              Comment


                #37
                En odottaisi josin vastausta kun viimeksi 10 vuotta sitten käynyt foorumilla. Mutta jos koputtamalla bensapumppu lähti pyörimään, se sitten veti viimeisiä ja varmasti meni vaihtoon.

                Comment

                Working...
                X