Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

P0018 4.2FSI Q7 2007

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • P0018 4.2FSI Q7 2007

    Otsikon autossa on mystinen ongelma.

    Vikakoodi P0018 - Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation (Bank 2 Sensor A) on koko ajan aktiivisena. Tämä ei kuitenkaan aina nosta vikavaloa. Silloin kun vikavalo syttyy ja sen nollaan niin noin joka viides startti tulee vikavalo takaisin. Ja jos vikavalo tulee niin se tulee noin minuutti startin jälkeen. Jos sen jälkeen nollaa niin ei tulee enää takaisin saman session aikana. Autolla on ajettu vain 140000km ja huollot on tehty n 10000-15000km välein.

    Kaikki neljä VVT solenoidia on putsattu ja tarkistettu sekä vaihdettu vasemman ja oikean puolen kesken ja vikakoodi pysyy edelleen samana. Solenoideille on myös tehty sähköshokkihoito eli napsuteltu 12V:llä ja tuntuu pelaavan kaikki. Myös kaikki neljä asentoanturia on vaihdettu päittäin eikä silti mitään vaikutusta. Lisäksi on tehty öljyn huuhtelu ja vaihdettu uudet öljyt, ei vaikutusta.

    VCDS ei ole käytettävissä mutta OBDEleven on, sillä antaa aika jänniä tuloksia kun kuuntelee kanavia (etenkin kanava 93), aivan kuin koko B2 imunokka ei olisi olemassakaan =) Alla screenshotteja eri kanavista.

    Miksi "Phase position bank 2 intake" ei anna mitään tietoja? Miksi b1/b2 exhaust phase on 4 asteen ero?

    Outoa on sekin että "Camshaft adjustment intake b2 (actual)" ei muutu missään tilanteessa mihinkään tuosta 26 asteesta kun B1 elää tilanteen mukaan kuten voisi olettaa.

    Onko tässä nyt muuta vaihtoehtoa kuin että B2 intake säätörulla (vai miksi sitä akselin päässä olevaa mötikkää sanotaan) jäänyt jumiin ?

    Yksi outous tässä on sekin että B2 polttoaineen paineet/seokset/trim on melko erilaiset kuin B1, siitäkin jotain screenshotteja alla. Esim. kanava 209 value 4 (eli b2) / 5 bar ei ikinä muutu mihinkään kun value 3 elää koko ajan. Kanava 33 Lambda control B2 sensor 1 %-arvo on joka tilanteessa ja jatkuvasti reilusti isompi kuin vastaava B1 arvo.

    VVT solenoidelille on myös tehty output test ja B1 intake ei napsu (5V testi) ihan yhtä voimakkaasti kuin muut.

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200308_142457_com.voltasit.obdeleven.jpg
Views:	856
Size:	61,3 Kt
ID:	1879472Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200308_142426_com.voltasit.obdeleven.jpg
Views:	681
Size:	89,2 Kt
ID:	1879473

    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200308_142538_com.voltasit.obdeleven.jpg
Views:	680
Size:	86,7 Kt
ID:	1879476Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200308_142528_com.voltasit.obdeleven.jpg
Views:	670
Size:	87,0 Kt
ID:	1879477
    Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200307_133111_com.voltasit.obdeleven.jpg
Views:	685
Size:	83,5 Kt
ID:	1879478Click image for larger version

Name:	Screenshot_20200308_141623_com.voltasit.obdeleven.jpg
Views:	669
Size:	50,9 Kt
ID:	1879479


    Attached Files

  • #2
    Lisäkysymys: Voisko tuo että "Phase position bank 2 intake" ei anna mitään arvoa ja "Camshaft adjustment intake b2 (actual)" on kiinteästi 26, niin voisko johtua siitä että nokka olisi hypännyt yhden tai useamman hampaan yli ja ei siten saa arvoa? Olisko jkuunneltavaksi otain muuta kanavaa, josta saisi lisävinkkiä tai jotain arvoa?

    Comment


    • #3
      Vika paikallistettu. B2 imunokan ajoituksen säädin jumissa ja kuluneet ohjainkiskot. Imunokka oli selvästi väärässä asennossa.

      Comment


      • #4
        Saitko vaihdettua säätimen moottori paikoillaan?
        Viimeksi muokannut Killeri; 20.6.2023, 13:53. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

        Comment

        Working...
        X