Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.4 TFSI CNG 110kW nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.4 TFSI CNG 110kW nykii

    Passatti alkanut tekemään rasittavaa nyintää. Vaikuttaisi olevan paljon samantyylistä, kuin puola olisi kaput tai ei saisi kunnolla kipinää tulpasta. Ongelma ei ole jatkuvaa, mutta kokoajan ongelman läsnäoloaika on kasvanut. Kaikki puolat ja tulpat on uusittu hiljattain, ~10tkm sitten. Ongelmaa esiintyy sekä kaasulla että bensalla. Parhaiten kone toimii ~2000rpm isolla vaihteella ajaessa, tällöin ei välttämättä huomaa mitään. Pintakaasulla kuormittaessa ongelma on pahin, täysvedossa huomaa vähiten, mutta ongelma on sielläkin läsnä.
    Myös paikoillaan ollessa, kun nostaa kierroksia ~2500 paikkeille, ei kone käy tasaisesti vaan rötää / humppaa. Eli ei vaadi paljoa kuormitusta, että ongelma esiintyy. Välillä tuntuu että rötäjää myös moottorijarrutuksessa, eli ahto-ohjauksessa ongelma tuskin on. Voiko kaasuläppä tai jokin vastaava osa tehdä tuollaista murhetta? Ohessa tämänhetkinen vikakoodilistaus moottorista:

    "Monday,09,March,2020,18:33:10:02228
    VCDS Version: Release 18.2.1 (x64) Running on Windows 7 x64
    www.Ross-Tech.com

    Address 01: Engine Labels: 03C-906-021-CDG.clb
    Control Module Part Number: 03C 906 021 HW: 03C 906 021
    Component and/or Version: 4414 CNG N10G71 G 6581
    Software Coding: 0000072
    Work Shop Code: WSC 26852 002 1048576
    VCID: 58BF4284EB1BDF843C-800C
    13 Faults Found:

    013153 - Misfire detected during Nat.Gas Operation
    P3361 - 000 - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 6
    Reset counter: 255
    Mileage: 250599 km
    Time Indication: 0
    Date: 2057.14.05
    Time: 16:46:20

    Freeze Frame:
    RPM: 5404 /min
    Load: 100.0 %
    Speed: 94.0 km/h
    Temperature: 84.0°C
    Temperature: 9.0°C
    Absolute Pres.: 990.0 mbar
    Voltage: 14.224 V

    013154 - Cylinder 1 Misfire detected during Nat.Gas Operation
    P3362 - 000 - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 255
    Mileage: 250492 km
    Time Indication: 0
    Date: 2057.14.05
    Time: 10:40:50

    Freeze Frame:
    RPM: 5737 /min
    Load: 95.6 %
    Speed: 87.0 km/h
    Temperature: 84.0°C
    Temperature: 10.0°C
    Absolute Pres.: 990.0 mbar
    Voltage: 13.716 V

    000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96)
    P0106 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 5
    Reset counter: 255
    Mileage: 250547 km
    Time Indication: 0
    Date: 2057.14.05
    Time: 15:57:16

    Freeze Frame:
    RPM: 2284 /min
    Load: 7.1 %
    Speed: 53.0 km/h
    Temperature: 84.0°C
    Temperature: 8.0°C
    Absolute Pres.: 990.0 mbar
    Voltage: 14.224 V

    000264 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96)
    P0108 - 000 - Signal too High - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 10
    Reset counter: 255
    Mileage: 250670 km
    Time Indication: 0
    Date: 2057.14.06
    Time: 17:08:46

    Freeze Frame:
    RPM: 2665 /min
    Load: 100.0 %
    Speed: 116.0 km/h
    Temperature: 84.0°C
    Temperature: 9.0°C
    Absolute Pres.: 990.0 mbar
    Voltage: 13.970 V

    013155 - Cylinder 2 Misfire detected during Nat.Gas Operation
    P3363 - 000 - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 255
    Mileage: 250599 km
    Time Indication: 0
    Date: 2057.14.05
    Time: 16:46:21

    Freeze Frame:
    RPM: 5102 /min
    Load: 100.0 %
    Speed: 95.0 km/h
    Temperature: 84.0°C
    Temperature: 9.0°C
    Absolute Pres.: 990.0 mbar
    Voltage: 14.224 V

    013156 - Cylinder 3 Misfire detected during Nat.Gas Operation
    P3364 - 000 - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 255
    Mileage: 250599 km
    Time Indication: 0
    Date: 2057.14.05
    Time: 16:46:20

    Freeze Frame:
    RPM: 5404 /min
    Load: 100.0 %
    Speed: 94.0 km/h
    Temperature: 84.0°C
    Temperature: 9.0°C
    Absolute Pres.: 990.0 mbar
    Voltage: 14.224 V

    013157 - Cylinder 4 Misfire detected during Nat.Gas Operation
    P3365 - 000 - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 255
    Mileage: 250654 km
    Time Indication: 0
    Date: 2057.14.06
    Time: 07:35:36

    Freeze Frame:
    RPM: 3606 /min
    Load: 87.8 %
    Speed: 84.0 km/h
    Temperature: 84.0°C
    Temperature: 9.0°C
    Absolute Pres.: 990.0 mbar
    Voltage: 14.224 V

    000769 - Cylinder 1
    P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 250492 km
    Time Indication: 0
    Date: 2057.14.05
    Time: 10:40:45

    Freeze Frame:
    RPM: 4632 /min
    Load: 100.0 %
    Speed: 70.0 km/h
    Temperature: 84.0°C
    Temperature: 9.0°C
    Absolute Pres.: 990.0 mbar
    Voltage: 13.970 V

    012378 - Gasoline Operation
    P305A - 000 - Random/Multiple Misfire Detected - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 250492 km
    Time Indication: 0
    Date: 2057.14.05
    Time: 10:40:47

    Freeze Frame:
    RPM: 5254 /min
    Load: 94.5 %
    Speed: 77.0 km/h
    Temperature: 84.0°C
    Temperature: 9.0°C
    Absolute Pres.: 990.0 mbar
    Voltage: 13.970 V

    000770 - Cylinder 2
    P0302 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 250492 km
    Time Indication: 0
    Date: 2057.14.05
    Time: 10:40:47

    Freeze Frame:
    RPM: 5254 /min
    Load: 94.5 %
    Speed: 77.0 km/h
    Temperature: 84.0°C
    Temperature: 9.0°C
    Absolute Pres.: 990.0 mbar
    Voltage: 13.970 V

    000772 - Cylinder 4
    P0304 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 250492 km
    Time Indication: 0
    Date: 2057.14.05
    Time: 10:40:47

    Freeze Frame:
    RPM: 5254 /min
    Load: 94.5 %
    Speed: 78.0 km/h
    Temperature: 84.0°C
    Temperature: 9.0°C
    Absolute Pres.: 990.0 mbar
    Voltage: 13.716 V

    004874 - Cylinder Disabling
    P130A - 000 - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 250492 km
    Time Indication: 0
    Date: 2057.14.05
    Time: 10:40:47




    Readiness: 0000 0000

    "

  • #2
    Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96) johdot ja liitin tarkistus ja moottori ohjainlaitteen päivitys. Löytyy ihan huoltotiedote asiasta.

    Comment


    • #3
      Löytyykö juuri tuo anturi imusarjasta, vai jostain ahtoputkistosta ennen imusarjaa? Ainakin yksi anturi on jo imuputkistossa, mutta se ei ole vielä painepuolella.

      Edit:
      Oikea anturi oli viimeisessä kovassa putkessa, ennen imusarjaa. Eipä taas ollut kiitollinen olo, kun on isot kädet. Ahdasta koloa tarjolla.
      Vaihdoin koko anturin, kun jäi ehjä ylimääräiseksi. Aiemmin vaihdoin jo imuputkessa olevan ihan vastaavan anturin, kun tuota oikeaa en nopealla vilkaisulla löytänyt. Samat osanumerot, mutta eri sijainti. Itse liitin ja johdot vaikutti olevan ehjiä, eikä ollut tilaa lähteä purkamaan johtosarjaa pidemmältä auki, ei vain kädet sopinut tekemään sitä. Pienellä koeajolla vaikutti positiiviselta, katsotaan huomenna kun ajelee pidemmät siivut, oliko apua tuosta anturin vaihdosta, vai oliko johtosarjan heiluttelulla tuo vaikutus.
      Viimeksi muokannut Razur; 11.3.2020, 19:37.

      Comment


      • #4
        Eipä tämä kuntoon tullut, kait siellä on sitten johtosarjassa jotain häiriötä, kun siellä kävi koppuloimassa niin hetken aikaa toimi näennäisesti oikein (päivän). Pitänee joskus repiä konehuone auki ja tutkia noita johdotuksia.
        Tuosta moottorin ohjainlaitteen päivityksestä en kyllä tiedä, tuskin tuo neljäsosamiljoonaa olisi toiminut normaalisti ja sitten alkanut bugittaa? Vai onko softassa korjattu jotenkin mahdollisesti vikaantuvia antureita ja limp modea erilaiseksi. Pelimerkit kuitenkin sen verran kireällä, ettei taida edes uskaltaa mennä marmorilta kyseleen mitä tuo maksaisi.

        Comment


        • #5
          Tuota johtosarjaa nyt hieman enemmän tutkinut, vielä ei ole löytynyt selkeää vikakohdetta. Ilmeisesti gnd johdossa pieni murtuma, mutta ei tuon vielä signaalia pitäisi katkaista.
          Löytyisikö joltain tästä johtokaaviota, voisi mittailla ecun liittimille nuo johdot läpi.

          Tästä SSP k.o moottoriin liittyen: https://procarmanuals.com/vag-ssp-42...kw-tsi-engine/

          Tuolla puhutaan, että on kolme kpl noita paine antureita, itse en ole kuin vasta kaksi löytänyt. Pitääkin vielä huomenna paremmin tutkia, missä se kolmas olisi.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut Razur; 29.4.2020, 18:50.

          Comment


          • #6
            Vika paikallistettu, sehän oli se kolmas anturi tietenkin, minkä johdotuksessa oli ongelma. Pieni kosketus johtosarjaan ja piuha katkesi. Nyt purkkapatentilla kasassa, pitää hommata kokonaan uusi liitin ja tehdä kunnolla. Vika kuitenkin poistui.
            -Yksi anturi imuputkessa, heti mekaanisen ahtimen liitännän jälkeen
            -Toinen anturi välijäähdyttimen jälkeen, hieman ennen imusarjaa ahtoputkessa
            -Kolmas anturi mekaanisen ahtimen yläpuolella, imusarjassa (tässä oli se vika)
            Attached Files

            Comment

            Working...
            X