Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 käynnistyy ja sammuu heti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8 käynnistyy ja sammuu heti

    Hetihän näitä vikoja alkaa löytyä... Eli pari kertaa on tehnyt niin, että lähtee kyllä heti startatessa käyntiin, mutta sammuu samantien. Ensimmäisellä kerralla jäi kolmannella startilla käyntiin, äsken vaati neljä. Hall-anturia oli searchin mukaan joskus epäilty tuollaisen syyksi, mutta voiko se olla toimimatta noin satunnaisesti? Vai se "tyyppivika", bensapumppu...
    Viimeksi muokannut Veskuh; 4.10.2007, 07:23.

  • #2
    Käynnistyksenesto ainakin A6:ssa käyttäytyy siten että käynnistyy, mutta sammuu samantien jos koittaa käynnistää avaimella joka ei keskustele systeemin kanssa.

    Comment


      #3
      Siis vika voisi olla avaimessa tai anturissa? Täytyy kai kokeilla toisella avaimella. Mutta eikö käynnistyksenesto tarkista heti onko oikea avain, eikä vasta startin jälkeen???

      Comment


      • #4
        Ainakin hieman vanhemmat ajonestot toimivat juuri noin. Jos ajonesto sammutaa moottorin jää myös ajoneston merkkivalo vilkkumaan.

        Comment


          #5
          Yleisesti ottaen ajoneston keloja on vaihdettu paljonkin Audien virtalukkoihin. Sitä sopii eipäillä tässäkin tapauksessa.

          Comment


          • #6
            MotorDrehzahlMesser?
            Ehdotetaan lonkalta myös pyörimisnopeusanturia.
            VagCom poiminee tuon kyllä eli luetuta vikakoodit ennen isompaa remonttia.

            Comment


              #7
              Katso piruuttas, että kaikki valot toimii. Meinaan pari vuotta sitten kun olin tankkaamassa A4:sta (vm. -99), sain tankkailtua ja piti lähtee kotiin päin, mutta kun käänsin avaimesta auto käynnistyi ja sammui heti. Kun siinä olin puolituntia renkkaillu, soitin läheiseen Audi-huoltoon, sieltä ukko kurvas paikalle, löi koneet kiinni ja luki vikakoodit. Sano vaan, että jaa taas tällainen. Meni takakonttiin ja vaihto jarruvalon joka oli palanu, käski hypätä sen jälkeen sisälle ja startata, auto lähti käymään ja toimi ihan normaalisti

              Tiedä sit että vedettiinkö meikäläistä nenusta, mut oli -20 pakkasta ulkona sillon että ei paljon kiinnostanu siinä vaihees + että oli firman auto

              Comment


                #8
                Muuten kyllä valot toimii, mutta takaovien alareunojen kirkkaat valot ja takareunojen punaiset ei pala. Etuovissa toimii. Polttimot ok, voisikohan tuo liittyä asiaan? Ei kai, jos tuollaisesta johtuisi, ei kai se lähtisi ollenkaan käyntiin? Edelleenkin tehnyt sen vain kaksi kertaa. (Pitänee koputtaa puuta...)

                Comment


                  #9
                  No niin, taas sai starttailla muutamaan otteeseen. Ja kyllä, ajoneston valohan se siellä vilkutteli... Onkohan tuo kelan vaihto minkälainen operaatio? Vai onko mahdollista että vika on avaimessa.

                  Comment


                  • #10
                    Asiasta on ollut keskustelua. Söötsillä:

                    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...light=ajonesto

                    Comment


                      #11
                      No niinpä löytyykin, näköjään aika yleinen ongelma. Kiitoksia, eiköhän asia tästä selviä...

                      Comment


                        #12
                        Ratkaisu

                        Tuli viimeinkin mitta täyteen käynnistykseneston kanssa. Ratti ja suojamuovit irti, virtalukolta käynnistyksenestopurkille menevä noin 35 cm pituinen kaksinapainen johto irti. Otin liittimen tyhjistä paikoista 4 kpl käyttämättömiä kontakteja, sopivan pätkän monisäikeistä johtoa johon laitoin kontaktipinnit kiinni. Johto kiinni, muovit ja ratti paikalleen. Muutaman viikon testien jälkeen voisin sanoa ongelman korjaantuneen.

                        Ja korjauksen hinta: 0 € + reilu tunti työtä. Korjauksen arvo: Priceless ;)

                        Comment


                        • #13
                          kerroppa lisää tuosta hommasta

                          Comment


                            #14
                            Mitäs haluat tietää? Homma on oikeasti varsin yksinkertainen. Eli korvataan lukon vieressä olevalta lukukelalta ajonestopurkille menevä johto uudella. Tuon voi varmasti ostaa liikkeestäkin, mutta kun ainakin minulla purkin puoleisella liittimellä oli käyttämättömiä pinnejä lainasin sieltä neljä kappaletta ja tein tavallisesta kaksinapaisesta johdosta uuden. Vieläkään ei ole yhtään herjaa tullut käynnistyksessä joten katsoisin vian korjatuksi ;)

                            Comment


                            • #15
                              ajoneston kela

                              Tietääkö kukaan paljon tommoinen ajoneston kela maksaa?

                              Alkaa itellä palaa käämit tuon ajoneston kanssa! Leikkii todella usein.

                              Jos uusi koko virtalukon, tuleeko siinä mukana uusi johto, mistä on ollut ketjussa puhetta?

                              Ylipäätään, mikä olisi varmin tapa saada ajonesto pelittämään?

                              Comment


                              • #16
                                Täysin samoja oireita aikoinaan VW Golf 3:ssa. Virtalukon kelalta seuraten johtoja käynnistykseneston boksiin (tupakka-askin kokoinen laite mittariston takana), keittäen kolvilla kaikki perinteiset juotokset vika hävisi kokonaan.
                                Ei maksa mitään, jos on kolvi.

                                Comment


                                • #17
                                  Korjattu?

                                  Nyt on käytetty Audi merkkikorjaamolla. Kyseessä mukamas tyyppivika.

                                  Vika oli lukupuolan johtoliittimen huonossa kontaktissa. Puhdistivat sen ja saatto myös laittaa nippusiteen kiristämään liitintä, ainakin huoltomies haki nippusiteen autoon. Ottivat ratin irti ja löystyttivät suojamuovia ympäriltä, että pääsi käsiksi. Aikaa ei mennyt kuin 30 minuuttia ja homma tuli maksamaan 50?.

                                  Ei ole ainakaan vielä leikkinyt, joten toivotaan että vika oli siinä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Samantyyppisiä ongelmia käynnistyksen kanssa kuin VeskuH:lla on ollut itselläkin, tosin tähän asti aina on lähtenyt käymään toisella starttauksella.

                                    Nyt kuitenkin auto seisoi reisuun aikana pari viikkoa pihassa eikä aamulla lähtenyt käymään ollenkaan, startti pyörittää konetta mutta ei käynnisty eikä edes lupaa...

                                    Vikakoodeja antoi:
                                    17919 - Intake Manifold Valve (N156): Electrical Malfunction
                                    P1511 - 35-00 - -
                                    00532 - Supply Voltage B+
                                    27-00 - Implausible signal

                                    Tyhjensin vikakoodit ja auto hörähti käymään samantien.

                                    Pari tuntia myöhemmin sama juttu.

                                    Mikähän tässä nyt voisi olla vikana...?

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuliko sama vikakoodi uudelleen? Jos tuli, niin tuon venttiilin liittimessä luultavasti vikaa tai akun navoissa huono kontakti tai akku loppu...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuli samat koodit, akun kuntoa aloin epäillä itsekin, akun napojen liitokset on hyvät mutta akku saattaa olla jo iäkäs... laitoin nyt ensiavuksi akun lataukseen.

                                        Comment


                                          #21
                                          Kannattaa tarkistaa pääakkukaapeliliitoksen kunto pelkääjän puolen pyöräkotelon alla. On todennäköisesti syöpynyt pilalle ja sen takia heittää B+ virhettä. Sijaitsee suunnilleen iskaritolpan kohdalla runkopalkin alapuolella.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kannattaa tarkistaa pääakkukaapeliliitoksen kunto pelkääjän puolen pyöräkotelon alla. On todennäköisesti syöpynyt pilalle ja sen takia heittää B+ virhettä. Sijaitsee suunnilleen iskaritolpan kohdalla runkopalkin alapuolella.
                                            Joo-o, aika karmean näköinen oli tuo liitin. Puhdistin liittimen ja vaihdoin uuden akun. Auto kävi vähän aikaa tyhjäkäyntiä ja sammui eikä lähde uudestaan käyntiin.

                                            Ja nyt taas uusia koodeja:
                                            17919 - Intake Manifold Valve (N156): Electrical Malfunction
                                            P1511 - 35-00 - -
                                            00532 - Supply Voltage B+
                                            27-00 - Implausible signal
                                            00771 - Fuel Level Sensor (G)
                                            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
                                            18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage Too Low
                                            P1602 - 35-10 - - - Intermittent
                                            17817 - EVAP Purge Valve (N80): Electrical Malfunction
                                            P1409 - 35-00 - -
                                            17609 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Electrical Malfunction
                                            P1201 - 35-00 - -
                                            17613 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83): Electrical Malfunction
                                            P1205 - 35-00 - -
                                            17612 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Electrical Malfunction
                                            P1204 - 35-00 - -
                                            17616 - Fuel Injector for Cylinder 8 (N86): Electrical Malfunction
                                            P1208 - 35-00 - -

                                            Että tällaista tänään...

                                            Comment


                                              #23
                                              Mulla oli tuo pelkääjän lokarin liitos myös hapettunu pilalle, mutta mitään vikakoodeja se ei generoinut.

                                              Mutta jos uusi akku ei auttanu niin ehkä se vois tuoltakin vika löytyä.
                                              Auttaako koodien nollaus mitään?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kokeilin vielä vikakoodien nollausta, uusi starttausyritys ja nämä koodit tuli uudelleen:

                                                00532 - Supply Voltage B+
                                                27-00 - Implausible signal
                                                00771 - Fuel Level Sensor (G)
                                                30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

                                                Eikä lähde käyntiin...

                                                Edit:
                                                Ja huomasinpa tuossa vielä että bensamittari näyttää nollaa vaikka tankissa on noin 1/3 verran ainetta sisässä! Ei edes viisari värähdä kun laittaa virrat päälle...

                                                Bensapumpun rele tuntuu toimivan, samaten bensapumppu - ainakin suihkuaa bensaa kun avasin filtterin jälkeen olevan bensaputken liitoksen ja laitoin virrat päälle.
                                                Viimeksi muokannut Timo K.; 29.4.2008, 18:47.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Näyttäisi olevan vika siellä päävirtapuolella edelleen. Akulta maihin tai toiseen suuntaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kumarruin vielä uudestaan tutkimaan tuota päävirtakaapelin liitäntää ja löytyihän sieltä vielä itse kaapelistakin vikaa! Kaapeli oli hapettunut käytännössä poikki kuoren sisällä n. 5 cm liittimeltä eteenpäin, päältäpäin se oli kuitenkin ihan ehjän näköinen. Pätkäisin kaapelin päästä palasen pois ja liittimeen kiinni -> bensamittari alkoi toimimaan.

                                                    Ei kuitenkaan käynnistynyt, vikakoodeja jäljellä enää yksi:
                                                    00532 - Supply Voltage B+
                                                    27-00 - Implausible signal

                                                    Täytynee vaihtaa nyt koko kaapeli uuteen ja kokeilla sen jälkeen uudelleen...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Seuraavaksi tarkastukseen ECU:n maadoitus. Eli poksi irti ja liitin tarkastuksen alle...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No niin... ECU kotelo avattu ja kosteutta boksissa jälleen. Vähän kuivattelua ja liittimet putsattu, ei kuitenkaan lähde käymään. Bensaa näyttäisi tulevan mutta vaikuttaa siltä että nyt kipinä puuttuu? Vaihdoin uudet sytytystulpat -vanhat oli jo aika kuluneen näköiset- siitä huolimatta ei näytä sytyttävän.

                                                        Vikakoodina tulee vain
                                                        00532 - Supply Voltage B+
                                                        27-00 - Implausible signal


                                                        Voisiko olla vialliset sytytyksen ohjausyksiköt - siis molemmat pimeänä? Näistä toinen vaihdettiin vuosi sitten kun kone kävi silloin 7:llä pytyllä.

                                                        Alkaa jo konstit loppumaan.. :(

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vaihdoitko sen kaapelin? Jos se jostain muualtakin melkein poikki? Virta "riittää" bensamittarille muttei muulle (vrt. tyhjä akku)? Koodithan on suomennettuina että tietokone saa epäuskottavia lukuja plus-virran puolelta? Eri lukuja eripuolelta autoa? Voisiko siinä olla jokin turvapiiri joka estää käynnistyksen turvatakseen muuta elektroniikkaa? Ota toinen akku ja "avaa toinen virransyöttöpiste käynnistyskaapeleilla" vaikka siihen etukulman rikkinäiselle liittimelle. Plussa siihen ja miinus runkoon.

                                                          Pystyykö sitä boxia eristämään millään? Muovit ympärille? Olisiko se saanut kipeää kosteudesta?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tarmonpuuskassa tarkistin vielä virtalukon - ja sehän oli rikki! Katsotaan löytyisikö syypää sieltä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X