Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RVS

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Kannattaa kuitenkin muistaa, että mikään aine ei korjaa mekaanisia vaurioita, eli ei RVS:ltä kannata silti ihmeitä odottaa.

    Jos kulumat on normaalia, niin RVS kyllä voi auttaa palauttaamaan osan menetetyistä puristuksista jne.
    Jos taas epäilee, että esim männänrenkaat on jumissa niin parempi aine ensi olisi Forte tms joka ne voisi sieltä liuottaa irti. Sen jälkeen sitten RVS.

    Jos 2tkm välein pitää lisäillä öljyä niin pahasti epäilen ettei RVS tilannetta korjaa.

    Comment


      #92
      RVS:kin liuottelee irti jossain muodossa ja puhdistelee paikkoja.

      Comment


        #93
        Jep, mutta RVS:n ohjeessakin sanotaan, että jos on paljon ajettu niin ensin pitäisi jollain muulla aineella putsata kone tai sitä suositellaan.

        Comment


          #94
          Jos on käytetty jotain muuta ainetta niin kannattaisi putsata jotta RVS pääsee heti töihin. Pakko ei ole putsata.

          Comment


            #95
            se o tehtävä vaan kaksi käsittelyä jos ei o aiemmin ollut rvs käsittelyä. Itellä en juuri mitää eroa huomannut missään suuntaan eikä toiseen.

            Comment


              #96
              Ei tuo RVS kunnossa olevaa konetta erityisesti voi paljoa parantaakkaan.
              Just hain kans Audiin forte ja RVS satsit odottamaan inspiraatiota.

              Comment


              • #97
                No tämän ketjun luettuani höyrähin ja tilasin myös ton RVS satsin moottorille. Nyt vaan mietin, että ku just vaihdoin öljyt, niin voisko ton käsittelyn tehdä, että ei vaihtais öljyjä ollenkaan käsitelyn yhteydessä? Ohjeissa tais kyllä lukee, että mikäli öljyt näyttää "hyviltä", niin ei välttämätöntä, mut onko niin.

                Ja toiseksi... "Jos öljyssä on aktiivisia teflon-, molybdeeni- tai muita lisäaineita, puhdista moottori huolellisesti ennen käsittelyä." eli mulla on sisässä nyt Valvolinen Max Life 5w40:set niin sisältääköhän toi öljy just noita aineita, vai pistänkö vaan sinne sekaan?

                Comment


                  #98
                  En tiedä oliko ennen ohjeet toisin, eli ensimmäinen käsittely ja toinen käsittely puhtaisiin öljyihin, mutta nykyään sitä ei ohjeissa kerrota.
                  Eli käsittelyjen välillä ei tarvita öljyn vaihtoa vai tarvitaanko?

                  Comment


                    #99
                    Mun muistaakseni pullon ohjeissa nimenomaan sanottiin, että eka käsittely muutama sata kilometriä ennen öljynvaihtoa ja toinen sitten heti uusin liemiin.

                    Comment


                    • Juu noinhan se meni, eka käsittely vanhoihin öljyihin n. 400 km ajoa, öljynvaihto ja toinen käsittely. En tiedä mitä pullojen ohjeissa tätä nykyä lukee, mutta tosiaan nettisivulla http://www.rvs.fi/products/page8.html ei tuota käsittelyjen välissä tehtävää öljynvaihtoa pidetä välttämättömänä.
                      Toinen vaihe:
                      Tarkista öljyn kunto. Mikäli öljy on edelleen hyvässä kunnossa, toinen käsittelyvaihe voidaan tehdä samalla öljyllä. Vaihda öljy ja öljynsuodatin tarvittaessa.

                      Comment


                        Ensimmäinen käsittely taitaa puhdistaa konetta, jonka johdosta se ehdotus vaihdosta taitaa olla siellä.
                        Jos koneen putsaa ennen käsittelyä Fortella tms niin muuttaakohan se tilannetta.
                        Caddyyn vedin uusiin öljyihin ensimmäisen käsittelyn ja 400km jälkeen samoihin toisen.

                        Comment


                        • No ehkä mä samaan konkurssiin sit ostan vielä ne uudet öljyt.

                          Comment


                          • No niin eka käsittely tehty ohjeitten mukaan, ajellaan tuo 400km ja hoidellaan homma loppuun.
                            Kertoilen sitten vaikutuksista.

                            Tätä tehdään sitten ihan koemielessä;) (jos vähänkin vaikuttaa, niikuin capebrändy, niin voin suositella)

                            Comment


                            • No tuli sit vaihdettuu uudet öljyt sisään ja pistettyy se 2 satsi litkua perään. Nyt ajettu noin 500 sen jälkeen ja en kyllä voi vielä sanoo mitään. Ehkä se baikuttaa vasta muutaman tonnin jälkeen kunnolla;)

                              Lambda tuli uusittuu samalla ja nykiminen väheni ja päästöjen puolesta kelpas katasastuksessa, mutta pitihän se hylky jostain keksii... Syynäs kyllä niin tarkkaan ja kysy, et tiedätkö näiden "ominaisuuksista". Olin ainut asiakas ja en kerenny ku astuu siään ku koppas jo avaimet, tais vähän pitkästyttää, heh. Siis vasen takim. alatukivarren pallonivel väljä.

                              Vielä ei muuten lupaavalta näyttäny ton lambdan vaihto kulutukseen. Just tankkasin ja 11 l oli hörpänny ja ihan rauhallista ajoa vielä. No pitää kattoo muutama tankki vielä ja sit miettii lisää.

                              Comment


                              • itsellä olis kanssa pullo motor flusia kaapissa jäänyt takavuosilta. mutta empä uskalla sitä reilummin ajettuun aeb koneeseen kaataa.kuinka ahtaat aeb koneessa on esim nokkien voitelu linjat ja muut linjat=?
                                Viimeksi muokannut jaskaz; 16.10.2010, 17:48.

                                Comment


                                  Tuossa on semmoinen ongelma tuon eron huomaamisessa, kun se ei tule yhtäkkiä vaan se paranee kokoajan tasaisesti. :)

                                  Comment


                                  • Juu ihan totta, et ei tuu niinku kerralla rytisten. Kovat lupaukset oli bensan kulutuksen vähenemiselle ja oisko sen seuraaminen helpoin amatöörimittari aineen toimivuudelle...

                                    Comment


                                    • Ite en ole moisia aineita kokeillut. Mutta saattaa niistä tietysti jotain apua ollakin...
                                      Itse olen sellaisella alalla, että olen paljon tekemisissä kaikkien polttonesteiden ja öljyjen kanssa. Tunnen ihmisiä jotka ovat jalostuspuolella töissä ja ko laitoksissa mistä öljyä käsitellään ihan laboratoriossa asti.

                                      Luulen että valmistajat (castrol, mobil yms yms.) mitään nostamatta ylitse muiden olisivat öljyynsä lisänneet jo nämä aineet jos niissä olisi mullistavia eroja. Luulen että tuotekehitys on öljyissä jo niin pitkällä, että mikään ns lisäaine ei ihmeitä vaikuta. Jossain tapauksissa saattaa jopa huonontaa tilannetta.

                                      En puhu puolesta enkä vastaan. Itse en vaan omaani luultavasti tule tuollaisia kaatamaan. :)

                                      Comment


                                        Tai sitten nuo mainitsemasi isot yhtiöt eivät ole muun kuin rahan perässä ja kaikki ylimääräinen tutkimustyö on rahaa pois voitoista. ;)

                                        Comment


                                          Paljon luulemista veliniemen tekstissä.
                                          Eikös se kansanviisauskin sano että luulo ei ole tiedon väärti.

                                          Mitäs ainetta se Kendall on lisännyt öljyynsä?

                                          http://www.kendall.fi/tiedostot/tuot...DXAtitaani.pdf

                                          Comment


                                            RVS:n tutkimukset puhuvat puolestaan. TÜV-tutkimusta voidaan pitää jo riittävän riippumattomana. Lisänä kotimaiset kokemukset mm. moottoripenkistä, jossa uuden kilpamoottorin teho kasvoi viitisen prosenttia RVS-käsittelyllä.

                                            Rikki mennyttä ei kitkapintojen käsittelyllä saa ehjäksi, mutta kulumia voidaan auttavasti korjata. Ehjien osien kitkaa voidaan vähentää ja näin parantaa suorituskykyä / parantaa hyötysuhdetta.

                                            Comment


                                              Tai sitten nuo mainitsemasi isot yhtiöt eivät ole muun kuin rahan perässä ja kaikki ylimääräinen tutkimustyö on rahaa pois voitoista. ;)
                                              Ei vaan kaikki ylimääräinen lisäaineistus öljyyn on pois voitoista. Itse luulen että öljy-yhtiöt ovat hyvin tietoisia näistä hommista, mutta syystä tai toisesta eivät sovi tuotevalikoimaan. Tuollaiset tuotteet mielletään helposti huuhaaksi, joten ehkä ei haluta tahrata omaa brändiä, soveltuu huonosti valmistusprosessiin, vaikuttaa epäsuotuisasti öljyn muuhun rakenteeseen tms. Syitä voi olla monia.

                                              En siis tarkoita tällä sitä etteikö ko. tuotteet voisi olla toimivia, vaan sitä että tuotekehitysprosessissa joudutaan ottamaan paljon sellaisia tekijöitä huomioon mitkä eivät ole alaa tuntemattomalle itsestään selviä.

                                              Comment


                                              • Hieman likaiselta näytti tuo Audin kattila, kun öljykorkista sisään kurkkasin. Aiheutuneet mahdollisesti edellisen omistajan Longlife-huolloista, 95-bensiinistä (?) ja köröttelystä. Jotain siivousta tuolle tekisi mieli tehdä, mutta pelottaa vaan ajatuskin, että jos sieltä jonkunlaisten litkujen kanssa lähtee moskat liikkeelle, niin missä ne sitten ovat jotakin tukkimassa.

                                                Itse olen ajellut nyt pelkästään ysikasilla, ja tulen varmasti ajelemaankin. Lisäksi öljyjä olen muihinkin autoihin vaihdellut 10tkm välein, joten miksen sitten tähänkin. Josko yrittäisi ensin muutamalla öljyn vaihdolla saada hieman puhtaammaksi tuota kattilaa.

                                                Comment


                                                • Siksi puhuinkin vain luuloista, koska kokemusta ei ole. Älkää nyt hyvänen aika suuttuko jos olette sellaista omaanne kaataneet.

                                                  Comment


                                                  • Kyllä ollaan hirmu äkäisenä, "pikku myykin" suuttui sulle ihan todenteolla, kun sellaista oli hörpyt saanu;)))

                                                    Comment


                                                      En minä mitään radikaalia parannusta ole itse huomannut vaikka monessa tuota olen käyttänytkin.
                                                      Audissakin on prosessi vielä kesken.

                                                      Sen verran voi miettiä, että Tüv on hieman eri instanssi kuin esim Tuulilasi tms.
                                                      Suomessa tämä VTTK tekee myös tutkimuksia, mutta myös tilaajan laskuun. Tuloksia pitää vähän kriittisesti tutkiskella.

                                                      Mutta siitä voidaan keskustella missä ajassa tuo maksaa itsensä takaisin, jos maksaa :)

                                                      Comment


                                                        Mutta siitä voidaan keskustella missä ajassa tuo maksaa itsensä takaisin, jos maksaa :)
                                                        Aivan niin. Kun käsittelee 2.5TDI:n voi todeta välttyvänsä nokkaremontilta kymmeniätuhansia kilometrejä ja jos ne silti hajoaa, olisiko ne hajonnut aiemmin. Huutavan perän vaiettua käsittelyn myötä voi todeta säästyneensä peräremontilta, vai olisiko huutava perä sittenkin kestänyt pitkään.

                                                        Tätä voi ikuisesti pohtia, mutta takaisin maksua on melko vaikea todistaa. Käsittely on muihin kuluihin verrattuna kuitenkin sen verran pieni, että mielelläni otan riskin takaisinmaksamattomuudesta.

                                                        Comment


                                                          Itselläkään ei huonontunut tilanne öljynsyönnin suhteen. Katsotaas miten käy, kun laitan uudet ölpät ja laitan RVS.ät kolmannen kerran moottoriin.

                                                          Comment


                                                          • Itse hetin RVS:n liemet kesäauton koneeseen vuonna, hmm... 2007. Kone piti kuumana todella pahankuuloista nitkutusta tyhjäkäynnillä. Äänen paikallistin jonnekin nokka-akselin tienoille (nokka-akselin laakeri kenties). Wynnsin lisäaineella ko. ääni pysyi pois n. 400 km, mutta RVS-käsittelyn jälkeen sitä ei vieläkään ole kuulunut.

                                                            Ääni oli sitä luokkaa, että mikäli se ei olisi poistunut, olisi kone täytynyt avata seuraavana talvena. Eli varmuudella olen "säästynyt" konerempalta nyt kolmen kesän á 2000 km ajan. No eihän se sitä vikaa varmasti korjannut, eli lähinnä se vain siirtää väistämätöntä muutamalla vuodella. Kuinka monella, se jää nähtäväksi. Lisäksi puristukset paranivat: yksi pytty oli lähes kuollut, mutta nyt se on jo lähellä muitten pyttyjen tasoa. Harmi kun ei tullut kirjattua puristuksia ylös ennen käsittelyä. Polttoaineen kulutukseen en huomannut vaikutusta, sama 6 tankillista kesässä menee edelleen.

                                                            Eihän tuon tehosta kunnossa olevassa moottorissa saa yhtä näkyviä/kuuluvia todisteita. Mutta itse olen varsin tyytyväinen.

                                                            Kokeilimme samaa käsittelyä isäni 3 vuotta uudempaan Bemariin, joka kolisee ja savuttaa aika pahasti. Siinä ei juuri ollut apua. Eli lienee jo siinä kunnossa että kemiallista moottoriremonttia sille ei tehdä ;-)

                                                            Comment


                                                              TÜV-testissä TDI:n kulutus laski muistaakseni jotain 4-5%. Jos bensakoneella pystyisi 4% vähennykseen, omassa biilissä käsittely maksaisi itsensä takaisin _pelkkinä polttoainekuluina_ alle vuodessa (~20000 km, ~8L/100 km). Saatanpa vielä kokeilla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X